Kawasaki Z1000-Z750[s] Plaza Deel 56

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben jaloers! :Y

zal na het weekend wel foto's op het forum zetten :P ! Heb er wel zin in :) !!

Beste mede Z liefhebbers,

Even een vraagje:
Ervaren jullie met het schakelen ook dat je telkens/regelmatig een 'klakgeluid' hoort? Op andere topics zijn de ervaringen verdeeld om een ieder een ander merk fiets heeft.

- Is dat normaal voor een Kawa?
- Is er iets aan te doen en hoe?

Bedankt voor jullie inbreng

ik heb een z1000 uit 2004 en bij mij is het altijd als ik van de 1 naar de 2 schakel.. Heb dit ook al eerder gevraagd hier en blijkt "normaal" te zijn..
 
zal na het weekend wel foto's op het forum zetten :P ! Heb er wel zin in :) !!ik heb een z1000 uit 2004 en bij mij is het altijd als ik van de 1 naar de 2 schakel.. Heb dit ook al eerder gevraagd hier en blijkt "normaal" te zijn..


Bedankt voor de reactie. Maar is er niets tegen te doen? Ik vind het echt vervelend, want daardoor schakelt de machine(z750 2008 met 12k) echt niet altijd soepel.
 
Thanks voor het warme welkom! Voel me meteen helemaal thuis ;-)

Little evil: bedankt trouwens voor de inspiratie, want iedere keer op de fiets naar werk en motorles kwam ik langs jouw supermooie Z en dacht 'one day...'.

Moet overmorgen naar Bodegraven voor z'n 1000km beurt en wilde meteen informeren naar een seat cover. Op de Kawa site staat er wel één maar weet niet of er (betere/goedkopere) andere opties zijn?

Daarnaast heb ik alle waarschuwingsstickers verwijderd, maar wil graag ook de Z750 stickers achterop weghalen. Ik heb al wat algemene topics op MF gelezen over stickers verwijderen, met uiteenlopende adviezen. Is het een beetje te doen of is het een rotklus?
Fohn erop en je pulkt ze er zo vanaf...ik heb de lijmresten met wat benzine weggehaald en daarna goed afgespoeld met water. Hogedrukspuit wil soms ook wel lukken, zo zijn mijn ABS stickers eraf gegaan :P

Woon jij bij mij in de buurt dan?

Als we dan toch met foto's voor de OP bezig zijn zou ik deze graag ipv de huidige willen
DeSteeg_20090927_190.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste mede Z liefhebbers,

Even een vraagje:
Ervaren jullie met het schakelen ook dat je telkens/regelmatig een 'klakgeluid' hoort? Op andere topics zijn de ervaringen verdeeld om een ieder een ander merk fiets heeft.

- Is dat normaal voor een Kawa?
- Is er iets aan te doen en hoe?

Bedankt voor jullie inbreng
Het is niet alleen "des Kawa". Er zijn meerdere merken en types die dit hebben. De ene keer erger dan de andere. Het ligt ook aan het toerental waarbij je schakelt en de manier waarop. Zolang je met schakelen niet steeds in een valse vrij komt moet je er ook geen aandacht aan besteden.....
 
Schakelt ie niet soepel of hoor je een klak? Daar zit nogal verschil in...


Dat is verschillend. Soms (gem 1x per rit ongeveer) gaat ie in z'n vrij wanneer ik van 1 naar 2 schakel. Wanneer rustig wil overschakelen ervaar je de klak het meest, dus snel schakelen maakt de klak minder. Ik heb gewoon het gevoel dat het soepeler moet gaan, ondanks dat ik een groentje ben :P (vroeger veel crossert gereden, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken :D)

Tips of gerust stellingen? :?
 
Ik heb wel al een aantal keer gehad dat bij erg sportief optrekken hij bij het doorschakelen van zn 1e naar zn 2e versnelling in zn neutraal terecht kwam. Verder als ik van zn neutraal naar zn 1e versnelling schakel maakt hij 9 van de 10 keer een klak geluid. Verder is het mij nooit echt opgevallen maar ik zal er eens op letten.
 
haa dames en heren!!!

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een prachtige kawa Z1000 uit 2005 in het rood

Nu wil ik een onderkuipje hebben. Waar kan ik die goedkoop krijgen? dingen kosten gruwlijk veel geld!!!

alvast bedank

yoyo
 
haa dames en heren!!!

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een prachtige kawa Z1000 uit 2005 in het rood

Nu wil ik een onderkuipje hebben. Waar kan ik die goedkoop krijgen? dingen kosten gruwlijk veel geld!!!

alvast bedank

yoyo


Wat noem jij "gruwlijk veel geld" ?





Welkom trouwens B|
 
sorry :)

Hoi ben martin
heb 2,5 jaar een yamaha r6 uit 2000 bereden. [eerste motor]
vond het tijd worden voor een rustige zit.
niet zo zeer dat ik een 1000cc wilde, maar de 750cc uit 2007 kon ik helaas niet
met inruil van mijn oude motor betalen :(

En waarom ik het duur vind ;) stukkie plastik hehe
 
Ik heb wel al een aantal keer gehad dat bij erg sportief optrekken hij bij het doorschakelen van zn 1e naar zn 2e versnelling in zn neutraal terecht kwam. Verder als ik van zn neutraal naar zn 1e versnelling schakel maakt hij 9 van de 10 keer een klak geluid. Verder is het mij nooit echt opgevallen maar ik zal er eens op letten.


Fijn dat je je ervaringen wilt delen. Ik heb de zelfde fiets en kleur als jij hebt, dus wie weet ook de zelfde schakelervaringen :P. Bij mij is dat ook 9 van de 10 keer van z'n 1 naar 'z'n 2. En met de rest van de versnellingen klakt ie wel minder maar gaat het toch niet altijd zonder klak.

ik hoor graag van je.
 
goede morgen allemaal, na een feestelijke Hemelvaart.. back to work :9 !! Nog één dagje en dan op naar schiphol :D !!

Het is wederom *#$&# weer, dus weer geen motorrijden.. :( !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan