Van sport naar intruder 750 '86 overgestapt

Akira

MF'er
9 mrt 2004
48
0
Twente
Ik ik zo'n 3 jaar op sport motoren gereden. Vraag mij niet waarom. Ik dacht hier het motor gevoel te vinden en dat een sport motor hoort bij jonge mensen.
Totdat ik voor de gein ging rijden op een intruder 750 uit '86. Meteen mijn race overal en motor verkocht en overgestapt. Dit is nou het gevoel wat ik dacht te vinden op een racer. Alsof je opnieuw geboren wordt, okee das dan wat overdreven.

Nu wil ik wel het een en ander aan deze motor verbouwen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, dus met intruder 750 wel te verstaan.
Zoja? Piccies please met motivatie!
 
Congratzzz goede keuze. :)

Heb zelf sinds enkele weken een vs700 en ik kan een dragbar aanraden, vind het heerlijk rijden, en mooier (maar das persoonlijk)

En direct, maar dan ook direct :) open pijpen eronder, dat geluid geeft je echt het gevoel een motor te rijden.

piccies heb ik nog niet, tenminste niet van na de veranderingen, maar die komen nog tegen de tijd dat ik alles zo'n beetje gedaan heb. (en ik mijn digicam weer gevonden heb |( )
 
allereerst: welkom

ten tweede: goed plan om over te stappen op een custombike

ten derde: Houd ons op de hoogte van eventuele ontwikkelingen
 
Bedankt jongens!
Ervaring met ombouw heb ik redelijk opgedaan met streetfighters. Gertjan van BR-custom ken ik waar ik wel eens onderdelen voor een streetfighter heb besteld.
Leuke zaak.
Wat ik een beetje jammer vind van de 750 is de smalle bouw. Daar moet wat aan gebeuren. Een 150 (of liever 160) band moet wel passen. Ok, een bredere brug kan ook maar zoveel centen wil ik niet investeren.
Heb ner olie/filter, bougies vervangen en carb laten synchro.
Ik haal de standaard uilaatdempers eraf. Deze ga ik vervangen met twee dragpijpen links en rechts. Een dragstuur ook uiteraard.
Verder wil een ander koplamp, achterlicht, dicht achterwiel, sissybar weg, andere tellers, schokdempers....
De kleur wordt mat zwart gepoedercoat met chroom.
Ik hou jullie wel op de hoogte als ik begin. Eerst effe lekker rijen.
Als jullie foto's of tips voor mij hebben hoor ik het graag!
 
Congratzzz goede keuze. :)

Heb zelf sinds enkele weken een vs700 en ik kan een dragbar aanraden, vind het heerlijk rijden, en mooier (maar das persoonlijk)

En direct, maar dan ook direct :) open pijpen eronder, dat geluid geeft je echt het gevoel een motor te rijden.

piccies heb ik nog niet, tenminste niet van na de veranderingen, maar die komen nog tegen de tijd dat ik alles zo'n beetje gedaan heb. (en ik mijn digicam weer gevonden heb |( )


Hoe breed is die dragbar en wat voor open pijpen heb je eronder?
 
Hoi Akira,

Welkom in de wereld die custom heet ;) .

Ik ben bij brouwer geweest en hun hebben mij een prijsopgave gemaakt voor een brede achterband kosten €500,-. De breedste die er in kan is 180 staat erg lekker onder de 700 of 750 die jij hebt. Ook kan brouwer je tank verbrede kosten hiervan zijn €250,- Geeft de motor een breder uiterlijk en ziet er erg strak uit!!

Laat eens wat pics van je vorderingen zien.
 
Hoi Akira,

Welkom in de wereld die custom heet ;) .

Ik ben bij brouwer geweest en hun hebben mij een prijsopgave gemaakt voor een brede achterband kosten €500,-. De breedste die er in kan is 180 staat erg lekker onder de 700 of 750 die jij hebt. Ook kan brouwer je tank verbrede kosten hiervan zijn €250,- Geeft de motor een breder uiterlijk en ziet er erg strak uit!!

Laat eens wat pics van je vorderingen zien.
M'n motor zit nu al een paar dagen bij de dealer ;( (zie techniek "mijn intruder loopt niet lekker").
Hoe wil je een 180 band onder Intruder proppen, dan zit je toch klem met je cardan? Of moet de motor dan verbouwd worden? Please reactie.

250€ voor een bredere tank vind wel redelijk. Bedankt voor je reactie en graag toelichting!

Ik zal foto's maken zodra ik m'n eerste verandering heb aangebracht. (Nu ziet het eruit als een SpartaMet)
 
He Akira,

Wat ik van Brouwer heb gehoord is dat ze een andere velg 17" leveren die 180 breed is. De as zelf blijft in takt en de nieuwe velg spaken ze weer aan de as. De cardan gaat iets meer naar de buiten kant. Het frame zelf word iets verlast ofzo, dit kunnen de jongens bij brouwer je uitleggen, ze vinden het niet erg als je belt voor tips. In de winkel van Brouwer staat een Intruder 700 met 180 breed achterwiel tekoop :} 6950 eu. Je kunt er gaan kijken voor het idee. Ook staan er in de custom shop diverse Intruders met verbrede tank. Echt de moeite waard om ff langs te rijden.

Succes met de verbouwingen!!!
 
Bedankt voor de info. Ik ken Gertjan van BR al een tijdje van het streetfighter gebeuren. Ik werk in Harderwijk en kom regelmatig bij BR kijken. Dat van die 17"velg heeft Gertjan mij al verteld. Maar ik wist niet dat dat kon met de cardan en dat het frame moest worden verlast. Ik ga zaterdag wel ff langs.
180 zou echt vet staan?
Ik ben eigenlijk van plan om de motor de komende maanden te laten lopen als een zonnetje. Ben nu bezig met het reinigen van carburateurs. Dus ff motorisch 100% te maken.
Daarna wil ik beginnen aan de verbouwingen. Eerst een paar hoofd verbouwingen:
Dikke achterband/velg, bredere tank (verbouwen of een ander), dikke voorvork.
Verder nog voorspatbord verwijderen waardoor je een lekkere dikke voorwiel kan plaatsen. Open dragpijpen links en rechts (dus niet aan één kant, lelijk) en een andere achterspatbord en stuur.
500€? Was inclusief verlassen, band en spaken?
zoiets moet het worden:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan