Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerder in dit topic staat vermeld dat een Twin niet de gooi en smijt fiets is, die een Alp wel is.. en dat is wel iets WAT ik ermee wil doen.

Ik wil er langere ritten mee rijden, maar ook af en toe een stukje onverharde weg.


Wij zijn in het bezit van zowel een Twin als een Alp. Inderdaad is de Alp wat lager en daar rijd mijn vrouw op. Zij is 1.70 m lang. Ik ben zelf 1.77 lang en voel mij prettiger op de Twin. Niet van wege het vermogen. Pk fietsen zijn het beide niet.
Afgelopen maanden rijd ik ook op de Alp omdat ik mijn fiets aan het reviseren ben.Africa Twin 1995 reviseren
Of het een gooi en smijt fiets is hangt vooral van je banden af. Gooien en smijten op straat zowel droog als nat kan ik je de Anakee adviseren. Voor ofroad ben ik zelf ook nog aan het zoeken. Overweeg om de Heidenau off road banden te gaan proberen,
full
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn in het bezit van zowel een Twin als een Alp. Inderdaad is de Alp wat lager en daar rijd mijn vrouw op. Zij is 1.70 m lang. Ik ben zelf 1.77 lang en voel mij prettiger op de Twin. Niet van wege het vermogen. Pk fietsen zijn het beide niet.
Afgelopen maanden rijd ik ook op de Alp omdat ik mijn fiets aan het reviseren ben.Africa Twin 1995 reviseren
Of het een gooi en smijt fiets is hangt vooral van je banden af. Gooien en smijten op straat zowel droog als nat kan ik je de Anakee adviseren. Voor ofroad ben ik zelf ook nog aan het zoeken. Overweeg om de Heidenau off road banden te gaan proberen,
[afbeelding]


Een At is rustiger loopt op rails op de snelweg geen schuif....

heidenau K60 doen het erg goed is volgens mij de beste band die tussen pure wegbanden en zandbanden in zit.


heb met de laatste tank 1 op 19,6 gescoord niet slecht dacht ik
 
je bent hier al net zo kinderachtig bezig als op het transalp forum !
ga dan lekker terug naar dat forum als je de drang voelt dom te reageren op een overduidelijk gemarkeerde grap.

@HummerH1
Misschien eens vrienden oid vragen om te ruilen als ze andere banden hebben.
Heb inmiddels geleerd dat je kan googlen wat je wil, maar aan plaatjes geen rijgedrag kan afleiden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf Pilot roads op mijn Varadero en rij de randjes er ook af.

Ga nu net zo plat als op mijn VFR, al heb ik wel het idee dat je met de Vardero platter kan dan met de VFR, aangezien ik al van alles aan de grond heb gehad, zal deze zomer mijn sliders er weer eens op zetten, eens kijken of dat op de Vardero ook lukt.
 
Ik heb zelf Pilot roads op mijn Varadero en rij de randjes er ook af.

Ga nu net zo plat als op mijn VFR, al heb ik wel het idee dat je met de Vardero platter kan dan met de VFR, aangezien ik al van alles aan de grond heb gehad, zal deze zomer mijn sliders er weer eens op zetten, eens kijken of dat op de Vardero ook lukt.


ik vind dat een AT ook best aardig plat kan , zelfs met grof geblokte banden eronder......
 
Ik gebruik ook de hele achterband, voetsteun heb ik nog niet aan de grond gereden.
Liggen nu Bridgestone Battle wings op en standaard vering.
 
Een At is rustiger loopt op rails op de snelweg geen schuif....

heidenau K60 doen het erg goed is volgens mij de beste band die tussen pure wegbanden en zandbanden in zit.


heb met de laatste tank 1 op 19,6 gescoord niet slecht dacht ik

1 op 19,6 met een AT??
Dat zijn waarden die wij wel met de Alp halen, maar zeker niet met de AT.
Is de AT helemaal standaard, of heb je er wat verbeteringen aan gedaan.
Ben mijn AT helemaal aan het reviseren en overweeg om er een dynojet setje in te zetten, schijnt dat hij dan wat zuiniger gaat lopen.

Dit is mijn topic Africa Twin 1995 reviseren
 
Waar kan ik losse tandwielen bestellen? Mijn voortandwiel is dik versleten terwijl achter er nog prima uit ziet...

En hoe herken ik een originele brandstofpomp? :P Ik heb namelijk het vermoeden dat bij mij de originele er nog in zit. Ik zou dat wel is zeker willen weten..

Edit: misschien heeft er iemand nog wel een leuke demper liggen? O-)
 
Laatst bewerkt:
@Hummer H1 : Zag ik het nou goed in je eigen topic dat jij alles zelf hebt gespoten? Ik zou graag eens praten met je over wat de kosten zijn geweest voor het reviseren (het spuitwerk, poedercoaten, etc)
Is dat mogelijk? Ik kan je geen PB sturen geloof ik...
 
1 op 19,6 met een AT??
Dat zijn waarden die wij wel met de Alp halen, maar zeker niet met de AT.
Is de AT helemaal standaard, of heb je er wat verbeteringen aan gedaan.
Ben mijn AT helemaal aan het reviseren en overweeg om er een dynojet setje in te zetten, schijnt dat hij dan wat zuiniger gaat lopen.

Dit is mijn topic Africa Twin 1995 reviseren


jawel met m'n oude Alp deed ik makkelijk 1 op 22


de AT heb ik opnieuw laten afstellen en een K&N luchtfilter erin. maar heel lang heeft ie een 1 op 17 gelopen ,, pas dit seizoen loopt ie zo zuinig.

de meeste doen een 1 op 17 a 18,,, maar een paar halen 1 op 19 a 20,,
van een dyna set loopt ie niet zuiniger ,, van een afstel beurt op een rollen bank met gas meeting wel
 
@Hummer H1 : Zag ik het nou goed in je eigen topic dat jij alles zelf hebt gespoten? Ik zou graag eens praten met je over wat de kosten zijn geweest voor het reviseren (het spuitwerk, poedercoaten, etc)
Is dat mogelijk? Ik kan je geen PB sturen geloof ik...

Klopt, ik doe tot nu toe alles zelf. Heb in de tijd dat het schade bedrijf waar ik dus sleutel bijgesprongen als het druk is en mag in ruil aan onze HUMMER en motoren sleutelen.
Op die manier kan ik de kosten een beetje in de hand houden.

Als je vragen hebt, stel ze maar, ook over de modificaties die ik aan het doorvoeren ben.

Volgende project wordt een led achterlicht.
 
1 op 19,6 met een AT??
Dat zijn waarden die wij wel met de Alp halen, maar zeker niet met de AT.
Is de AT helemaal standaard, of heb je er wat verbeteringen aan gedaan.
Ben mijn AT helemaal aan het reviseren en overweeg om er een dynojet setje in te zetten, schijnt dat hij dan wat zuiniger gaat lopen.

Dit is mijn topic Africa Twin 1995 reviseren


Ik rij met mijn AT rond de 1:17 a 18, lange afstanden 1op 20. Ik heb een rd07 uit 1994.
 
Hier 1:16 / 1:17 bij 'normaal' gebruik. Lange ritten heb ik wel eens bijna 1:19 gehaald.... (maar dat is echt opa tempo ;))
 
Wat zijn de ervaringen met Venom pijpen ???




ik overweeg dergelijke pijp, dit klinkt ook onwijs lekker,, en ding lijkt me lichter en minder massief dan het origineel, alleen kan niet inschatten of deze pijp in de praktijk te veel aandacht gaat trekken van de juten.......


Als ik dit lees ,, klinkt ie echt lekker met de db eruit flink hard en met erin nog steeds stevig maar wel te doen ...

Motad Venom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan