Het grote GSX-F topic - deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand toevallig een boekje liggen van de GSX650F? Ik ben benieuwd wat er geschreven staat over het inrijden van een nieuwe motor. Ik las op een site dat daar een verdeling van toeren/km stand in moet staan waaraan je je het beste kunt houden.

Heeft een van jullie ervaring met het inrijden van een nieuwe motor?
 
De keuze om het moment van banden vervangen is zojuist makkelijker geworden. Sta ik bij Hans van Wijk, zie ik ineens een stalen spijker uit mijn achterband steken op het moment dat ik weg wil rijden :(

En natuurlijk is er geen bandenboer open vandaag :/
 
Hij wordt zwart met wit. En in de winter ga ik de velgen en het frame doen.


Benieuwd hoe t wordt :) ben 't zelf ook van plan, de kappen liggen al bij de spuiter (duurt 3 weken, grmbl...zoveel geduld heb ik helemaal niet, maar goed, nog ' maar' 2 weken te gaan).
Seatcover is inmiddels besteld, maar ook daar moet ik nog even op wachten..in de tussentijd wordt de gsx van alle kanten gepoetst, moet toch wat :)

O, ik weet bijna zeker dat t zo is, maar uhm, moet ik de banden van de velgen halen als ik de velgen wil laten poedercoaten? (is namelijk iets waar ik liever niet zelf aan begin en stiekem hoop ik nog een beetje dat ik me dat werk kan besparen).
 
Heeft iemand toevallig een boekje liggen van de GSX650F? Ik ben benieuwd wat er geschreven staat over het inrijden van een nieuwe motor. Ik las op een site dat daar een verdeling van toeren/km stand in moet staan waaraan je je het beste kunt houden.

Heeft een van jullie ervaring met het inrijden van een nieuwe motor?

Tot 1000km maximaal 6000 rpm
Tot 1600km maximaal 9000 rpm
Daarna maximaal 12500 rpm

Probeer sowieso de eerste 1000km veel te varieren in snelheid en toeren en versnelling. Dus niet 1000km in zijn 6 100km/h gaan rijden. Zeker vanaf 1000km heb ik veel tot 9k rpm doorgetrokken en daarna op de motor af laten remmen in versnelling.

Het boekje krijg je trouwens ook gewoon mee met de motor.
 
De keuze om het moment van banden vervangen is zojuist makkelijker geworden. Sta ik bij Hans van Wijk, zie ik ineens een stalen spijker uit mijn achterband steken op het moment dat ik weg wil rijden :(

En natuurlijk is er geen bandenboer open vandaag :/

Volgens mij zag ik jou daar wegrijden :)
Trouwens, ik had net binnen gevraagd en voor 199 euries leggen ze er daar een bt 23 onder...
 
@zukduc
Heb je ooit wel eens gebakken banden gezien :X
Alles moet eraf banden remschijven en lagers uit de velg. Zodat je echt een kale velg overhoud
 
Volgens mij zag ik jou daar wegrijden :)
Trouwens, ik had net binnen gevraagd en voor 199 euries leggen ze er daar een bt 23 onder...
Ik reed heel rustig weg in ieder geval, had net die spijker ontdekt. Dat ding is van staal en een centimeter of drie vier lang :o En chagrijnig, want ik wilde door naar Gouda om kampeerspullen te kopen :+

155 zou de prijs zijn, geen idee wat hij er dan onder wilde gooien. Morgen bel ik ze wel even om het te vragen want vandaag zijn ze 'dicht' :/ Als het een RoadAttack is laat ik er daar eentje onder zetten, maar dat zal wel niet.

Home - Motorbanden Quick Service << 145 voor een BT023 150, en een tientje voor het om zetten. Jammer dat ze niet op voorraad lagen, anders zou ik nu waarschijnlijk weer rond rijden. Hoogstwaarschijnlijk laat ik er morgen een bestellen en dan zit die er woensdag om :)

Wel een beetje vervelend trouwens, nu m'n wiel er uit is heb ik 'verplicht onderhoud'. Helemaal geen zin om iets te doen nu, maar ik ben natuurlijk gek als ik niet juist nu mijn tandwiel en achterbrug eens schoon maak...
 
Moorge! :W
mooi klote br-amm!
hieven we in ieder geval niet meer te discusieren wat voor band je erop wilt :9
ik was trouwens 154 kwijt voor de ban. (bt023) en montage. Scheelt nogal eigenlijk!

Zojuist ook paar uur totaal (met flinke omwegen) heen en weer gereden voor m'n seatcover.
Was de moeite weer waard! Zo maar 's in de grondlak zetten.
Mn Tom Tom had ik zoals bramc al zei gewoon met de zuignap aan de km teller bevestigd. Twee extra t ribs om t voetje en gaan (h) ging prima!
 
Mooi dat je cover bevalt.

Na je vertrek nog even aan de knipperlichten wezen klooien, stekkertjes veranderd. Alles doorgemeten; had ik de plus en de min omgewisseld met de laatste keer de kappen monteren :X |(

Zo nu nog ff 4 uurtjes aan de gang voor de baas :W
 
Scheelt een beetje! Ik ga volgende week eens op die quickservice af, lekker in de buurt. Nog even denken of ik voor €15 extra zelf me achterwiel eruit ga rukken... waarschijnlijk drink ik liever een bakkie koffie terwijl zij dat doen :)
 
Scheelt een beetje! Ik ga volgende week eens op die quickservice af, lekker in de buurt. Nog even denken of ik voor €15 extra zelf me achterwiel eruit ga rukken... waarschijnlijk drink ik liever een bakkie koffie terwijl zij dat doen :)


Of doe net als ik, banden bestellen bij mopedreifen.de en een toko in de buurt opzoeken die het niet uitmaakt om andere banden eronder te gooien dan eigen voorraad. Was totaal (incl omleggen) 270,- kwijt voor 120/70 voor en 160/60 achter Pilot Road 2.
 
Laatst bewerkt:
Scheelt een beetje! Ik ga volgende week eens op die quickservice af, lekker in de buurt. Nog even denken of ik voor €15 extra zelf me achterwiel eruit ga rukken... waarschijnlijk drink ik liever een bakkie koffie terwijl zij dat doen :)


dat is ook altijd mijn instelling, betaal liever wat meer en laat andere mensen werken :P
 
Moet je wel de ruimte hebben...mijn motor aan straat laten staan zonder het achterwiel :N gaat um niet worden. Dan maar 15 euri extra uitgeven.
 
Vanmiddag maar de zumo eens een goede test gegeven , centrum rdam terwijl de ropa run binnenkomt. Moet zeggen : geweldig ding , alleen soms net iets te trage kaart opbouw voor het mooie
 
Moet je wel de ruimte hebben...mijn motor aan straat laten staan zonder het achterwiel :N gaat um niet worden. Dan maar 15 euri extra uitgeven.
Ja dan is het een ander verhaal. Hier staat 'ie binnen, maar daar kan hij maar met pijn en moeite op de bok. Door andere troep is er dan geen ruimte om te sleutelen, dus nu mag hij twee nachtjes buiten slapen zonder achterwiel. Met zijn voorwiel tegen de garagedeur, vlak naast de muur, en onder het afdak, dat wel :p
 
boordgreedschapset GSX600F model tot 97.

full


Zoals op foto van links naar rechts;
Inbus sleutel 4mm, combinatietang, steeksleutels 10/12 en 14/17, ringsleutels 19 en 22, haaksleutel R32.5 mm, Opzetbuis t.b.v. ring en haaksleutels, bougiesleutel 16 mm, systeem schroevendraaier plat en kruis, lange systeem schroevendraaier kruis, Handvat schroevendraaier.
 
Laatst bewerkt:
Dat er uit halen is echt 10 minuten werk.

Ah, maar dan ga je uit van iemand die minstens één rechterhand heeft ;)

En dan weer erin zetten, dan ben ik echt een zaterdag verder hoor _O-

Of doe net als ik, banden bestellen bij mopedreifen.de en een toko in de buurt opzoeken die het niet uitmaakt om andere banden eronder te gooien dan eigen voorraad. Was totaal (incl omleggen) 270,- kwijt voor 120/70 voor en 160/60 achter Pilot Road 2.

Goede tip, inderdaad nog iets goedkoper. Maar het is wel wat omslachtig, moet bezorgd worden, maar ik ben toch niet thuis dus moet ik em ophalen op het postkantoor en dan weer naar een bandenboer brengen... Kost veel tijd die ik ook aan rijden kan besteden :]

Nou ja ik denk nog wel even over na, zolang het droog blijft heb ik geen haast :)
 
boordgreedschapset GSX600F model tot 97.

[afbeelding]

Zoals op foto van links naar rechts;
Inbus sleutel 4mm, combinatietang, steeksleutels 10/12 en 14/17, ringsleutels 19 en 22, haaksleutel R32.5 mm, Opzetbuis t.b.v. ring en haaksleutels, bougiesleutel 16 mm, systeem schroevendraaier plat en kruis, lange systeem schroevendraaier kruis, Handvat schroevendraaier.
Wow lijkt wel een Martelaars set :P maar waar verstoppen ze dat ding op de bike? heb die van mij nooit gevonden :P niet dat ik hem nodig heb :+
 
Dat er uit halen is echt 10 minuten werk.

Langzaam, Ik kan dat sneller. als de as er uit is dondert alles zo uit elkaar. B| met het in elkaar zetten moest ik wel even kijken moet ik het een beetje netjes voor elkaar moet krijgen.
@zukduc
Heb je ooit wel eens gebakken banden gezien :X
Alles moet eraf banden remschijven en lagers uit de velg. Zodat je echt een kale velg overhoud

Ik heb wel bij een bandencoverbedrijf wat installatie werk gedaan en mij daar ooko een beetje in het productie proces verdiept. meestal inderdaad eerst stralen dan poederspuiten dan bakken en dan pas het rubber er op.

Ze legden daar ook nieuw rubber op oude banden ook die gaan in een oven, Maar die wordt iets minder heet. ;)

Moorge! :W
mooi klote br-amm!
hieven we in ieder geval niet meer te discusieren wat voor band je erop wilt :9
ik was trouwens 154 kwijt voor de ban. (bt023) en montage. Scheelt nogal eigenlijk!

Zojuist ook paar uur totaal (met flinke omwegen) heen en weer gereden voor m'n seatcover.
Was de moeite weer waard! Zo maar 's in de grondlak zetten.
Mn Tom Tom had ik zoals bramc al zei gewoon met de zuignap aan de km teller bevestigd. Twee extra t ribs om t voetje en gaan (h) ging prima!

Bestaan die dan met een motor :?
Moet je wel de ruimte hebben...mijn motor aan straat laten staan zonder het achterwiel :N gaat um niet worden. Dan maar 15 euri extra uitgeven.


Dan gaan ze hem teminsten ook niet jatten.
 
Vanavond toch nog even met de motor er op uit geweest. Ik heb het wel verdiend het afgelopen weekeind. met al dat geklus mijn rug rood verbrand door de zon. Lekker even de wind daar de kleren laten waaien zodat de jeuk wat minder is.

Eerst even de dijk uit naar het zuiden en dan de dijk maar blijven volgen tot het niet verder gaat en daarna vol gas de provinciale weg naar huis. }) *D *D *D }) *O*
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je cover bevalt.

Na je vertrek nog even aan de knipperlichten wezen klooien, stekkertjes veranderd. Alles doorgemeten; had ik de plus en de min omgewisseld met de laatste keer de kappen monteren :X |(

Zo nu nog ff 4 uurtjes aan de gang voor de baas :W

herken je deze nog?
GetAttachment.jpg


Mooi dat je knipperlichten ook weer werken!
Ben met de mijnes ook weer bezig geweest.

Mn led knippers hadden 3 aansluitingen. (waarschijnlijk was er 1 voor de optie ze continu te laten branden) heb er vandaag twee gekoppeld en de min gelaten voor wat het was.
de knippers werden ineens twee keer zo fel! en deden het zelfs zonder de weerstandjes. (had er ook al een nieuwe variabele relais inzitten)

Wou dus voor hetzelfde kunstje flikken. Helaas nadat ik hier ook de weerstandjes uit had gehaald werkten ze alle 4 niet meer.
dus weerstandjes voor weer terug..
Ditkeer branden ze wel weer een keer zo fel door het koppelen van de draden.

enkel.. merkte zowiezo op alle 4 de knippers dat zodra ik mn verlichting uitzette , de knippers weer wat feller werden.
ook blijft mn knipper links voor het slechter doen dan de overige 3.(minder fel)
Als ik mn verlichting uitzet doet de linkse niks ten onder aan de overige 3.

wie o wie weet wat er hier aan de hand kan zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan