Jullie ervaringen met een recht stuur?

Helaas heb ik met rijden nogal eens last van tintelende vingers in mijn rechter hand. Inmiddels heb ik er al dikkere handvatten op laten zetten wat volgens een aantal mensen ook zou kunnen helpen. Niet voldoende dus. Nu zit ik er over te denken er een recht stuur op te laten zetten. Ik las dat sommige chopperaars dit ook hebben gedaan. Wat zijn jullie ervaringen hier mee o.a. m.b.t rijcomfort en zithouding.
 
Geen ervaring met een recht stuur op een chopper, maar ben wel geïnteresseerd, omdat het wel comfortabeler schijnt te zijn. Bovendien vind ik het esthetisch veel mooier. Dus ik hou dit topic mee in de gaten :) . Ik haal alleen altijd de diameters van het stuur (stuurdikte) door elkaar.
 
Ben zelf niet al te kort (1,92 mtr) en heb een recht stuur op mijn Intruder VS1400. Zit best wel relaxed en de uitstraling vind ik ook wel stoer.
Heb geen ervaring met het rijden met een ander stuur, maar bij de diverse proefzittingen op een stil staande motor vond ik dat allemaal niks.
 
Ben zelf niet al te kort (1,92 mtr) en heb een recht stuur op mijn Intruder VS1400. Zit best wel relaxed en de uitstraling vind ik ook wel stoer.
Heb geen ervaring met het rijden met een ander stuur, maar bij de diverse proefzittingen op een stil staande motor vond ik dat allemaal niks.
Geen idee of je lengte uit zal maken. Je zou de mogelijkheid moeten hebben zo'n stuur even op je eigen motor te proberen. Maar dat zal er wel niet in zitten.
 
Ik heb diverse rechte sturen op mijn vorige motor gehad, en die bevielen me erg goed. Als laatste had ik een stuur van 104 cm. breed. Had een stoere uitstraling, en op zich reed het best lekker, maar op langere ritten kreeg ik last van mijn rechterpols. Omdat ik niet een van de langsten ben, moest ik mijn pols gebogen houden om te kunnen gassen, en dat wringt op den duur. Ik heb op mijn huidige bike een flyer, en daarbij zijn de handvatten iets meer naar mijn schouders toe gebogen, en ik heb nergens geen last meer van.
 
Ik heb diverse rechte sturen op mijn vorige motor gehad, en die bevielen me erg goed. Als laatste had ik een stuur van 104 cm. breed. Had een stoere uitstraling, en op zich reed het best lekker, maar op langere ritten kreeg ik last van mijn rechterpols. Omdat ik niet een van de langsten ben, moest ik mijn pols gebogen houden om te kunnen gassen, en dat wringt op den duur. Ik heb op mijn huidige bike een flyer, en daarbij zijn de handvatten iets meer naar mijn schouders toe gebogen, en ik heb nergens geen last meer van.

Wat jij had met je brede stuur heb ik af en toe ook met mijn hogere stuur; je pols gebogen houden krijg je af en toe last van. 104 is trouwens een hele breedte, dan zijn mijn armen vermoedelijk te kort! Maar inderdaad, een 'flyer'is misschien nog een betere oplossing.
 
Ik heb allerlij sturen gehad , zowel op intruder als op andere motoren het hangt samen met je houding als je net een intruder redelijk rechtop zit is een recht stuur naar mijn mening het meest comfortabel en het beste is om je arm en pols in een rechte lijn te houden , en daar is het volgende antwoord op.......recht maar toch weer niet...TOP (ook qua uitstraling) Ps ik ben maar 1,78
full
 
heb een breed stuur, rijdt prima, alleen wel ff zorgen dat je geen last van je rug/nek krijgt!! dus je oude stuur niet weggooien!!
 
Helaas heb ik met rijden nogal eens last van tintelende vingers in mijn rechter hand. Inmiddels heb ik er al dikkere handvatten op laten zetten wat volgens een aantal mensen ook zou kunnen helpen. Niet voldoende dus. Nu zit ik er over te denken er een recht stuur op te laten zetten. Ik las dat sommige chopperaars dit ook hebben gedaan. Wat zijn jullie ervaringen hier mee o.a. m.b.t rijcomfort en zithouding.
het tintelen van je vingers kan ook komen door trilingen in het stuur,
hier zijn stuur dempers voor te krijgen,helpen goed :]
 
ik had een redelijk breed flyer achtog stuur op mn sportster,
heb onlangs zelf een nieuw stuur gemaakt, met een digitaal fietscomputertje midden in de stuurbuis geintegreerd, en ook de kabels door het stuur heen.
dit is nu een redelijk recht stuur, ziet er echt heel goed uit,
het rijden was een dag ff wennen, maar het is niet vervelend of zo, ik vind t nu zelfs fijner rijden als het vorige stuur!
 
ik had een redelijk breed flyer achtog stuur op mn sportster,
heb onlangs zelf een nieuw stuur gemaakt, met een digitaal fietscomputertje midden in de stuurbuis geintegreerd, en ook de kabels door het stuur heen.
dit is nu een redelijk recht stuur, ziet er echt heel goed uit,
het rijden was een dag ff wennen, maar het is niet vervelend of zo, ik vind t nu zelfs fijner rijden als het vorige stuur!

He Gijs ,laat eens een piccie zien ben benieuwd wat je er van gebrouwen hebt :)
 
Sinds 1,5 uur een dragbar van een meter erop zitten.

En ik moet zeggen dat het wel heel anders zit, zal nog even wennen zijn, vooral de bocht in sturen is toch ff wat anders. Maar ik denk dat ik na een weekje niet anders meer wil.

En ik zal ook nog wel wat dingen moeten fine-tunen denk ik. Misschien iets kantelen oid.
 
Ik heb ook een dragbar stuur besteld. 90 cm breed. heb een virago XV. Het stuur zal ik volgend weekend erop zetten, houd jullie op de hoogte. :]
 
Hmm een recht stuur stuurt minder goed in de bochten is mijn PERSOONLIJKE ervaring.

Ik vind het net iets minder controle hebben een recht stuur.

Ik had er zon een gezet op mijn toenmalige kawa zl1000 eliminator
 
Ik heb 1 dag met een recht stuur gereden op m'n xs11.
Reed op zich prima. Maar het stuur klapje deuken in m'n tank |(

flink wat plamuurwerk, spuitbeurtje en maar weer de cip-ons erop.
 
en zo zit het dus op de motor

full


er zijn ook al foto's van het stuur zoals hij gespoten en gemonteerd op de motor zit, maar die moeten nog ontwikkeld en gescand worden, en het rolletje is nog niet eens vol!

maar zo heb je vast een indruk
 
Terug
Bovenaan Onderaan