750 vs 1100 / 600 vs 700... Wat scheelt het nou?

Aernout

Die hard MF'er
24 mrt 2004
314
0
Nijmegen
Ok, ik ben dus op zoek naar een motor, en zie al die verschillende inhouden staan. Ik snap natuurlijk wel dat een groter getal ene grotere motorinhoud is, en dat er dus (neem ik aan) grotere prestaties te verwachten zijn. Maar wat zijn die verschillen nou? Zijn ze groot? IS het ook een verschil in brandstofverbruik? En belasting?

Waar het mij uiteindelijk om gaat: Ik wil mijn motor ook in de winter gaan gebruiken, er snelweg mee rijden, langere ritten, en er moet dan iemand achterop mee kunnen. 500 cc lijkt me wat weinig, dus zoek ik wat groters... en ADVIES. Ik wil er wel ook korte ritjes mee kunnen doen, cruisen, dijkjes pakken etc.

BEdankt maar weer.
 
hoi ik heb zelf een 1100 shadow en mijn kameraad waarmee ik nog wel eens touren ging die had een suzuki vs 800 (intruder) maar in het lopen maakte het geen zak uit.
alleen die van mij had meer koppel en maakte minder touren.
ik zelf heb het idee als je praat over hoe hard ze lopen en hoe snel ze zijn er niet zo heel veel verschil in zit.
behalve dus het hier boven genoemde koppel.
 
Ik heb zelf 'n Intruder 600. Rijdt prima, komt op de snelweg ook goed mee, maar wat meer vermogen zou hier wel prettig zijn geweest. Hij maakt namelijk nogal wat toeren als je rond de 120 rijdt. Op langere afstanden vind ik dat persoonlijk niet prettig. Dus zeker als je veel snelweg kilometers gaat maken, zou ik toch een motor met meer inhoud aanraden.

Wat betreft het rijden in de winter, daar lijkt de intruder me niet echt ideaal voor. Ik heb de afgelopen winter zelf ook doorgereden, en dat is momenteel goed terug te zien op 't motortje. Het vele chroom heeft zeer veel te verduren gehad, en dat blijkt zo'n Intruder opeens érg onderhoudsgevoelig te zijn wil je hem ik goede staat de winter doorkrijgen. Met name als er pekel op de weg ligt moet je goed oppassen. Dit is natuurlijk voor alle motoren van toepassing, maar met name voor een Intruder door het vele chroom e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan