25 kw chopper

basje17

Rookie
17 jan 2004
6
0
simpelveld
hoi hoi

ik heb ff een vraagje ik ben nu 17 maar wil als eerste men motor rijbewijs halen aangezien ik dan verplicht ben 25 kw te rijden kan ik dan gewoon laten begrenzen of loont dit zich niet ik heb al iets gelezen over pk,s dat dat bij choppers belangrijk is :? maar ja ik ben zo technisch als een deur dus een beetje uitleg zou fijn zijn

groetjes bas een toekomstige motor collega
 
Goed als je een 25 kw chopper wilt, adviseer ik je als eerste een Suzuki Savage. Dit is een 650 cc 1 cylinder. Foto en gegevens kun je hier vinden:

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=12898

Het voordeel van deze motor is dat ie ongeveer 23 kw is en dat je dus niks terug hoeft te voeren of zo.
Wat ik zelf ook een aardige site vond is die van Sander (Sandman op MF) dat was www.suzukisavage.tk

Zelf heb ik een Honda Rebel. Ook een leuke motor om mee te beginnen. Voor meer informatie over deze motor adviseer ik je om even op mijn site te kijken: www.hondarebel250.tk

Ben je meer van Yamaha dan kan je gaan kijken naar de Virago (Yamaha XV 250 of XV 535)

Suc6 en als je nog vragen hebt horen we het wel :) .
 
Mijn Savage is te koop, rijer zelf met veel tevredenheid op. Heerlijke beginnersmotor waar je lekker mee kan touren.
Makkelijk in het onderhoud.
Ik vind hem best zuinig rijden, ik rij zelf 1:20 ermee, maar is natuurlijk afhankelijk van je rijstijl.

Ik wil hem verkopen omdat ik wat sportievers en wat zwaarders wil.

Check mijn advertentie hier:
Suzuki Savage 1996 te koop

:)
 
heel erg goed betrouwbaar machientje..
als ze goed rijden, zijn ze moeilijk kapot te krijgen!!
Het onderhoud kan zelf doen, een 1 cilinder is simpel!!!!

Ik deed het onderhoud in een doe het zelf werkplaats samen met een monteur.
Bij mij tikte de motor, dit kwam omdat de nokkenasketting versleten was.
bj ongeveer 40.000 km moet ie vervangen worden, de ene wat eerder of later dan de andere.

Verder reed de mijne ongeveer 1:18.5 (berekend over 9000 km)
Let wel op.... op de snelwegen moet je niet harder dan 110 rijden. ze roepen wel je kunt er 130 mee (kan ook)

Maar dan laat je het motortje voor 110% werken en das niet goed.
Verder hebben ze een eigenaardige eigenschap dat als je hoog in de toeren rijdt (bijvoorbeeld snelweg) dat ze en beetje olie verbruiken. Mag eigenlijk wel vind ik... ik ben een paar keer naar assen geweest (700 km totaal) en toen was het niveau een mm of 1,5 a 2 gezakt. dit alleen vanwege de hoge toeren..

Verder perfect motorje om rustig mee rond te rijden!!

voor vragen mail me
 
hey hey mensen..
ik heb ook net een honda rebel gekocht (250 ik zit nu met een bepertk rijbewijs).. bevalt me prima leuke kleine motor.. *D
maar eh.. als ik vragen heb kan ik dan hier terecht of moet ik dan ergens anders zijn...

groetjes fenna :]
 
Hey wat leuk je komt uit alkmaar. Toevallig dinsdagmiddag over de bergerweg gereden?

Vragen kun je altijd stellen natuurlijk
 
Jo,

Heb een vraagje in belgie staat er dat iedereen met klein rijbewijs zich moet beperken tot moto van -25kw of 0,16KW/kg. Dus zouden dan nie met een chopper moogen rijden van een 44kw aangezien die toch tegen den 300 kg wegen en dus voldoen aan 0,16KW/kg??
Heeft daar iemand ervaring mee
 
Jo,

Heb een vraagje in belgie staat er dat iedereen met klein rijbewijs zich moet beperken tot moto van -25kw of 0,16KW/kg. Dus zouden dan nie met een chopper moogen rijden van een 44kw aangezien die toch tegen den 300 kg wegen en dus voldoen aan 0,16KW/kg??
Heeft daar iemand ervaring mee

Je moet aan beide voorwaarden voldoen, dus -25 kW EN 0,16 kW/kg
 
Terug
Bovenaan Onderaan