Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik hoop dat het nu gelukt is dus vandaar een nieuwe of een andere teller
full
 
Hey Bert, ik lees het allemaal net even te laat... maar het probleem waar jij het over hebt, noemen ze 'Cupping'. Komt vaak voor bij Bridgestone banden, en ik geloof vooral bij zwaardere motoren.

k, dan valt nu de opmerking van m'n dealer: "Rij je vaak met koffers?" op z'n plaats.
Het ging hem om het gewicht ipv het windvangen.
 
ik hoop dat het nu gelukt is dus vandaar een nieuwe of een andere teller[afbeelding]
Aha, yep, nu snap ik 'm. Je maakt er een Naked van. Met een soort van streetfighter koppie :Y
Moet je misschien eens zoeken naar de teller van een originele XJ600N, de naked versie van de XJ600S
full

full
 
Laatst bewerkt:
Zo effe een dagje nie op het forum geweest en gelijk wat lees voer.
Ron ik kom van Marken, dat is vlakbij Amsterdam, ik zal morgen een foto'tje maken van mijn ketting om te laten zien offie versleten is.
Ik heb ook een e-mail gehad van KNMV voor een gratis motorcheck eerste paasdag dus daar ga ik zeker even heen, altijd handig en gratis!
Ik heb trouwens net een BT 45 bestelt omdat ik op dit forum las dat dat een goede band was, ik zal dan maar mijn handjes aan het stuur houden om dat shimmyen tegen te gaan. :P
 
Mijn eerste indruk na 3/4 tank met forte motor 1 te hebben gebruikt;
het lijkt of de vermogensafgifte over het gehele toerengebied wat gladgestreken is i.p.v. met pieken en dalen.
Ik heb ook het idee dat er een paak pk's minder uitkomen, maar dat kan ook schijn zijn omdat juist de pieken/dalen minder zijn. (of ik raak gewoon gewend aan het vermogen)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook het idee dat er een paak pk's minder uitkomen, maar dat kan ook schijn zijn omdat juist de pieken/dalen minder zijn. (of ik raak gewoon gewend aan het vermogen)
Dat zou zomaar kunnen, tenslotte zit er "iets anders" door je benzine. Dat zou de volgende tankbeurt dan over moeten zijn.
 
Mijn eerste indruk na 3/4 tank met forte motor 1 te hebben gebruikt;
het lijkt of de vermogensafgifte over het gehele toerengebied wat gladgestreken is i.p.v. met pieken en dalen.
Ik heb ook het idee dat er een paak pk's minder uitkomen, maar dat kan ook schijn zijn omdat juist de pieken/dalen minder zijn. (of ik raak gewoon gewend aan het vermogen)
Ook ik heb het idee dat het allemaal wat soepeler draait na het gebruik van Forte Moto Power I, kan geen verschil merken wat betreft vermogen maar dat zal ook minimaal zijn lijkt mij. :]
 
Ook ik heb het idee dat het allemaal wat soepeler draait na het gebruik van Forte Moto Power I, kan geen verschil merken wat betreft vermogen maar dat zal ook minimaal zijn lijkt mij. :]


Eingenlijk is er maar één manier om dit goed te testen. En dat is zoals ze dat in de medische wetenschap doen. Met een echt middel en met een placebo. Het zou namelijk zo maar 'gevoel' kunnen zijn. Maar ik gooi er volgende week toch ook gewoon een flesje in!
 
Ik heb even met een magneetje bij mijn uitlaat en bochten gehouden, en tot mijn verbazing plakt hij niet aan de bochten. :?

DSC01134.JPG


Aan het verrotte stuk waar de bochten samenkomen, het (vooor mijn aanschaf) geplaatste tussenstuk en de uitlaten zelf blijft het magneetje wel kleven.

Ik dacht dat het stuk waar de bochten samenkomen ook gewoon onderdeel is van de bochten, en dus van dezelfde metaalsoort moet zijn, maar het is overduidelijk geen rvs want er zitten gaatjes in door roest.
Wat is hier aan de hand? Heb ik op de een of andere manier RVS bochten tot aan het punt waar ze samenkomen?

In snap mijn uitlaatsysteem niet -O-

(ik was overigens nooit in de veronderstelling dat ik RVS bochten had. Ik weet niet zo heel veel van de historie van de fiets, maar door de roest ging (en ga) ik eigenlijk niet van RVS uit)
 
Ik heb even met een magneetje bij mijn uitlaat en bochten gehouden, en tot mijn verbazing plakt hij niet aan de bochten. :?
[afbeelding]
Aan het verrotte stuk waar de bochten samenkomen, het (vooor mijn aanschaf) geplaatste tussenstuk en de uitlaten zelf blijft het magneetje wel kleven.
Ik dacht dat het stuk waar de bochten samenkomen ook gewoon onderdeel is van de bochten, en dus van dezelfde metaalsoort moet zijn, maar het is overduidelijk geen rvs want er zitten gaatjes in door roest.
Wat is hier aan de hand? Heb ik op de een of andere manier RVS bochten tot aan het punt waar ze samenkomen?
In snap mijn uitlaatsysteem niet -O-
Inderdaad heel vreemd, ik dacht ook altijd dat wanneer je RVS uitlaat bochten koopt dat die HELEMAAL van RVS zijn en niet dat, zoals dus schijnbaar bij jou, de bochten zelf wel en het verbindingsstuk niet van RVS zijn. :?
Bij mij is het gelukkig van voor naar achter helemaal RVS. :Y
 
Ik heb even met een magneetje bij mijn uitlaat en bochten gehouden, en tot mijn verbazing plakt hij niet aan de bochten. :?
Gefeliciteerd, je hebt RVS bochten. Lees even terug naar de poetservaringen, je kan ze laten glimmen :)

Wat is hier aan de hand? Heb ik op de een of andere manier RVS bochten tot aan het punt waar ze samenkomen?
Precies mijn motor, ik heb ook 1 roestende collector en RVS bochten.
Bij mij is deze complete uitlaatset er 5-6 jaar geleden opgezet. Erg raar om een stukje niet-RVS te gebruiken.
 
Ik heb vandaag de nokkenas kettingspanner er eens uitgehaald en schoongemaakt, nieuwe pakking gebruikt, weer gemonteerd en het resultaat is geweldig, het overmatig tikken is over *O*

Kijk hier een filmpje, kwaliteit is niet geweldig, ik heb het dit keer met m'n mobieltje gedaan :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de nokkenas kettingspanner er eens uitgehaald en schoongemaakt, nieuwe pakking gebruikt, weer gemonteerd en het resultaat is geweldig, het overmatig tikken is over *O*

Kijk hier een filmpje, kwaliteit is niet geweldig, ik heb het dit keer met m'n mobieltje gedaan :/

Handig hoor... ik mol zelf al die plastic schroeven als ik een kuipruitje monteer.
(en ik WEET dat je ze zacht moet aandraaien) B|
 
Ik heb vandaag de nokkenas kettingspanner er eens uitgehaald en schoongemaakt, nieuwe pakking gebruikt, weer gemonteerd en het resultaat is geweldig, het overmatig tikken is over *O*

Kijk hier een filmpje, kwaliteit is niet geweldig, ik heb het dit keer met m'n mobieltje gedaan :/
Jammer dat je niet meer foto's hebt gemaakt als How-To, nu klinkt het als een '1 april' werkstukje. ;) 8-) :]
 
Jammer dat je niet meer foto's hebt gemaakt als How-To, nu klinkt het als een '1 april' werkstukje. ;) 8-) :]
Dit is zo kinderlijk eenvoudig, daar hoef je echt geen How_to voor te hebben, als je een WPH hebt staat daar precies te lezen hoe je dat doet. ;)
En ja, het was ook een 1 april klusje, maar absoluut geen grap. _O-
 
Ik bedoelde meer het hoe, wat en waarmee schoonmaken :?
In mijn WPH is hierover niets te vinden. ;) 8-) :]
OK, komt ie:

  • Draai eerst de bout met de veer eruit (13, pas op dat je de koperen ring niet verliest.
  • Draai dan de 2 inbusbouten van de naks los en verwijder de naks uit het blok.
  • Verwijder nu alle pakkingresten van het aanlegvlak op het blok en op de naks.
  • Druk op het blokkeerstiftje om de spanner zo ver mogelijk uit de body (12) te laten komen, bij mij zat de spanner gewoon echt vast.
  • Ik heb de veer(pas op: dubbele veer, veer in veer) en de naks body eerst met een doekje en toen met remmenreiniger ingespoten.
  • Daarna met motorolie weer lekker vet gemaakt, de spanner ging nu weer makkelijk in en uit de body.
  • Druk de spanner helemaal IN de body, nu weer de body met een nieuwe pakking monteren, bouten met 20Nm vastzetten, LET OP: met de ribbels naar beneden monteren anders breekt ie bij montage.
  • Bout met veer weer monteren, je hoort dan echt trrrrrrrrr, de spanner eruit komen, vergeet de koperen ring niet (bout 10Nm)

En klaar is .............. wie dan ook ;)


full
 
Laatst bewerkt:
OK, komt ie:

  • Draai eerst de bout met de veer eruit (13, pas op dat je de koperen ring niet verliest.
  • Draai dan de 2 inbusbouten van de naks los en verwijder de naks uit het blok.
  • Verwijder nu alle pakkingresten van het aanlegvlak op het blok en op de naks.
  • Druk op het blokkeerstiftje om de spanner zo ver mogelijk uit de body (12) te laten komen, bij mij zat de spanner gewoon echt vast.
  • Ik heb de veer(pas op: dubbele veer, veer in veer) en de naks body eerst met een doekje en toen met remmenreiniger ingespoten.
  • Daarna met motorolie weer lekker vet gemaakt, de spanner ging nu weer makkelijk in en uit de body.
  • Nu weer de body met een nieuwe pakking monteren, bouten met 20Nm vastzetten, LET OP: met de ribbels naar beneden monteren anders breekt ie bij montage.
  • Bout met veer weer monteren, je hoort dan echt trrrrrrrrr, de spanner eruit komen, vergeet de koperen ring niet (bout 10Nm)

En klaar is .............. wie dan ook ;)


[afbeelding]
Goede 'praktijk' How-To die bij deze vereeuwigd is en toch hier en daar afwijkt van eerdere theoretische verhalen, waarvoor dank. ;) 8-) :]
 
Goede 'praktijk' How-To die bij deze vereeuwigd is en toch hier en daar afwijkt van eerdere theoretische verhalen, waarvoor dank. ;) 8-) :]
Let op: kleine edit gedaan op punt 7:
Druk de spanner helemaal IN de body, nu weer de body met een nieuwe pakking monteren, bouten met 20Nm vastzetten, LET OP: met de ribbels naar beneden monteren anders breekt ie bij montage
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan