quote:Neanderthaler schreef op 22 maart 2010 @ 13:14:
Zo heb ik een vrachtwagen en een bus doen achteruitrijden (ja, ik zat toen in het koekblik). Als de hindernis/vernauwing zich aan hun kant bevindt, dan ben ik in mijn recht en dienen zij mij voorrang te geven.
quote:
Naarmate ik ouder word, drijf ik het méér en méér op de spits, ze leren het anders toch niet. (nu nog steeds niet, maar dan heb ik tenminste het gevoel dat ik er voor mijzelf iets aan doe)
quote:Wegmisbruiker schreef op 22 maart 2010 @ 14:34:
[...]
Meestal rem ik daar juist iets voor af en laat ze voor gaan.
Altijd een vrolijke lag en een duimpje.
quote:
Ik weet het, het is niet de bedoeling van de regel maar soms komt het zo makkelijker uit. En ik trek tenslotte veel sneller op dan zo'n zware wagen.
quote:
[...]
Hé, das bij mij juist andersom. ( Het enige wat je oogst is onbegrip )
Moderator
Kawa KLX 650 SM

quote:Neanderthaler schreef op 22 maart 2010 @ 15:08:
[...]
Goed, dan is het JOUW beslissing, en dat kunnen die chauffeurs niet als recht afdwingen...
Begrijp je het verschil?
[...]
Andere weggebruikers hinderen is ook verboden.
[...]
Bizar, ZIJ maken de overtreding en ZIJ hebben onbegrip?
Hoeveel doden zouden er al gevallen zijn???
Maar goed, ik ben blijkbaar alléén met mijn standpunt.
Beter bekend als Mike Schenk
quote:Neanderthaler schreef op 22 maart 2010 @ 13:14:
[...]
Zo heb ik een vrachtwagen en een bus doen achteruitrijden (ja, ik zat toen in het koekblik). Als de hindernis/vernauwing zich aan hun kant bevindt, dan ben ik in mijn recht en dienen zij mij voorrang te geven.
quote:Mike Schenk schreef op 24 maart 2010 @ 18:03:
[...]
Alleen als beide bestuurders op hetzelfde moment de versmalling naderen. Anders gaat gewoon degene die als eerste arriveert voor.
Niemand is heilig
quote:fotoman21 schreef op 24 maart 2010 @ 18:36:
[...]
De "ongeschreven regel" is dat bestuurders van "kleine" voertuigen, bestuurders van grote voertuigen (vrachtauto's, bussen etc...) bij een wegversmalling waar de doorgang niet is geregeld d.m.v. borden
[afbeelding]
en
[afbeelding]
voor laten gaan.
Doe je dit niet omdat je denkt "in je recht" te staan, en het loopt vast of er vind een ongeval plaats, dan komt artikel 5 van de wegenverkeerswet je tegen je oren aan tikken.
quote:THe WoLFMaN schreef op 24 maart 2010 @ 18:47:
[...]
Dus de Wet van de sterkste geldt wel degelijk in het verkeer. Weten we dat ook weer.
Immers als het een ongeschreven Wet is waarom dan een artikel 5 ?
"Meneer u krijgt een artikel 5 omdat u het grotere voertuig niet voor liet gaan, terwijl dit wel moest ook al is het een ongeschreven regel".
quote:fubaar schreef op 21 november 2009 @ 18:31:
[...]
mijn ervaring is juist dat fietsers het asociaalst zijn en wielrenners mogen dood van mij
quote:dingus schreef op 24 maart 2010 @ 18:38:
topictitel = pleonasme
quote:bionitro schreef op 24 maart 2010 @ 18:55:
[...]
Hahahahah toevallig hadde we vandaag met een groep mf'ers ruzie met een wielrenner die vond dat we asociaal reden, daarna hebbe we hem uitgelachen voor zijn strakke broekje
quote:Mike Schenk schreef op 24 maart 2010 @ 18:03:
[...]
Alleen als beide bestuurders op hetzelfde moment de versmalling naderen. Anders gaat gewoon degene die als eerste arriveert voor.
quote:fotoman21 schreef op 24 maart 2010 @ 18:51:
[...]
Nee, het gaat alleen over het niet veroorzaken van hinder of gevaar aan andere weggebruikers.
quote:
Het is niet voor niets een ongeschreven regel!
quote:Neanderthaler schreef op 24 maart 2010 @ 19:41:
[...]
Niet als de versmalling bestaat uit een voertuig, een afvalcontainer, of een wegversmalling (betonnen bloembak) aan 1 kant (beetje verder aan de andere kant)...
quote:Of zoals hierboven als ik het blauwe bord aan mijn kant heb.
quote:fotoman21 schreef op 24 maart 2010 @ 18:36:
De "ongeschreven regel" is dat bestuurders van "kleine" voertuigen, bestuurders van grote voertuigen (vrachtauto's, bussen etc...) bij een wegversmalling waar de doorgang niet is geregeld d.m.v. borden voor laten gaan.
Doe je dit niet omdat je denkt "in je recht" te staan, en het loopt vast of er vind een ongeval plaats, dan komt artikel 5 van de wegenverkeerswet je tegen je oren aan tikken.
quote:
quote:
[...]
Dat is een ander geval.
quote:Pooh schreef op 24 maart 2010 @ 19:51:
[...]
Hardstikke fout!
Als er niets geregeld is, en de wegversmalling zit op beide helften, dan moet het grote voertuig meestal zijn rijbaan verlaten, terwijl het kleine voertuig vaak op zijn eigen helft kan blijven. Dan moet het grote voertuig dus gewoon wachten.
Als de versmalling aan 1 kant zit, dan moet het voertuig dat de versmalling op zijn weghelft heet de ander vrije doorgang verlenen (want hij moet van z'n weghelft af, de ander kan gewoon doorrijden)
quote:Neanderthaler schreef op 24 maart 2010 @ 19:56:
[...]
Dat weet ik, daar heb ik ook voorrang
(NIET als het een versmalling/hindernis aan beide kanten is, dan is jouw systeem van toepassing)
quote:Mike Schenk schreef op 24 maart 2010 @ 20:17:
[...]
Voorrang heb je sowieso niet, dat geldt alleen op kruisingen.

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1