Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Lekke band :( kosten verhalen mogelijk?

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
19 dec. 2008
Hoi,

Gisteravond heerlijk van 2 uur door NL, rij terug op de A4 bij HvH en begin met 120 (+/-) ff te wiebelen....f**k wist het al meteen...lekke band! Richting vluchtstrook gemanouvreerd, knmv bellen en wat gelukkig met 30 minuten op weg naar huis!

Geconstateerd dat er in het loopvlak een aanzienlijk gat zat in mijn vrijwel nog nieuwe Michelin Pilot Power 2CT '( .....

Snap dat ik de band kan afschrijven maar vraag me af of ik de te maken kosten voor een nieuwe band, ophalen motor, service etc niet ergens op RWS kan verhalen?

Alvast bedankt!

Mvg
Marco

mental coach

Ik ben, dus ik post!

Reg. datum:
28 feb. 2005
Functie:
mental coach
En je argumentatie om dat op RWS te verhalen (en niet op bv de leverancier/fabrikant van de band, als je het sowieso al zou kunnen verhalen) :?
Een aanzienlijk gat ontstaat niet zomaar tenslotte.... Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een aanzienlijk gat?
Fladder wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 14:43 (26%)
CBR1100XX, Aprilia RSV Mille
W. G. Boon: "Dieptepunten in het leven kunnen ook hoogtepunten zijn."
Member of the Thank god it's friday community

Reg. datum:
02 jan. 2009
Waarom zou RWS er schuldig aan zijn?
Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Kan je altijd informeren.
Geef je weinig kans.
Wel balen van je nieuwe band.

moderator

www.harleyuitlaten.nl

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
moderator
Als je iemand aansprakelijk wilt stellen (daar begint het mee), dan heb je gedegen gronden nodig.

Het feit alleen dat je band kapot is gegaan tijdens het rijden, is onvoldoende.

Los daarvan, zal je het moeten kunnen bewijzen, met getuigen, of rapporten, of getuigen, of combinatie.

Wel balen man, en gelukkig heb je de boel netjes aan de kant kunnen zetten.
Motorbanden
Motoronderhoud in Tilburg

Twotacticalless

Reg. datum:
19 apr. 2003
Band ter controle naar de verkoper/leverancier of rechtstreeks met Michelin contact opnemen oor verder onderzoek.
Stuitje

YZF R6

Reg. datum:
21 aug. 2006
Het lijkt me niet dat Rijkswaterstaat er iets aan kan doen dat iemand anders een scherp voorwerp heeft verloren onderweg. Hoe lullig het ook klinkt maar dit is gewoon pech...
Yamaha R6 '99 Yamaha R6 '07 & Kawasaki KLE500 '93

mental coach

Ik ben, dus ik post!

Reg. datum:
28 feb. 2005
Functie:
mental coach
quote:
Martell schreef op 22 maart 2010 @ 14:45:
Als je iemand aansprakelijk wilt stellen (daar begint het mee), dan heb je gedegen gronden nodig.

Het feit alleen dat je band kapot is gegaan tijdens het rijden, is onvoldoende.

:^
Da bedoel ik dus...

quote:
Ratz schreef op 22 maart 2010 @ 14:45:
Band ter controle naar de verkoper/leverancier of rechtstreeks met Michelin contact opnemen oor verder onderzoek.

Reg. datum:
19 dec. 2008
Met de voetpomp de band nog even proberen op te pompen maar elke trap op de pomp ging er vrijwel direct weer naar buiten door het gat van 2 a 3mm, zal er een foto van maken en plaatsen :)

Wie beheert de rijkswegen? Ligt er een brok steen op de weg en je rijdt er tegen aan in het donker, dan neem ik aan als je het overleefd dat je wel iemand hiervoor aansprakelijk kan stellen?

Snap wel dat het heel makkelijk wordt voor mensen om zelf je banden te vernielen (als ze bijna op zijn) en dan vrolijk te gaan claimen dat dat geen doen is. Maar mijn bandjes waren nieuw! Nog geen 800km! :(

Edit: we dachten hetzelfde! :)

Twotacticalless

Reg. datum:
19 apr. 2003
quote:
Nielsr schreef op 22 maart 2010 @ 14:47:
Het lijkt me niet dat Rijkswaterstaat er iets aan kan doen dat iemand anders een scherp voorwerp heeft verloren onderweg. Hoe lullig het ook klinkt maar dit is gewoon pech...

Naar mijn weten is de wegbeheerder ten alle tijden verantwoordelijk, en dat klinkt ook lullig voor ze -O- ;)
Stuitje

1340 FXS

Reg. datum:
12 feb. 2005
fucking hell....
dat moet haast wel een rotterdammer zijn.
|(

klaag jij de gemeente ook aan omdat je schoenzolen slijten door dat gemene straatwerk?
Always the mysterious one with dark eyes and careless hair, fashionably sensitive, but too cool to care... Freedom's just another word for nothing left to loose

mental coach

Ik ben, dus ik post!

Reg. datum:
28 feb. 2005
Functie:
mental coach
quote:
Ratz schreef op 22 maart 2010 @ 14:49:

[...]

Naar mijn weten is de wegbeheerder ten alle tijden verantwoordelijk, en dat klinkt ook lullig voor ze -O-

Klopt, op voorwaarde dat ze ook de mogelijkheid gekregen hebben er tijdig op te reageren...
Als iemand een scherp voorwerp verliest, en TS rijdt daar 10 minuten later overheen, heeft de wegbeheerder nog niet de mogelijkheid gekregen er op te reageren en kan er wel sprake van zijn dat ze verantwoordelijk zijn, maar iedere poging tot schade verhalen zal dan toch vastlopen.

mental coach

Ik ben, dus ik post!

Reg. datum:
28 feb. 2005
Functie:
mental coach
quote:
Robert.v schreef op 22 maart 2010 @ 14:51:
fucking hell....
dat moet haast wel een rotterdammer zijn.
|(

klaag jij de gemeente ook aan omdat je schoenzolen slijten door dat gemene straatwerk?

_O-

YZF R6

Reg. datum:
21 aug. 2006
:^ bewijs maar dat het object er al eventjes ligt...
Nielsr wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 14:53 (92%)

Twotacticalless

Reg. datum:
19 apr. 2003
quote:
Fladder schreef op 22 maart 2010 @ 14:52:

[...]

Klopt, op voorwaarde dat ze ook de mogelijkheid gekregen hebben er tijdig op te reageren...
Als iemand een scherp voorwerp verliest, en TS rijdt daar 10 minuten later overheen, heeft de wegbeheerder nog niet de mogelijkheid gekregen er op te reageren en kan er wel sprake van zijn dat ze verantwoordelijk zijn, maar iedere poging tot schade verhalen zal dan toch vastlopen.

En dan komt de bureaucratie om de hoek kijken :/
Stuitje

Reg. datum:
19 dec. 2008
quote:
Martell schreef op 22 maart 2010 @ 14:45:

En daar ben ik dan ook erg blij mee, nieuw bandje erop, betalen, niet meer aan denken, weer heerlijk lekker de lente in rijden. :)

1340 FXS

Reg. datum:
12 feb. 2005
quote:
Marcojani schreef op 24 augustus 2009 @ 16:29:
weet wel dat ik rond 600euro kwijt ben als ik de banden via mijn dealer koop en dat is dan inclusief montage (lees arbeidsloon, electriciteit, hyptoheek winkel/garage etc etc)

Wil gewoon goede banden en daar ga ik niet op besparen, maar 600euro is wel een smak geld.

Tips?

Alvast bedankt!

tip:
niet mee op het asfalt rijden, daar gaan ze stuk van.

:)
Always the mysterious one with dark eyes and careless hair, fashionably sensitive, but too cool to care... Freedom's just another word for nothing left to loose

Reg. datum:
24 apr. 2009
.......sommige mensen neeneej.

in ander topic geschreven dat ik in italie ineens zonder aandrijving stond.

wat was er gebeurd:mijn open 3 inch belt was gescheurd(harley shovelhead met open primaire aandrijving)..bleek later een 20mm houtschroef van de oorzaak te zijn...koppelingskorf beschadigd en de voorste poeli ook..kwantkosta 900 euro

dan kan je moeilijk de italiaanse rws voor aansprakelijk stellen of wat.
when we do right no one remembers,when we do wrong no one forgets

moderator

www.harleyuitlaten.nl

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
moderator
quote:
Ratz schreef op 22 maart 2010 @ 14:49:

[...]

Naar mijn weten is de wegbeheerder ten alle tijden verantwoordelijk, en dat klinkt ook lullig voor ze -O- ;)

Niet helemaal.

Ze zijn verantwoordelijk voor een bepaald beheer van de wegen. Niet voor alles op de weg.

Dan zou iemand die gevaarlijk rijdt, ook door RWS van de weg afgehaald moeten worden.

Het voorbeeld van de steen: diegene die de steen daar heeft gedropt, is in eerste instantie verantwoordleijk.
Even een ander voorbeeld: als er schade is aan het wegdek (schade die gevaar oplevert), en het wordt gemeldt (moet RWS wel bekend zijn), dan moet er ook wat aan gebeuren binnen een acceptabele periode (en dat is niet 3 minuten, ook niet 3 weken).

In eerste aanleg moet je zelf kijken waar je rijdt, maar RWS heeft wel een taak in het goed rijdbaar houden van onze wegen. België heeft bijvoorbeeld geen RWS, en dat zie je... })

Nog een ander voorbeeld: na werkzaamheden is er grit of bitumenresten blijven liggen in de bocht. Leverde een onaanvaardbaar gevaarlijke situatie op. RWS aansprakelijk stellen, die vervolgens bij die aannemer aankloppen.
Motorbanden
Motoronderhoud in Tilburg

Reg. datum:
15 sep. 2006
quote:
Marcojani schreef op 22 maart 2010 @ 14:49:

Wie beheert de rijkswegen? Ligt er een brok steen op de weg en je rijdt er tegen aan in het donker, dan neem ik aan als je het overleefd dat je wel iemand hiervoor aansprakelijk kan stellen?

Natuurlijk is daar iemand aansprakelijk voor...

en dat ben jij *O*

Jij besluit een stukje te gaan rijden, op jouw motor en jij rijdt je band kapot omdat jij over een steen heen rijdt. Eigen verantwoordelijkheid. Zelf dragen, wordt je een grote jongen van.

En nou niet meer huien :W

KawaTurtleŽ

Reg. datum:
18 sep. 2007
Offtopic vraagje: deed de berger moeilijk om je thuis af te zetten of was je al bijna thuis?

koos motorloos nu ;-(

Reg. datum:
29 dec. 2006
welkom in de grote mensen wereld, dit noemen ze nou pech ;)

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
Even onderzoeken door wat het gat in je band is veroorzaakt, dan de veroorzaker aansprakelijk stellen en dan lekker je centen vangen.
Lijkt mij toch niet zo heel erg moeilijk.
Rijks waterstaat aansprakelijk stellen zal echt niet zomaar lukken, die gaan ook de veroorzaker weer aansprakelijk stellen.
Daarom kan je het dan beter zelf meteen doen.
Simpel toch??
http://www.rgtuning.nl

voor het eerst ZAC!#333

Reg. datum:
21 mei. 2009
quote:
racemichel schreef op 22 maart 2010 @ 19:41:
welkom in de grote mensen wereld, dit noemen ze nou pech ;)

Jammer voor jou inderdaad.

bovendien betalen wij met z'n allen rijkswaterstaat weer via onze belastingcenten en gaan we meer betalen als iedereen zich zo gaat opstellen
Groet Peter, HondaCBR1000RR sc57 (circuit), Ducati 996, Honda vfr400r nc30

YZF R6

Reg. datum:
21 aug. 2006
quote:
kevinblade schreef op 22 maart 2010 @ 20:05:
Even onderzoeken door wat het gat in je band is veroorzaakt, dan de veroorzaker aansprakelijk stellen en dan lekker je centen vangen.
Lijkt mij toch niet zo heel erg moeilijk.
Rijks waterstaat aansprakelijk stellen zal echt niet zomaar lukken, die gaan ook de veroorzaker weer aansprakelijk stellen.
Daarom kan je het dan beter zelf meteen doen.
Simpel toch??

De veroorzaker? Stel je voor dat het een schroef was die op de weg lag. (als je uberhaupt nog achter een oorzaak komt) Gaan we die dan aansprakelijk stellen? Of zie je het al voor je in opsporing verzocht: "Ken u iemand die deze schroef in zijn bezit heeft gehad? Bel dan direct met onze tiplijn" :?

De kans dat er een fabricage fout in de band zit lijkt me niet echt groot en zie je snel genoeg.

ktm lc4sm

Reg. datum:
28 apr. 2009
soort gelijk verhaal is mij ook over komen met m,n oude woon/werk snor brommer

ik woon in arnhem en werkte in nijmegen
met m,n scooter reed ik elke dag +- 16 km laatste gedeelte over een hobbelig fiets pak (snorbrommer mag dat) er was +- een paar dagen voor dat ik er over heen reed aan de weg gewerkt en kabels er onder door geduwt/getrokken daar door de stoep om hoog gekomen en los gaan liggen
met voor wiel rij ik over een losse tegel
de tegel schiet omhoog en boort zich zo in m,n blok/uitlaat van m,n scooter

ik heb alles netjes aangegeven bij de politie en
die advieseerden om ook schriftelijk het aan te geven bij de gemeente
na 3.5 maand getouwtrek heb ik 695.40 overgemaakt gekergen van de verzekering van de gemeente van nijmegen

omdat door achterstallig onderhoud van meerdere partijen het niet tijdig was verholpen
ik had al ander vervoer geregeld (een yamaha xj600n diverion uit 1997)
maar de scooter was niks meer waard op de kappen set na
dus het heeft wel degelijk nut om er melding van te maken
ik verbaasde me ook dat het uitbetaalt werd mja een klein beetje geluk mag ook wel eens toch
alleen lijkt het me een verloren zaak als je het 4 weken na het voorval meld
suc6 er mee
wallly wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 20:35 (51%)

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True