Het Super Tenere 1200 topic

im just the messenger, mn pa is er mee van zn werk mee langs komen tuffen :$ :$

je kunt ,m toch ff vragen hoe ie het vind rijden? rijdt jouw pa truttig trouwens ? dan hoef je het n.l. niet te vragen ;) ik rij zelf nogal door, dan komt de GS pas tot z,n recht :) ben alleen benieuwd of de tenere net zo ''levendig'' rijdt als de Gs
 
ik blijf achter met een ''varadero gevoel''

niks mis mee,maar ook niet echt bijzonder,cockpit rommelig...

blijft een gs toch wat meer smoelen..wennen wellicht..?

Ben op en top Yamaha man maar moet je gelijk geven.

Knoppen op het stuur ook warrig, links lijkt wel een handvatverwarmingschakelaar, terwijl het volgens mij die mode-knop is.
En dat stuur schreeuwt om vervangen te worden door een Renthal. :+
Voorwiel te klein en wegbandjes... brrrr.

Het is niet echt een geile fiets om te zien, BMW Adventure weer wel.

Ik blijf erbij dat ze doorgeschoten zijn.
De nieuwe XT660Z met een TDM900 blok was in mijn ogen beter geweest.
Lichter, ruiger om te zien.

Nee, krijg er geen warme onderbuik gevoelens van.
Jammer maar scheelt weer 17000 pleuro's 8-)
 
dat draaiding links is de handvatverwarming, kleine grijze dingetje eronder van die extra verlichting

let wel dat dit een model is waar accessoires en dergelijke op zitten, omdat ze getest worden op dat moment door mn vader (senior accessoires design coordinator)
modeklikkert zit rechts onder je startknop.

mn pa zegt net dat het beest(je) ondanks zn dikke gewicht heel goed stuurt, of het nou op snelheid of wat langzamer is.. zithouding is prettig, alleen, net zoals bij mij is hij gewoon veuls te klein voor dat apparaat :*D ik ben 1:70, hij 1.69 ofzo :P
 
Laatst bewerkt:
Altijd pragmatisch; die Yamaha mannen ;)

Vind het voorspatbord en de demper ook niet echt ....quasi mooi zeg maar O-)
 
vind hem mooi,, maar het is wel een hele flinke motor......

staat ie pas in Juni bij de dealers ??
 
dat draaiding links is de handvatverwarming, kleine grijze dingetje eronder van die extra verlichting

let wel dat dit een model is waar accessoires en dergelijke op zitten, omdat ze getest worden op dat moment door mn vader (senior accessoires design coordinator)
modeklikkert zit rechts onder je startknop.

mn pa zegt net dat het beest(je) ondanks zn dikke gewicht heel goed stuurt, of het nou op snelheid of wat langzamer is.. zithouding is prettig, alleen, net zoals bij mij is hij gewoon veuls te klein voor dat apparaat :*D ik ben 1:70, hij 1.69 ofzo :P

kan ie de vergelijking met een Gs maken? heeft je vader ook ooit GS gereden bedoel ik..?

ik ben 1.91 en rij met een GSA vv straffe vering en een hogere/steviger buddy..lekker hoog op de bok dus :)

laatst stapte iemand van 171 op,die lag gelijk aan de andere kant in de rhododendrons :)
 
vind hem mooi,, maar het is wel een hele flinke motor......

staat ie pas in Juni bij de dealers ??

Ik moest zijstandaard voor mn pa uitklappen ja, ding is flink *D


Altijd pragmatisch; die Yamaha mannen ;)

Vind het voorspatbord en de demper ook niet echt ....quasi mooi zeg maar O-)

ik vind die ook niet echt, wh00t vette shiat aai!
maar wel gewoon binnen het plaatje passen:)
 
kan ie de vergelijking met een Gs maken? heeft je vader ook ooit GS gereden bedoel ik..?

ik ben 1.91 en rij met een GSA vv straffe vering en een hogere/steviger buddy..lekker hoog op de bok dus :)

laatst stapte iemand van 171 op,die lag gelijk aan de andere kant in de rhododendrons :)

[papa] Gs gereden? ja, Yammie stuurt toch iets lichter.. vering is ook superb, echt heel fijn, niet zacht ofzoiets, gewoon heel fijn voor in bochtenwerk.[/papa]

langeslungel -O-

heb zelf een xr600, maar daar heb ik de voorveerspanning lekker van losgedraaid, zakt prima door :+
 
ik kan me niet inbeelden dat yamaha een slecht product zou afleveren

mensen moeten trouwens een leren om een machine los van het merk te zien, ja, tuurlijk heeft het ene merk een betere service, het andere een langere onderhoudsinterval en merk x heeft dan weer een mooiere afwerking... uiteindelijk kiezen mensen toch waar ze zich het beste bij voelen.
 
[offtopic]ahoi ! jij ook verhuisd van forum

(we zullen maar niet offtopic gaan :P)[/offtopic]

ik ben er trouwens zeker van dat moest het bmw-logo op deze yamaha plakken, 'trouwe' bmw rijders het geeneens zouden merken...
 
ik kan me niet inbeelden dat yamaha een slecht product zou afleveren

mensen moeten trouwens een leren om een machine los van het merk te zien, ja, tuurlijk heeft het ene merk een betere service, het andere een langere onderhoudsinterval en merk x heeft dan weer een mooiere afwerking... uiteindelijk kiezen mensen toch waar ze zich het beste bij voelen.

Precies, Yamaha dus. :+
 
nog 1tje dan :)

4484035895_a7e2994e03_b.jpg


8-)
 
dat draaiding links is de handvatverwarming, kleine grijze dingetje eronder van die extra verlichting

let wel dat dit een model is waar accessoires en dergelijke op zitten, omdat ze getest worden op dat moment door mn vader (senior accessoires design coordinator)
modeklikkert zit rechts onder je startknop.

mn pa zegt net dat het beest(je) ondanks zn dikke gewicht heel goed stuurt, of het nou op snelheid of wat langzamer is.. zithouding is prettig, alleen, net zoals bij mij is hij gewoon veuls te klein voor dat apparaat :*D ik ben 1:70, hij 1.69 ofzo :P

Jammer dat er bijna geen fatsoenlijke originele accesoires te krijgen zijn voor de XT660Z,
Dit keer hebben ze wel een beetje geleerd, belachelijk dat er niet standaard handvat verwarming op zit, daar moet 350€ voor afgetikt worden, verder zijn er wel wat betere accesoires te krijgen voor de 1200, oa een hoog scherm en een laag zadel.
Iets wat bij de 660 nooit gelukt is........
mvg Mark
 
Laatst bewerkt:
Voorwiel te klein en wegbandjes... brrrr.


Vreemd want de GSA en S10 hebben niet alleen dezelfde maat banden maar ook allebei Metzeler Tourance EXP bij aflevering... 110/80-19 150/70-17 \

Gezien de meeste mensen die brikken op de weg rijden is dat beslist geen verkeerde keus, de keuze in 21"voorbanden is mager, en dan zijn ze vaak ook nog heel smal wat de harmonie van de motor niet ten goede komt als je diep inkantelt.


EN voorde "kleine" Tenere kun je een heleboel goodies krijgen bij : OFF-THE-ROAD | Zubehör und Tuningteile rund um den Enduro-, Rallye- und Super-Moto Sport
 
Laatst bewerkt:
ik vind de vele schroefjes en afwerking van sommige dingen niet echt mooi vooral de achterkant.
maar zo iets moet je in het echt zien om der wat van te mogen zeggen.
voor de rest vind ik hem wel mooi.
 
Het heeft even geduurd maar ik heb de detail foto's van de in mijn ogen belangrijkste verbeeringen aan he Allroad concept even op een rij gezet.

870_1322%20The%20Bride%20stripped%20Bare.JPG


The Bride Stripped Bare© (voor wie Roxy usic nog kent)


870_1324%20Token%20of%20gratitude.JPG


En om haar uit te pakken, kregen we zomaar een mooi stuk gereedschap toegeworpen :-)


870_1321%20Rubber%20Butt.JPG


Wat een Taille


870_1318%20Dustcovered%20sensors.JPG


De ABS/ATC sensoren zitten netjes stofvrij, dus nooit meer afgesleten ABS ringen zoals bij de GS


870_1316%20No%20snapping%20Pegstruts%20here.JPG


Als je je GS om laat donderen met koffers wil de alu voetsteun nog wel eens breken, maar bij de Ténéré hebben ze daar een mooie stalen spalk bij de kofferset gestoken!


870_1305%20No%20spaghetti-lectrics%20here.JPG


Eindelijk een oude kwaal van menig Ténéré onder handen genomen...


870_1304%20Nice%20grabhandles.JPG


En als je hem eens om laat vallen heeft ie handvatten op de juiste plek :-)



870_1302%20Foldable%20flexible.JPG


De Radiator hangt flexibel in rubber zodat ie meegeeft als ie onverhoopt toch plat gaat.


870_1300%20After%20all%20those%20goodies...%20cheap%20rubber.JPG


Helaas heeft de boekhouder ook zijn zin weer door weten te drijven en zitten er toch weer zompige rubber leidingen op, warom toch???


870_1299%20The%20Gates%20of%20Heaven.JPG


The Gates to Heaven...

Maar wanneer mogen we die nu eindelijk eens zelf bedienen :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan