Newbies #2 De rijdende Pannenkoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar heet wel Dennis :+

@JaCinta
Je moet gewoon google maps erbij pakken, eventueel een briefje maken (afritnr's/straatnamen etc.) . Ik reed met de auto voor mn werk áltijd op tomtom, en wist niets te vinden zonder. Maar nu met de motor zoek ik de route gewoon op via maps en ga er op die manier proberen te komen. In het begin is dat best lastig, maar zo leer je wel rijden zonder tomtom :)

Blablabla ahum
 
Laatst bewerkt:
Weet ik nog niet zeker, had ook een festivalletje in gedachte

Keb inmiddels wel mijn nieuwe windschermpje erop zitten, die ik vandaag eigenlijk uitvoerig wilde testen na het eerste testritje afgelopen donderdag.
Maar de uitkomst blijkt veelbelovend te zijn, had dat niet verwacht aangezien scherm klein is.
 
Maar heet wel Dennis :+

@JaCinta
Je moet gewoon google maps erbij pakken, eventueel een briefje maken (afritnr's/straatnamen etc.) . Ik reed met de auto voor mn werk áltijd op tomtom, en wist niets te vinden zonder. Maar nu met de motor zoek ik de route gewoon op via maps en ga er op die manier proberen te komen. In het begin is dat best lastig, maar zo leer je wel rijden zonder tomtom :)

Blablabla ahum
:^
Zo doe ik het ook. Uitzoeken hoe ik moet rijden, evt. met google maps even streetview erbij dat ik zie hoe de afslag eruit zie enzo _O-
 
Ik bedoelde Dennis Soadmaggot :9

Maar ga wel even kijken hoe ik moet rijden met routeplanner.
Je rijdt maar mee hoor, totaal geen probleem :Y :)

Doe anders je DM even aanzetten, dat spreekt wat makkelijker af.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm woensdag mooi weer ?? ff kijken als ik Noor en me zussie mee kan krijgen. Noor weet ik nog niet omdat ze nu nog in de eifel zit en me zussie komt uit haar nachtdienst en is ook nog eens op 5 mei jarig :) Hangt nog even af van wie er mee gaat of we in de snelle of vlotte groep willen.
 
Info-post Newbie Vrijheidsrit, 5 mei 2010


Datum: woensdag 5 mei 2010
Tijd verzamelen: 10.00 uur
Beginnen met rijden: 10.30 uur
Einde: bedoeling is rond 17.00 uur
Lengte route: 182 kilometer
Groepen: 3 groepen, maximaal 8 personen per groep
Inschrijven: http://www.meeting-manager.nl/686/ <--- HIER aanmelden!


Groepen:
Er zijn aankomende zondag maarliefst 3 voorrijders beschikbaar: SoadMaggot, Brockhaus en Paul_K. Om de groepen hanteerbaar te houden is er een maximum van 8 motoren per groep. Ook is er weer een onderverdeling gekomen aan de hand van het tempo. Mocht er voor een bepaalde groep geen animo zijn, of te weinig, dan kan het zijn dat er een tempo geschrapt wordt. Daarom is het van belang om in de Meeting-Manager ook bij locatie aan te geven welk tempo je graag wilt rijden. Hieronder een indicatie van de tempo's
Rustige groep = we houden ons aan alle regels :z
Vlotte groep = we rijden wat vlotter door, maar nog wel op een nette manier :]
Snelle groep = remmen, wat is dat :? }) *note: snel is zoals er afgelopen zondag in de snelle groep gereden is. Het is dus geen suicidaaltjes groep!

Indeling Groepen:
Snelle groep: zoals in de Meeting-Manager !VOL!

Vlotte groep 1:
Paul_k (voorrijder)
micb
Lady_Yce
kaatje150
Artifex (vanaf Gorinchem)
Phyllis (vanaf Gorinchem)
Aircrawler

Vlotte groep 2:
Brockhaus (voorrijder)
Sandertjer
Faris
Jacinta
Markjuh
Mudchains
Ferran


Belangrijke plaatsen:
Startpunt: McDonalds IJselstein, Lorentzlaan 1, 3401MX IJselstein
Veerpont Bergstoep: eerde deel van de route, prijs onbekend
Eerste stop: Boulevard Gorinchem (geen PIN)
Tweede stop: Tankstation Total (Geen dames WC)
Derde stop: De Waterspiegel
Veerpont Eck en Wiel: in het vierde deel van de route, kosten 1,- euro (gepast betalen gewenst)
Eindpunt: McDonalds IJselstein, Lorentzlaan 1, 3401MX IJselstein


De route
Zoals 'gewoonlijk' weer in GPS formaat beschikbaar. Stuur mij een mailtje/PB'tje met daarin je e-mail adres, dan stuur ik het zo spoedig mogelijk door. Fouten kunnen niet uitgesloten worden en het gebruik is geheel op eigen risico. Deze route is enkel en alleen een indicatie voor het rijden van een tourrit, waar vanaf geweken kan en mag worden. Het volgen van een eventuele voorrijder is uiteraard ook volledig op eigen risico.

Beschikbare formaten:
-MPS file
-GPX file
-GDB file
-ITN file (voor de TomTom's) (nog in de maak)

De route-delen:
Deel 1 - Rood - 64 kilometer (veerpont in het midden van dit route-deel)
Deel 2 - Blauw - 40 kilometer
Deel 3 - Groen - 33 kilometer
Deel 4 - Grijs - 45 kilometer (veerpont aan begin van dit route-deel)

Kaartje van de route:
mfnewbievrijheidsrit050.jpg




Verzamelplekken:

Foodstrip Amsterdam, 9:30 uur vertrekken
-Paul_K
-Faris
-Lady_Yce

Tankstaton De Andel, 9.30 uur vertrekken
Google Maps
-Brockhaus
-erwin_k
-aircrawler
-Mr_seven
-Aergrimm
 
Laatst bewerkt:
Ik moet misschien de FJR naar de garage brengen voor taxatie van mn schade, maar anders kom ik ook wel die kant op. Maar dat weet ik uiterlijk dinsdag pas.
 
Ik heb me aangemeld voor de snelle groep.

Aangezien ik niet bij de vorige rit was weet ik niet wat snel is :)

Is dit als een idioot rechtdoor en in de ankers in de bochten of gewoon lekker bochtjes nemen en nooit harder dan 50 km/h te hard ? :)
 
Afhankelijk van de mogelijkheden zal er hier en daar harder of zachter gereden worden (alhoewel ik me in ieder geval binnen de perken van mijn rijbewijs-behouden hou), maar een dodemansrit is het nimmer. Plezier, gezelligheid en vooral veiligheid staan voorop.

Dat gezegd hebbende: mocht je de boel toch te snel vinden, kan je uiteraard vanaf de pauze door met Paul. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik meld me ook wel even aan voor de snelle groep, zou in theorie mee moeten kunnen als de motor meewerkt. Die heeft de afgelopen maand 2 tikken gekregen, dus het vertrouwen in de fiets is er nog niet echt.
 
Afhankelijk van de mogelijkheden zal er hier en daar harder of zachter gereden worden (alhoewel ik me in ieder geval binnen de perken van mijn rijbewijs-behouden hou), maar een dodemansrit is het nimmer. Plezier, gezelligheid en vooral veiligheid staan voorop.

Dat gezegd hebbende: mocht je de boel toch te snel vinden, kan je uiteraard vanaf de pauze door met Paul. :)

Prima! *O*
 
Jari ? heb jij vorige keer met die snelle groep mee gereden ??? Dacht dat jij vorig jaar ook mee gereden hebt met die sportieve naked bike ride toch ? Is die snelle groep van hier net zo of toch wel minder snel als daar toen ? dan kan ik een inschatting maken :)
 
Jari ? heb jij vorige keer met die snelle groep mee gereden ??? Dacht dat jij vorig jaar ook mee gereden hebt met die sportieve naked bike ride toch ? Is die snelle groep van hier net zo of toch wel minder snel als daar toen ? dan kan ik een inschatting maken :)

Jari reed afgelopen zondag met de normale groep mee ;) . Maar zoal SoaDmaggot al zei: mocht de snele groep te snel zijn, dan kan je altijd nog overstappen naar de vlotte groep :Y .
 
Neuh voor mij zal het niet te snel zijn... maar mss dat Noor zich meer aan de regels wil houden. Mijn zus heeft wat dat betreft ook wel een zenuwachtig handje en knalt mij met gemak voorbij nog op haar R6 :) hehehe

Dus ligt even aan wat noor wil.

Maar om over te kunnen brengen aan Noor hoe snel de snelle groep is had ik gehoopt dat Jari het kon vergelijken. Die sportieve naked bike ride van vorige jaar dat ging wel lekker op de max. De groep werd redelijk uit elkaar getrokken en de langzamere konden het niet bijhouden... Daar ging het knietje in elke bocht wel aan de grond bij de meeste zeg maar. Zo gek hoeft het van mij niet (of althans nu nog niet in het begin van het seizoen ;) hehehe )
 
Jari ? heb jij vorige keer met die snelle groep mee gereden ??? Dacht dat jij vorig jaar ook mee gereden hebt met die sportieve naked bike ride toch ? Is die snelle groep van hier net zo of toch wel minder snel als daar toen ? dan kan ik een inschatting maken :)


jazz,
afgelopen zondag met de normale groep meegereden,
maar inderdaad, verleden jaar met de naked bikes meegereden. :]
daar herkende ik je ook van. :)

als ik een inschatting moet maken qua snelheid dan ging het er met de naked's
sneller aan toe. maar dit is persoonlijk.
 
Info-post Newbie Vrijheidsrit, 5 mei 2010

Datum: woensdag 5 mei 2010
Tijd verzamelen: 10.00 uur
Beginnen met rijden: 10.30 uur
Einde: bedoeling is rond 17.00 uur
Lengte route: 182 kilometer
Groepen: 3 groepen, maximaal 8 personen per groep
Inschrijven: http://www.meeting-manager.nl/686/ <--- HIER aanmelden!

Groepen:
Er zijn aankomende zondag maarliefst 3 voorrijders beschikbaar: SoadMaggot, Brockhaus en Paul_K. Om de groepen hanteerbaar te houden is er een maximum van 8 motoren per groep. Ook is er weer een onderverdeling gekomen aan de hand van het tempo. Mocht er voor een bepaalde groep geen animo zijn, of te weinig, dan kan het zijn dat er een tempo geschrapt wordt. Daarom is het van belang om in de Meeting-Manager ook bij locatie aan te geven welk tempo je graag wilt rijden. Hieronder een indicatie van de tempo's
Rustige groep = we houden ons aan alle regels :z
Vlotte groep = we rijden wat vlotter door, maar nog wel op een nette manier :]
Snelle groep = remmen, wat is dat :? }) *note: snel is zoals er afgelopen zondag in de snelle groep gereden is. Het is dus geen suicidaaltjes groep!

Belangrijke plaatsen:
Startpunt: McDonalds IJselstein, Lorentzlaan 1, 3401MX IJselstein
Eerste stop: Boulevard Gorinchem (geen PIN)
Tweede stop: Tankstation Total (Geen dames WC)
Derde stop: De Waterspiegel
Eindpunt: McDonalds IJselstein, Lorentzlaan 1, 3401MX IJselstein

De route
Zoals 'gewoonlijk' weer in GPS formaat beschikbaar. Stuur mij een mailtje/PB'tje met daarin je e-mail adres, dan stuur ik het zo spoedig mogelijk door. Fouten kunnen niet uitgesloten worden en het gebruik is geheel op eigen risico. Deze route is enkel en alleen een indicatie voor het rijden van een tourrit, waar vanaf geweken kan en mag worden. Het volgen van een eventuele voorrijder is uiteraard ook volledig op eigen risico.
Beschikbare formaten:
-MPS file
-GPX file
-GDB file
-ITN file (voor de TomTom's) (nog in de maak)

Kaartje van de route:
[http://img227.imageshack.us/img227/121/mfnewbievrijheidsrit050.jpg (afbeelding)]

ik heb me ook aangemeld :)
de route ziet er goed uit paul ! gelukkig ken ik een groot gedeelte al *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan