Donateur van MF worden?

de vergelijking ging meer naar aanleiding van het inburgeringsfignet en het commentaar er op (de jodenster dus)
het kunnen zien van "verschil"
men moest zien dat het in de oorlog joden waren
nu moet je zien dat men donateur is
de vergelijking gaat wat ver maar niet te ver vind ik
Wat een BEZOPEN vergelijking |( Ga er verder niet eens op in.
 
@ crew

Ik wil toch nog opmerken dat die openheid in financien en (geplande cq noodzakelijke) uitgaven e.d ook juist erg positief kan werken.

Nu worden er alleen maar opmerkingen gemaakt in de geest van "weet je wel wat dat hosten kost" of "je zult wel geen idee hebben wat een server kost". Daar schieten we niks mee op. Maak het maar inzichtelijk en velen zullen zich rotschrikken van de hoge bedragen en terstond hun portemonee trekken. Je kweekt daar wel een stuk meer begrip mee. Nu weten veel mensen niet dat voor een goede server niet een PC'tje van 1.500 Euro gebruikt wordt. Die hebben geen benul van wat 1 terabit dataverkeer kost. En als ze al weten wat bandbreedte betekent, wat de gevolgen zijn van te weinig bandbreedte. Het einig wat men dan doet is zeuren dat de website zo langzaam is. Misschien denken die wel dat je een gesponseerd ADSL aansluitinkje van 19,95 hebt en dat daar alles mee draait.

Kom maar eens op met die lijst en laat de mensen maar eens schrikken. Zullen jullie heel wat meer respect mee afdwingen.

En laat dan maar komen die donateurs. Krijg je het nog een stukkie drukker dan nu.
 
Kom maar eens op met die lijst en laat de mensen maar eens schrikken. Zullen jullie heel wat meer respect mee afdwingen.

Mensen die meer dan een jaar op het net zitten schrikken van niets meer...
Zeker van geen rekening :Z (edit. een rekening van iemand anders wel te verstaan :P )

Respect? Misschien voor de dames en heren van artsen zonder grenzen ofzow.
 
Laatst bewerkt:
....Die hebben geen benul van wat 1 terabit dataverkeer kost. En als ze al weten wat bandbreedte betekent,..


Kunnen we niet een stukje webspace huren, Ruud??? We hebben onwijs veel data overal verspreid staan met haast geen dataverkeer, Info die belangrijk is maar af en toe geraadpleegd wordt? :? :?
 
Mensen die meer dan een jaar op het net zitten schrikken van niets meer...
Zeker van geen rekening :Z

Respect? Misschien voor de dames en heren van artsen zonder grenzen ofzow.
Als ik kijk hoeveel malloten er in mijn omgeving een pc gebruiken en op internet zitten, maar voor elke poep en scheet mij raadplegen omdat ze er weer eens geen reet van snappen, dan zijn dat ook de mensen die niet weten wat dat allemaal kost. En zover ik het nu kan inschatten is dat bij de jongeren wat minder het geval, maar als ze de 30 gepasseerd zijn is het gros alleen maar een "domme" gebruiker zonder kennis van zaken. Dus je zult toch heel wat mensen de ogen open doen denk ik. Maar jij valt daar kennelijk nu net niet onder en voor die "geschoolde" lieden is dat bericht dan ook niet bedoeld.


Beschouwd u dit bericht dan als niet geshreven :+ :X

En ehe, dat respect..... zou je wel een beetje mogen tonen. En dan niet alleen aan AZG. Ga er zelf maar eens al de tijd en moeite insteken.
 
Vernietigt jouw bericht zichzelf niet? Na 30 seconden ofzo :+
 
Hey,
misschien is dit onderwerp al langsgekomen, ik heb niet alles doorgelezen :o .
Wordt het voor de Moderators nu niet lastiger om mensen de wacht aan te zeggen of zelfs te bannen? Lijkt me toch behoorlijk lullig als je net 15 euro gedoneert hebt en vervolgens een ban aan je broek hebt hangen? (en ja, ik weet dat je het heel bont moet maken alvorens je hier gebanned wordt).

Ik overdrijf vast en cker maar zo'n MF-je voor je naam geeft iemand natuurlijk wel wat online status. Krijgen we dan taferelen dat mensen niet alleen opmerkingen maken van: "ach broekkie, je bent nog maar 10 dagen op het forum en nu al zo'n grote bek?", maar van; "ach, jij hebt nog geeneens 15 euro over om dit forum te steunen dus hou je commentaar maar voor je!" ?? :?

Ik vind het super dat mensen donaties doen, maar ik vind het jammer dat het nodig is. Mijn moeder zit bij een ander forum (en nee daar ga ik niets over zeggen) en daar is dus een echte breuk onstaan nadat mensen ineens geld moesten gaan betalen om op dat forum te kunnen. En dat ging echt in de trant van: als niet 75% betaald gaat het forum offline en heeft niemand wat! Ondertussen zat ik op te scheppen dat "het blauwe scherm" waar ik zoveel tijd achter zat helemaal gratis was :) . Ik heb haar uitgelegd dat het niets kostte omdat er reclame op stond en er gesponsord werd. Nu zien strax alle donateurs geen reclame-banners meer, brengen die banners dan nog wel wat op? En heeft het zin als donateurs die banners wel laten staan? Wordt er nog gemeten hoevaak die banners worden bekeken? Oja nog ander vraagje, doneren is jaarlijks las ik; als iemand nu wel doneert maar volgend jaar niet wordt het MF-icoontje dan weer afgenomen?

Al met al heb ik nog twijfels over dit hele donateur-gebeuren, ik had het mooier gevonden als MF zichzelf zou kunnen bedruipen met verkoop van merchandise, banner-opbrengsten en sponsoren. Meestal als er een maal gedoneerd moet worden dan is het steeds vaker nodig.
Greetz
Martian

[edit] Heb alsnog ff terug zitten lezen en meeste punten die ik aanstipte zijn al genoemd, excuses daarvoor. Geeft echter wel aan dat ik niet de enige ben die erover nadenkt.
 
Laatst bewerkt:
[me]Loeder wil ook een bijdrage doen maar graag zonder poespas.
[/me]

Laat het maar weten als die optie er ook is, dan zal ik gaan doneren........
 
Wat kost zoiets dan :?

450€ in het jaar ofzo alles bij elkaar :?
Wat leveren die banners op dan :?

Krijg echt het idee dat je beter een porsch kunt kopen als een forum op kan richten ;)

Of zeg wat jullie nu hebben wat dat kost.

Beetje inzicht vin dik wel fijn. Bij me sportclub krijg ook iedereen de balans te zien :z
 
Ik vind MF tof en alles en wil best betalen maar nu ff niet.
Na aanschaf rijbewijs, motor, motorpak kijken we wel ff verder :D
 
Wat kost zoiets dan :?

450€ in het jaar ofzo alles bij elkaar :?
:+

Even bij 2fast.nl (hoster van MF) gekeken:

Volgens mij heeft MF 2 of 3 servers in gebruik, dus laten we even van 3 uitgaan. De huur van 3 Unit's in een cabinet is €65,00 per maand. Daar zitten de kosten dus niet. Waar de kosten wel zitten zijn de servers zelf. Laten we even een 'simpele' Dell Poweredge 2650 nemen met wat toeters en bellen; dan zit je al gauw op zo'n €4.000,00 per server (en dat is volgens mij nog een hele goedkope gok van me). Kosten voor de 3 servers: €12.000,00 (afschrijving is volgens mij nog steeds 3 jaar, maar ik zou eerder van 2 jaar uitgaan).

Dan komen daar nog de kosten van het dataverkeer bij (wat in het geval van MF wordt gesponsord). Op de site van 2Fast berekenen ze per 100 GB dataverkeer €180,00 per maand (Er zijn ook nog andere berekeningen mogelijk waardoor het waarschijnlijk wat goedkoper wordt, maar dan heb je geen inzicht in de kosten dus die kan ik nu even niet gebruiken). Duderuud had aangegeven dat MF 1 Terrabyte aan dataverkeer genereert per maand (1 TB = 1000 GB). Kosten dataverkeer zouden dan komen op €1.800,00 per maand.

Allemaal natte vinger werk dit, maar met die €450,00 ben je er dus niet :X
 
:+

Even bij 2fast.nl (hoster van MF) gekeken:

Volgens mij heeft MF 2 of 3 servers in gebruik, dus laten we even van 3 uitgaan. De huur van 3 Unit's in een cabinet is €65,00 per maand. Daar zitten de kosten dus niet. Waar de kosten wel zitten zijn de servers zelf. Laten we even een 'simpele' Dell Poweredge 2650 nemen met wat toeters en bellen; dan zit je al gauw op zo'n €4.000,00 per server (en dat is volgens mij nog een hele goedkope gok van me). Kosten voor de 3 servers: €12.000,00 (afschrijving is volgens mij nog steeds 3 jaar, maar ik zou eerder van 2 jaar uitgaan).

Dan komen daar nog de kosten van het dataverkeer bij (wat in het geval van MF wordt gesponsord). Op de site van 2Fast berekenen ze per 100 GB dataverkeer €180,00 per maand (Er zijn ook nog andere berekeningen mogelijk waardoor het waarschijnlijk wat goedkoper wordt, maar dan heb je geen inzicht in de kosten dus die kan ik nu even niet gebruiken). Duderuud had aangegeven dat MF 1 Terrabyte aan dataverkeer genereert per maand (1 TB = 1000 GB). Kosten dataverkeer zouden dan komen op €1.800,00 per maand.

Allemaal natte vinger werk dit, maar met die €450,00 ben je er dus niet :X

Met andere woorden;
kom op CREW en publiceer die lijst en je stijgt vanzelf in hoogachting.
O-)


[edit]En ehe,.... het zijn "terabits" en geen "Terrabytes" 8-) . Afgezien van de schrijfwijze scheelt het maar een factor 8! :o Willu die betalen?

Opmerking: Iron Horse vind logootje ook niet nodig! Doet u mij maar die gisteren bestelde sticker bij de bevestiging :X [/edit]
 
Laatst bewerkt:
[edit]En ehe,.... het zijn "terabits" en geen "Terrabytes" 8-) . Afgezien van de schrijfwijze scheelt het maar een factor 8! :o Willu die betalen?
Het zijn jammer genoeg wel Terabytes. En om het nog gekker te maken. We zitten op het moment effectief al ruim over de anderhalve terabyte per maand heen. ;)
 
Het zijn jammer genoeg wel Terabytes. En om het nog gekker te maken. We zitten op het moment effectief al ruim over de anderhalve terabyte per maand heen. ;)
Dan is er dus echt reden om ons zorgen te maken. Maar bij mijn weten worden de communicatie-eenheden in bits en niet in bytes gegeven.

But nobody is perfect, my name is NOBODY. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan