Pas op: "Fred" koopt geen motor (sylconiamail)

Richard117

MF veteraan
11 nov 2007
1.918
30
Gorinchem
Instagram
Graag wil ik jullie even waarschuwen voor Auto en motor inkoop punt.
Ik heb mijn Suzuki GS500e niet alleen via Motor-Forum te koop staan, maar ook via Marktplaats.

Afgelopen weekend kreeg ik onderstaande mail via marktplaats:

Hallo,

Ik zag uw motor op marktplaats.nl staan.
Is uw motor nog te koop?..
Ik ben bereid om met u te praten over de verkoopprijs.

Met vriendelijke groet
Fred

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: Fred
Tel: 030-7 440541
E-mailadres: crist@sylconiamail.nl

Waarop ik netjes antwoord gegeven heb dat de motor nog steeds te koop staat, dat hij netjes loopt en de rest van het bekende verhaal. Vervolgens hoor ik het hele weekend niks, maar vanmorgen dan eindelijk mail.

Geachte heer/mevrouw,

Volgens de BOVAG-koerslijst is uw Motor zijn geld wel waard. De echte prijs is natuurlijk afhankelijk van de staat waarin uw Motor zich bevindt, maar ik denk dat we het over de prijs van uw motor wel eens kunnen worden.

Indien mogelijk wil ik zo spoedig mogelijk met u tot zaken komen.
Bel.: 030-7440541

Verneem graag van u.

Met vriendelijke groet
Motor en AutoInkoop Punt


NB: Na aanmelding en verkoop ontvangt u RDW vrijwaring en contant geld.

Ze willen dus alleen maar dat ik hun bel.
Inmiddels had ik deze toko al gegoogeld en erachter gekomen dat ze op dat 030 nummer (maar ze hebben "vestigingen" in het hele land, dus er zijn ook andere nummers) een ingesproken bandje hebben waarop ze vertellen dat ik een 0900nummer moet bellen (€0.80 per minuut) om daar mijn motor aan te melden, dit duurt 6 minuten. Vervolgens beweren ze dat ze een verkoper(Dealer, opkoper oid) voor mijn motorfiets gaan zoeken. Wel zeggen ze dat je die telefoonkosten na verkoop weer terug krijgt. Maar wie geeft mij de garantie dat ze een verkoper gaan zoeken? Misschien is het zel alleen maar te doen om die €4,80 van dat 0900 nummer. Sowieso snap ik niet dat ze al weten dat we het over de prijs eens gaan worden als ze de motorfiets nog niet eens gezien hebben.

Mijn motorfiets krijgen ze in ieder geval niet, ik verkoop hem liever aan iemand die gewoon serieuze interesse in mijn motorfiets heeft en niet aan een duister zaakje die op één of andere manier geld wil verdienen. Ik ga ze sowieso bij Marktplaats aangeven en ik hoop dat jullie ook gewaarschuwd zijn.

Overigens doen ze dit niet alleen bij motoren maar ook bij auto's en ook via andere sites zoals speurders en auto/motortrader.
Hier nog wat linkjes met mensen die over ze klagen:

http://forum.speurders.nl/showthread.php?p=90540#post90540
Volksforum.com - WAARSCHUWING! Opgelicht? op MP
 
Laatst bewerkt:
Fred heb nogal knaken.. kreeg 't zelfde mailtje

maar eerste instantie was, gekke tijd om te mailen ?!
wrom moet ik hem bellen, bel mij lekker dacht ik ?!

toen eerst zijn e-mail idd. gegoogled.. en kwam ook bij speurders.nl uit.
gemeld aan marktplaats.nl

en daarmee klaar...



ed <crist@sylconiamail.nl>
Verzonden zaterdag, maart 27, 2010 4:57
Aan frans <XX>
Onderwerp Reactie op uw advertentie: Suzuki TL1000 S - 1997 - tl1000s


--------------------------------------------------------------------------------
Bellen is sneller: beantwoord de vraag van Fred door nu te bellen naar: 030-7 440541
--------------------------------------------------------------------------------


Hallo,


Ik zag uw motor op marktplaats.nl staan.

Is uw motor nog te koop?..


Ik ben bereid om met u te praten over de verkoopprijs.


Met vriendelijke groet


Fred



Deze reactie is afkomstig van;
Naam: Fred
Tel: 030-7 440541
E-mailadres: crist@sylconiamail.nl



 
Laatst bewerkt:
Misschien eens laten doorlichten? Lijkt me makkelijk geld verdienen aan mensen die lekker dat dure nummer bellen. Stel dat je 1000 dommerds vind, dan is dat mooi 1000 x een x bedrag tsjing tsjing
 
Ik heb exact dezelfde mails ontvangen, ik heb echter principieel geweigerd zelf de hoorn van de haak te halen om deze "fred" te bellen.

Ik vertrouw het niet en ben blij om dit te lezen hier op het forum, toch een confirmed gevoel van instinct.
 
Ik wilde het telefoonnummer verwijderen ivm de privacy, maar op verzoek van Fred laat ik hem staan :+
 
emails afkomstig van :
loveph1@sylconiamail.nl ( Inkoop mailadres )


Dus er worden meerdere email adressen gebruikt :).
 
Heeft iemand ergens een KVK nummer ontdekt? Geen KVK/Bovag/etc. => particulier => cash in het handje graag en een bakje koffie erbij.
 
hehehe, hebben ze ook een normaal email adres en nummer van hun vestiging?

dan is er maar een ding mogelijk....
terug spammen...

hitsige homo advertenties plaatsen of een nieuwe motor voor weinig geld op MP :D
 
020-2621253 is z'n oude nummer .... toen 'ie nog/ook nog onder CTN auto's werkte.

Maar daar is óók niemand "thuis"
 
Laatst bewerkt:
Ik vind deze reactie van " CTN " echt een classic

Ik heb de beste man een e-mail gestuurd met daarin de vraag waarom hy zulke trieste praktijken uitvoerd door ons zo geld afhandig probeert te maken.

Kreeg hier als antwoord de volgende e-mail op:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie, u gaat er automatisch vanuit dat alles wat op internet wordt geplaatst in fora wordt gezien als serieuze nieuwsgaring, dat is uw keuze, echter als iedereen alles maar in het wilde weg kan roepen wat als waar wordt gezien als voorbeeld niem ik diegene die op tv bleef roepen om geld van de DSB weg te halen. U weet wat er gebeurde. Mijn bedrijf in het buitenland spreekt alleen Engels of als ik er persoonlijk ben sta ik u te woord. Wij bemiddelen in vraag en aanbod in Nederland als in Europa, dit heeft te maken met het merk en leeftijd van de auto natuurlijk van de uiterlijke staat en kilometerstand belangrijk.

Ik hanteer ook een 0900 nummer hier kan men de autos aanmelden welke in de database gaan en worden verzonden naar tientallen autobedrijven in binnen en buitenland. Ik kan u een rekensommetje geven ik ben met vaste lasten voor een personeelslid 14.96 euro kwijt dan nog de locatie computer koffie etc ben ik een 18 euro per uur kwijt. Een 0900 nummer kost 80 cent per minuut, de btw eraf (gezien wij een buitenlands bedrijf zijn) blijft er over 64 cent dan de transferkosten per minuut en startkosten dat is 6 cent over 58 cent. Ik moet dus 30 minuten in gesprek zijn om uit de kosten te komen. nou als we een 45 minuten per uur in gesprek zijn en plaspauze dan is het veel, als er overblijft 15 minuten a 58 cent das 8,5 euro een database moet bouwen om uw auto te kunnen verkopen, waar u duizend(en) euros voor wilt ontvangen, u mail dient te beantwoorden etc etc. wij kopen geen autos zelf wij bemiddelen in vraag en aanbod. CTN brengt kopers en verkopers bij elkaar. Ik hoef aan de verkoop niets te verdienen. De meeste mensen vinden het normaal om op een website oid een auto te verkopen en 8 euro te betalen waarna men deze moet laten opvallen en omhoog plaatsen om hem te verkopen. Echter als men 6 a 7 minuten moet bellen voor 80 cpm en men 45 verkoopkansen meer heeft dan 1 advertentie op een autowebsite. Zegt u het maar. Op het 020 nummer staat geen bandje u dient een 2 te toetsen om verder te gaan om dan vervolgens door iemand live van ons buitenlands kantoor te woord te laten staan in het Engels dan kan dat kost u alleen het 020 nummer. Wilt u door een Nederlands persoon te woord te worden gestaan dan belt u het 0900 nummer. Het is aan u of u belt. Als in de supermarkt de Nutella wordt aangeboden voor 3 euro dan is het aan u of u die pot Nutella koopt. Ga dan niet hard in het wilde weg roepen Nutella is te duur, het is slecht.

U mag zeggen wat u wilt maar volgt u dan eerst de procedure die wij hebben aanmelden per email ontvangen checklist invullen en als dan denk dat ik een oplichter ben mag u het zeggen................

Hopende u hiermee wat op de hoogte gesteld te hebben van onze werkzaamheden

met vriendelijke groet

Jaap Kleine
CTN
 
Ik kreeg ook een reactie van hem afgelopen week, zelfde mailadres en telefoonnummer.
Meneer is druk geweest!

Ik reageer iig niet meer, thnx voor de beginpost Richard
 
Echt absurd wat sommige mensen bedenken om je geld uit de zak te kloppen. Wanneer iemand interesse in je motor heeft kunnen ze telefonisch contact met jou opnemen, maar niet andersom.

Onvoorstelbaar sommige oplichtingspraktijken :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan