Bagage op Vulcan

Marti

Rookie
18 apr 2004
3
0
Heers
We zijn weldra van plan om wat weekendjes mee te pikken met onze Vulcan 800. In de zomer plannen we zelfs om er eens een weekje of twee op uit te trekken.

Nu ben ik wat aan het rondkijken naar de beste manier om bagage mee te nemen. Ben niet zo'n liefhebber van veel extra's op mijn bike dus heb geen sissy en geen bagagerek (zo'n rolzak is dus moeilijk). Lederen zadeltassen zijn wel ok maar net iets te klein als je met z'n tweetjes er wat langer op uit trekt. Ik heb Buffalo (waterdicht, stof) zadeltassen in de winkel gezien die je onder het zadel door bevestigt met kleefstrips. Daar kan net iets meer in maar dat lijkt niet ideaal op een Vulcan (al zeggen ze in de winkel dat het wel kan).

Wat zijn jullie ervaringen? Hoe krijg je toch net genoeg bagage mee zonder je fiets te verbouwen?
 
Laatst bewerkt:
Zal moeilijk worden. Ik heb op mijn Vulcan zadeltassen gezet. Maar daar kun je niet voor een heel weekend aan bagage in meenemen.
 
Is zowiezo moeilijk om er met een Vulcan twee weken op uit te trekken De grote vraag is of ie het zelf uithoudt }) ik heb daar n.l. al hele nare ervaringen mee
 
Er zijn zelfs mensen die Volvo de grootste shit :r auto vinden, waar alleen maar problemen mee zijn. Ik dus! Anderen denken er overigens anders over.
Mijn Vulcan houdt het probleemloos 4 weken vol :] , hetgeen niet ieder Intruder rijder kan zeggen, nietwaar Ferdi! O-)
 
Het was niet mijn bedoeling om de vulcan af te kraken, heeft ook z'n charmes wel. Maar ooit een vulcan tegengekomen met 78.000 km's op z'n teller? :?
 
Jongens laat dat katten.

By the way.

Als je 2 weken wilt gaan reizen met de vulcan, dan heb je toch wat meer mogelijkheden nodig om bagage te vervoeren.
Ik heb een bagagerek en een sissybar op mijn vulcan en hab altijd 2 bagage rollen bij me. Hierin neem ik de tent, slaapzak. luchtbed en kleding etc mee. Pllats zat.
De bagagerollen zij echt goedkoop en voldoen goed. Kijk op www.louis.de

:] Bigbrother greetz :}
 
Laatst bewerkt:
Maar een gegeven is nou eenmaal dat de vulcan750 blokken nog wel eens vast willen lopen of vergis ik mij daarin |(
 
Maar een gegeven is nou eenmaal dat de vulcan750 blokken nog wel eens vast willen lopen of vergis ik mij daarin |(

Ik wil hier toch even een fabeltje de wereld uit helpen. De blokken van de eerste serie Vulcans (80'er jaren) wilden inderdaad wel eens in enkele gevallen vast lopen. De latere producties hebben daar al helemaal geen last meer van.

...maar afijn, we hadden het hier over bagage op dit type motor.
 
Ik heb hééél erg lang en goed gezocht naar grote, maar vooral mooie zijtassen. Deze zijn ongeveer 20 cm breed en 55 cm lang. Ikzelf kan er mijn tentje, slaapzak, luchtbed, kleding.... eigenlijk alles in kwijt!

klik!

Laatst heb ik een bagagedrager gekocht, en koop binnenkort een grote 'Roll' tas. Je kan misschien ook je passagier een rugzak laten dragen, niet veilig, maar dan heb je wel extra bagage-ruimte.
 
Thx.
Blijkbaar zijn er niet zo veel mogelijkheden. Maar deze tassen zien er inderdaad al vrij behoorlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan