Donateur van MF worden?

He, verrek, ik zag ineens MF logo's bij nicknames staan, maar eens even in het aankondigingen forum gekeken.. Ben al een tijd aan het MF-en en zie nu pas dat die irritante banner bovenin verdwenen is. Ik zie overigens nog wel een 2fast banner onder in beeld O-)
Die € 15,- ga ik ook nog wel ff sponsoren *D
edit: hmm... kan de banners niet uitzetten in mijn instellingen pagina B| mail komt er aan, misschien dat ik toen nog mijn oude nickname had ;)
 
Ik heb op zich geen probleem met het idee en de bijdrage. Maar wat ik niet terugvind is wat ermee gedaan gaat worden en hoe het verantwoord wordt. Statuten? Juridische verantwoordelijkheid?

Stel dat er 10.000 leden dit doen, dan doneren we 150.000 Euro met z'n allen.

En ik bedoel met de volgende opmerking echt geen rottigheid, maar voor hetzelfde geld (lekker dubbel) neemt iemand daarmee de benen. (En een deel zou ook al interessant kunnen zijn)

Alles is goed bedoeld en ik sta er niet afwijzend tegenover, maar vooralsnog slecht onderbouwd. (En ik ben geen jurist!)

[edit] Ik zie ook niet waarop die 15 Euro gebaseerd zijn. Indien die kostendekkend zou moeten zijn verwacht ik een aantal deelnemers in verhouding tot de kosten. Daar vind ik nix van terug.

Het zou dus ook kunnen zijn dat we met 10.000 bijdragen van 1 Euro de boel dekkend maken. Dus mijn advies is; "ga nog maar even je huiswerk maken".

Ik wacht af!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:

2 bakken Duvel aan Banaan geven volgens mij ook wel recht op
full
onder mijn naam, niet? O-)



is een pak meer dan € 15 :P
 
Ah, vroeg me al af waarom ik opeens een "MF" dingetje bij m'n naam had staan, eerst gekeken of het te maken had met bv 1000 dagen op MF, maar zag ook mensen die hier korter zaten met zo'n tekentje. Nu is het me duidelijk.

Leuk !

Laat ff weten wanneer ik het overgemaakt heb, weet ik wanneer het weer moet ( jaarlijks toch ? )
 
Ik heb op zich geen probleem met het idee en de bijdrage. Maar wat ik niet terugvind is wat ermee gedaan gaat worden en hoe het verantwoord wordt. Statuten? Juridische verantwoordelijkheid?

MF is geregistreerd als zijnde vereniging dacht ik (alles netjes geregeld hoor)

Stel dat er 10.000 leden dit doen, dan doneren we 150.000 Euro met z'n allen.

In you dreams Pedro :X

En ik bedoel met de volgende opmerking echt geen rottigheid, maar voor hetzelfde geld (lekker dubbel) neemt iemand daarmee de benen. (En een deel zou ook al interessant kunnen zijn)

Als het jullie kan troosten: ik kan aan het geld niet aan :P

Zet jij dan ook geen geld op de bank omdat er iemand mee zou kunnen gaan lopen

Alles is goed bedoeld en ik sta er niet afwijzend tegenover, maar vooralsnog slecht onderbouwd. (En ik ben geen jurist!)

Ik zou niet weten wat er slecht onderbouwd is? Wij hebben centen nodig om MF draaiende te houden, en eventueel een reserve voor als er dringende kosten aan de server of zo komen

Zonder stenen te gooien: waarom denk je dat dat andere forum dat klein wil blijven nu al niet meer laat meelezen zonder registratie? De kosten liepen ook al hoog op vermoed ik.

[edit] Ik zie ook niet waarop die 15 Euro gebaseerd zijn. Indien die kostendekkend zou moeten zijn verwacht ik een aantal deelnemers in verhouding tot de kosten. Daar vind ik nix van terug.

Dat bedrag is berekend op

A. een bedrag waar we wat aan hebben maar toch geen rib uit je lijf is (wat doe je nog met 15€ ?)
B. een geschat aantal donateurs dat we gaan hebben...en de dag dat dat er 10.000 zijn doe ik een danske zonder broek op de megameeting

Het zou dus ook kunnen zijn dat we met 10.000 bijdragen van 1 Euro de boel dekkend maken. Dus mijn advies is; "ga nog maar even je huiswerk maken".

Ik wacht af!
[/edit]
 
Ah, vroeg me al af waarom ik opeens een "MF" dingetje bij m'n naam had staan, eerst gekeken of het te maken had met bv 1000 dagen op MF, maar zag ook mensen die hier korter zaten met zo'n tekentje. Nu is het me duidelijk.

Leuk !

Laat ff weten wanneer ik het overgemaakt heb, weet ik wanneer het weer moet ( jaarlijks toch ? )


Nitro, goed startpost lezen :)
Jij bent een van de personen die 2 jaar geleden al een (flinke) donatie heeft gedaan. Je krijgt geen jaar donateurstatus, maar voor altijd...
 
Nitro, goed startpost lezen :)
Jij bent een van de personen die 2 jaar geleden al een (flinke) donatie heeft gedaan. Je krijgt geen jaar donateurstatus, maar voor altijd...
:o :o Ik wil het best nog steeds jaarlijks bijdragen met die 15,- Euro hoor, zit hier meerdere uren per dag, ga naar allerlei leuke evenementen via MF, ken een hoop leuke mensen via MF, dus zoveel geld is dat niet ;)




hmmm, zo klink ik als een beetje eenzaam iemand, maar da's zeker niet zo hoor, zonder MF heb ik ook wel een leven...............vraag maar aan allerlei mensen hier op MF.................................eeehhmmmmmmmm 8-)
 
Ik heb op zich geen probleem met het idee en de bijdrage. Maar wat ik niet terugvind is wat ermee gedaan gaat worden en hoe het verantwoord wordt. Statuten? Juridische verantwoordelijkheid?

Stel dat er 10.000 leden dit doen, dan doneren we 150.000 Euro met z'n allen.

En ik bedoel met de volgende opmerking echt geen rottigheid, maar voor hetzelfde geld (lekker dubbel) neemt iemand daarmee de benen. (En een deel zou ook al interessant kunnen zijn)

Alles is goed bedoeld en ik sta er niet afwijzend tegenover, maar vooralsnog slecht onderbouwd. (En ik ben geen jurist!)

[edit] Ik zie ook niet waarop die 15 Euro gebaseerd zijn. Indien die kostendekkend zou moeten zijn verwacht ik een aantal deelnemers in verhouding tot de kosten. Daar vind ik nix van terug.

Het zou dus ook kunnen zijn dat we met 10.000 bijdragen van 1 Euro de boel dekkend maken. Dus mijn advies is; "ga nog maar even je huiswerk maken".

Ik wacht af!
[/edit]
Helaas hebben wij geen kristallen bol en kunnen wij dus nooit voorspellen hoeveel donateurs we gaan krijgen. Het is dus geen kwestie van "nog even huiswerk maken". Het was voor ons iig belangrijk om het bedrag laag te houden, want laten we wel wezen, €15 is nou niet bepaald een enorm kapitaal. En vergeet niet: het is en blijft vrijwillig. Doneer je niet, dan blijft MF zoals het was.

De insteek van jouw post lijkt te zijn wat wij met het geld gaan doen als we er bij wijze van spreken rijk van worden. Bekijk het eens anders: wat levert het jou op als je €15 doneert? Je steunt MF en draagt bij aan het voortbestaan en waarborgen van de site. Dat moet voor jou toch voldoende zijn? Het feit dat je kunt blijven MFen?

Al halen wij bij wijze van spreken 10 miljoen euro op en gaat de hele crew MV Agusta en Ferrari rijden, who cares? MF blijft bestaan en dát is waar het voor de bezoekers om draait.

Even voor de duidelijkheid: dat van die dure motoren en auto's was natuurlijk een grapje/voorbeeld ;) We hebben nieuwe servers nodig (de huidige trekken het niet meer) en we willen een dikke speklaag opbouwen om "klappen" op te kunnen vangen. Daar draait het hier om: Motor-Forum, en niet het eigenbelang van de crew.

Wellicht zou je het eens van die kant kunnen bekijken...
 
Ik heb op zich geen probleem met het idee en de bijdrage. Maar wat ik niet terugvind is wat ermee gedaan gaat worden en hoe het verantwoord wordt. Statuten? Juridische verantwoordelijkheid?

Stel dat er 10.000 leden dit doen, dan doneren we 150.000 Euro met z'n allen.
Yeah... Right... :+

We zullen eerst de 100 eens zien te halen...
 
2 jaar geleden is Iceman de eerste geweest die met het idee kwam om een donateurschap te introduceren. Toentertijd was de noodzaak voor een echt donateurschap nog niet aan de orde.

Iceman heeft er, samen met NapO, voor gezorgd dat tientallen mensen geheel vrijwillig een donatie hebben gedaan.
Zonder deze donaties was MF misschien wel nooit geweest wat het nu is. We hebben toentertijd beloofd om wat voor deze bijzondere groep mensen terug te doen. En dat doen we, door ze een bannervrij MF te geven. Niet voor één jaar, maar voor altijd. Voor wat, hoort wat...


MF is en blijft gratis, voor iedereen.

Wil je donateur worden?
Klik hier voor het online formulier

Toppie en bedankt terug :} ,. leuk zo'n mf teken voor je naam *D

was allang vergeten dat ik ooit gedonateerd had ,.
 
Met 300 betalende leden heb je al snel bijna 10.000 ouderwetsche guldens binnen, daar komen dan ook nog eens gesponsorde banners bij van een x bedrag.

Is dat hosten van deze PHP forum site nou echt zo duur of gaat er iemand in dienst komen om de site actief bij te houden?
 
Met 300 betalende leden heb je al snel bijna 10.000 ouderwetsche guldens binnen, daar komen dan ook nog eens gesponsorde banners bij van een x bedrag.

Is dat hosten van deze PHP forum site nou echt zo duur of gaat er iemand in dienst komen om de site actief bij te houden?

het is niet zozeer het onderhouden van de site ,. wat naar mijn bescheiden mening allemaal vrijwillies werk is maar de band breedte die we met ze alle wegslurpen door o.a. de foto's. Ik ben zelf ook een vrijwillie "assistent webmaster"van de v-max club holland en de kosten die bedrijven rekenen voor wat band breedte zijn niet gering. ;( en dan krijg je nog eens je machines die het allemaal draaiende moeten houden en er wel voor moeten zorgen dat iedereen lekker snel kan MF-en,..

 
Top gebaar :} en hou ons op de hoogte.

Beetje lullig om je hobby op kosten van Ome Ruud en Ruud uit te voeren.
Denk nl. dat M-F voor velen net zo'n hobby is als het motorrijden/squashen of tennis.
Mag dus best wat tegenover staan. In de vorm van een donatie/bijdrage.

Ome Ruud: Is het misschien een idee om je eerste post te zetten dat je ook minder mag overmaken, maar dat je dan die extra opties NIET krijgt?
Staat er niet echt duidelijk in. Maar lijkt mij dat elke bijdrage welkom is.

Op MSN werden al klopjes uitgedeeld :P
Hier voor de rest ook...
3 schouderklopjes voor de crew/donateurs/Ome Ruud en Ruud :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan