suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Ik ben benieuwd wat je keuze wordt.
Motorrijden is heel persoonlijk (gelukkig) ander hadden we maar een type motorfiets.
 
Nou gisteren de bandit naar Jan Van Sommeren gebracht voor een 1000km beurt,
Was lekker goedkoop €39,- (zonder uurloon bij de eerste beurt) had wel iets meer verwacht.
Gisteren weer een tank leeg gereden en maar weer eens het verbruik uitgerekend
Nou dat viel niet tegen toch aardig opgetrokken en op de snelweg doorgereden stukken van 150km, en toch een gemiddelde van ruim 1 op 18 *O*
 
Laatst bewerkt:
Hello Bandit-riders,

Dank voor jullie reacties.

Ik wacht met spanning op het verslag van FJR Freak over het duocomfort.
Ik heb even ''proefgezeten'' en de ruimte is duidelijk minder royaal dan op de Varadero.
Tevens hoor ik graag van FJR Freak of de Bandit dezelfde power aan de dag legt dan de FJR doet.

Groet'n
Snicker
Wat betreft de power, de Bandit1250 heeft 98Pk en de FJR1300 zo'n 144Pk en heeft ook een hoger koppel (134,4 Nm) tegenover de Bandit (108,0 Nm) maar de Bandit heeft dit koppel al bij 3.700 t.p.m dat is ongeveer de helft van de FJR die het maximale pas bij 7000 t.p.m haalt, je zal begrijpen dat als het op koppel aankomt b.v. in de bergen of lui schakelend in bochten je beter af ben met een hoog koppel bij een laag toerental dan bij een hoog toerental, in dit geval doet de Bandit1250 dus niet onder voor FJR1300 omdat de FJR ook bij zo'n 3 á 4000 t.p.m nog maar 110 Nm over heeft. En ja dan de Pk's, 100 of 144 voor mij maakt het niet uit, 100Pk is meer dan voldoende voor een toerfiets, ik mis die 144Pk echt niet, daarbij is de Bandit 1250 ook zo'n 40Kg lichter, persoonlijk vind ik koppel belangrijker, zeker als je met twee en flink wat bagage op weg ben.

Ik heb nog niet met de vrouw gereden maar zitcomfort is trouwens toch erg persoonlijk, het heeft o.a. te maken met de lengte van de benen (i.v.m. de hoogte van de voetsteunen) en de lichaams omvang (lengte van het zadel) van beide of de duo, maar ook met het uithoudingsvermogen, er zijn passagiers die na 100km al een platte kont (doorzitten) hebben, zoals wij dat hier in Brabant zeggen, en er zijn er die het met gemak zo'n 500km uit houden, dit geld eigenlijk voor de meeste motorfietsen.
Ook de wind (geleiding/druk) is een belangrijke comfort factor voor zowel de bestuurder als de duo, dit heeft o.a.weer te maken met de lengte van beide, een vervangingsruitje is dan mogelijk een oplossing, Suzuki zelf heeft o.a. het http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/nl/nl/catalogs/product/7052 (Varioscherm) voor de Bandit.

Onderstaande ruitjes zijn van Zero Gravity en wordt o.a. geleverd door http://www.gz-bikestyle.nl/index.php?action=home&lang=NL (GZ Bike Style)

comp_2.jpg


Ook kan je e.v.t. overwegen als het zadel niet prettig zit om deze te vervangen voor een ander, er zijn van diverse merken goede en mooie vervangingszadels voor de Bandit. Maar het beste is om met de duo een goede lange proefrit te maken en zo het één met het ander af te wegen.

Kijk voor een mooi zadel eens hier :P
SUZUKI BANDIT 1250 [>= 2010] - Comfort zadels, tankhoes, tassen [Tarieven voor: Frankrijk]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bandit-ers,

Heb proefgereden, met mw Snicker achterop en het wordt um niet.
De keuze is uiteindelijk gevallen op de FJR.
Zowel ikzelluf als mw Snicker voelde zich hierop het meest thuis.

Ik dank jullie voor de input, de uitgebreide reacties op mijn vragen en wens u allen heel veel veilige en probleemloze kilometers op de Bandit toe!

Groet'n
Snicker
 
Hoi snicker, de fjr is ook een geweldige duomotor, maar net zoals ik al had aangegeven ieder z'n smaak en budget.
Nog veel motorplezier gewenst.
 
Vandaag vrij genomen (het is niet vaak zo mooi in maart) en de Mergelland route :] Geweldig *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bandit rijders,

ik rij sinds 2007 met veel plezier op mijn blauwe Bandit 1250SA.
Na de vakantie van 2006 gaf mijn dochter aan dat ze eigenlijk met de motor op vakantie zou willen gaan. Aangezien ik een GSXR 1000 reed op dat moment, deze leek me niet de geschikte fiets, heb ik besloten een Bandit te kopen.
Ik heb in die winter ook nog gekeken naar een FJR of een Pan, maar vond deze uiteindelijk veel te duur.
Een vriend van mij heeft een trekhaak gemaakt voor de Bandit, zodat een aanhanger mee kan en hiermee rijden we nu al 3 jaar op vakantie.
full
 
Wat een mooi spul heb jij daar, en de bandit is natuurlijk sterk genoeg om het spul voorruit te sleuren.
Hoeveel km heb je d'r op zitten, en nog problemen gehad onderweg?
 
Bandit heeft nu 24000 probleemloze kilometers gemaakt.
Tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad.

We zijn 2 jaar geleden in de Dolemiten geweest, geslapen op de Stelvio, hij had er geen enkel probleem mee. 2 personen en de bagage zoals je hier ziet.
 
2 jaar terug de stelvio met een fireblade gereden. was niet mijn favoriete bergpas. :N

Bandit heeft nu 24000 probleemloze kilometers gemaakt.
Tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad.

We zijn 2 jaar geleden in de Dolemiten geweest, geslapen op de Stelvio, hij had er geen enkel probleem mee. 2 personen en de bagage zoals je hier ziet.
 
Hallo Bandit rijders,

ik rij sinds 2007 met veel plezier op mijn blauwe Bandit 1250SA.
Na de vakantie van 2006 gaf mijn dochter aan dat ze eigenlijk met de motor op vakantie zou willen gaan. Aangezien ik een GSXR 1000 reed op dat moment, deze leek me niet de geschikte fiets, heb ik besloten een Bandit te kopen.
Ik heb in die winter ook nog gekeken naar een FJR of een Pan, maar vond deze uiteindelijk veel te duur.
Een vriend van mij heeft een trekhaak gemaakt voor de Bandit, zodat een aanhanger mee kan en hiermee rijden we nu al 3 jaar op vakantie.[afbeelding]

Niet dat het zo belangrijk is, maar wat verbruikt die nu zo bepakt en bezakt?
 
Je zult het niet geloven, maar hij blijft ook dan 1 op 15 gebruiken. Het maakt bijna geen verschil.
Zal wel door z'n trekkracht komen.
 
Zo'n aanhanger lijkt mij ook wel wat, wij gaan ook al heel wat jaren met de motor op vakantie maar met de bagage blijft het altijd schipperen wat wel en wat niet mee ondanks een driedelige kofferset en tanktas. Ik vraag mij alleen af hoeveel beïnvloed nu zo'n aanhanger het rijgedrag van de motor en waar moet je specifiek op letten onder het rijden b.v. op snelheid, bochten en belading.

Duo gebruik
Vorige week even een ritje met de Bandit naar Antwerpen met de vrouw gemaakt, viel niet tegen, de vrouw had het prima naar haar zin achterop, voor haar is de zit (houding en comfort) prima, nog een plus punt is dat ik de achterveer niet hoeft te verstellen bij duo gebruik, deze is in de standaard instelling voor ons beide prima (58 en 67kg), deint en zwalkt niet, ook in de bochten blijft hij strak sturen, perfect, dus het was alleen een ringetje op de voorvork indraaien en klaar. :)
 
Het rijden hangt volledig af van de belading van de aanhanger. De juiste kogeldrik is van het grootste belang. De motor stuurt dan bijna als zonder aanhanger. Je moet wel de manier van sturen op de motor aanpassen.

Ik zet de veervoorspanning en ingaande demping wel altijd wat zwaarder tijdens het rijden met belading. Tijdens solo gebruik heb ik de demping aan voor en achterzijde ook al wat straffer staan, vind ik toch wat prettiger. Zal wel door de sportmotoren komen die ik voorheen gereden heb.

Welke banden heb je gemonteerd ??? Voor mij doen de Michelin Pilot Road 2 het werk het beste.
Levensduur is goed en grip op droog en nat wegdek zijn perfect.
 
Welke banden heb je gemonteerd ??? Voor mij doen de Michelin Pilot Road 2 het werk het beste.
Levensduur is goed en grip op droog en nat wegdek zijn perfect.

Ik heb nu achter een Metzeler z6 Interact. Voor nog de orginele Dunlop. Die is matig en heeft er nu 8000Km opzitten. Nog 500 of zo en dan komt voor ook een Metzeler. De dunlop achter ging maar 3500Km mee, De Metzeler ligt er nu dus 4500Km op. Je begint nu aan het profiel te zien dat die gebruikt is, maar gaat zeker nog eens 4500 km mee. Wegligging (in de bocht) en bochten stabiliteit gingen er, alleen met die achterband, al een stuk op vooruit.
 
net de 1900 km aangetikt en de achterband is al ruim over de helft heen. Ergens is het toch een misser van suzuki en ook van dunlop om zo'n band te monteren bij mij komt er geen dunlop meer op.
nog een vraag, hebben jullie ook last gehad van een rammelende onderkuip gehad en wat is er aan gedaan.
ps de rubbertjes zitten er bij mij al tussen.
 
Nee heb geen last van een rammelende onderkuip gelukkig, althans ik rij met oordopjes dus veel hoor je dan niet zeker geen kleine rammeltjes, ik zal er de eerstvolgende keer eens op letten.

Rij momenteel op Bridgestone Batlax BT021F banden, als deze versleten zijn gooi ik er misschien wel de BT020 of de nieuwe BT023 onder.
 
Zelf heb ik ook een zwarte 1250.
Net 100 km met gereden dus kan jullie nog niets vertellen over verbruik e.d.
Binnenkort een dagje Eifel,dan weet ik meer.
Vriend van mij heeft ook een 1250 en heeft met de Dunlops ongeveer 3500 km gereden,toen kwam het staalkoord al te voorschijn......
Ik heb er dus gelijk Bridgestone's op laten leggen bij aflevering.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook een zwarte 1250.
Net 100 km met gereden dus kan jullie nog niets vertellen over verbruik e.d.
Binnenkort een dagje Eifel,dan weet ik meer.
Vriend van mij heeft ook een 1250 en heeft met de Dunlops ongeveer 3500 km gereden,toen kwam het staalkoord al te voorschijn......
Ik heb er dus gelijk Bridgestone's op laten leggen bij aflevering.

Kijk eens aan, nagenoeg dezelfde leeftijd, ongeveer dezelfde gebruikersnaam; we komen uit dezelfde streek en hebben dezelfde motorsmaak. :+

Welkom,

Theun
 
Terug
Bovenaan Onderaan