Ducati Hypermotard deel II

Abarth

Die hard MF'er
29 okt 2007
352
0
Omdat het oude topic vol is gaan we hier vrolijk verder over deze fantastische Ducati! :}

51%201100%20evo%20SP.JPG


Eerste topic -> Ducati Hypermotard
 
Tom meld zich ook en mijn nwe 1100 evo sp is binnen bij de dealer, nu gaan ze nog wat knutselen en zal dan even wat foto's plaatsen.
 
Voor alle mensen die het oude topic niet meer gelezen hebben. Ondergetekende is een kersverse nieuwe ducatist.

*O* *O* *O* *O*
Rode 1100 met 2in1 Termi
*O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Zo dan... Maar eens wat informatie aangaande airboxen, pods, stacks en powercommanders voor de Hypermotard. ;)

Vervangende filters:
http://www.pipercross.net/motorcycle/applications.asp?m1=6&m2=273 (PiperCross Ducati Hypermotard 1100 (08 -) Air Filter (70 euro))
getimage.asp


http://www.bmcairfilter.com/VisDetail.asp?ID=595 (BMC Ducati Hypermotard 1100 Airfilter ($86))
452_08.JPG


Ducati DNA RACE Air Filter For Hypermotard Sport ($65)
dna_hyp_lg.gif



Pods + Stacks:
WASP HYPER PUK (AU$ 1190)
Wasp_HYPER_PUK3_450.jpg


http://www.ducshop.com/product_view.php?cat=7&pid=321 (Ducshop Hyper Stacks ($275))
Velocity%20stacks%20001.550_jpg.jpg


TPO BEAST-R Air Intake Kit ($349.99)
Pod_filter%20copy.jpg



(modificatie) Airboxen:
http://www.mota-lab.com/evr-ducati-hypermotard-1100-carbon-fiber-airbox-with-air-filter-and-carbon-velocity-stacks-p-350.html (EVR Carbon Airbox ($1875))
800-EVR105-2.jpg


MWR Airfilter(159 euro)
HYPO%20HE.JPG


MWR Racing filter FULL powerkit HPM1100 ($179)
PWRKITHPM.JPG


http://www.project7.be/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=77 (PR7003 - Ducati Hypermotard/Sports Classics ($ ??))
rj-4984.jpg


Informatie:
Wasp Power-Up-Kit stage1 (PUKs1) finally ready for launch - Caution, pic heavy.
(Wasp topic op Sports Classic Forum)
Jesters GT mods W/ dyno results
(Sport Classic eigenaar die Wap Kit heeft besteld...)
Wasp Power Up Kit
(Wasp topic op Hyper forum)

TPO Beast -R vs. Duc Shop Velocity stacks
(Titel lijkt me duidelijk)
Projekt7 airfilter!
(Titel lijkt me duidelijk)
EVR Carbon Fiber Airbox for Hypermotard
(Carbon airbox)

87,6 HP on the dyno - AF ratio not good
(Slechte AF ratio na plaatsen Pods, bij grote tank)
Stacks
(DucShop stacks geplaatst, geen beugeltjes bijgeleverd)

pc v and AT-200 on 2008 hypertard?
(Powercommander 5 op Hyper?)
Power Commander 4
(Powercommander 5 op Hyper?)

Airbox lid chop
(Aanpassen standaard airbox)
Beast R intakes with CA-Cycleworks 6.4gal tank
(Algemene vragen Pods)
 
volgende week woensdag kan ik de nieuwe 1100 evo ophalen bij de biggel.

helaas is mijn termi 2 in 1 uitlaatkanon pas vanaf half april leverbaar.....tis wederom bijna een maand uitgesteld.

ik zal de motor dus inrijden met het standaard systeem........jammer maar het is niet anders.


foto's volgen zodra de fiets binnen is.

gr bassie
 
volgende week woensdag kan ik de nieuwe 1100 evo ophalen bij de biggel.

helaas is mijn termi 2 in 1 uitlaatkanon pas vanaf half april leverbaar.....tis wederom bijna een maand uitgesteld.

ik zal de motor dus inrijden met het standaard systeem........jammer maar het is niet anders.


foto's volgen zodra de fiets binnen is.

gr bassie
Mooi zo. Nog proefgereden / verschil met een S4R?
 
lol.....


eehhh....ik heb destijds in 2007 een half uurtje gespeeld met een hypermotard.
op de 1100 evo die ik nu gekocht heb ben ik nog geen meter wezen sturen :+

ik heb dit ding dus blind gekocht en mijn hyper ervaring is dus nul komma nul.
met de s4r kon ik destijds lezen en schrijven en ben verschillende keren lekker los gegaan op het circuit.

los van de zithouding denk ik dat het grootste verschil puur in de power van het blok licht.
daar waar de hypermotard er mee ophoud word de s4r juist wakker.
gewoon een kwestie van anders met de versnellingen omgaan want doortrekken tot in de hemel heeft geen nut met deze 2 klepper.

in de oude topic stond een leuk stukkie over die zx10 van een vriend van iemand hier.
ook ik had een vriend met een 2008 zx10r met een vol akra systeem,een rapid bike en een iets groter achtertandwiel.
als wij een rollend sprintje deden vanaf een km of 70 per uur liep de monster zelfs de eerste tiental meters gewoon bij de kawa weg om vervolgens gelijk op te lopen tot een 200 kmph....daarna was de kwakkiesakie helemaal weg,ding liep als een kogel.

de s4r was smerig echt smerig snel!!!

heb nu ontzettend veel zin in de hyper en kijk echt uit naar as woensdag.
denk dat ik dinsdagavond net een kind van 4 ben,dat een dag daarna jarig is........zal wel weing slapen :+
 
Die iemand ben ik dus :)

Tot rijbewijsvriendelijke snelheden maakt het allemaal geen bal uit, diegene die het eerste reageert is het snelste. Zo rond de :W :W rijbewijs snelheden is de ZX10R helemaal weg idd. Wordt helaas tegenwoordig al snel asociaal genoemd, zelfs als je dat doet op een lege snelweg :N

In de bochten scheelt het allemaal niet zoveel, hangt dan meer van de rijder af (en hoever die op straat wilt gaan). Hoe korter de bochten, hoe meer voordeel voor de Hyper.
 
Hum zie het vermogen maar op de weg te krijgen met een 10, de mijn liep 166 in de 1e versnelling. Rollend vanaf 70 en weg lopen met een monster, dan zat de kwak in zijn 6.
 
Ik ben ook weer van de partij!!!!

Wanneer gaan we de eerste Hypermeeting van dit jaar houden ?
full
 
Hans, wel bij blijven hè.
18 april staat er wat geplanned....
Is ergens een topic van, kan het zogauw niet vinden :)
 
Hans, wel bij blijven hè.
18 april staat er wat geplanned....
Is ergens een topic van, kan het zogauw niet vinden :)

Van de Ducaticlub, rondje regio ?
Ga ik zeker rijden bij beetje lekker weer.

Mischien wel leuk dan wat af te spreken, waarschijnlijk gaan er al een paar SS rijders bij mij uit de buurt mee.
 
Hum zie het vermogen maar op de weg te krijgen met een 10, de mijn liep 166 in de 1e versnelling. Rollend vanaf 70 en weg lopen met een monster, dan zat de kwak in zijn 6.

precies zoals je het zegt......


krijg het vermogen maar aan het asfalt.
deden dit soort sprintjes meestal vanuit de 3de versnelling......koppel versus piekerig vermogen.

koppel won :+
 
precies zoals je het zegt......


krijg het vermogen maar aan het asfalt.
deden dit soort sprintjes meestal vanuit de 3de versnelling......koppel versus piekerig vermogen.

koppel won :+

Ja das ook niet de bedoeling, je moet wel sprinten in de juiste versnelling qua max acceleratie, de monster loopt niet tegen de 300 daar is de gearing niet op gemaakt.

Maar ik geloof wel dat de monster in dat geval het voordeel heeft.
 
Ja das ook niet de bedoeling, je moet wel sprinten in de juiste versnelling qua max acceleratie, de monster loopt niet tegen de 300 daar is de gearing niet op gemaakt.

Maar ik geloof wel dat de monster in dat geval het voordeel heeft.

Vandaag voor de gein een sprintje getrokken met mijn 2008 Fireblade tegen een 2008 Tuono. Vanaf 100 het gas erop kon ik in z'n drie moeilijk aanhaken tot de 170. In z'n twee kon de Appie alleen nog maar zwaaien, ik ging er als een raket vandoor. De Blade gaat dus echt aan het werk vanaf +/- 8000 tpm en de twin al bij 3000 tpm. De Tuono is echter weer lastig te vergelijken met een Hyper omdat de Tuono met een RSV blok rijdt.

Was wel grappig om een keer te ervaren. :]
 
vind het zelf best leuk om dit zo af en toe te doen.
voordat ik de monster had reed ik op een gekietelde honda x11.
ik heb tot nu toe geen motor gehad die in dit soort tussensprintjes zo belachelijk snel was.

rete,rete,rete snel ding......

Fluiter_0763857.jpg



redelijk sturen met zo'n ding.

Fluiter_0763865.jpg




uitlaatbochten bling bling :+

Fluiter_0763879.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan