Kawasaki VN 800 Topic

Ik had een dyna naald, die is spitser, dus vandaag de oem pilot. dat geeft een mooiere gasresponce.
de main werd daarom ook weer wat kleiner.
 
Morgen maar eens een groter ritje rijden met de VN 800,
Vriend van mij had al een VN 800, dus met z'n tweetjes.

Heb al 2 dingen die ik graag wil hebben, en ook ga bestellen.
2007%20Pilot%20ER666.jpg

31QiDGsPNQL.jpg
 
Morgen maar eens een groter ritje rijden met de VN 800,
Vriend van mij had al een VN 800, dus met z'n tweetjes.

Heb al 2 dingen die ik graag wil hebben, en ook ga bestellen.
[http://www.stradasport.nl/ZOOM/2007%20Pilot%20ER666.jpg (afbeelding)]
[afbeelding]


Roof boxer kan helemaal dicht, als je echt een bak water over je heen krijgt...
deze blijft altijd open
leuke zakdoek wel 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bak water is consequentie van buiten komen, Roof boxer vind ik net te duur eigenlijk (ook best mooi). Icm een zwarte zonnebril is zo'n zakdoekje wel grappig denk ik!

Vandaag trouwens 160 km gereden, was lekker !
 
Het was inderdaad een mooi dagje om te rijden.
maar eh..da's wel veel geld, zo'n roofboxer..330 Euro?
Wel handig dat je het mondstuk met vizier achterover kan kantelen.
Ik rij zelf met een helmpje van 75 Euro, haha.
Verschil moet er zijn..
Trouwens die vriend van je met die VN800, is dat een classic of een A versie?
 
Laatst bewerkt:
Ook een A versie, 1995 met 18000 km op de teller. Ding is als nieuw in vergelijking met de mijne.
Veel minder motorische geluiden etc. echter qua vermogen nog steeds aardig gelijk.
 
Motorische geluiden...bedoel je de mechanische geluiden van het blok?
Ik heb zelf ook meer mechanische geluiden dan vorig jaar, maar dat wordt denk ik veroorzaakt door de lage toerentallen die ik altijd rij.
Volgens mij zit er gewoon rotzooi in het blok die ik met engine cleaner eruit moet kunnen halen..
Maar grappig is het eigenlijk he?
Dat je met een goedkoop ouder motortje toch helemaal happy kan zijn..
Vroeger had ik veel duurdere motoren met prachtige motorspulletjes en was ik niet perse gelukkiger dan nu..


Ook een A versie, 1995 met 18000 km op de teller. Ding is als nieuw in vergelijking met de mijne.
Veel minder motorische geluiden etc. echter qua vermogen nog steeds aardig gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja mechanische geluiden, kan vanalles zijn: druklagertje / krusaskeerring /nokkenasketting
etc etc. Is trouwens alleen bij stationair, zodra de motor iets toeren maakt loopt ie als een naaimachine. Ik weet ook niks van vorig onderhoud aan deze bike. In ieder geval verbruikt ie nagenoeg geen olie voor zover ik heb kunnen merken.

Heb je toevallig op US of A forums ook al wat over Seafoam gelezen?? Zou alle carbon/roet aanslag doen verdwijnen aan de binnenkant van het motorblok.

Ik ben inderdaad net zo blij met mijn exemplaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij stationair loopt ie mooi rustig.
Alleen bij optrekken lagere toeren hoor ik wat meer mechanisch geluid.
Ik had een flesje enginecleaner van Wynn's gekocht en die ga ik 's gebruiken, volgens mij is Seafoam hetzelfde.
Het is inderdaad 9 van de 10 keer carbon aanslag.
 
Optrekken in lage toeren hebben ze allemaal, zowel die relatief nieuwe als de mijne met +40K maken dezelfde "ratel" bij optrekken in echt lage toeren!!
 
Ik had het al met 28K.
Ik heb de motor nu iets meer dan een jaar en ik weet wel dat ie dat het eerste half jaar dit niet deed, wel min of meer na de tandwielverhouding conversie.
In feite is ie net ingereden..
Uiteraard krijg je natuurlijk altijd meer mechanische herrie bij hogere km standen, maar in de VS hebben ze goede ervaringen met Seafoam en krijgen ze de meeste bijgeluiden er wel mee weg.
Af ten toe even flink in de toeren jagen kan dus ook geen kwaad.
Ik zal van de week dat Wynn's flesje gaan gebruiken, 's kijken over een paar weken wat de resultaten zijn.
Ik heb gewoon een pokkehekel aan dat geklepper..weg d'r mee!


Optrekken in lage toeren hebben ze allemaal, zowel die relatief nieuwe als de mijne met +40K maken dezelfde "ratel" bij optrekken in echt lage toeren!!
 
Laatst bewerkt:
Leuke bike, maar ik vind het A-versie voorwiel er niet zo bijpassen + die blonde stoot kan niet mee..
 
Laatst bewerkt:
Er staat trouwens weer een goedkopere VN800 op marktplaats.
Een rode A-versie in dit geval, vr prijs 2250
 
Er staat trouwens weer een goedkopere VN800 op marktplaats.
Een rode A-versie in dit geval, vr prijs 2250
Ik zie het, jammer dat bij oudere motoren vaak geen onderhoud bekend is.
Ik heb iig een kwart minder betaald voor de mijne, maar er moet dan ook flink wat onderhoud worden gepleegd.
 
Ik heb voor mijn VN800 wel iets meer betaald, maar echt duur was ie niet.
Hij was van een oudere man en stond in april vorig jaar ergens in Brabant te koop.
Er was ook eigenlijk geen onderhoud van bekend, maar ik nam het maar voor lief.
Ik had er ook wel vertrouwen in, want de lak, het chroomwerk enz. was in erg goede staat.
Ik kreeg er nog een slot bij + een kawa windscherm die ik weer doorverkocht heb.

Kun je mij een plezier doen?
Ik heb floorboards gekocht bij motorman en nu past de rechterboard niet.
Hij past niet m.b.t. het rempedaal, die steekt teveel uit in de breedte.
Nu heb ik net met hem overleg gehad en zegt ie dat dit eigenlijk floorboards zijn voor een VN1500 en hij heeft er 40 van verkocht die ook op VN800's passen.
Nu zegt ie ook dat deze nog meer naar buiten steken dan de originele 800 boards.
Ik snap er geen reet van, als ik die VN800 boards zou monteren zouden ze nog minder moeten passen.
Als je tijd hebt, heb jij wat fotootjes van je rempedaal?
Van boven genomen, dan kan ik kijken of onze rempedalen identiek of afwijkend zijn.


Ik zie het, jammer dat bij oudere motoren vaak geen onderhoud bekend is.
Ik heb iig een kwart minder betaald voor de mijne, maar er moet dan ook flink wat onderhoud worden gepleegd.
 
Laatst bewerkt:
Kreeg ik een paar pics door vanuit Zweden..
Niet verkeerd zo'n Meanstreak.
Ik vind hem echt bruut met apes!






URL=http://img710.imageshack.us/i/img9635u.jpg/]
img9635u.jpg
~[/URL]

 
Laatst bewerkt:
Hij ziet er identiek uit, ook de breedte, helemaal hetzelfde.
Deze foto's zeggen me al genoeg..
Bedankt Roderick!!
 
Mooi! Ik wil misschien nog losse highwaysteps op die valbeugel monteren die naast de motor ligt. Ik zit nu zodra het kan met mijn hak op het standaard stepje.
'k heb net de Kawasaki stickers eraf gehaald. Effe pulleken en klaar.
 
Ik zit ook altijd met m'n hakken op de stepjes, vandaar dat ik floorboards wou.
Ik had ook gedacht aan een valbeugel met stepjes, maar dat zou misschien te ver zijn voor m'n voeten, tenzij ik anders in het zadel zou gaan zitten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan