Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Hart in de keel???

Pagina's:
«
»

Beter bekend als Mike Schenk

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
Pommel schreef op 21 maart 2010 @ 23:05:

[...]
Duiven zijn verschrikkelijk domme vogels :P

Raar eigenlijk dat er zoveel van zijn...
BMW R1200 GS Adventure 2007 | Honda XL600V Transalp 1997

fabtastic!

Reg. datum:
17 jul. 2007
Meer eentje "hart in de keel" wegens schaamte...

Ik moest wat meenemen van mijn werk. Dus een dagje automobiel mee.

Bij verkeerslicht heerlijk via de weg voor rechtdoor naar voren gereden en mijn gebakje ertussen geplempt om naar links te gaan.
Ik was kats vergeten dat ik niet op de motor was....

Wat voelde ik me een aso!
-O- -O- -O- -O-

Verder ben ik erg allergisch voor allerlei shit op straat. Olie, grind, paardestront etc.
Iets te vaak onderuit gegaan door die meuk.

Dat levert soms wel hachelijke momentjes op dat je met aangeknepen bilspleet op eieren de bocht probeert af te maken.
en als ik niet kan zwemmen dan ligt dat aan het water....

Motorvirus

Reg. datum:
28 jan. 2007
Bij Tjechië/Duitsland.

-één van de bochten was ineens flink scherper aan het einde dan verwacht. Niet fijn als er een afrond naast zit.
-in een lange bocht in Tjechië beetje bij de bossen aan Du-grensgebied. Ik nam de bocht vrij hard, wegdek was mooi... tot het midden van de bocht. Mijn achterband kwam in een lange gleuf -> Probeer licht bij te sturen/corrigeren. Schiet mijn motor iets te hard uit die gleuf. Ik word aardig heen en weer geschud terwijl ik nog in de bocht zit. Gelukkig kreeg ik hem onder controle. Maar mijn hart zat echt in mijn keel, want er waren flink wat bomen die mijn motor tot stilstand konden brengen mocht ik uit de bocht schieten.
SV-650s '99 (verkocht) CBR 600 F '99 (verkocht) Aprilia RSV Mille '02 (verkocht) Cagiva Raptor 650 '05 (verkocht) Honda CBR600 FS '02 (verkocht)

travel mule

Reg. datum:
03 dec. 2008
1981 op de a 27 truck voor me verlies een schoorsteen ,klap er over heen.
motor helemaal krom ,das schrikken.
chauffer had niks gemerkt ,ik wel.....
die hielden ze pas 30 km verderop aan,motor was 2 maand oud.
3 week later stond er een nieuwe..

travel mule

Reg. datum:
03 dec. 2008
duitsland caravan die raar doet op de autobaan, die splintert over de hele weg heen.
echt niks van over.
was wel even schrikken ,en wat een sooi zit er in zo een ding..

ik ben een beetje verlegen :P

Reg. datum:
04 okt. 2004
Gisteren, lekker zondag middag stukje touren.

Rijdt lekker rustig door de bebouwde kom achter rijtje auto aan...

Loopt er aan de linkerkant van de weg (fietspad) een heerlijk vrouwmens met de hond... al mijn aandacht ging even naar het vrouwmens :o

Op het moment dat ik weer naar voren kijk zie ik dat de 3 automobielen voor mij allemaal stil staan omdat er één rechtaf wil slaan....
Vol in de ankers... op 10 cm van de achterbumper van koekblikker tot stilstand... |(

Ik durfde van schaamte niet meer om te kijken naar vrouwmens, leek me gezien de situatie ook niet meer verstandig :X
Kawasaki GPX600R, Suzuki GSX600F, Kawasaki ZR7s, Honda CBR400RR (van mijn vriendin), Honda Shadow(in de toekomst)

Reg. datum:
14 jan. 2008
quote:
hillbil schreef op 22 maart 2010 @ 14:36:
Gisteren, lekker zondag middag stukje touren.

Rijdt lekker rustig door de bebouwde kom achter rijtje auto aan...

Loopt er aan de linkerkant van de weg (fietspad) een heerlijk vrouwmens met de hond... al mijn aandacht ging even naar het vrouwmens :o

Op het moment dat ik weer naar voren kijk zie ik dat de 3 automobielen voor mij allemaal stil staan omdat er één rechtaf wil slaan....
Vol in de ankers... op 10 cm van de achterbumper van koekblikker tot stilstand... |(

Ik durfde van schaamte niet meer om te kijken naar vrouwmens, leek me gezien de situatie ook niet meer verstandig :X

Halve stoppie dus? Je had gewoon moeten doen of het er bij hoorde. Heel koel omkijken enzo ;)

VTR-1000F Firestorm

Reg. datum:
23 nov. 2007
Een aantal jaar geleden (2006 volgens mij) op de motor vanuit Groningen naar mijn toenmalige werk in Emmen. Eind van de middag in de stromende regen terug. Ik ben bijna thuis, na al een paar hachelijke momenten met vrachtwagens (spray en windvlaag) op de N34.
Net voor de afslag Groningen-zuid van de A28 komt mijn achterwiel in het linkerspoor van de rechterrijbaan dat volledig gevuld is met regenwater (toen lag er nog een oude asfaltlaag, deze is inmiddels al vervangen). De band begint te aquapleneren, het toerental schiet omhoog en voordat ik goed en wel het gas een beetje dicht kan draaien, vindt het achterwiel weer grip. De motor slingert ineens van rechts naar links en ineens zit ik half op de tank van mijn VTR en bevind ik mij met diezelfde VTR ineens op de linkerrijstrook. Gelukkig reed daar op dat moment helemaal niemand. Ik kreeg de boel weer onder controle (behalve mij hartslag dus), ging weer op de rechterbaan rijden en nam rustig de afslag. Eenmaal thuis gekomen heb ik nog even een tijdje in de schuur naast de motor gezeten voordat ik naar binnen ging...
"Have you ever noticed? Anybody going slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

een rood/witte

Reg. datum:
27 nov. 2007
quote:
maax schreef op 22 maart 2010 @ 08:50:
Bij verkeerslicht heerlijk via de weg voor rechtdoor naar voren gereden en mijn gebakje ertussen geplempt om naar links te gaan.
Ik was kats vergeten dat ik niet op de motor was....

Wat voelde ik me een aso!
-O- -O- -O- -O-

haha heb ik ook een keer gehad, maar iets anders was een rij voor recht door en ik er links naast gaan staan _O- _O- _O-

ben maar links afgeslagen toen ik het door had :X
XJ550 '85; YZF 600R thundercat '00; Speed Triple SE '10

Reg. datum:
29 apr. 2007
Laatst reed ik op de A28 ongeveer 130 kilometer per uur, werd ik ineens vlaklangs ingehaald door 1 of andere gek op een Busa. Die gast reed zeker ruim 300. Ik schrok mij een hoedje :+

Gelukkig voor je dat het niet op topsnelheid is gebeurd...
Better to reign in hell than serve in heaven

Reg. datum:
09 sep. 2003
Aantal jaren terug,

Op zaterdag middag even olie wisselen. Oude olie eruit, filter er af, nieuw filter erop, nieuwe olie er in. klaar *D

Even naar het klaverblad, beetje sturen :+
Na een aantal bochten schoot mijn rechterlaars steeds van mijn stepje.
Ik kijk naar beneden, ongeveer zo mijn koppeling in. bijvul dop verdwenen. :? niet goed vast gezet ofzo

Heel heel rustig naar huis gereden, kwam langs de dealer meteen maar een nieuwe dop meegenomen.

De rest van de middag besteed aan het olie vrij maken van mij laars, pak en de halve rechterkant van mij motor.

Had ook anders af kunnen lopen.

RFast
Als alles onder controle is ga je gewoon niet snel genoeg.....
1994-1995 Honda Rebel cmx 250
1995-1999 Suzuki GS500E
1999-heden Suzuki RF600r
2007-heden Cagiva Mito II 125
2011-heden Triumph Daytona T595

Mantequilla

Reg. datum:
22 jan. 2009
tijdens lessen uitglijden over een tros rotte bananen :+ da was wel spannend, meer omdat het zo stom was :+

eerste ritje met mn eigen motor, zo druk bezig om (proberen) de bocht in te sturen dat ik niet doorhad dat ik op de andere weghelft terecht was gekomen en er nog geen 5 meter voor me een enorme vrachtwagen aan kwam rijden :X (daarna ging de bocht wel strak trouwens :+)

en tijdens een stukje toeren met mn vriend hem in de berm terug vinden, volgens mij klopte mn hart toen niet eens meer :X
Ik sla u bij deze tot toetsenbordridder - orde van de internethelden

The way of the leaf

Reg. datum:
12 jan. 2008
Eerste rijles op de snelweg (ring west Amsterdam, spits). Ik zat volledig ingepakt tussen de koekblikken met 70km/h file te rijden toen het koekblik rechts naast me vond dat hij mijn plek op de weg kon inpikken. Er was (iig in mijn ogen) geen gat waarin ik kon vluchten, dus ben iets harder gaan rijden zodat ik echt op 30 cm afstand van de bumper van de auto voor me zat, in de hoop dat dat andere autootje bij zinnen zou komen. Niet dus, ik heb daar echt tussen 2 auto's gereden met nog geen halve meter speling. Mijn instructeur was witheet en lijkbleek tegelijk.

Afgelopen zomer ben ik met ca 80kmh een grindbak ingereden langs een provinciale weg in Duitsland. Ik wilde effe wat drinken en was al diverse geasfalteerde parkeerhavens langsgereden. Bij deze "parkeerhaven" maakte ik effe een verkeerde inschatting. :+ Ging goed, gelukkig.

En zo'n standaardfout: niet opletten op de snelweg en dan plots achterop een file knallen, om daarna met blokkerend achterwiel (en heel even voorwiel) tot stilstand te komen; vlak, vlak achter de auto voor je. Blijkt het toch niet handig te zijn om in de regen zo'n "70 km" signaleringsbord te negeren...
elle wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 16:13 (15%)
Everybody knows you live forever... when you've done a line or two - L Cohen -
Suzuki GS500e, Kawa GPZ 500, Suzuki SV650

Motoren, horloges en saxofoons

Reg. datum:
13 apr. 2004
quote:
elle schreef op 22 maart 2010 @ 15:59:
En zo'n standaardfout: niet opletten op de snelweg en dan plots achterop een file knallen, om daarna met blokkerend achterwiel (en heel even voorwiel) tot stilstand te komen; vlak, vlak achter de auto voor je. Blijkt het toch niet handig te zijn om in de regen zo'n "70 km" signaleringsbord te negeren...

Echt waar?? Dat is een levensgevaarlijke misser op de motor!! Want de auto achter jou let alleen op jouw snelheid, en niet op jouw voorgangers, dus met een beetje pech remt die niet meer op tijd ... kreukel je lekker weg tussen twee blikken. Bloedlink!
Als het maar herrie maakt ;-)

The way of the leaf

Reg. datum:
12 jan. 2008
quote:
Pommel schreef op 22 maart 2010 @ 16:17:

[...]

Echt waar?? Dat is een levensgevaarlijke misser op de motor!! Want de auto achter jou let alleen op jouw snelheid, en niet op jouw voorgangers, dus met een beetje pech remt die niet meer op tijd ... kreukel je lekker weg tussen twee blikken. Bloedlink!

Klopt... Mijn hart zat dan ook enigszins in mijn keel... ;) Ik weet niet meer waardoor ik afgeleid was (ongetwijfeld raar gedrag van een koekblikker), maar dat was al genoeg. 't Overkomt je waarschijnlijk juist op stukken die je dagelijks rijdt, want dan weet je "dat bord zijn ze vast weer vergeten uit te zetten, geen file te zien". Niet dus.
Sindsdien heb ik niet meer nonchalant zo'n bord genegeerd.

Maar ik vermoed dat het meer mensen overkomt. Zie ook:
quote:
pcbiker schreef op 21 maart 2010 @ 22:44:
Bij filerijden met een aardig gangetje ff over je schouder kijken en dan wanner je voor je kijkt merken dat jouw rij stilstaat :X :X
elle wijzigde dit bericht op maandag 22 maart 2010 16:35 (42%)
Everybody knows you live forever... when you've done a line or two - L Cohen -
Suzuki GS500e, Kawa GPZ 500, Suzuki SV650

Wanneer is passie een obsessie

Reg. datum:
08 feb. 2008
Geen hart in de keel gehad door de motor zelf.

Wel een keer op een mooie zomeravond een hert letterlijk rakelings voor de motor langs gehad met ongeveer 70 op de teller.... als ik letterlijk een halve seconde verder was geweest hadden we elkaar een flinke kus mogen geven... wat een kick kriijg je dan door je lichaam...
Zeg maar Bert 7-2008 1-2011 Suzuki GSF600S 1-2011- Heden Aprilia RSV Mille

Motoren, horloges en saxofoons

Reg. datum:
13 apr. 2004
quote:
elle schreef op 22 maart 2010 @ 16:28:

[...]

Klopt... Mijn hart zat dan ook enigszins in mijn keel... ;)

Zoiets noemt men een leermoment :+
Als het maar herrie maakt ;-)

GSX-R 750 W

Reg. datum:
18 aug. 2007
Lekker weg accelereren vanuit een oprit, om vervolgens half stoppiend, corrigerend, uitwijkend de stilstaande file ontwijken, om zo snel mogelijk tussen auto's te duiken dat ik niet van achter wordt kapot gereden.

En

Moet je voorstellen dat er een 2 baans snelweg is, die invoegt bij een andere 2 baanssnelweg, maar de invoegende 2 baans stopt met 2 baans te zijn, dus dit idee:
|||
||\\ En dan links rijden op de invoegende baan, met links van je een grote vrachtauto en voor je ook een grote vrachtauto, en dan denken dat je er net wel even tussen door kan. Kon ook, maar denk dat die chauffeurs met hun hart in hun keel zaten..
VFR 400 NC30

VeeFeR

Reg. datum:
30 jul. 2002
quote:
Directeur schreef op 21 maart 2010 @ 20:05:
Dat is wel schrikken !

Ik heb een keer gehad met 100 kmh dat een haas voor mn voorwiel schoot.

Shit man, schieten die beesten nu ook al terug:?
De Vrolijke Fliere flRuiter
Yamaha XJ 750 SECA met groeiende tegenzin

Reg. datum:
17 dec. 2004
Midden in de nacht hier op de rechter parkeerplaats gestaan. Niet al te best verlicht daar, mijn koplamp gaf ook niet al te veel licht. Denken dat uitrit van de parkeerplaats meteen de oprit is, en dus volgas wegrijden. Om er net voor die knik achter te komen dat dat niet gaat werken. :+
CB450s NTV650 Revere XF650 Freewind DL650 V-Strom

Reg. datum:
14 jan. 2008
Op de snelweg bij Beverwijk het gas met twee vrienden er aardig op. 250+ heeft de teller gepasseerd laten we dat zeggen. Halverwege ons stevige ritje begint er een Honda Varadero mee te rijden. Die doet het niet gek met z'n tour brommer dachten we. Even remmen voor een inhalende auto, komt de Honda even voorbij. Wild gebarend dat ik naar de zijkant moet. Hij moet mijn niet begrijpende blik gezien hebben en hij wees dus maar op z'n tanktas. Ik heb wel even hartkloppingen gehad, later nog een keer toen ik de bon kreeg. Daar denk ik nog regelmatig aan terug als ik weer plaats neem.

Verder met een R6 de bocht verkeerd ingeschat. Al honderd keer gedaan met de auto, maar nog wat beperkt in de ervaring met de motor de bocht wat te hard in gegaan. Snel nog de motor rechtop kunnen zetten en de ankers uit. Beetje hobbelend en glijdend door het gras om nog net voor het hek de bocht te kunnen maken. Toch achteraf niet gek gedaan vond ik, maar het hoeft van mij niet weer zo spannend volgende keer.

Kawasaki Z1000

Reg. datum:
09 apr. 2007
quote:
Martell schreef op 21 maart 2010 @ 20:04:
Er zou maar net een kind oversteken.

_O-

Mijn hart-in-keel ervaring is als volgt: op een bewolkte zondagmiddag rondje rijden met de motor. Kwam een mooi stukje asfalt aan met een flauwe bocht naar rechts. Ik ga daar met een flinke snelheid doorheen om halverwege tot de conclusie te komen dat de bocht steeds scherper wordt en er aan het einde ook nog een rotonde is!

Gevolg: gas rustig loslaten en beetje proberen bij te remmen, echter werd de bocht naar de rotonde nog scherper naar rechts, dus heb ik de rotonde maar Engelse stijl genomen :z Godzijdank kwam er geen tegenligger aan :X
Als je zelf niet gek bent, maak je een ander wel gek!

R65 & CB750

Reg. datum:
01 mrt. 2009
quote:
elle schreef op 22 maart 2010 @ 15:59:
Eenzelfde soort situatie gehad in de bocht A7 --> A8. Hier mag je 70, altijd al, dus toen het matrixbord ook nog eens 70 aangaf alsof het een speciale situatie betrof bleef ik vrolijk 100 rijden zoals de meeste mensen daar doen. Maar dat matrixbord gaf vooral aan dat er op het eind van de bocht file stond. Uiteindelijk stond ik op de redresseerstrook stil naast een auto waar ik bijna in was gevlogen.

Bandiet 400

Reg. datum:
09 apr. 2008
In belgie mooi slingerweggetje (echt zon slang) met bomen aan beide kanten.. is er opeens een STOPLICHT/kruizing 5meter na zon bocht..had nog nooit zoiets gezien in NL. Daarnaast stond er een flinke file dus de rij stond bijna in de bocht.. Vol in de remmen kon ik mn voorrijder nog ontwijken
Suzuki GS500E '93 25kW
Suzuki Bandit 400 '92 25kW

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
Squishy schreef op 22 maart 2010 @ 17:09:
In belgie mooi slingerweggetje (echt zon slang) met bomen aan beide kanten.. is er opeens een STOPLICHT/kruizing 5meter na zon bocht..had nog nooit zoiets gezien in NL. Daarnaast stond er een flinke file dus de rij stond bijna in de bocht.. Vol in de remmen kon ik mn voorrijder nog ontwijken

Zeker een rijtje dinky toys dan? Als er een file in 5 meter afstand kan staan :+
BMW R1200 GS Adventure 2007 | Honda XL600V Transalp 1997

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Hosting by True