Dragstar buiten stallen?

Mr. Black

Rookie
3 mrt 2004
24
0
Den Haag
Hallo motorliefhebbers,

Eindelijk kan ik weer een motor gaan kopen.
Ik ben verliefd geworden op de Dragstar 650.

Voor ik er een ga kopen, zou ik graag wat advies krijgen van mensen die deze motor ook bezitten en m ook buiten moeten stallen.

Ik kan m niet binnen stallen. Ik wil echter wel dat de motor loopt zodra ik dat wil.
En al dat chroom. Blijft dat wel mooi!!! (poetsen is geen probleem natuurlijk)

Ik hoop op wat reacties van mede choppers.
 
Mijn advies:
Hij hoeft niet eens perse binnen te staan, als hij maar droog staat. Dat voorkomt roest en andere aanslag. Onder een carpoort is dus ook al lang goed.
Maar daar beschik je niet over. Dan zou ik je aan willen raden om een hoes te kopen en die er overheen te trekken. Het is niet zoveel werk, maar je spaart je motor er wel mee.
Ik deel trouwens jouw dragstar passie :9~ maar zit nog met een licht rijbewijs |(
 
Ik heb ook dragstar gereden in mijn 25Kw periode. Perfecte motor bij mij stond hij altijd buiten. Als je goed zorgt dat je chroom goed in de poets en vet staat kan je weinig gebeuren.

* tip1 Probeer hem wel onder een hoes te zetten is een kleine investering maar scheelt je wel in je onderhoud qua poetsen.

* tip2 Gebruik Belgrom Chroom das echt een super middel om je chroom mooi op te poetsen. Na het uitpoetsen beetje wd40 of iets van siliconen spray in de natte dagen.

* tip3 Als hij op zijn standaard staat en het heeft geregend staat er wel eens water in je velg. Maak dat dan droog en ff sprayen om roest te voorkomen.

Heb het zo 1.5 jaar lang gedaan en hij is er roestvrij doorheen gekomen. Heeft altijd buiten gestaan met een hoesje. Kan absoluut dus maar je moet er wel wat voor doen ;)
 
Als je je motor altijd buiten moet stallen, geef dan wat extra's uit an een goede kwaliteit ademende hoes ipv een goedkoop plastic geval. Het is ook verstandig om altijd een vochtvreter op je zadel te zetten, zodat je zo min mogenlijk kans hebt op condens. Je zult waarschijnlijk wel wat vaker je chroom moeten poetsen (chroompoets laat ook een dun beschermend laagje achter) als bij een motor welke altijd binnen staat. Zorg ook dat je tank vol is wanneer de motor langere tijd stil staat(winter :? ), dit scheelt erg veel in de kans op roest in de tank.
 
Nou, veel suc6 met poetsen dan want mijn Dragstar staat weliswaar binnen maar ik vind hem nou niet echt roestbestendig.
 
Ja ik had al wat orientatie opgedaan. De duitse site met geluiden is ook gaaf.

Ik moet nog even wachten, maar zodra mijn geld er is, ga ik serieus rond kijken.

In ieder geval bedankt voor de reacties en.....we zwaaien!!!!

Groet
 
Allereerst aankomend chopperrijder :} felisszzzzzzz :} Een zeer goeie keus heb je gemaakt. Ben zelf sinds okt. de trotse bezitster van een Dragstar 650, en kan wel zeggen een hele fijne motor. Zoals al gezegd is kan het geen kwaad als die buiten staat, maar wel een goede bescherm hoes kopen ( scheelt alvast wat poetswerk. Alvast heeeeeeeel veel veilige km's. :]
 
Bedankt. Daar had ik wat aan.

Ik heb in ieder geval een hoop ervaringen kunnen lezen.
Ik denk dat het niet zo'n probleem is de motor buiten te stallen, mits je er wat moeite voor doet de vocht ervan af te houden.

Zodra mijn geld binnen is ga ik serieus kijken!!!
 
niet buiten zetten , en helemaal niet onder een hoes.

zorg voor tenminste een afdak.

echt laat hem buiten staan en de roest springt erop , boutjes oxideren etc etc.
 
full



Yep. Als een kind zo blij ;(
Dit is m geworden. Een dragstar 650 classic :]

Is het geen topmotor :}

Iedereen bedankt voor de reacties en inderdaad WD40 is topspul
 
Mooie motor!
Tja je hebt al een boel tips gehad, mijn Intruder heeft oom 1,5 jaar onder een hoes moeten slapen. Nu heeft hij een eigen hok. Ik had ook een vochtvreter op het zadel, scheelt best wel en goed in de WD-40. Zorg er daarnaast voor dat er altijd wind onder de hoes kan komen, dus niet van onder helemaal afsluiten. Zeker op vochtige dagen zal er altijd wel wat vocht (condens) op de motor komen te staan. Haal de hoes er op mooie dagen ook even af en hang hem te drogen (ook als je niet kunt rijden), scheelt ook weer.
Ik had zelf mijn hoes vast zitten met 2 grondankers en musketonhaken. Dan kan hij er niet afwaaien met storm.


Veel plezier met je Dragstar!!!
 
Wat een mooie brommert zeg :z

Lijkt wel een echte Harley :r

Nu nog een Duitse helm en een leren broek zonder kont. Ennuh niet vergeten een Freddy Mercury-snor te laten groeien.

Dolletje Mr. Black. We gaan veel terrasjes pikken :X

Glimmende kant boven houden hè
 
Ik ben bang dat als ik zo gekleed ga, jij niet meer achter me vandaan te slaan bent })
Vandaar de buikschuiver. Kan je met je kont omhoog rijden ;)


Gozerd, ik zie je zaterdag!!!
 
Ik ben sinds Vrijdag ook de trotse bezitter van een prachtige Yamaha Dragstar xvs 650 hijs nu nog vol vermogen maar moet helaas 4 kw eraf halen.(ik zal ze wel niet zo heel hard missen)heel goed topic aangezien ik met dezelfde problemen zit hij staat onder een carport en heb een hoes waar nu een gat in zit de pijpen waren nog iets te warm. Ik ga snel ff wat spul kopen om te poetsen enzo is wel belangerijk!! is wel ff wennen dat gepoets, eerst op wat rat bikes gereden geen denken aan die te poetsen......ff kijken of er een piccie bij kan knallen nee lukt nog ff niet maar hijs mooi oranje *D pics volgen nog
 
Mooie bike!
Ik stal mijn motor (Shadow VT750ACE) ook gewoon buiten, maar wel met een goede (=duurdere) hoes. Regelmatig een wasbeurt en poetsbeurt en ze ziet er weer toppie uit.
BelgomChroom voor het chroomwerk is goed spul. Voor het lakwerk gebruik ik GreenTurtle wash&wax.

Door vaak te rijden (woon/werk) verkeer zie je je motor vaak genoeg om de tijd te willen investeren dat ze er ook goed uit (blijft) zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan