Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

beginnende motorrijder met vraag!

Pagina's:
«
»

I aim to satisfy.

Reg. datum:
23 mrt. 2009
quote:
Olifant schreef op 20 maart 2010 @ 00:10:
Moet niet gekker worden, CBR, SV.... :( Die jongen heeft last van zijn pols. Dan moet je dus vooral geen sportfiets nemen. Kijk eens naar een Fazer of Bandit oid.

Een SV naked is anders een prima optie hoor ;) Een S versie is denk ik wel wat minder geschikt.

Maar nog steeds. Ga gewoon lekker proefrijden. Is nog altijd de beste manier om erachter te komen wat bij je past.
Armada wijzigde dit bericht op zaterdag 20 maart 2010 00:14 (14%)
Don't get mad...... Get even.

2007 Yamaha VMX-1200 Flame Max

Reg. datum:
20 apr. 2007
ik zeg: V-Max!!!! Tegen de tijd dat je daarmee hebt leren sturen, kun je met alles overweg...
VMAX...Dát is de kracht van een halve V8 ..............................................................www.vmaxclubholland.nl....................................................... M.A.G. JIJ AL?

Held, aangenaam.

Reg. datum:
05 aug. 2008
quote:
tom20 schreef op 19 maart 2010 @ 19:45:
dat je echt wat moois aan hoort komen.

Jij zoekt dus een 1 cylinder, of een 2 takt :9~ :9~
Een Uvex helm: Om er voor te zorgen dat je niet net zon rotkop als Thijs krijgt bij een crash.

VL800 Volusia

Reg. datum:
29 jun. 2009
op choppers en tourmotoren zul je waarschijnlijk geen last van je pols krijgen (anders heb je er bij alle motoren last van denk ik zo) omdat je hier niet op je polsen steunt.

voor die prijs kun je echt wel wat choppers krijgen hoor.

kijk een naar suzuki intruder, honda shadow, yamaha virago etc etc etc.
in het choppertopic staat er genoeg dus kun je nog wat meer inspiratie opdoen.
Een dag niet gezwaaid is een dag niet gereden.

Reg. datum:
14 dec. 2009
Een Harley Davidson 883, lijkt mij de ideale chopper om mee te beginnen. Alleen de allernieuwste (2008/2009) zitten 2000euro boven je budget, maar dan heb je wel een uber chopper.

nu op een Black Rhino

Reg. datum:
20 okt. 2002
spammodus :-)

€ 3950 met ABS en bj 2005
staat in Arnhem op je te wachten :-)

Honda CBF600Sa (ABS), 2005 = 3950 euro! =
McEagle wijzigde dit bericht op zaterdag 20 maart 2010 09:42 (23%)
Greetz,
Eagle
motorvrienden bij de The Whisky Trail

Reg. datum:
02 apr. 2008
Fazer.. Bandit... deauville 650 of 700... pan european 1100 of 1300

alles kan ! tis net wat je wil
Alex

ik heb een blauwe :D

Reg. datum:
18 jan. 2009
quote:
Olifant schreef op 20 maart 2010 @ 00:10:
Moet niet gekker worden, CBR, SV.... :( Die jongen heeft last van zijn pols. Dan moet je dus vooral geen sportfiets nemen. Kijk eens naar een Fazer of Bandit oid.

:Y fazer
Moet en zal ooit de MFpetfles vinden..

Veni vidi, fietsie was foetsie

Reg. datum:
01 nov. 2008
}) })

Mooie motor Mc Eagle.

Tja Topicstarter, ik ben van de echte ouwe stompen brigade, ik heb gewoon doorgereden met mijn gebroken pols. Pas 30 jaar later ontdekt in het ziekenhuis. Kan mij wel herinneren van toen dat ik na een val pijn had in mijn hand en pols, en dat die heel dik waren. Nooit gestopt met rijden, ja , 3 dagen. En een week na de val van Karinthie naar het Sauerland gereden in een ruk. Met mijn oude Suzuki waterketel. Maar ja, dat gelooft toch niemand dus laat maar.
Maar daar gaat het wel om, want bovenstaande is waar. als je nou foto's bekijkt van de Suzuki GT 750 3 cylinder 2 takt watercooled zul je zien dat dat een dikke toerfiets was met een groot toerstuur waar je helemaal recht op zat. Geen druk op de polsen dus, geen gewicht. Want anders had ik dat ook nooit uitgehouden, ik ben (euh was) wel keihard maar ook weer niet zo hard. (haha).

En voor 6000 euro kan je een heel mooie HD Sportster 883 chopper kopen, wel iets ouder model, en dan hou je geld zat voor een goede helm, laarzen. kleding en wat reserve op de bank. Lees maar eens bij choppers op dit forum.
Of voor 8400 een nieuwe overjarige 2008 Sportster heb je 2 jaar garantie.
Vind het best veel geld dat je kunt uitgeven. Mocht je BMW wat vinden, koop je voor dat geld iets heel goeds, en bij de Japanse motoren ook.

Junge, du hast die Qual der Wahl ......... Fijn he ?!

:] :W
Mensen let op met oversteken !!

speed keeps you young forever

Reg. datum:
07 mrt. 2009
Goedemorgen,

Ga er vanuit dat het gedoe met je pols van tijdelijke aard is. Heb ze een paar jaar geleden allebei gebroken gehad. Reed toen een CBR 1000. Zelfs met polsen nog in het gips ging dit nog, kon alleen niet goed in mijn jas komen.
Iets voorover hangen lijkt mij niet zo'n probleem op een dergelijke motor.
Zogauw de stuurhelften onder het balhoofd zitten (bij echte racers meestal het geval) wordt het een ander verhaal. En wat de Boss-Hoss betreft, die is echt pas stoer als je zonder remmen durft te rijden en als een soort cowboy naast de motor wilt hangen om een flauwe bocht door te komen. Heb hem gereden tijdens Daytona Bikeweek. Trekt wel lekker snel op (sneller dan mijn Hayabusa)
Een goede raad,al veel gegeven hier, ga vooral veel proefrijden en schroom niet regelmatig nee te zeggen. Veel plezier.
Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha 50 FS1 Street in opbouw

Reg. datum:
01 nov. 2007
heb drie maal me pols gebroken en had er in het begin ook veel last mee maar als je goed naar je fysio luistert is het na 1 a 2 jaar wel over. Ik rij nu zelf een 600rr en nergens last van.
The easiest day was yesterday

captain awesome

Reg. datum:
16 jan. 2008
quote:
t_captain schreef op 19 maart 2010 @ 20:13:
Choppers zijn juist veel goedkoper dan racers. De Japanse tenminste, Harleys zijn juist erg duur.

Ga eerst lekker lessen. Dan leer je hoe een motor voelt en wat je liever anders zou willen. Mijn vrouw was helemaal gek van een Shadow. hadden er al een in de garage staan. Toen ze leerde rijden, merkte ze dat mijn Z750 veel lichter en wendbaarder aanvoelde en dat chopperen dus helemaal niet echt haar ding was.

Ik heb zelf een chopper/cruiser en vind ze juist veel duurder dan racers!
Wel een eerlijke vergelijking maken; alleen de japanse merken in beschouwing genomen, onverbouwde standaard modellen genomen uit hetzelfde jaar en ongeveer zelfde motorinhoud, zijn choppers veel waardevaster dan racers.
Oftewel, waar tweedehands racers een stuk goedkoper zijn geworden als tweedehands, zijn choppers dat niet. Ik vond het destijds niet eerlijk, toen ik aan het zoeken was naar een motor =)
Te koop: '82 FLH Electra Glide onderdelen

captain awesome

Reg. datum:
16 jan. 2008
Maar met een budget van 6000 kan je heel wat choppers halen:
honda shadows en black widow/spirit, Yamaha dragstar, suzuki intruders, suzuki marauders etc.
Een harley zal je niet verder komen dan sportsters. Hierboven als chopper bschreven, vind het zelf meer een soort naked. Maar goed daar gaat het niet om. Een full size chopper van harley kom je voor dat geld op een old timer zoals een shovelhead uit 83, maar dat wil je niet als beginner.
Te koop: '82 FLH Electra Glide onderdelen

biker

Reg. datum:
13 jun. 2009
Als je nou eens gewoon bij een motorzaak binnenstapt en eens rustig op je gemakje rondkijkt en proefzit?
Yamaha FZS600 (2001), 45.610km - Honda CB650Z (1980), 16.000km - SAAB90 (1985), 411.000km

Reg. datum:
24 apr. 2009
euh las ik dat goed....mannetje wil een chopper...en juliie komen met dingen als een sv of een cbr600

zijn beide fijne machines maar euh das niet wattie wil geloof ik.

wat ik in zij geval zou adviseren kijk eens voor een goekoope japanse kustom(choppers hebben japaners nooit gebouwd,en harley davidson ook niet)

enne budget van 6 rooien....ik zou gewoon op mp een oud lijk kopen
honda vt 600 of een suzuki gs450l oid heb je al voor pakembeet 800euri
ben je der een beetje zuinig op verkoop je het ding met een jaar voor bijna dezelfde prijs.
rij je het ding onverhoopt plat is het verlies ook niet zo heel groot.
5000 euro in je zak houden en lekker verder sparen.
en dan het jaar erop kijken voor wat anders.(harley ofzo)

een collegatje van me destijds met veel bravour rijbewijs gehaalt en moest een gsx1000r hebben want dat was cool...ik em nog gewaarschuwed en em hetzelfde advies gegeven...koop nou eerst een oud barrel en leer daar mee rijden..stel dat......nee hij moest een gsxr...heeft hij gekocht en drie maande later vouwde meneer het apparaat om een lantaarenpaal....en toen was het huilen natuurlijk.
axetattoo wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 00:17 (38%)
when we do right no one remembers,when we do wrong no one forgets

Reg. datum:
24 apr. 2009
quote:
sleeër schreef op 20 maart 2010 @ 11:22:
Maar met een budget van 6000 kan je heel wat choppers halen:
honda shadows en black widow/spirit, Yamaha dragstar, suzuki intruders, suzuki marauders etc.
Een harley zal je niet verder komen dan sportsters. Hierboven als chopper bschreven, vind het zelf meer een soort naked. Maar goed daar gaat het niet om. Een full size chopper van harley kom je voor dat geld op een old timer zoals een shovelhead uit 83, maar dat wil je niet als beginner.

psst klein geheimpje: harley heeft nog nooit een chopper gebouwd...japan ook niet

shovels zijn top!mits goed behandeld door eigenaar en niet versleuteld..is helaas vaak wel het geval.
de mijne is goed.lekt geen olie en gaat bijna nooit stuk(vorig jaar maar 1 keer een oliekeering en dat was nog mn eigen schuld ook)
maar om te beginnen ...nee niet echt...wel balls als je dat wel doet btw

Veni vidi, fietsie was foetsie

Reg. datum:
01 nov. 2008
}) })

"Stap eens binnen bij een motorzaak .............."
Zou ik zeker niet doen !! Tuurlijk moet je dat doen, is al de helft van het plezier.
Maar voor dat je gaat, maak je huiswerk. Thuis. Of hier, met ons.

Beantwoord jezelf een aantal vragen:

Wat ga ik er mee doen
(woon-school/werk/inkopen/zomer en winte/ veel autoweg of niet)

Wat wil ik er verder mee doen
(zondags toertje met / zonder duo , beetje off road, regelmatig treffen met kamperen, Verre vakantie).

Heb ik ruim budget voor benzine en onderhoud, iedere maand?
Let op benzine verbruik, cardan/belt/ketting, duurdere merk dealer/ snel=bon, onderdelenpositie/ gebruikte onderdelen, makkelijk of moeilijk aan te sleutelen.

Wat is mijn postuur, ideale zadelhoogte? voor mij ideale zitpositie?
Meet de binnenzijde van je been, van lies tot voet. Dat is maximum zadelhoogte. Minus 3-4-5 is nog fijner. Ben je jong, slank, lenig dan kan je misschien wel wat extra hoger hebben. Is slechts een indicatie

Motorkarakter
Lees je hier een beetje in over 1,2,3,4,6 cylinders
En motoren hoog in de toeren gereden of laag, meestal met veel koppel. Of motoren die tot een bepaald toerental rustig rijden en daarboven een racy karakter hebben.

Vraag het "ons" gerust, wij weten toch alles (en ook nog beter). :Y
Veel plezier *O*

:] :W
Wat Axetattoo zegt, DAT is gewoon het allerslimste. Leer rijden op een oud ding, niet te veel pk en zo. Kijk om je heen en spaar nog wat als dat lukt.
jastul wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 00:35 (7%)
Mensen let op met oversteken !!

TuonoPiet.

Reg. datum:
23 dec. 2009
Kawa Z750!
Honda CBR900RR Fireblade '93 -> Aprilia RSV Tuono 1000 '03

Motorvirus

Reg. datum:
28 jan. 2007
quote:
snelle-meid schreef op 19 maart 2010 @ 19:34:
Honda CBR 600F!! Duidelijk voorbeeld van een fijne stuurmotor maar toch ook weer niet extreem. Je kunt er rustig mee toeren want je zit vrij rechtop maar daarbij ziet hij er echt uit als racer. Kweet niet wat je smaak is maar een Kawa Z750 of iets in die richting kan ook super rijden. Is meer rechtop maar kun je ook heerlijk mee smijten. Een 900 of 1000cc zou ik niet mee beginnen net na je rijbewijs te halen.
Verder.....zou eerst goede kleding, helm, enz kopen en dan kijken wat je overhoud voor je motor. Is wel het slimste!! ;)

Honda CBR 600F! Zeker mee eens. Als je een fijne motor! Je kan eventueel voor de FS versie gaan, maar bij sportief toeren/rijden en betrouwbaar denk ik altijd aan mijn Honda's terug.
CBR geeft echt niet zo veel druk op je pols.
SV-650s '99 (verkocht) CBR 600 F '99 (verkocht) Aprilia RSV Mille '02 (verkocht) Cagiva Raptor 650 '05 (verkocht) Honda CBR600 FS '02 (verkocht)

Reg. datum:
24 apr. 2009
quote:

hm kosten die dingen gebruikt......???

zou het zo zonde vinden vvor zowel motor als eigenaar als tie em onverhoopt krom rijd...

wordt het ineens een hele dure motor....en oud lijk daarintegen...ja fuck dat das pech als tie em platjaagd... maar nog te overzien.....

ZZ-R 600. Knetterhard eitje.

Reg. datum:
11 apr. 2009
Ik snap het niet.

Deze TS vraagt advies over een eerste motor, en desondanks er goede adviesen als een CBR 600F, Fasers etc komen zijn er mensen die deze jongen een 2 wielige auto adviseren. Kom op he een Yamaha dragstar en Harley-Davidson daar moet je bij de autodealert voor zijn, niet bij een motorzaak. :+
Bij Kawasaki zijn groenen de snelste. Ik ben van DNA: National Dyslexic Association. Nu ook met een brommer: GS 500

TuonoPiet.

Reg. datum:
23 dec. 2009
quote:
axetattoo schreef op 22 maart 2010 @ 10:42:

[...]

hm kosten die dingen gebruikt......???

zou het zo zonde vinden vvor zowel motor als eigenaar als tie em onverhoopt krom rijd...

wordt het ineens een hele dure motor....en oud lijk daarintegen...ja fuck dat das pech als tie em platjaagd... maar nog te overzien.....

Een kennis heeft er pas 1 gekocht voor €4750,- met 11.000 kilometers. Fijne motor, rijdt lekker, goede zitpositie en makkelijk te besturen. Ook genoeg vermogen voor een beginner. En niet geheel onbelangrijk; hij ziet er érg goed uit :)

Reg. datum:
29 jan. 2003
Hmmm...een stoere motor én een chopper,dat word lastig denk ik 8-)

Reg. datum:
24 apr. 2009
quote:
BladePiet schreef op 22 maart 2010 @ 11:42:

[...]

Een kennis heeft er pas 1 gekocht voor €4750,- met 11.000 kilometers. Fijne motor, rijdt lekker, goede zitpositie en makkelijk te besturen. Ook genoeg vermogen voor een beginner. En niet geheel onbelangrijk; hij ziet er érg goed uit :)

ja en das dus precies waar het gros hier in dit topic op let.
het ziet er goed uit......zelfde was ook het enige wat mijn colleag in zn bol had.
resultaat motor plat,geld weg ,en zn ego was ook niet meer wat het ooit was.

jij hebt het over MAAR 4750 euri...6000 - 4750=1250 euro..
en dan is het natuurlijk gauw rekenen.

er vanuitgaande dat hij een jaar op een oud barrel rondrijd en er een beetje zuinig op is
maakt hij er bij verkoop ook nagenoeg geen verlies op.
gaan we voor het gemak even uit van 1000 euro.
heeft ie een jaar later immers nog geld genoeg voor een beetere duurdere mooiere fiets.

wam hij kan er dat jaar eigenlijk nix op verliezen....maar mocht hij hij de door jouw geadviseerde honda kopen en die platrijden......is dat verlies toch wel aanzienlijk groter.
zeker voor iemand van zijn leeftijd(ervan uitgaande dat de ts niet van het type snob is wat alles door pappa betaald krijgt).

TuonoPiet.

Reg. datum:
23 dec. 2009
Z750 is van Kawasaki ;)

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True