GPZ600R + GPX600R

Moet je nog wel 5 dagen (eeuwen) wachten!! :) :)
Heb ook een GPZ600R uit 1986.
Zal dadelijk ook nog een foto plaatsen.

John (uit Tilburg)
 
Hier mijn Kawa GPZ600R uit 1986
full
 
Hmmm, misschien eens tof om met zijn alle af te spreken op een centraal punt, met alleen maar de gpz en gpx motoren :D lijkt me wel geinig, zo'n hele toer met iedereen op een gpx of gpz :]
mijn foto van mijn motor staat in de attachment.

Bijlage: Mike motor.JPG
 
is het wat? om eens met z'n alle te gaan toeren?
Is slechts een voorstel :)
maar dan wel over een tijdje, want de 24ste kan ik mijn motor pas halen ;(
 
Tsja, je woont wel verrekte ver weg voor mij, bovendien wil ik eerst eens afwachten hoe de newbietoer gaat en daarna eventueel de mega meeting. Maar op termijn lijkt het me wel leuk om eens te doen.
Greetz
Martian
 
Haha, je lijkt wel wat op mij, dis namelijk ook iets wat ik heb opgezocht op internet. Op een website heb ik gevonden dattie in 3.8 sec van 0-100 gaat (heb het nu puur over de GPX 600R). Ik heb mezelf nog niet geklokt, maar hij sprint idd lekker weg bij de stoplichten.

Overigens beginnen de 2 GPX/GPZ-topics nu door elkaar te lopen. Wat vind je ervan als ik een moderator vraag 1 van beide als centraal aan te merken en de andere te sluiten? Mag van mij deze wel centraal worden.
Greetz
Martian
 
ja prima ;)
er is hier ook al best wel leuk al in gereageerd!
hmm, nog 4 dagen ;( wachten. Maar Zaterdag is het mijn feestje. hahaa
 
Ik zal de mijne er ook maar even bij zetten. Ik heb een GPX uit 1991.
Staat helaas nu bij de garage..... waarschijnlijk speling op de kleppen .... ;(

Hopelijk wordt het niet te duur er rij ik volgende week weer.

full
 
Die bike van je ziet er netjes uit Michel!
Ben nu sommige vorige topics over probleempjes met de GPX aan het lezen. Heb zelf ook het idee dat de mijne niet altijd lekker loopt. Zo slaat ie soms spontaan af bij stoplichten terwijl ie al wel voldoende warm is. Zodoende "speel" ik bij stoplichten tegenwoordig voortdurend met het gas. Morgen gaat die van mij overigens naar een garage voor een grote beurt. Ik heb aantal aandachtspunten opgeschreven van zaken waar ze naar moeten kijken of die ik graag verholpen zie. Hopelijk rijd ie vrijdag weer als een zonnetje :)
Greetz
Martian
 
Welkom Michel_GPX600R ;)
Hmm, ik denk dat het bij jou een caburatie probleem is Martian.
DAt je cabarateur niet helemaal goed staat afgesteld. En dat hij daardoor te weinig bezine krijgt, of misschien te weinig zuurstof? Maar oged, zijn nog wel 100den redenen.
Als ik de mijne over 2 dagen ophaal hoop ik in elk geval al die problemen nog niet te krijgen.. :o

Greetz Mike ;)
 
'k heb em net weggebracht. Kon wel 450 euro gaan kosten zo'n grote beurt. Ik wist dat een grote beurt duur zou zijn, maar viel me toch weer ff lelijk tegen. En voor dat geld vervangen ze nog geeneens de koppelingsplaten. Kost me later ook nog eens een paar honderd euro. Denk dat ik binnenkort maar werkplaatshandboek bestel en ga kijken naar goedkopere adresjes. Al met al wordt mijn goedkope motor zo best wel prijzig. Heb al nieuwe bougies erin laten zetten + 2 nieuwe banden erop. Nu nog weer de kosten van de grote beurt. Hopelijk kan ik hierna een tijd vooruit. Weet iemand trouwens om de hoeveel tijd een grote beurt noodzakelijk is, of na hoeveel km? (ben een echte newb :o )
Greetz
Martian
 
hmm, ik geloof tussen de 6000-8000 km heb je een grote beurt nodig? weet het niet echt zeker.
Maar wat had jij betaald voor je voor en achter band?
daar was ik wel nieuwschierig naar. Want ik weer dat toen ik de man sprak die de motor aan mij verkoopt alles vernieuwd heeft, behalve de banden.
En oh ja, nog 1!!! DAG. dan is het eindelijk zover, dan kan ik ook :]
 
Volgens mij was mijn achterband 115 euro en voorband 106 euro. Het zijn Dunlop Arrowmax banden. Geen idee of dit sportieve banden zijn of niet. Kan het zelf ook nergens mee vergelijken.
Hopelijk morgen motor ophalen, anders wordt het dinsdag want maandag zijn ze dicht. Jij veel plezier morgen met je bike! Gaat vast lukken :)
Greetz
Martian
 
Moet de GPZ echt super hebben :?
staat in dat verhaaltje op http://www.yawningjelle.nl/Gpz%20600R.htm

M'n vriendin wil mogelijk zo'n ding kopen dus als jullie nog specifieke aandachtspuntjes weten van de GPZ600R.....

Hoi,
Toen ik mijn GPZ uit 1986 kocht in 2000 werd door de dealer geadviseerd Super mét loodvervanger maar ik ben inmiddels op gewoon Super 98 overgegaan.
Dat heeft me geen problemen opgeleverd.
Ik durf echter niet over te stappen op de 95.

Specifieke aandachtspunten van "zo'n ding"........... |(
Het is een niet al te grote, vrij lichte motor, voor zijn tijd was ie gewoon erg snel en mooi van uiterlijk (vind ik nu nog overigens).
Meestal rammelt het blok nogal maar dat schijnt vrij normaal te zijn (??) voor een Kawasaki.
Je moet er ff mee om leren gaan maar ja, dat geld voor iedere motor.
De zit voor duo=passagiers schijnt vrij hard te zijn maar ja, daar heb ik geen last van want ik rijdt toch altijd zelf :9
Wat voor specifieke aandachtspunten wil je eigenlijk weten?

Groeten,
John
 
Hoi,
Toen ik mijn GPZ uit 1986 kocht in 2000 werd door de dealer geadviseerd Super mét loodvervanger maar ik ben inmiddels op gewoon Super 98 overgegaan.
Dat heeft me geen problemen opgeleverd.
Ik durf echter niet over te stappen op de 95.

Specifieke aandachtspunten van "zo'n ding"........... |(
Het is een niet al te grote, vrij lichte motor, voor zijn tijd was ie gewoon erg snel en mooi van uiterlijk (vind ik nu nog overigens).
Meestal rammelt het blok nogal maar dat schijnt vrij normaal te zijn (??) voor een Kawasaki.
Je moet er ff mee om leren gaan maar ja, dat geld voor iedere motor.
De zit voor duo=passagiers schijnt vrij hard te zijn maar ja, daar heb ik geen last van want ik rijdt toch altijd zelf :9
Wat voor specifieke aandachtspunten wil je eigenlijk weten?

Groeten,
John
Sorry dat ik het edele rij-ijzer denigrerend voor 'ding' uitschold O-)
Aandachtspuntjes als in 'waar op te letten bij proefrit/bezichtiging'
Als ze er uberhaupt zijn hoor, buiten de gebruikelijke aandachtspunten
 
Zooo daar ben ik dan weer eens, nou mijn motor bevalt goed :) alleen ben ik nu dan al een maand lang bezig met dat ding helemaal na te kijken, dus mijn motor ligt nu open en bloot. Verder is er al een hoop spuitwerk gedaan, en veel poets werk in die maand. ( sommige weten gewoon niet hoe je een motor moet onderhouden ofzo? :) ) Ik denk dat ik na dit weekend weer gewoon kan rijden! EINDELIJK, en dan ook nog maar eens hopen dat het niet regent!

Maar goed, ik doe dit nu zelf ook alleen omdat ik al 2 keer ben aangereden!! omdat sommige ook al niet eens goed kunnen rijden! ondanks dat, gna gna, krijg ik nu nog wel 975 € tegoed van de verzekering. ik zal trouwens ook snel eens de foto sturen hoe de motor in het begin was dat ik hem kocht, en een foto hoe hij er NU uitziet :P
Maar dat komt gauw.
Groeten Mike. ;)
 
hehehe rij-ijzer? haha, laat de dames dat maar niet horen, want ze maken meteen van jou motor een STRIJK-IJZER!!! whuahahaha. en ze leggen je was nog voor je motor ook! :P :P :P
 
Sorry dat ik het edele rij-ijzer denigrerend voor 'ding' uitschold O-)
Aandachtspuntjes als in 'waar op te letten bij proefrit/bezichtiging'
Als ze er uberhaupt zijn hoor, buiten de gebruikelijke aandachtspunten

Ik denk dat er niet echt andere punten zijn om op te letten als je een GPZ koopt dan wanneer je een andere motor koopt.
Misschien dat er anderen zijn die wel iets specifieks kunnen benoemen?
John
 
Terug
Bovenaan Onderaan