Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ombouw naar naked bijna klaar.
Had een ronde koplamp gevonden op Marktplaats, maar deze was te groot als je kijkt naar de motor.
Nu zijn mijn zinnen gezet op een koplampunit met kap.
Voorbeeld>>

Foto-8WEB3M4E.jpg


Maar ja, zoek maar eens een mooie...er is ook zoveel keuze....zucht

Greetz,Streetlegal
 
Laatst bewerkt:
Ombouw naar naked bijna klaar.
Had een ronde koplamp gevonden op Marktplaats, maar deze was te groot als je kijkt naar de motor.
Nu zijn mijn zinnen gezet op een koplampunit met kap.
Voorbeeld>>

[afbeelding]

Maar ja, zoek maar eens een mooie...er is ook zoveel keuze....zucht

Greetz,Streetlegal

Heb jij al een idee wat je gaat doen met de teller?
Of laat je de originele zitten?
 
Heb jij al een idee wat je gaat doen met de teller?
Of laat je de originele zitten?

De orginele gaat er ook af.
En er komt een hele mooie digitale teller.(halfords?)
Ben een hobby, warm weer rijder.
Dus ga voor de looks ipv functionatiteit...(moeilijk woord)

Greetz,Streetlegal
 
Laatst bewerkt:
De orginele gaat er ook af.
En er komt een hele mooie digitale teller.(halfords?)
Ben een hobby, warm weer rijder.
Dus ga voor de looks ipv functionatiteit...(moeilijk woord)

Greetz,Streetlegal

Dus geen knipper / olie / neutral lampjes meer, en geen toerenteller?
 
Dus geen knipper / olie / neutral lampjes meer, en geen toerenteller?



Olie lampjes en neutraal lampjes heb ik niet nodig.
Een kleine RPM. meter komt er wel op is wel handig voor het warmrijden.
Knipperlichten zijn deze kant al op...hele kleine dinkjes.
Gaat helemaal goedkomen.
Als ie klaar is post ik wel even een paar foto's...

Greetz,Streetlegal
 
Laatst bewerkt:
de originele teller die ik had gevonden gaat het niet worden helaas, hij is beschadigd, en het is een zwarte. Wil eigenlijk een chroom uitvoering :P
 
Das minder.
Als je goed heb gecommuniceerd dat je een chromen versie
wilt hebben sta je sterk in je schoenen.

Greetz,Streetlegal

ik had hem nog niet besteld, ik had gevraagd om wat meer foto's omdat er bij stond dat hij licht beschadigd was. Dat was nogal een understatement :X

Dus niks aan het handje :P

Behalve dan dat ik nog steeds geen tellerunit heb -O-
 
Ik zat vanmiddag even nieuwe remblokken aan de voorkant te monteren en toen schoot mij te binnen: (nogal) wat pagina's terug werd gevraagd om de diameter van de voorremzuigers en deze gelijk even opgemeten.
Op een 4BR zitten 2 zuigers: één van 30 mm en één van 33 mm.

Is het niet wat om dit soort zaken ook op te nemen in de OP, samen met de links naar fiche-sites, wph, etc?
Ik zie toch wel dat menig Divrijder zelf heel wat afsleutelt


Edit: om het verhaal compleet te maken: achterremzuigers (2X) 37 mm
 
Laatst bewerkt:
Ik zat vanmiddag even nieuwe remblokken aan de voorkant te monteren en toen schoot mij te binnen: (nogal) wat pagina's terug werd gevraagd om de diameter van de voorremzuigers en deze gelijk even opgemeten.
Op een 4BR zitten 2 zuigers: één van 30 mm en één van 33 mm.

Is het niet wat om dit soort zaken ook op te nemen in de OP, samen met de links naar fiche-sites, wph, etc?
Ik zie toch wel dat menig Divrijder zelf heel wat afsleutelt
Ik ben het helemaal met je eens en zo had ik de OP willen maken, maar al jaren zie en lees ik dat nieuwe mensen in een topic binnenvallen en dan hun vragen aan het einde toevoegen, zonder zich ingelezen te hebben en dus vele herhalingen in alle topics. ;) 8-) :]

P.S. Dit was geen verwijt maar een constatering en je zou dan iedereen terug moeten verwijzen naar het lezen van de OP en eerdere topics. ;)
 
Laatst bewerkt:
Om de genoemde bussen te beschadigen moet men al lang met een verkeerd gemonteerde/onderhouden voorvork hebben gereden en datzelfde geldt voor de vering zonder onderhoud, maar met regelmatig onderhoud en de genoemde extra bescherming, blijft revisie binnen de door mij genoemde perken. ;) 8-) :]


Die bussen verslijt je niet zomaar.
Maar met een zeer hoge kilometerstand (150K)over slechte wegen zou het wel eens kunnen.
En die extra bescherming van jou helpt in iedergeval beschadigingen/vuil op binnenpoten te voorkomen, en daarmee ook lekkage
 
Ik ben het helemaal met je eens en zo had ik de OP willen maken, maar al jaren zie en lees ik dat nieuwe mensen in een topic binnenvallen en dan hun vragen aan het einde toevoegen, zonder zich ingelezen te hebben en dus vele herhalingen in alle topics. ;) 8-) :]

P.S. Dit was geen verwijt maar een constatering en je zou dan iedereen terug moeten verwijzen naar het lezen van de OP en eerdere topics. ;)

't Is ook niet zozeer voor de nieuwe mensen, maar meer voor de regelmatige bezoeker en eigenaar van een div. Ik zoek me bijvoorbeeld af en toe suf naar de juiste pagina met daarop de juiste gegevens, links of tekst. En om alles van interest op te slaan onder browserfavorieten vind ik ook nogal een gedoe; bomen en bos, etc.
 
Ik zie ook niet altijd wat handig is voor de OP, maar ik zal proberen linkjes bij te houden. Dus als je iets in de OP wilt, meld het ff!

(Eens moet er een begin zijn bij een database)
 
Laatst bewerkt:
Da's wel een hele klus om dat bij te houden zeg :?
Mwah, zoveel nuttigs wordt er nu ook weer niet gezegd op 1 dag ;) .

Nee zonder gein, ik ga niet het hele topic afstruinen voor handige tips, maar als er vanaf nu dingen gepost worden die in de OP kunnen, dan zet ik ze daar in.
 
Da's wel een hele klus om dat bij te houden zeg :?
Op Fok! wordt dat bij "vervolgtopics" gedaan op een Wiki, of gewoon een .txt-file die 1 persoon bijhoudt, waarna elke nieuwe topicstart daarmee in 1 keer gekopiepeest kan worden.
Wellicht een optie?

De wellnuts-link (10 of 20 stuks staat nu in de OP, maar die link naar de veiling verloopt na een paar maanden. Linken naar de verkoper lost dat op: eBay Profile - error
 
Dat "couk__W0QQ_armrsZ1" klinkt als iets tijdelijks. Maar misschien is het ook gewoon standaard bij eBay :)
Het klinkt mij gewoon als wartaal in de oren als ik het probeer uit te spreken _O-
Nee, zonder gekheid, een verwijzing naar een webwinkel van een e-bay verkoper is niet tijdelijk.
 
Op Fok! wordt dat bij "vervolgtopics" gedaan op een Wiki, of gewoon een .txt-file die 1 persoon bijhoudt, waarna elke nieuwe topicstart daarmee in 1 keer gekopiepeest kan worden.
Wellicht een optie?

De wellnuts-link (10 of 20 stuks staat nu in de OP, maar die link naar de veiling verloopt na een paar maanden. Linken naar de verkoper lost dat op: eBay Profile - error
De OP kan ook zo gekopieerd worden (als je de OP openklikt kun je alle tekst selecteren) dus ik denk dat een apart .txt niet nodig is.

Die link naar Ebay zal ik ff veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan