Tusentijdse update, Guzzi Dirttracker "The Judge"

deze tape zekers ;)

full
 
Ondanks dat ik het retestrak vin staan; waarom tape om de headers?
Dit hoev toch nie bij RVS??
Of gewoon voor de mooi?

ik joe nie gesien in Hardenberg.. ;)
 
Effe een technisch vraagje dan: dat tape werd/wordt gebruikt (zie racerij/dragrace) om de temperatuur van de headers niet teveel te laten afkoelen,i.v.m. gasflow.
RVS wordt al warmer dan gewoon staal (slechtere geleiding),dus dit hoeft dan niet.
Wordt het spul nu niet te heet dan??
Of heppie nu een retegoeie flow? (op'neGuzzi?!?) ;)
 
Effe een technisch vraagje dan: dat tape werd/wordt gebruikt (zie racerij/dragrace) om de temperatuur van de headers niet teveel te laten afkoelen,i.v.m. gasflow.
RVS wordt al warmer dan gewoon staal (slechtere geleiding),dus dit hoeft dan niet.
Wordt het spul nu niet te heet dan??
Of heppie nu een retegoeie flow? (op'neGuzzi?!?) ;)
Welnee joh, een Guzzi wordt toch al nooit fatsoenlijk warm dus hoe meer hitte je binnen kan houden hoe beter.........

(En hoe minder het uitlaatgas afkoelt en dus krimpt, hoe harder de klappen aan het eind natuurlijk he ;) )
 
Bral, vraagje, wil je eens een foto maken van het schakelsetje? Ik ben daar nu even dingen voor aan het bedenken, en wil graag weten hoe jij het probleem met de schakelstang hebt opgelost. :)
 
hier kan je het wel op zien, het is een gewoon agostini setje, is nog steeds wel te koop geloof ik.......

full
 
en nu zie ik dat ik nog meer coole spullen heb , http://www.agostiniduilio.com/accessori/kit_sfiato_gb.htm

wat een "Competition breather box kit" in godsnaam moet doen is mij een raadsel maar zo'n ding zit er wel op mijn motor, ik had al wel eens gezien dat het geen standaard ontluchterkastje was maar dit is natuurlijk wel weer stoer ;)

en ik zie ook dat onze amigo Mistral uitlaten verkoopt, die heb ik ook maar daar was tijden lang slecht of helemaal niet aan te komen, alleen Lamers ( :r ) leverde namaak Mistrals en dan nog duur ook, maar hij heeft gewoon weer de echte...... :}


dit gaat knaken kosten Sjapo of wordt je hier niet hebberig van, zo'n hele pagina vol met fijne guzzi spullen....... ;)
 
Laatst bewerkt:
en nu zie ik dat ik nog meer coole spullen heb , http://www.agostiniduilio.com/accessori/kit_sfiato_gb.htm

wat een "Competition breather box kit" in godsnaam moet doen is mij een raadsel maar zo'n ding zit er wel op mijn motor, ik had al wel eens gezien dat het geen standaard ontluchterkastje was maar dit is natuurlijk wel weer stoer ;)

en ik zie ook dat onze amigo Mistral uitlaten verkoopt, die heb ik ook maar daar was tijden lang slecht of helemaal niet aan te komen, alleen Lamers ( :r ) leverde namaak Mistrals en dan nog duur ook, maar hij heeft gewoon weer de echte...... :}


dit gaat knaken kosten Sjapo of wordt je hier niet hebberig van, zo'n hele pagina vol met fijne guzzi spullen....... ;)

Ja nu zie ik hoe het werkt. Is alleen niet voor mij toepasbaar, heb namelijk al een rem/schakelsetje van een vage Kawa, daar moet dus wat aan omgebouwd worden. :) Thnx!

COPPIA%7E2.jpg
Dit moet ik hebben! *D
 
nee, niet nodig ook, mijn vorige lm2 had er wel een en daar heb ik 8 jaar op gereden dus ik weet wel ongeveer wanneer de rommel warm is............ ;)

Jammer was wel benieuwd geweest of je door die uitlaattape ook een lagere olietemp krijgt door de verminderde hitteuitstraling naar het blok. :?
De olietemp loopt bij mijn eigen fiets redelijk op in de hitte en in de bergen.
Als het 10 graden of meer minder wordt door die tape zou dat interessant kunnen zijn. ;)
 
Jammer was wel benieuwd geweest of je door die uitlaattape ook een lagere olietemp krijgt door de verminderde hitteuitstraling naar het blok. :?
De olietemp loopt bij mijn eigen fiets redelijk op in de hitte en in de bergen.
Als het 10 graden of meer minder wordt door die tape zou dat interessant kunnen zijn. ;)
ik denk eerder dat het juist andersom werkt, omdat de koppen de hitte minder goed kwijt kunnen aan de lucht geven ze het af aan de olie..........die dus warmer wordt als zonder tape...............
 
ik denk eerder dat het juist andersom werkt, omdat de koppen de hitte minder goed kwijt kunnen aan de lucht geven ze het af aan de olie..........die dus warmer wordt als zonder tape...............

Waar ben ik aan begonnen nu nog nadenken op de late avond. ;) Ik denk dat omdat je gassnelheid in de uitlaat omhoog gaat dat de cilinder beter geleegd wordt en er minder hitte achterblijft. :? Of dat veel uitmaakt ? Maar ik denk dat de hitteuitstraling naar het carter minder wordt, en dat daardoor de olietemp omlaag gaat. 8-)
 
Waar ben ik aan begonnen nu nog nadenken op de late avond. ;) Ik denk dat omdat je gassnelheid in de uitlaat omhoog gaat dat de cilinder beter geleegd wordt en er minder hitte achterblijft. :? Of dat veel uitmaakt ? Maar ik denk dat de hitteuitstraling naar het carter minder wordt, en dat daardoor de olietemp omlaag gaat. 8-)
Heb je wel eens een Guzzi kop van binnen gezien, dan weet je dat het begrip gasssnelheid van ver na de tijd is dat Guzzi's ontwikkeld werden ;)
De Rocky Mountains zijn bij wijze van spreken nog gladder als de kanalen in een Guzzi kop..... 8-)

Hitte-uitstraling naar het carter is geen issue, daarovoor zitten de pijpen te ver ervan af en ook nog eens vol in de rijwind..........

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat het geen flikker uitmaakt, ik heb het ook voornamelijk voor de mooi gedaan en ik hoopte dat de klappen nog iets harder werden omdat het gas heter is bij de uitmonding van de demper maar erg veel verschil merk ik daar ook niet. :(

(nou waren de klappen ook al harder dan van een 916 met open uitlaten dus er moet nogal wat Db bij wil je dat merken denk ik maar goed........... :)
 
Heer Bral,

Complimenten met die retegave brommer!!
Was in een ander topic ook al gesignaleerd maar deze foto is wel af...
Hoop ooit ook m'n projectje af te krijgen maar wat in het vat zit verzuurd niet...
Heb het plan opgevat om de uitlaten tussen het frame door te laten lopen en in het kader van de geroosterde noten wil ik eigenlijk heel de bochten tot aan de uitlaten in die tape zetten, duurt alleen nog even...
 
Terug
Bovenaan Onderaan