Je mooiste (eigen) motor foto Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister nog even een rondje gedaan.
Tot zo ver de mooiste foto van m'n nieuwe motor :)

s6000252.jpg
 
Das een enorm mooie foto zeg!
Ook niet genomen met een prut camera volgens mij.

Nieuwe foto's komen pas van het weekend, dan zit m'n nieuwe uitlaat er ook op *O*
mwah, een 10D, was 7 jaar geleden nog leuk, maar nu toch lichtelijk prut aan het worden :)
het is meer het positioneren van de foto, gebruik van lens, diafragma, camera is dan wat minder van belang.

Wellicht wel leuk om een wat tips op een rijtje te zetten, misschien ook leuk voor in de OP:

- plaats je motor op een ruim terrein, met een rustig achtergrond, iets wat goed past bij de motor of juist erg contrasteerd qua kleur of beleving (moderne motor tegen oude fabriek als achtergrond bijv.) Door de motor niet tegen de achtergrond aan te zetten, maar flink wat ruimte er tussen te laten, komt de motor los van de achtergrond, de motor wordt scherp, de achtergrond wazig (mits je wel de tip over het inzoomen opvolgt natuurlijk :9 )
- plaats de motor zo dat je de zon zoveel mogelijk in de rug hebt
- zoom met je camera zover mogelijk in, heb je een spiegelreflex pak dan je 'vetste' lens :9
- loop nu zover naar achteren zodat de motor het beeld mooi vult, niet te groot in beeld, maar ook niet te klein (als je naar achteren loopt, kijk dan af en toe om, dat kan een nat pak schelen :+ )
- als het kan, ga dan plat op oewen buik liggen, plaats in ieder geval de camera zo laag mogelijk (dit is geen regel, maar kan erg mooi zijn)
- indien mogelijk met je camera, maar je moet een beetje van de techniek weten, kies dan een diafragmavoorkeuzeprogramma, meestal Av genoemd, en kies een zo klein mogelijk getal, bijv. 2.8, of 4.0. Je kunt ook een paar verschillende opnamen maken, een kleiner getal maakt de motor mooi los van de achtergrond, maar kan bij een mindere lens wel een wat slechtere kwaliteit foto opleveren.
- gebruik een statief of steun, desnoods je helm op de grond, camera erop, je kunt dan wat rustiger kijken en als je wat minder licht hebt, maakt het misschien net het verschil tussen een scherpe en bewogen foto.

uiteindelijk krijg je dan zoiets
full
 
Trialen.... Dat wil ik ook echt eens fatsoenlijk gaan doen :Y
Op de fiets heb ik wel wat evenwicht (kan een paar min stilstaan zonder voetje en dat soort dingen) maar ofc. ben ik er nog laaanngggg niet. Maar t lijkt me echt gaaf, maar dan wel op een motor :Y

@ Gh0st: Mooi dingetje, das een 10 toch?
 
@ Erik
Het is zeker de moeite waard om het te proberen! er is vast wel een baan in de buurt en daar zul je vast en zeker wel een keer info op kunnen halen over bijv een proef lesje of zo iets dergelijks.
 
:Y Lijkt me echt tof. Kzit net ff te kijken maar voor 2000eu heb je al een hele leuke 2ehands... Wat is trouwens een beginnersmotor, ik heb eens gehoord dat een 250 voor beginners is? Ik heb dr geeeeeeeen idee van :N
 
ja dat is een goede vraag! ik ben zelf begonnen op een gasgas 160cc dat was een prima beginners motor. en verder zijn de 125 tot 250cc goede begin motoren.. ik rij zelf een 250cc een motor waar je alles mee kunt rijden.
 
mwah, een 10D, was 7 jaar geleden nog leuk, mpe en bewogen foto.....
..........uiteindelijk krijg je dan zoiets

Dank je dank je!
eindelijk, na al die post een beetje zinnige opmerkingen over MOOIE MOTORFOTO!!
Maar dat zal toch altijd wel de discussie van dit topic blijven:
MOOIE MOTORfoto, of MOOIE motorFOTO... ach, ik hoop altijd op het laatste...


Een paar aanvullende opmerkingen:

- plaats je motor in je voortuin, of wanneer niet mogelijk, je achtertuin
- zorg voor zoveel mogelijk afleidende achtergrond (planten, gebouwen, mensen, andere voertuigen etc.)
- neem het liefste de camera op je telefoon (kwaliteit gegarandeerd!)
- bewerk de foto voornamelijk met paint
- hoop dat er toevallige voorbijgangers langslopen en vereeuwig deze met jouw schatje!
- let niet op de stand van de zon, totaal onbelangrijk!
- zorg vooral niet voor een boeiende compositie, mooie hoek o.i.d.

Succes!



:P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan