Bedoel je daar waar het al vol met auto's staat of daar waar het met hekken afgesloten is en die graafmachine staat?quote:DucBMW schreef op 21 maart 2010 @ 23:20:
Nee, het is niet de bedoeling dat je daar parkeert (weet ik uit ervaring). Is ook niet nodig, er ligt immers een mega parkeerterrein naast (zie rechts op de foto).
quote:Mike Schenk schreef op 21 maart 2010 @ 23:23:
[...]
Dat bord geeft alleen een verbod voor parkeren op de rijbaan. Als je je motorfiets naast de rijbaan neerzet heeft dat bord er geen enkele invloed op.
Beter bekend als Mike Schenk
quote:Linq schreef op 21 maart 2010 @ 23:03:
Is het een woonerf, dan is het simperl.
Als het een een woonerf is, dan MOET je motor net als een auto of ander MOTORvoertuig volgens de RVV in een parkeervak gezet worden.

quote:Blue_Panther schreef op 21 maart 2010 @ 22:11:
[...]
Bedroevend inderdaad. Zoals je op de foto kunt zien heeft deze straat geen twee kanten, dus mag je er niet parkeren. Om het extra duidelijk te maken (voor degene die betogen dat het bord aan de ene kant van de weg staat...) hebben ze aan de andere kant paaltjes neergezet.
Dus ja als je 'm midden op de weg zet, kun je daar een bon voor krijgen.
Men spreekt nergens over rijbaan.quote:Artikel 65
*
1.Ingeval een weg is verdeeld in rijstroken, kan de toepassing van een verkeersbord worden beperkt tot één of meer rijstroken.
*
2.De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.
*
3.Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten.
quote:nOne schreef op 21 maart 2010 @ 23:23:
[...]
Bedoel je daar waar het al vol met auto's staat of daar waar het met hekken afgesloten is en die graafmachine staat?
quote:

quote:Linq schreef op 22 maart 2010 @ 00:14:
[...]
Rijbaan = alles van asfalt, bitumen, klinkers enz, enz.
Rijstrook = de aangegeven strook op de rijbaan.
Bijv. Rijksweg A4 heeft 2 rijbanen met ieder 4 rijstroken.
quote:

quote:
Dat zou alleen opgaan als het bord aan bijde zijdes van de weg stond. Nu geldt dat dus alleen voor de linkerzijde.quote:
3.Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten.
quote:nOne schreef op 22 maart 2010 @ 08:31:
[...]
Ik vermoed dat het niet is toegestaan omdat er (lijkt me zo op het blote oog) geen vrachtwagens e.d. langs kunnen. Theoretisch kunnen ze er komen, en door willen rijden tot de volgende bocht (waar ze volgens ts niet verder kunnen).
quote:nOne schreef op 21 maart 2010 @ 22:55:
Dit lijkt me zo'n typisch gevalletje waarbij je pas een antwoord krijgt als het bij de rechter is geweest.
Zwarte TDM

quote:Mike Schenk schreef op 21 maart 2010 @ 23:26:
[...]
Nee hoor, want die verplichting geldt alleen voor bestuurders. Dus als je afstapt en vervolgens met je motor ernaartoe loopt mag je hem wel op de stoep neerzetten.
Zwarte TDM

quote:Linq schreef op 22 maart 2010 @ 15:32:
[...]
Zo lang jij met je motor aan de hand loopt, ben je alsnog de bestuurder.
Google Feitenboekje 2009, 2010 komt pas 1 april of 1 mei uit en zoek op definitie bestuurder.
quote:KoffieJunk schreef op 22 maart 2010 @ 15:57:
[...]
Wel volgens de WVW, niet volgens het RVV.
Dus met de motor aan de hand mag je wel wegen in die gesloten zijn voor motorvoertuigen (dijkjes op bijvoorbeeld), mits je je rbw bij je hebt en een helm op hebt.
Zwarte TDM

quote:Mike Schenk schreef op 22 maart 2010 @ 16:02:
[...]
Een helm hoef je ook niet te dragen, want de helmplicht is geregeld in RVV art. 60. Een rijbewijs moet je wel hebben.
ain`t nothing but a thing...
Cagiva Raptor 650 2006
quote:Bart82 schreef op 22 maart 2010 @ 20:25:
Volgens mij heb je in scheveningen iets verder een parkeerplaatsje speciaal voor motoren...?
Of ben ik nu in de war met vlissingen...?!?
Iig lijkt 't me niet dat je 'm daar mag parkeren..
quote:Chase_this schreef op 21 maart 2010 @ 23:58:
Ik zou hem gewoon in de motor/fietsen stalling zetten, kost je een knaak ofzo voor de hele dag, bewaard ie ook je helm en je pak voor je. En die vent bij het zwartepad draait altijd een lekker tropisch muziekje, ben je meteen in de stemming voor een dagje strand, en die vent is altijd helemaal super happy als je hem een fooitje geeft aan het eind van de dag..
.

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2