Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

[Scheveningen] Mag ik hier parkeren?

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
15 aug. 2008
quote:
DucBMW schreef op 21 maart 2010 @ 23:20:
Nee, het is niet de bedoeling dat je daar parkeert (weet ik uit ervaring). Is ook niet nodig, er ligt immers een mega parkeerterrein naast (zie rechts op de foto).
Bedoel je daar waar het al vol met auto's staat of daar waar het met hekken afgesloten is en die graafmachine staat? :P

aka California Rider

Reg. datum:
09 mrt. 2009
quote:
Mike Schenk schreef op 21 maart 2010 @ 23:23:

[...]

Dat bord geeft alleen een verbod voor parkeren op de rijbaan. Als je je motorfiets naast de rijbaan neerzet heeft dat bord er geen enkele invloed op.

Pcies, andere kant van de paaltjes is dus geen probleem :)
R6 2010

Beter bekend als Mike Schenk

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
Linq schreef op 21 maart 2010 @ 23:03:
Is het een woonerf, dan is het simperl.

Als het een een woonerf is, dan MOET je motor net als een auto of ander MOTORvoertuig volgens de RVV in een parkeervak gezet worden.

Nee hoor, want die verplichting geldt alleen voor bestuurders. Dus als je afstapt en vervolgens met je motor ernaartoe loopt mag je hem wel op de stoep neerzetten.
BMW R1200 GS Adventure 2007 | Honda XL600V Transalp 1997

Reg. datum:
15 aug. 2008
quote:
Blue_Panther schreef op 21 maart 2010 @ 22:11:

[...]

Bedroevend inderdaad. Zoals je op de foto kunt zien heeft deze straat geen twee kanten, dus mag je er niet parkeren. Om het extra duidelijk te maken (voor degene die betogen dat het bord aan de ene kant van de weg staat... :+ ) hebben ze aan de andere kant paaltjes neergezet.

Dus ja als je 'm midden op de weg zet, kun je daar een bon voor krijgen.

quote:
Artikel 65

*

1.Ingeval een weg is verdeeld in rijstroken, kan de toepassing van een verkeersbord worden beperkt tot één of meer rijstroken.

*

2.De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.

*

3.Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten.
Men spreekt nergens over rijbaan.

SMS ZON AAN naar 2020

Reg. datum:
07 jan. 2009
quote:
nOne schreef op 21 maart 2010 @ 23:23:
[...]
Bedoel je daar waar het al vol met auto's staat of daar waar het met hekken afgesloten is en die graafmachine staat? :P

Who cares? Je mag er niet parkeren, motoren zijn om mee te rijden, niet om te parkeren. Je haalt een motorrijbewijs om motor te rijden. Een motorparkeerbewijs bestaat m.i. nog niet... })
DucBMW wijzigde dit bericht op zondag 21 maart 2010 23:58 (31%)
Dinosaurs were made up by the CIA to discourage time travel.

1000F

Reg. datum:
24 nov. 2007
Ik zou hem gewoon in de motor/fietsen stalling zetten, kost je een knaak ofzo voor de hele dag, bewaard ie ook je helm en je pak voor je. En die vent bij het zwartepad draait altijd een lekker tropisch muziekje, ben je meteen in de stemming voor een dagje strand 8-) , en die vent is altijd helemaal super happy als je hem een fooitje geeft aan het eind van de dag.. :) .
"The stars predict tomorrow you'll wake up, do a bunch of stuff and then go back to sleep"

Reg. datum:
29 apr. 2007
quote:
nOne schreef op 21 maart 2010 @ 23:34:

[...]

[...]

Rijbaan = alles van asfalt, bitumen, klinkers enz, enz.
Rijstrook = de aangegeven strook op de rijbaan.

Bijv. Rijksweg A4 heeft 2 rijbanen met ieder 4 rijstroken.
Better to reign in hell than serve in heaven

Reg. datum:
15 aug. 2008
quote:
Linq schreef op 22 maart 2010 @ 00:14:

[...]

Rijbaan = alles van asfalt, bitumen, klinkers enz, enz.
Rijstrook = de aangegeven strook op de rijbaan.

Bijv. Rijksweg A4 heeft 2 rijbanen met ieder 4 rijstroken.
:? Wist al wat het verschil tussen een rijbaan en rijstrook is hoor.

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
nOne schreef op 21 maart 2010 @ 23:34:

[...]

De crux zit in lid 3.

Reg. datum:
15 aug. 2008
quote:

quote:

3.Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten.
Dat zou alleen opgaan als het bord aan bijde zijdes van de weg stond. Nu geldt dat dus alleen voor de linkerzijde.

Ik vermoed dat het niet is toegestaan omdat er (lijkt me zo op het blote oog) geen vrachtwagens e.d. langs kunnen. Theoretisch kunnen ze er komen, en door willen rijden tot de volgende bocht (waar ze volgens ts niet verder kunnen).
nOne wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 08:41 (24%)

Nu vanuit Apeldoorn!

Reg. datum:
06 jul. 2009
quote:
nOne schreef op 22 maart 2010 @ 08:31:

[...]
Ik vermoed dat het niet is toegestaan omdat er (lijkt me zo op het blote oog) geen vrachtwagens e.d. langs kunnen. Theoretisch kunnen ze er komen, en door willen rijden tot de volgende bocht (waar ze volgens ts niet verder kunnen).

Het is eenrichtingsverkeer, en een auto kan makkelijk een foutgeparkeerde auto passeren, m.a.w. mijn motor zal het probleem niet zijn.

quote:
nOne schreef op 21 maart 2010 @ 22:55:
Dit lijkt me zo'n typisch gevalletje waarbij je pas een antwoord krijgt als het bij de rechter is geweest. ;)

Ik vrees dat dit het juiste antwoord wordt...
Yamaha Diversion XJ600S '94 4BR
Het nieuwe rijden: hard optrekken, zuinig remmen

Zwarte TDM

Reg. datum:
04 nov. 2003
plaats waar men woont, waar men ingeschreven is in het bevolkingsregister
Bedenk me net dat je eigenlijk aan de andere kant van de paaltjes moet parkeren. En eigenlijk ook daar moet rijden!

Immers je bent verplicht zoveel mogelijk rechts te houden. Auto's passen er niet tussen, dus die moeten noodgedwongen wel links langs die paaltjes. Voor motoren is er geen excuus.
Jean-Jacques Rousseau: Meisjes moeten heel anders worden opgevoed dan jongens. Zij mogen bijvoorbeeld wel worden gestraft en moeten leren gehoorzamen aan de man.

Reg. datum:
29 apr. 2007
quote:
Mike Schenk schreef op 21 maart 2010 @ 23:26:

[...]

Nee hoor, want die verplichting geldt alleen voor bestuurders. Dus als je afstapt en vervolgens met je motor ernaartoe loopt mag je hem wel op de stoep neerzetten.

Zo lang jij met je motor aan de hand loopt, ben je alsnog de bestuurder.

Google Feitenboekje 2009, 2010 komt pas 1 april of 1 mei uit en zoek op definitie bestuurder.
Linq wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 15:34 (11%)
Better to reign in hell than serve in heaven

Zwarte TDM

Reg. datum:
04 nov. 2003
quote:
Linq schreef op 22 maart 2010 @ 15:32:

[...]

Zo lang jij met je motor aan de hand loopt, ben je alsnog de bestuurder.

Google Feitenboekje 2009, 2010 komt pas 1 april of 1 mei uit en zoek op definitie bestuurder.

Wel volgens de WVW, niet volgens het RVV.

Dus met de motor aan de hand mag je wel wegen in die gesloten zijn voor motorvoertuigen (dijkjes op bijvoorbeeld), mits je je rbw bij je hebt en een helm op hebt.

p.s. het feitenboekje is geen maatstaf voor wat wel en niet mag. Het is enkel een hulpmiddel waarmee agenten en controleurs met beperkte lees en schrijfvaardigheid toch een pv op kunnen maken. Nu hoeven ze immers allen het kenteken en de code na te tekenen.
KoffieJunk wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 15:59 (21%)
Jean-Jacques Rousseau: Meisjes moeten heel anders worden opgevoed dan jongens. Zij mogen bijvoorbeeld wel worden gestraft en moeten leren gehoorzamen aan de man.

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
KoffieJunk schreef op 22 maart 2010 @ 15:57:

[...]

Wel volgens de WVW, niet volgens het RVV.

Dus met de motor aan de hand mag je wel wegen in die gesloten zijn voor motorvoertuigen (dijkjes op bijvoorbeeld), mits je je rbw bij je hebt en een helm op hebt.

Een helm hoef je ook niet te dragen, want de helmplicht is geregeld in RVV art. 60. Een rijbewijs moet je wel hebben.

Zwarte TDM

Reg. datum:
04 nov. 2003
quote:
Mike Schenk schreef op 22 maart 2010 @ 16:02:

[...]

Een helm hoef je ook niet te dragen, want de helmplicht is geregeld in RVV art. 60. Een rijbewijs moet je wel hebben.

Ok, dat valt dus weer mee op warme dagen. Stond me bij dat helmplicht in de wvw geregeld was, maar ik heb het niet gecontroleerd.

ain`t nothing but a thing...

Reg. datum:
08 mrt. 2010
niet om het 1 of ander maar volgens mij sta je bij een drempel moet je daar ook niet 1,5m afstand van houden????? :?

:W
ain`t nothing but a thing...

Cagiva Raptor 650 2006

Reg. datum:
07 jun. 2006
Volgens mij heb je in scheveningen iets verder een parkeerplaatsje speciaal voor motoren...?
Of ben ik nu in de war met vlissingen...?!?

Iig lijkt 't me niet dat je 'm daar mag parkeren..

KawaTurtle®

Reg. datum:
18 sep. 2007
quote:
Bart82 schreef op 22 maart 2010 @ 20:25:
Volgens mij heb je in scheveningen iets verder een parkeerplaatsje speciaal voor motoren...?
Of ben ik nu in de war met vlissingen...?!?

Iig lijkt 't me niet dat je 'm daar mag parkeren..

Yep staat daar zeker een motorparkeerplek. Vraag mij alleen af of je er kan komen op het moment, ze zijn nl. druk bezig op het strand.

Ben zelf ook een keer beboet voor fout parkeren in Scheveningen. Was helemaal aan het begin van de boulevard, stond absoluut niemand in de weg! Na een aantal bezwaarschriften heb ik het sanctiebedrag gelukkig wel terug gehad *D

Reg. datum:
21 sep. 2009
m.i. mag je de motor daar niet neer zetten en zijn er bij het straqnd parkeerplekken speciaal voor motoren. en anders een straat achter de boulevaard, op de stoep.
Daar heeft niemand last van, ik weet niet of dat mag..........doe ik wel vaak en nog nooit een prent gehad !!!

yzf 600 r Thundercat

Reg. datum:
23 sep. 2009
lijkt mij dat je zeker wel een goede reden heb om een bezwaarschrift in te dienen als je een boete krijgt, het bord staat immers links.
Maar dat je hem daar hebt neergezet, ik ken het straatje en ik zou me (toekomstige) motor daar never nooit niet neerzetten, voor mij te smal. Ik heb daar weleens de vuilniswagen voor me gehad, die had wel ff flink om je motor heen moeten sturen.
www.camping-choranche.com

Honda VFR 800

Ik denk (mijn mening) dat veel agenten die langskomen zullen vinden dat je motor het overige verkeer hindert, en dus kun je een artikel 5 bon krijgen, en ik denk dat de agent daar eigenlijk wel gelijk in heeft, het is een smalle straat, wat als er een kleine vrachtwagen doorheen moet?

Dé sociale Harry

Reg. datum:
08 feb. 2004
quote:
Chase_this schreef op 21 maart 2010 @ 23:58:
Ik zou hem gewoon in de motor/fietsen stalling zetten, kost je een knaak ofzo voor de hele dag, bewaard ie ook je helm en je pak voor je. En die vent bij het zwartepad draait altijd een lekker tropisch muziekje, ben je meteen in de stemming voor een dagje strand 8-) , en die vent is altijd helemaal super happy als je hem een fooitje geeft aan het eind van de dag.. :) .

We hebben het hier wel over een net afgestudeerde diversion-rijder ;) :+
Ooit wil ik nog een keer mijn eigen zwaaitopic openen...

R6 2001 | NX250

Reg. datum:
13 mei. 2006
99% van niet :N
hooguit wordt de stoep gedoogd
en dit is nog rijbaan volgens mij :+
maar parkeer gewoon lekker beneden bij de bisiklette ;)
daar wordt het volgens mij wel zeker te weten gedoogd aangezien er (nog?) geen voorzieningen zijn getroffen voor de motorrijders
als je tenmiste naar scheef gaat voor een bakkie
:W
MissTR46 wijzigde dit bericht op dinsdag 23 maart 2010 13:16 (24%)
Rijbewijs20.08.2007 1st:Yamaha R6 24.11.2007 1st Wheelie 24.11.2007
2nd:Yamaha R6 2001 23.02.2008,modified in 2010/2011:2001engine out;2003 engine in
3rd Bike NX 250 1994 Blauw
Valentino Rossi,Youre Simply The Best
r.i.p. Simoncelli 1987-2011

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Hosting by True