Witte kentekenplaat verloren, aangifte doen?

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.768
794
Amsterdam
Gisteren of eergisteren ben ik de witte kentekenplaat van mijn motoraanhanger verloren. Heeft het zin hiervan aangifte te doen, of hoef ik alleen maar een nieuwe te halen?
 
aangifte doen: dat maakt verweer iets makkelijk als iemand met jouw plaat overtredingen begaat :z
 
http://selfservice.rdw.nl/system/web/view/selfservice/controller.jsp?CMD=VIEW_ARTICLE&ARTICLE_ID=1661

Ik ben mijn kentekenplaat kwijt, wat moet ik doen?

Als u uw kentekenplaat of -platen kwijt bent, schaf dan nieuwe kentekenplaten aan.

U gaat met een geldig legitimatiebewijs en uw Voertuigbewijs naar een erkende kentekenplaatfabrikant

U betaalt de kosten voor de nieuwe kentekenplaat.

U krijgt een nieuwe kentekenplaat (of -platen) met hetzelfde kentekennummer, maar met een verhoogde duplicaatcode.
 
Ik zou daar persoonlijk aangifte van doen.

Aannemende dat het je kenteken van het voertuig betreft..., stel je voor dat een ander daarmee gaat rijden en jij de boete's ontvangt.
Mogelijk is hij gevonden en kun je hem weer meenemen vanaf het bureau.

Nieuwe moet je zowieso bestellen, want rijden zonder mag niet.

Succes...
 
Heb je er aan gedacht om even te bellen met 0900-8844 en vragen of jouw plaat gevonden is? Scheelt je een hoop werk als dat daadwerkelijk zo is.
 
Witte platen zijn toch geen zogenoemde gaik-platen?
Volgens mij kan je die zo opnieuw laten maken zonder duplicaatcode.
 


Aangifte doen klinkt logisch....
Ik ben het kenteken van mijn motor laatst verloren. Ik dacht dus ook " ff aangifte doen bij de politie". Ik bel op, krijg ik te horen dat ze daar niets mee doen, en dat ik gewoon een nieuwe plaat met duplicaatcode moet bestellen.
Ik vraag " Als nu iemand mijn plaat vindt, en hij rijd er met 180 mee langs een flitspaal... Wat dan ?"
Kreeg als antwoord dat ik dan maar moest zorgen dat ik kon aantonen dat ik dat echt niet was :?
Ik heb dus gewoon 3 dagen lang nier gereden, haha
 
Ik zou mijn consigliere aangifte laten doen, maar dat vinden jullie zeker weer overdreven :z
_O-

Ik heb de mijne (witte) wel eens laten zitten op een huuraanhangertje. Maar ik kan me echt niet meer herinneren of ik daar aangifte van heb gedaan. Wisselde in die tijd toch snel van koekblik...
 
Ik zou aangifte doen, het scheelt enorm veel trammalant als je het onverhoopt moet laten voorkomen. Je staat sterker in je eventuele bezwaar. Via internet kost het je 10 min.
 
Dank voor de tips. Oom agent vond het kartonnen plaatje ook prima trouwens, of had belangrijkere zaken te doen.
 
Ik zou geen aangifte doen, zonde van de tijd. Iedereen kan witte platen laten maken met elke willekeurige combinatie. Dus iedereen kan ook met jouw kenteken op een aanhanger rondrijden. Als het de gele waren dan had ik het wel gedaan.
 
Is lastig, omdat ik niet weet waar ik hem verloren ben...

Dan zet je er neer: "ergens tussen hier en daar" ? Ik zie het probleem er niet van in. :+

Ik zou zowiezo aangifte doen. Tis heul gemakkelijk om te doen via internet. Dat wordt allemaal opgeslagen dus als jij binnenkort een prent krijgt voor iets wat je niet hebt gedaan dan heb je tenminste iets te zeggen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou geen aangifte doen, zonde van de tijd. Iedereen kan witte platen laten maken met elke willekeurige combinatie. Dus iedereen kan ook met jouw kenteken op een aanhanger rondrijden. Als het de gele waren dan had ik het wel gedaan.
Daar kwam ik ook achter toen ik via internet nieuwe kon bestellen...
 
Staat je naam erop? Anders weet de politie nooit van wie die is. Ik heb zelf mijn kenteken erin laten graveren.
 
hoe hoog zou een boete eigenlijk zijn als je zonder kenteken plaat rijd.
maar hem in je tas hebt en zegt dat je hem net hebt verloren en hij ziet er een beetje vies uit ?
 
hoe hoog zou een boete eigenlijk zijn als je zonder kenteken plaat rijd.
maar hem in je tas hebt en zegt dat je hem net hebt verloren en hij ziet er een beetje vies uit ?
€90

maar ga er maar vanuit dat elke agent die het ziet je staande houdt als je zonder kenteken (op je motor) rondrijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan