suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Ik heb de originele Dunlop D218 voorband gisteren vervangen door een Metzeler roadtec z6 interact. Ik heb er pas 20Km mee gereden, maar het voelt nu al heel anders (beter). Die Dunlop is 8350Km meegegaan.
 
reije1 Eric


Ik zie je Bandit met aanhanger en zou graag met je in contact komen omdat ik eerdaags ook een bandit krijg en er ook een aanhanger achter wil hebben. Kun je met mij in contact treden.
lubbersen.ja@hetnet.nl
 
Volgens mij is hier nog geen topic van geopend dus bij deze.
Na een aantal jaren fireblade te hebben gereden heb ik nu een bandit 1250 gt besteld en wacht met ongeduld op beter en pekelvrij weer.
Ik ben benieuwd hoeveel 1250 rijders er zijn en jullie ervaring er mee is. *O*
[afbeelding]

Hallo Blade,

Heb sinds augustus 2009 een Bandit 1250 GT in huis. Destijds heel internet afgestroopt.
Wilde per sé een rode. Uiteindelijk bij één dealer gevonden.
Reed hiervoor Yamaha 600 Diversion.

Mijn ervaring tot nu toe.
Vrouw wil steeds achterop ...en dat vergt aanpassingen.
Zadel vond ik te glad. Bij remmen met voorrem glijdt ze steeds naar voren. Heb een Baehr zadel er op geplaatst. Is veel minder glad en duopassagier zit niet schuin meer naar voren.
Zadel is nu wat mij betreft o.k.

Tevens een topkoffer erbij gekocht. Deze is qua formaat vrij groot met als gevolg dat duopassagier te weinig ruimte over blijft om te zitten.
Duopassagier gaat verkrampt met benen zitten en dat is op lange ritten niet te doen.
Heb een extra plaat laten maken achterop de steun waar de topkoffer op zit.
Koffer zit nu ca. 10 cm naar achteren, wil het graag zo'n 8 cm als definitieve maat en koffer dient dan tevens als ruggesteun. Is volgens mij door Suzuki niet heel erg goed over nagedacht.
Heeft iemand ook ervaring met de topkoffer met duopassagier ?

Achterband is ook al versleten, nu zo'n 5.000 Km gereden. Dunlop band is te zacht.
Wie heeft een goed advies voor een nieuwe achterband ?

Verbruik: ik rijd zo'n 1 : 20.
 
Hoi djazzy Ik vond hem in het rood ook heel mooi.
Maar ik ging voor de blauwe.
Wat mij opviel was dat toen de mijne in januari werd geleverd er nog maar 3 bij de importeur stonden.
Of ze kopen niet genoeg in of ze verkopen als warme broodjes.
Wat verbruik betreft als ik mijzelf exact aan de geldende snelheid houd dan haal ik ook wel 1:20
maar ik zit gemiddeld toch rond de 1:17 en dat vind ik ook heel netjes voor een 1250.
Mijn achterband schiet ook al op heb er nu 3800km meegereden.
Hij gaat er eerdaags wel af want we gaan in juni een weekendje (2 motoren) naar Oostenrijk of net over de grens in Italië, en dat red de dunlop niet meer.
Ik hoor wel goede berichten over de bt023 een nieuwe band van bridgestone.
Ik heb altijd bridgestone's op mijn fireblade's gehad en waren geweldig ook kwa levensduur.
Wat de topkoffer betreft geen ervaring ik rij altijd alleen.

de mazzel
blade99
 
~
Hij gaat er eerdaags wel af want we gaan in juni een weekendje (2 motoren) naar Oostenrijk of net over de grens in Italië, en dat red de dunlop niet meer.
Ik hoor wel goede berichten over de bt023 een nieuwe band van bridgestone.
Ik heb altijd bridgestone's op mijn fireblade's gehad en waren geweldig ook kwa levensduur.
 
\
Hij gaat er eerdaags wel af want we gaan in juni een weekendje (2 motoren) naar Oostenrijk of net over de grens in Italië, en dat red de dunlop niet meer.
Ik hoor wel goede berichten over de bt023 een nieuwe band van bridgestone.
Ik heb altijd bridgestone's op mijn fireblade's gehad en waren geweldig ook kwa levensduur.

Hallo Blade,
Thanx voor de info. Ik ga er mee aan de slag, want mijn Bandit is rijp voor een nieuw vers bandje.
Ben net vorige week terug uit Luxemburg ( 4 dagen, ca. 1150 Km gereden)
Wel pittig al die kleine weggetjes met z'n tweëen op één fiets (+ koffers.)
Ik had reis geboekt via een reisburo en wist vooraf elke dag de route.
Maar heel gaaf om naar Oostenrijk of Italië te gaan.
Niet zo veel haarspeldbochten gehad in Luxemburg maar 't is toch wel even flink sturen.
Ik rijd nog niet zo lang motor ( vroeger wel met de brommer in Luxemburg geweest), maar
het is er wel heerlijk rijden.
Goeie reis alvast en hopenlijk iets warmer weer dan afgelopen en deze week.

ook de mzzl
 
Motorrad heeft eens een aantal banden getest voor de Bandit 1250. Natuurlijk niet de Bt023, die is nog te nieuw. Bij mij ging de dunlop achter maar 3500Km mee, voor 8300. Rij nu met Metzeler Roadtec z6 interact. Is een prima band. Veel beter bochten gedrag in langzame bochten en veel duurzamer. Achter ligt die er nu 4800 op, het is nu te zien dat die niet meer nieuw is, maar hij is nog lang niet aan het einde. De voorband heeft ook veel meer gevoel in de bocht: stuurt voorspelbaarder in en ik hoef hem, zoals bij de dunlop, niet te "dwingen".

Linkje: http://www.motorradonline.de/de/motorraeder/tests/dauertests/reifenempfehlung/72820

P.S. Ik rij in de regel stevig door en kom dan aan de 1 op 13. Wel op de naked uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
~
Motorrad heeft eens een aantal banden getest voor de Bandit 1250. Natuurlijk niet de Bt023, die is nog te nieuw. Bij mij ging de dunlop achter maar 3500Km mee, voor 8300. Rij nu met Metzeler Roadtec z6 interact. Is een prima band. Veel beter bochten gedrag in langzame bochten en veel duurzamer. Achter ligt die er nu 4800 op, het is nu te zien dat die niet meer nieuw is, maar hij is nog lang niet aan het einde. De voorband heeft ook veel meer gevoel in de bocht: stuurt voorspelbaarder in en ik hoef hem, zoals bij de dunlop, niet te "dwingen".

Linkje: http://www.motorradonline.de/de/motorraeder/tests/dauertests/reifenempfehlung/72820

Bedankt voor deze info. Ich suche ein gutes Reifen aus !
 
Tevens een topkoffer erbij gekocht. Deze is qua formaat vrij groot met als gevolg dat duopassagier te weinig ruimte over blijft om te zitten.
Duopassagier gaat verkrampt met benen zitten en dat is op lange ritten niet te doen.
Heb een extra plaat laten maken achterop de steun waar de topkoffer op zit.
Koffer zit nu ca. 10 cm naar achteren, wil het graag zo'n 8 cm als definitieve maat en koffer dient dan tevens als ruggesteun. Is volgens mij door Suzuki niet heel erg goed over nagedacht.
Heeft iemand ook ervaring met de topkoffer met duopassagier ?

Hoi Djazzy
Ik heb ook een 47ltr topkoffer van Suzuki, ik had er eerst nog een rugsteuntje op zitten maar dat bleek al snel te veel van het goede i.v.m. de zadel ruimte, we zaten hierdoor stijf en verkrampt stijf tegen elkaar, deze heb ik er inmiddels dus afgehaald en hierdoor zit mijn vrouw en ik al een heel stuk comfortabeler, in principe is het voor ons nu best goed uit houden met de topkoffer, hij zou voor het goed zijn misschien nog iets naar achter mogen (achterkant topkoffer gelijk met einde zadel) ca 4 cm dan zou het perfect zijn, nu zijn vrij slank maar wat forsere mensen zullen toch heel gauw een probleem krijgen op de Bandit met een topkoffer en duo.

Wat betreft jouw Baehr zadel is dat type WVA9 +GV75A ( zie foto), op hun website schrijven ze geschikt voor de GSF600,1200 Bandit vanaf 2000, pas dit dan ook op een 1250 of zit er hier geen verschil in, het ziet er anders wel gelikt uit en als het ook nog een verbetering geeft lijkt mij dit ook wel wat, want ik kan eigenlijk ook nog niet zo mijn zit vinden op het originele zadel, en de prijs valt ook wel mee in vergelijking met o.a. Corbin.

pic_65_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Djazzy
Ik heb ook een 47ltr topkoffer van Suzuki, ik had er eerst nog een rugsteuntje op zitten maar dat bleek al snel te veel van het goede i.v.m. de zadel ruimte, we zaten hierdoor stijf en verkrampt stijf tegen elkaar, deze heb ik er inmiddels dus afgehaald en hierdoor zit mijn vrouw en ik al een heel stuk comfortabeler, in principe is het voor ons nu best goed uit houden met de topkoffer, hij zou voor het goed zijn misschien nog iets naar achter mogen (achterkant topkoffer gelijk met einde zadel) ca 4 cm dan zou het perfect zijn, nu zijn vrij slank maar wat forsere mensen zullen toch heel gauw een probleem krijgen op de Bandit met een topkoffer en duo.

Wat betreft jouw Baehr zadel is dat type WVA9 +GV75A ( zie foto), op hun website schrijven ze geschikt voor de GSF600,1200 Bandit vanaf 2000, pas dit dan ook op een 1250 of zit er hier geen verschil in, het ziet er anders wel gelikt uit en als het ook nog een verbetering geeft lijkt mij dit ook wel wat, want ik kan eigenlijk ook nog niet zo mijn zit vinden op het originele zadel, en de prijs valt ook wel mee in vergelijking met o.a. Corbin.

[afbeelding]~[/quote]

Hallo FJR Freak,
Als je op de website kijkt van Baehr.net ,dan vind je iets verder de zit voor de Bandit 1250. ( even verder scrollen)
Deze heeft nog geen artikelnummer. Ik heb bij de zaak waar ik de motor kocht wel gevraagd of ik ergens kon proefzitten. Omdat men nog absoluut geen ervaring en verkoop had met het zadel voor de Bandit 1250 heb ik het zadel op de gok gekocht.
Ik (mijn vriendin) moet zeggen dat het nu goed bevalt. Zadel heeft als het ware een holletje waar ze in zit. Ben al in Luxemburg geweest, dus zadel is voor ons doen al goed getest. Ik heb het ruggesteuntje er nog aan zitten. Wel goed idee om het er af te halen.

Het originele zadel heb ik naar de dealer gebracht. Die sturen hem op naar Baehr.
Zadel wordt dan exact zo gemaakt volgens foto op de site. Zo'n 3 a 4 weken levertijd.
Had het afgelopen winter al geregeld.
 
Vind ik toevallig op de website van "Motorrad" (het zal hier inmiddels wel bekend zijn dat ik daar regelmatig op kijk) :) de volgende afsteltips voor de vering van de Bandit 1250 familie:

Vom Werk empfohlene Standardeinstellung Modelle GSF 1250 und GSF 1250 A:
Federeinstellhülse auf Position 3

bei GSF 1250 S und GSF 1250 SA:
Federeinstellhülse auf Position 4

Standard-Dämpfereinstellung alle anderen Modelle.
Dämpfer-Einstellschraube 1 2/4 bis 1 3/4 Umdrehungen ausgedreht.

Einstellung Telegabel:

Solofahrer leicht (ca. 75 kg)
Federvorspannung 5 Ringe sichtbar.

Solofahrer schwer (ca. 95 kg) oder leichter Fahrer mit Gepäck
Federvorspannung 3 Ringe sichtbar.

Mit 2 Personen
Federvorspannung 1 bis 2 Ringe sichtbar.

Mit Sozius und Gepäck (volle Zuladung)
Federvorspannung ganz eingedreht, kein Ring sichtbar.

Empfohlene Standardeinstellung
Federvorspannung 3 Ringe sichtbar, gilt für alle Modelle mit und ohne Verkleidung, mit und ohne ABS.

Einstellung Federbein:

Solofahrer leicht (ca. 75 kg)
Federeinstellhülse auf Position 1 bis 2
Dämpfer-Einstellschraube 1 3/4 bis Umdrehungen ausgedreht

Solofahrer schwer (ca. 95 kg)oder leichter Fahrer mit Gepäck
Federeinstellhülse auf Position 3 bis 4
Dämpfer-Einstellschraube 1 2/4 bis 1 3/4 Umdrehungen ausgedreht

Mit 2 Personen
Federeinstellhülse auf Position 5 bis 6
Dämpfer-Einstellschraube 1 1/4 bis 1 2/4 Umdrehungen ausgedreht

Mit Sozius und Gepäck (volle Zuladung)
Federeinstellhülse auf Position 7
Dämpfer-Einstellschraube 3/4 bis 1 Umdrehung ausgedreht
 
Laatst bewerkt:
Wat banden keuze betreft ben ik zeer tevreden over de Michelin Pilot Road 2. Ik heb nu de 2e set er alweer 8000 km opliggen. Het eerste setje was met 15000 op, echt op.
Zeer tevreden over wegligging, opwarming en zoals te verwachten de levensduur.
 
Rot op oma!!

Ruim 800km lange tweedaagse tour achter de rug in Ardennen. Luxemburg, Noord Frankrijk en Eiffel. Vooral Luxemburg viel erg mee. HEEEEEL mooie bochten en zowat niemand op de weg. Wel na een ruim 1 1/2 uur in Francorchamps een lekke achterband. Gelukkig lag er een motorzaak op 2 km. Busje schuim erin en er een nieuwe band op laten leggen. Rij nu met een Dunlop Roadsmart. De ervaringen hiermee zijn nog positiever dan de Metzler Z6 interact (waar pech al niet toe kan leiden). Ik kan natuurlijk nog niets over de duurzaamheid zeggen.
 
Hallo luitjes,

Ik ben de trotse eigenaar van de bandit 1250 naked uit 2008.
:]
Nu heb ik op de foto van Teun zijn motor een windscherm gemonteerd gezien.

Wat ik nu wil weten is of dat een goed scherm is(dat je minder wind gevoelig op de motor zit) en zo ja,waar je die dan gekocht hebt.

gegroet
 
Laatst bewerkt:
Het scherm is een "MRA speedscreen". Het heeft een aantal voordelen en ook een paar nadelen:

Voordelen:
- Het is zo klein dat het, in mijn ogen tenminste, het "naked" karakter niet aantast en ook weer zo groot dat het voldoende bescherming biedt om 180 km/h vol te houden op de "Autobahn".
- Het is volledig instelbaar (hellingshoek, hoogte, positie t.o.v de rijder....).
- Het is zeer stabiel, ook op hoge snelheden

Nadelen:
- Het zit met stangetjes op het stuur (daarom is het volledig instelbaar). Het nadeel is dat je dan niet of nauwelijks plaats hebt voor bv. een navigatie systeem.
- Het is relatief duur, zo tussen de €110 en de €130

Het is te verkrijgen via een motorzaak of op het Internet bv:

http://www.motolife.nl/contents/nl/d1798.html

Als je een ander type scherm zoekt, kun je voor een test terecht op:

Test Windschilde für Suzuki Bandit 1250 | MOTORRAD 16/2007

Je moet helaas wel Duits kunnen lezen.

Groeten,

Theun
 
Laatst bewerkt:
Bedankt,

ik zal meteen kijken.

Duits is geen probleem,das gewoon erg slecht dronkenmans nederlands.

Er zal idd een navigatie op komen,dus zal ik voor een andere moeten kijken.

Gtz,

Lambert
 
Even een tip :W

Test 7 sportieve toerbanden
MotoPlus nummer 12 - 2010
In een wereldwijd unieke bandentest test MotoPlus het complete gamma sportieve toerbanden. Een 4.500 lange testtrip, zeven bandenset, gemonteerd onder zeven Suzuki Bandit’s.

Er is op verschillende onderdelen getest o.a. stuurgedrag op nat wegdek en stuurgedrag secundair waar iedere band weer anders presteert, ik ga mede door de goede oordeel bij vooral nat wegdek bij vervanging voor de Pirelli Angel ST

Eindoordeel
1 Michelin Pilot Road 2
2 Pirelli Angel ST
3 Bridgestone BT023
4 Continental Road Attack 2
5 Dunlop Roadsmart
6 Metzeler Roadtec Z6 Interact
7 Avon Storm 2 Ultra

Het artikel is nog te bestellen in Digitale vorm bij MotoPlus
 
is er ook nog getest op levensduur?

Even een tip :W

Test 7 sportieve toerbanden
MotoPlus nummer 12 - 2010
In een wereldwijd unieke bandentest test MotoPlus het complete gamma sportieve toerbanden. Een 4.500 lange testtrip, zeven bandenset, gemonteerd onder zeven Suzuki Bandit’s.

Er is op verschillende onderdelen getest o.a. stuurgedrag op nat wegdek en stuurgedrag secundair waar iedere band weer anders presteert, ik ga mede door de goede oordeel bij vooral nat wegdek bij vervanging voor de Pirelli Angel ST

Eindoordeel
1 Michelin Pilot Road 2
2 Pirelli Angel ST
3 Bridgestone BT023
4 Continental Road Attack 2
5 Dunlop Roadsmart
6 Metzeler Roadtec Z6 Interact
7 Avon Storm 2 Ultra

Het artikel is nog te bestellen in Digitale vorm bij MotoPlus
 
Jazeker, op minste slijtage kwam de Avon als beste uit de bus, de Pirelli en de Bridgestone als tweede, de Metzeler kwam op plaats 5 en de Dunlop op 6.
 
Even een tip :W

Test 7 sportieve toerbanden
MotoPlus nummer 12 - 2010
In een wereldwijd unieke bandentest test MotoPlus het complete gamma sportieve toerbanden. Een 4.500 lange testtrip, zeven bandenset, gemonteerd onder zeven Suzuki Bandit’s.

Er is op verschillende onderdelen getest o.a. stuurgedrag op nat wegdek en stuurgedrag secundair waar iedere band weer anders presteert, ik ga mede door de goede oordeel bij vooral nat wegdek bij vervanging voor de Pirelli Angel ST

Eindoordeel
1 Michelin Pilot Road 2
2 Pirelli Angel ST
3 Bridgestone BT023
4 Continental Road Attack 2
5 Dunlop Roadsmart
6 Metzeler Roadtec Z6 Interact
7 Avon Storm 2 Ultra

Het artikel is nog te bestellen in Digitale vorm bij MotoPlus


Dank je komt altijd van pas..

Hoe lang heb je met de eerste set gedaan Blade?
 
Achterband 6400km voorband kan nog 1 to 2 duizend meer denk ik
Als ik dat zo lees op het internet ben ik een van de weinige die zoveel km er mee heeft gereden.

Dat denk ik ook wel. Wat zijn zo de ervaringen hier op het forum met de orginele Dunlop 218 achterband? Ik had al eens geschreven dat die bij mij na 3500km vervangen moest worden.
 
Laatst bewerkt:
De eind conlusie van de MotoPlus test m.b.t. de Dunlop Roadsmart is eigenlijk het zelfde verhaal m.b.t. de snelle slijtage van de originele Dunlop 218.

"In nieuwstaat overtuigend, ook op een kletsnatte baan een winnaar. Sterke slijtage die gepaard gaat met verslechterende rij eigenschappen."




Trouwens in de nieuwe MotoPlus Nr.13 (nu in de winkel) weer een interessante test tussen de Honda CBF1000F, Honda CB1300S en de Suzuki Bandit 1250S.

Beste prijs kwaliteit verhouding
Gedeelde eerste plaats CBF1000F - Suzuki Bandit 1250S

Even wat quotes m.b.t. de Bandit 1250S
Heeft een waarlijk fantastische koppelcurve, praktisch vanaf staionair toerental is er steeds minstens 100Nm beschikbaar.
Het remsysteem komt in combinatie met het ABS als beste uit de test.
Ook als reismotor met duo en volle bepakking, in de test totaal 190kg, scoort de Bandit als beste en heeft ook nog het hoogste max. laadvermogen van 220 kg.
Is met volle bepakking ook de snelste tegenover de Honda´s
De duo is op de Bandit het beste af mede door plaatsing voetsteunen.
Stuur eigenschappen/wendbaarheid zeer goed.

Conclusie m.b.t. de Bandit 1250S
De motor voor de pragmaticus. Als vanouds een fantastische motorfiets en als het gaat om toeren met z'n tweetjes absoluut de eerste keus en nog eens veruit de goedkoopste.

Wij wisten dit natuurlijk al lang maar het is altijd leuk als dit nog maar eens bevestigd wordt door een gerenommeerd motorblad..... ;)
 
Laatst bewerkt:
De eind conlusie van de MotoPlus test m.b.t. de Dunlop Roadsmart is eigenlijk het zelfde verhaal m.b.t. de snelle slijtage van de originele Dunlop 218.

"In nieuwstaat overtuigend, ook op een kletsnatte baan een winnaar. Sterke slijtage die gepaard gaat met verslechterende rij eigenschappen."

Kijk da's nu vervelend. Ik heb (noodgedwongen; zie ergens een eerdere bijdrage) een roadsmart achterop. Ben er erg tevreden over, maar goed, hij ligt er ook pas 1800Km op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan