Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren nieuw achterbandje , bt45, nu stuitert en hobbel ik als een gek ; het gekke is met mn voorwiel,
alle hobbels en bobbels voel ik; kan dit met mn nieuwe achterband te maken hebben ?, ik ga sowieso terug maar kan pas dinsdag terecht
alvast bedankt,

groetjes
 
Gisteren nieuw achterbandje , bt45, nu stuitert en hobbel ik als een gek ; het gekke is met mn voorwiel,
alle hobbels en bobbels voel ik; kan dit met mn nieuwe achterband te maken hebben ?, ik ga sowieso terug maar kan pas dinsdag terecht
alvast bedankt,

groetjes
Persoonlijk zou ik eens de bandenspanning controleren en/of achter iets verlagen, want ik kan mij voorstellen dat een te hard achterbandje (bij het raken van een bobbel/verlaging van het wegdek), deze gegevens via het frame doorgeeft aan de voorvork.

Of hebben ze ook de voorband te hard bijgepompt :?

P.S. Maar even de bandenspanning controleren moet het probleem oplossen. ;) 8-) :]
 
Persoonlijk zou ik eens de bandenspanning controleren en/of achter iets verlagen, want ik kan mij voorstellen dat een te hard achterbandje (bij het raken van een bobbel/verlaging van het wegdek), deze gegevens via het frame doorgeeft aan de voorvork.

Of hebben ze ook de voorband te hard bijgepompt :?

P.S. Maar even de bandenspanning controleren moet het probleem oplossen. ;) 8-) :]
Mijn voorstel en van Yamaha:

full
 
Precies! En de spanbanden voor en achter zo spannen dat de motor in de vering getrokken wordt. Zelf al zou je de boot op zijn kop houden dan zou de motor nog zo vast staan als een huis. (Heb je waarschijnlijk wel natte voeten.) Ik heb nog nooit gehad dat er geen spanbanden waren. Behalve dan bij veerboten die niet de volle zee op gaan zoals bijvoorbeeld bij de fjorden in Noorwegen. Die varen binnen 30 minuutjes naar de overkant.
:^

Misschien is dit handig om bij je te hebben als je nog plaats hebt:

http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF03.SHTML

Succes. ;) 8-) :]
 
Beetje diesel vernevelen op je blok even gaan rijden en (afkoelen) weer schoonmaken met diesel. daarna voorkant van je fiets weer wassen en poetsen
Ik heb hier geen diesel staan, en bij de pomp is de minimale afname 3 of 4 liter of zo, dat gaat 'm dus niet worden...
 
He mensen.
Na een poging zelf remblokken te vervangen heb ik van de week de motor op moeten laten halen door Goedhart. Ging niet zoals ik dacht.
Nu blijkt dat er een hoop andere zaken ook moeten gebeuren en zou graag van jullie willen horen of de prijs voor alles een beetje reeel is.
Het gaat om:
- 3 remschrijven (140,- per stuk)
- schroefsetjes (75,-)
- nieuwe voor- en achterband (totaal 400,-)
- revisie setjes voor remmen (40,- euro per stuk)
En met wat arbeidsloon moet ik 1250,- betalen.
Is dit reeel? Hebben jullie tips voor een garage waar het goedkoper kan?
Hij gaf ook aan dat ik 1000,- inruil kan krijgen als ik niets laat doen.

Dinsdag moet ik doorgeven of ze moeten starten en dan is ie donderdag weer klaar, wat dat betreft is het wel lekker.
 
He mensen.
Na een poging zelf remblokken te vervangen heb ik van de week de motor op moeten laten halen door Goedhart. Ging niet zoals ik dacht.
Nu blijkt dat er een hoop andere zaken ook moeten gebeuren en zou graag van jullie willen horen of de prijs voor alles een beetje reeel is.
Het gaat om:
- 3 remschrijven (140,- per stuk)
- schroefsetjes (75,-)
- nieuwe voor- en achterband (totaal 400,-)
- revisie setjes voor remmen (40,- euro per stuk)
En met wat arbeidsloon moet ik 1250,- betalen.
Is dit reeel? Hebben jullie tips voor een garage waar het goedkoper kan?
Hij gaf ook aan dat ik 1000,- inruil kan krijgen als ik niets laat doen.

Dinsdag moet ik doorgeven of ze moeten starten en dan is ie donderdag weer klaar, wat dat betreft is het wel lekker.

Ik weet alleen dat je vrij fors voor je banden betaald! Wat voor een type band is het? Ik betaal voor mijn achterband + opleggen € 165.

Metzeler Roadtec Z6

Voor de rest weet ik zo gauw de prijzen niet, sorry
 
Laatst bewerkt:
Ik weet alleen dat je vrij fors voor je banden betaald! Wat voor een type band is het? Ik betaal voor mijn achterband + opleggen € 165.

Metzeler Roadtec Z6

Voor de rest weet ik zo gauw de prijzen niet, sorry


Is de motor daarna meer dan 2250 euro waard? Heeft ie veel gelopen,bouwjaar, optische staat etc. Is de motor dit nog waard voor je eigen gevoel. Allemaal overwegingen.
 
Hoi Allemaal vandaag was het zover van morgen buiten gezet brandstof gehaald even ontluchten en een keer br br broem.
even warm gedraaid en voorzichtig de eeste meters gereden zodat ik even kon wennen aan de eigenschapen van de motor en eerlijk het viel best mee.
Wel moet ik het weg brengen omde dynojet te laten afstellen maar voor de rest deze week voorzichtig even aan de fiets wennen en voor volgende week voluit .

Duke 8-)
full
 
He mensen.
Na een poging zelf remblokken te vervangen heb ik van de week de motor op moeten laten halen door Goedhart. Ging niet zoals ik dacht.
Nu blijkt dat er een hoop andere zaken ook moeten gebeuren en zou graag van jullie willen horen of de prijs voor alles een beetje reeel is.
Het gaat om:
- 3 remschrijven (140,- per stuk)
- schroefsetjes (75,-)
- nieuwe voor- en achterband (totaal 400,-)
- revisie setjes voor remmen (40,- euro per stuk)
En met wat arbeidsloon moet ik 1250,- betalen.
Is dit reeel? Hebben jullie tips voor een garage waar het goedkoper kan?
Hij gaf ook aan dat ik 1000,- inruil kan krijgen als ik niets laat doen.

Dinsdag moet ik doorgeven of ze moeten starten en dan is ie donderdag weer klaar, wat dat betreft is het wel lekker.


Voor 900 euri incl je onderdelen is je motor helemaal nieuw Duke 8-)
 
Hoi Allemaal vandaag was het zover van morgen buiten gezet brandstof gehaald even ontluchten en een keer br br broem.
even warm gedraaid en voorzichtig de eeste meters gereden zodat ik even kon wennen aan de eigenschapen van de motor en eerlijk het viel best mee.
Wel moet ik het weg brengen omde dynojet te laten afstellen maar voor de rest deze week voorzichtig even aan de fiets wennen en voor volgende week voluit .

Duke 8-)[afbeelding]
Ik zou maar voorzichtig zijn met dat ''voluit'' en eerst de nieuwe band(en) fatsoenlijk inrijden, want je zou niet de eerste zijn die er in een bocht achter komt dat een nieuwe band spiegelglad is. ;) ;)

Maar ze ziet er goed uit. 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand per ongeluk nog een origineel knipperlicht rechts voor over (met t korte steeltje dus)? De mijne heeft een vaag probleempje dat het veertje binnenin via via sluiting maakt waardoor mn knippertje het soms niet doet. Vandaar! Fijne zondag nog met dit mooie motor-weer! :]
 
yamahma
na een aantal keren slechte ervaringen gehad te hebben met BT45 banden
ik had de zelfde problemen
heb ik nu maar besloten om michelin te monteren
en dit bevalt prima
wat mij ook op viel aan BT is het snel verouderen van de band met gevolg veel droogte scheuren
Met andere woorden nog genoeg profiel maar droogte scheuren aan de zij kant van de band
waarbij ik geen veilig gevoel meer had
vond ze ook niet prettig sturen
succes met het terug gaan naar de dealer
 
Heeft er iemand per ongeluk nog een origineel knipperlicht rechts voor over (met t korte steeltje dus)? De mijne heeft een vaag probleempje dat het veertje binnenin via via sluiting maakt waardoor mn knippertje het soms niet doet. Vandaar! Fijne zondag nog met dit mooie motor-weer! :]


Ja die heb ik als goed liggen

Duke 8-)
 
Duke

Je Div is schitterend geworden. :9~ :Y
Hij is eigenlijk alleen herkenbaar aan het blok. :9~
Super hoor.
Ik heb amper de tijd om te rijden laat staan om hem zo om te bouwen.
(ruimte gebrek doet ook mee).

Ik begrijp dat jij nog wat onderdelen hebt liggen.
Toevallig ook nog een elektrische benzine pomp ?

groeten Ron
 
Vandaag mijn kilometerteller kabel vervangen. Ben even bezig geweest met de demontage en de montage maar gelukkig werkt alles weer. Direct een paar wellnuts vervangen die aardig vervormd waren. De meeste trillingen zijn inderdaad weer verdwenen.

Ik kwam deze foto's nog tegen op mijn camera. De make-over van mijn zadel.

Ik reedt al een tijdje rond met scheuren in mijn zadel. Die ook nog eens steeds groter werden. :(
zadelbekleden-01.jpg


Het schuim in het zadel was inmiddels aardig nat geworden. De bekleding is in de loop der tijd uitgedroogd en gaan scheuren op de naden.
zadelbekleden-02.jpg


De nietjes verwijderen en de bekleding kan je er dan gemakkelijk af halen. Diverse stukken van het schuim waren inmiddels verdwenen.
zadelbekleden-03.jpg


Je kan het schuim gewoon van de bak waar het in ligt lostrekken. Er zit geen lijm of iets dergelijks tussen. Ik heb het schuim uitgespoelt in bad en de boel met behulp van de droogmachine en de zon goed laten opdrogen.
zadelbekleden-04.jpg


Daarna de ontbrekende stukjes er opgeplakt en daarna voorzien van een laag nieuw schuim. Met speciale lijm in een spuitbus er opgeplakt. Goed straktrekken. Het schuim is niet zo stug als het originele schuim er onder, maar het werkt prima.
zadelbekleden-05.jpg


De boel netjes afsnijden.
zadelbekleden-06.jpg


Ik heb een nieuw stuk skai gekocht. (kunstleer) De dikste soort genomen, die bovendien zowel horizontaal als verticaal rekbaar is. (Daar zijn ook nog soorten in namelijk.)

Het overtrekken is een klusje waarbij 4 handen nodig zijn is mijn ervaring. Laat mijn pa nu net grote krachtige bouwvakkershanden hebben! Als je het skai verwarmt met een haardroger of verfbrander is het wat rekbaarder. Je kan het er dan strak overheen trekken en met een paar nietjes vastnieten. (Uiteraard wel met een electrisch nietpistool) Gebruik nietjes van 6mm. Anders wordt de eerste rit een pijnlijke rit!

Door steeds weer nietjes weg te halen en stukjes strakker te trekken kan je het stukje bij beetje strak en glad er op krijgen. Eén persoon het strak laten trekken en de andere het weer vast nieten. Dit is best even lastig.
zadelbekleden-07.jpg


Overbodige stukken skai wegknippen.
zadelbekleden-08.jpg


Het zit weer heerlijk en is bovendien weer waterdicht.
zadelbekleden-09.jpg


De kosten van de lijm, schuim en skai waren 27 euro. Met de nietjes er bij voor onder de 30 euro weer een prima zadel. Er zit alleen geen sticksel meer op. Maar daar kan ik niet mee zitten.
:]
zadelbekleden-10.jpg
 
Ik kwam deze foto's nog tegen op mijn camera. De make-over van mijn zadel.

Ik reedt al een tijdje rond met scheuren in mijn zadel. Die ook nog eens steeds groter werden. :(
[afbeelding]

Het schuim in het zadel was inmiddels aardig nat geworden. De bekleding is in de loop der tijd uitgedroogd en gaan scheuren op de naden.
[afbeelding]

De nietjes verwijderen en de bekleding kan je er dan gemakkelijk af halen. Diverse stukken van het schuim waren inmiddels verdwenen.
[afbeelding]

Je kan het schuim gewoon van de bak waar het in ligt lostrekken. Er zit geen lijm of iets dergelijks tussen. Ik heb het schuim uitgespoelt in bad en de boel met behulp van de droogmachine en de zon goed laten opdrogen.
[afbeelding]

Daarna de ontbrekende stukjes er opgeplakt en daarna voorzien van een laag nieuw schuim. Met speciale lijm in een spuitbus er opgeplakt. Goed straktrekken. Het schuim is niet zo stug als het originele schuim er onder, maar het werkt prima.
[afbeelding]

De boel netjes afsnijden.
[afbeelding]

Ik heb een nieuw stuk skai gekocht. (kunstleer) De dikste soort genomen, die bovendien zowel horizontaal als verticaal rekbaar is. (Daar zijn ook nog soorten in namelijk.)

Het overtrekken is een klusje waarbij 4 handen nodig zijn is mijn ervaring. Laat mijn pa nu net grote krachtige bouwvakkershanden hebben! Als je het skai verwarmt met een haardroger of verfbrander is het wat rekbaarder. Je kan het er dan strak overheen trekken en met een paar nietjes vastnieten. (Uiteraard wel met een electrisch nietpistool) Gebruik nietjes van 6mm. Anders wordt de eerste rit een pijnlijke rit!

Door steeds weer nietjes weg te halen en stukjes strakker te trekken kan je het stukje bij beetje strak en glad er op krijgen. Eén persoon het strak laten trekken en de andere het weer vast nieten. Dit is best even lastig.
[afbeelding]

Overbodige stukken skai wegknippen.
[afbeelding]

Het zit weer heerlijk en is bovendien weer waterdicht.
[afbeelding]

De kosten van de lijm, schuim en skai waren 27 euro. Met de nietjes er bij voor onder de 30 euro weer een prima zadel. Er zit alleen geen sticksel meer op. Maar daar kan ik niet mee zitten.
:]
[afbeelding]
Het ziet er weer netjes uit, gefeliciteerd en misschien een tip voor de OP. ;) 8-) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan