> Het grote SRAD topic deel 13: Pas op voor posers

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKingKong

MF veteraan
22 jun 2009
2.277
0
Vuren


Het grote SRAD topic deel 13: Pas op voor posers





SRADinside.jpg



SRADoutlined.gif


Welkom bij het SRAD topic

De Zomer is in volle gang en dat betekent POSEN *D en zwaaien :W

Weersverwachtingen checken. Direct maar even doen dan:
images.aspx


Have fun posing, houd het rubber onder



CIRCUIT INFO








WEBCAMS








ONLINE MOTOR SHOPS







HOW TO'S



Airbox mod






SRAD
SRAD staat voor: Suzuki Ram Air Direct.
Dit is een luchtinlaatsysteem van Suzuki motorfietsen met drukruimte (airbox) onder de tank. SRAD werkt als Kawasaki’s Ram Air System. Door gaten in de kuip wordt lucht met kracht in de airbox gebracht. Door de overdruk die hierdoor ontstaat komt ook meer lucht (dus zuurstof) in de cilinders waardoor het motorvermogen toeneemt.
SRAD is de opvolger van DAIS op de Suzuki GSX-R 750 vanaf 1996. Suzuki was de eerste die met metingen van de vermogenstoename kwam. Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.
GSXR 600/750

zijkantSRAD.jpg


TL1000S/R

gsxr_srad.jpg


Werkplaatshandboek GSX-R 1996-2000 (klik!)


Voorgaande & aanverwante delen

Topics:


Geouwehoer en fotos van je Srad

Het grote SRAD topic, deel 2

Het grote SRAD topic, deel 3

Het grote SRAD topic, deel 4!!

Het grote SRAD topic, deel 5

Het grote Suzuki SRAD topic, part 6 a way of life

Het srad topic deel 8 is al geweest

Het srad topic... 10 op een rij!

Het srad topic... 11-Keihard de winter uit!!

Het srad topic... 12-Still-hard-to-beat



Meetings:

"De Bolle-kontjes Parade" SRAD meeting/toertocht

Volgende Suzuki SRAD-rijdersrit

SRAD's to MFMM!



Circuitdagen 2010:


20-9 Zandvoort
- Mauster

3-10 Zandvoort
- Mauster




Gixxer foto's:

Foto's van onze gixxers

Foto's van onze Gixxers (deel II)

Foto's van onze Gixxers (deel 3)


De SRAD's:

600/750'S SRAD


Arne_V

arnev.jpg


arnev.jpg

117.3 PK 80 NM (Carbs)
K&N luchtfilter
Bos performance demper
zelf afgesteld

116.9 pk 76 nm (Carbs)
Leovinci demper
Zwart kuipruitje
Brembo radiale rempomp
Hell stalen remleidingen
Moto-Master remschijven + busa klauwen
GSX-R heelplates
Dynokit
xenon
Ixil demper
Pazzo's koppelinghandle (remhandle is ori Brembo )
Undertail met leds
haakse ventielen
kleine knippers voorzijde
racetankdop
race kuipset
carbon uitlaatsteun
Custom Kleurstelling
Dark Smoke kuipruitje
Stalen remleidingen + voor Braking remschijven
LSL rem/schakel set, met "R" heelplate's
Arriete haakse ventielen
Platte richtingaanwijzers
Undertail met leds
Superpole Oval demper


gijsvbeek

gijs_bikeOP.jpg



gix-addict

gix-addictkopie.jpg



HellStorm666

HellStorm666OP.jpg

Blauw kuipruit
Carbon spatscherm voor
Goodridge stalen remleidingen
Xenon 6000K + LED stadslicht
Heldere richtingaanwijzers
K&N sport luchtfilter
Leovince SBK Oval Bolt-on
Dynojet Kit stage 1
Dyno tuned
125,5 PK 77NM (Inj)
Bos uitlaat
Afgesteld door ten kate


Roy "R"

Roy-R-luckystrikeOP2.jpg



thijsschetters

thijsschetters.jpg



TL1000R/S SRAD

De Glutendoker

DeGlutendokter.jpg

126,8 PK 110 NM
quill dempers
gemodeficeerde airbox + K&N filter
pcII



Patrick Teggelove SRAD

PatrickTeggeloveSRAD.jpg



Pilatus

Pilatus.jpg


Pilatuskopie.jpg




Heb je wat toe te voegen, andere/nieuwe foto, iets anders leuks: laat het me dan weten ;)


Laatste update: 17-07-2010 00.20
 
Laatst bewerkt:
heee wat leuk, een topic over srad`s :)

ff een kwoot uit het vorige topic
dan weet ik al wat voor mail ik krijg van de aanbieder op MP ;)
leuke velgen!! ik had m ook al gemaild voor op mn matzwarte circuitmotor.
ga je ze zelf ophalen?
ik moet namelijk de 31e nog naar Alphen om mn motor naar Hyperpro te brengen,dus evt. kan ik ze voor je meenemen ;)

yep, ik ben gisteavond ff naar alphen gereden om ze op te halen, zien er goed uit, eigenlijk had ik niet echt velgen nodig, maar ik was te lui om een paar nieuwe achterweilagers in mijn velg te meppen :)\
En mijjn schijven beginnen ook een beetje erg te rammelen, dus dit was de makkelijkste opslossing :)
 
Laatst bewerkt:
gisteren om 0600 begonnen en ik was om 0130 weer op de zaak.
lig ik net nog lekker te slapen met mijn telefoon uit.
gaan ze mijn vriendin bellen op haar werk.
of ze weet waar ik ben.
stelletje debielen
 
is dit nog wat voor de op?

SRAD airbox mod info - by jp233

--------------------------------------------------------------------------------

** Note: This mod is only applicable to 96-99 gsxr750's and 96-00 gsxr600's **

ok so here are pics of my modded '98 airbox. the midrange and top end rush on the bike is ridiculous now, you can really tell it sounds a tad deeper and that its breathing in more air. from my seat-of-the-pants analysis, and wheelieability analysis, from 6K on up it is just an unbelieveable rush.

I recommend this mod to all 98-99 gsxr750's, as the PC or an FI remap is easy to do. I have heard the carbed gixxers are a biatch to jet properly. I dont know so I can't tell you firsthand. Do this at your own risk, but for the EFI SRAD's its simple to smooth out the fuel map. I had to lean mine out down low (below 5K) and richen most everywhere above that.

anyways, here are instructions and a picture of my airbox. notice the actuator valve rod is still in there, but there is no flapper.

Accomplishment Instructions:
1) remove the drivers seat (2 bolts).

2) remove gas tank bolts by steering head(2). lift gas tank, prop open.

3) remove all connections to airbox. there is one green electrical connector on the right side, one black electrical connector on the left rear side. disconnect the crankscase breather hose from the rear of the airbox, and the PAIR hose from the right side. loosen the two throttle body clamp screws. remove the bolt by the steering head that secures the airbox.

4) lift the airbox up a little bit and underneath the airbox is one more vaccuum hose. disconnect it and the airbox should be free. take the airbox off the bike and take it to a workbench/workcenter/etc.

5) remove the 4 screws to the top of the airbox and remove the air filter. set aside and while you're at it blow it out with compressed air - or if it's a K&N wash it and re-oil it. might as well while you're in there.

6) look underneath where the filter sits. notice the oval plastic ring around where the filter is seated. put your fingers into the square shaped hole/tower where the flapper valve is. notice the metal actuator rod that controls the flapper. feel the rear side underneath and you will feel a ridge that occurs foward of the oval. notice in the below picture how the rear part of the oval is not cut out. this is due to that ridge, make sure you are aware of it and do not cut through this part. my cut came fairly close to this ridge, altohugh it could be closer.

7) I used a Dremel tool with a cutting-type drill bit. anything you can use which is easy to move around inside the airbox will work. I suggest using a Dremel (or equivalent tool - Ryobi, etc). cut around just inside the oval on the sides and front. feel out the rear side and cut as close as you can to the underlying ridge. you will completely remove the square-shaped raised inlet, and you will have to cut through the hinges for the flapper valve. do not worry about messing up anything related with the flapper - its being ditched anyways.

8) after cutting away all the plastic, you should be able to lift out the cut piece and say goodbye to the flapper valve. the edge was rough and had lots of plastic burrs so I used the Dremel to sand the edge smooth. notice the size difference between the inlet you had and what you have now. it should be like over 2 times larger!!! Reference my picture below and you should have something like it.

9) the cutting and sanding threw tons of plastic gunk in the airbox. I hosed it out and wiped it with paper towels so it was clean and dry, free from all plastic gunk and grime.

10) *OPTIONAL* I also snipped the metal actuator rod for the flapper. you can leave this untouched since basically the valve would still function but there is no flapper for it to operate. I plugged the vaccuum hose that lead to this valve since it basically wasn't doing anything, but its not necessary.

11) the install your airbox back simply seat the airbox on the throttle bodies and connect the hoses and electrical connectors back onto the airbox, and tighten the TB clamp screws. replace the air filter and top. lower the tank and replace the drivers seat. voila! now ride the bike and see how it feels and remap/rejet as necessary.

** OPTIONAL **
A while back, I removed the PAIR system and installed the Intuitive Racing block-off plates. So this means that I plugged the PAIR hose into the airbox (3/8" plug fits nicely, you can get these from an auto parts store). Recently, I also plugged the crankcase breather hose inlet to the airbox (once again 3/8" fits nicely). I bought a Puralator AB23124 breather filter and connected it to the crankcse breather hose. Then I zip-tied the filter underneath the #1 fuel injector. Supposedly the bike will smell oily when it gets hot since dirty oily air is coming out since its a breather filter, but I haven't noticed much.


dscn30493oe.jpg
 
is dit nog wat voor de op?

SRAD airbox mod info - + lang verhaal nu in het Nigeriaans Nederlands
** Opmerking: Deze mod is alleen van toepassing op 96-99 en 96-00 gsxr750 gsxr600's ** ok dus hier zijn foto's van mijn modded '98 airbox. de middentonen en het topsegment rush op de fiets is nu belachelijk, dat je echt kan vertellen het klinkt een tikkeltje dieper en dat haar ademhaling meer lucht. uit mijn stoel-van-de-broek-analyse, en wheelieability analyse van 6K op maximaal het is gewoon niet te geloven een rush. beveel ik deze mod voor alle 98-99 gsxr750, aangezien de PC of een FI remap is gemakkelijk te doen. Ik heb gehoord dat de carbed gixxers behoren een biatch voor jet. Ik weet het niet dus ik kan niet uit de eerste hand vertellen. Doe dit op eigen risico, maar voor de EFI SRAD's zijn eenvoudig te glad uit de brandstof kaart. Ik had de mijne mager uit van laag (minder dan 5K) en de meeste Richen overal boven dat. Anyways, hier zijn instructies en een foto van mijn airbox. aankondiging van de aandrijving en afsluiter staaf is er nog steeds in, maar er is geen flap. voltooiing Instructies: 1) verwijder zitplaats van de bestuurder (2 bouten). 2) bouten te verwijderen gas tank door balhoofd (2). lift gastank, prop te openen. 3) Verwijder alle verbindingen met airbox. is er een groene stekker aan de rechterkant, een zwarte elektrische connector aan de achterkant links. Koppel de crankscase ontluchtingsslang van de achterkant van de airbox en de PAIR slang van de rechterkant. Draai de twee klemschroeven gasklephuis. verwijderen van de bout door het balhoofd dat stelt de airbox. 4) Til de airbox boel een beetje op en onder de airbox is nog een vaccuum slang. loskoppelen en de airbox moet vrij zijn. nemen de airbox van de fiets af en breng het naar een werkbank / workcenter / etc. 5) Verwijder de 4 schroeven aan de bovenkant van de airbox en verwijder het luchtfilter. braaklegging en terwijl je toch bezig bent te blazen met perslucht - of als het een K & N's wassen en re-olie is. kan net zo goed, terwijl je er bent. 6) kijkje onder waar het filter zit. Let op de ovale plastic ring rond waar het filter zit. Steek uw vingers in het vierkant gat / toren waar de afsluitklep is. aankondiging van de metalen staaf die actuator de keel controles. voelt de achterzijde onderaan en je zal een bergkam die zich voordoet foward van het ovaal te voelen. bericht in de afbeelding hieronder hoe het achterste gedeelte van het ovaal is niet uitgeknipt. Dit is het gevolg van die bergkam, zorg ervoor dat u zich daarvan bewust zijn en niet doorsnijden dit deel. mijn cut kwam vrij dicht bij deze richel, altohugh kon worden dichterbij.
7) gebruikte ik een Dremel gereedschap met een snij-type boor. alles wat je kunt gebruiken die gemakkelijk te verplaatsen binnen de airbox zal werken. Ik stel met behulp van een Dremel (of een gelijkwaardige tool - Ryobi, etc). snij je rond net binnen de ovaal op de zijkanten en voorkant. voelt de achterkant en knip zo dicht als je kunt naar de onderliggende nok. U zult volledig verwijderen van de vierkante verhoogd inlaat, en je zal moeten snijden door de scharnieren van de afsluitklep. maak je geen zorgen over te verpesten alles wat samenhangt met de flap - zijn overboord gegooid worden anyways. 8) na het wegsnijden van al het plastic, moet u in staat op te heffen het geknipte stuk en afscheid nemen van de afsluitklep. de rand was ruw en had veel van plastic bramen dus gebruikte ik de Dremel om zand de rand glad. Let op het verschil in grootte tussen de inlaat van je had en wat je nu hebt. het zou moeten zijn meer dan 2 keer zo groot! Referentie mijn foto hieronder en je moet iets dergelijks. 9) het snijden en schuren gunk gooide ton plastic in de airbox. Ik afgespoten het uit en veegde hem met papieren handdoeken dus het was schoon en droog, vrij van alle kunststof gunk en vuil. 10) * Optioneel * Ik heb ook knipte de metalen actuator stang voor de keel. U kunt deze ongerepte, omdat in feite de klep zou nog werken maar er is geen flap om te kunnen functioneren. Ik stopte de vaccuum slang die leiden tot deze klep, aangezien het in feite was niets te doen, maar zijn niet noodzakelijk. 11) de airbox uw rug te installeren gewoon de stoel van de airbox op de gasklephuizen en weer de slangen en elektrische connectoren op de airbox , en draai de klemschroeven TB. vervang het luchtfilter en top. Hoe lager de tank en de plaats van de bestuurders stoel. voila! nu de fiets en zie hoe het voelt en remap / Rejet als nodig is. optioneel ** ** Een tijdje terug, verwijderde ik de PAIR-systeem en de installatie van de Intuïtieve Racing block-off platen. Dus dit betekent dat ik het PAIR slang aangesloten op de airbox (3 / 8 "plug past mooi, dan kunt u deze krijgen van een auto-onderdelen op te slaan). Onlangs heb ik ook aangesloten op het carter ontluchtingsslang de inlaat van de airbox (nogmaals 3 / 8 "past mooi). Ik kocht een Puralator AB23124 adempauze filter en aangesloten op de crankcse ontluchtingsslang. Daarna heb ik zip-bond het filter onder de # 1 brandstofinjectie. Vermoedelijk is de fiets zal vette ruiken als het warm krijgt, omdat vette vuile lucht komt uit sinds haar een adempauze filter, maar ik heb niet gemerkt veel.
[afbeelding]
:')
 
Laatst bewerkt:
heee wat leuk, een topic over srad`s :)

ff een kwoot uit het vorige topicyep, ik ben gisteavond ff naar alphen gereden om ze op te halen, zien er goed uit, eigenlijk had ik niet echt velgen nodig, maar ik was te lui om een paar nieuwe achterweilagers in mijn velg te meppen :)\
En mijjn schijven beginnen ook een beetje erg te rammelen, dus dit was de makkelijkste opslossing :)
okay ;)
voor jou ist zowieso niet zo ver natuurlijk :)
ik vind het wel leuke velgen!
had ook graag een extra setje incl. schijven gehad.
maar staat evengoed genoeg op t net :9


owwww krijgen we straks weer een discussie over die mod _O-
 
Mijn motor met MOD's mag er ook wel bij:

HellStorm666 -> Barneveld

img5625o.jpg


Mods:
- Blauw wind scherm
- Carbon spatscherm voor
- Goodridge stalen remleidingen
- Xenon 6000K
- Custom heldere richtingaanwijzers
- Dunlop RoadSmart banden (Met witte tekst)
- K&N sport luchtfilter
- Leovince SBK Oval Bolt-on
- LED stadslicht
- Dynojet Kit stage 1
- Carb's tuned op Dyno voor optimaal vermogen
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor met MOD's mag er ook wel bij:

HellStorm666 -> Barneveld

[afbeelding]

Mods:
- Blauw wind scherm
- Carbon spatscherm voor
- Goodridge stalen remleidingen
- Xenon 6000K
- Custom heldere richtingaanwijzers
- Dunlop RoadSmart banden (Met witte tekst)
- K&N sport luchtfilter
- Leovince SBK Oval Bolt-on
- LED stadslicht
- Dynojet Kit stage 1
- Carb's tuned op Dyno voor optimaal vermogen
Sinds wanneer zijn banden een modificatie?


Jou plof was toch op gevoel afgesteld en niet op de dyno en optimaal lopen deed hij niet
Of hebben ze hem nu op de dyno gehad dan willen wij cijfers zien!!!
 
zo dacht vandaag ik zal de kappen maar weer op de racer zetten want zondag rijden.. zie ik de stuurdemper maar zielig aanhangen deze dus maar effe goed vast gezet :X

verder lekker uitslapen zondag blola.. ik denk dan ik pas om 7:oo vertrek ofzo
 
okay ;)
voor jou ist zowieso niet zo ver natuurlijk :)
ik vind het wel leuke velgen!
had ook graag een extra setje incl. schijven gehad.
maar staat evengoed genoeg op t net :9


owwww krijgen we straks weer een discussie over die mod _O-
hijn had nog een setje blauwe velgen ook geloof ik, best makkelijk, staat misschien niet zo mooi, maar je pleurt er een setje supercorsa`s onder als je een circuitdag hebt, kan je onder je andere velgen gewoon je straatbanden laten zitten :)
die blauwe velgen waren geloof ik 135 voor de hele set, de meeste vragen er een stuk meer voor.

goeie mod he :D
 
Uniek aanbod Vrij Rijden op Assen!

17 augustus 2010



Op het laatste moment hebben we een extra dag beschikbaar gekregen van het TT-circuit Assen.

Op dinsdag 17 augustus kun je tegen een bodemprijs 5 sessies rijden op het TT-circuit.

In tegenstelling tot de normale cursusdagen op Assen is er op 17 Augustus geen sprake van groepjes van 3 personen die worden begeleid door in totaal 40 instructeurs.

Deze trainingsdag staat helemaal in het teken van VRIJ RIJDEN.

Er zijn 4 snelheidsklassen.

Er is een aantal instructeurs aanwezig om de veiligheid op de baan te bewaken en voor het geven van individueel advies op de paddock. Slechts in beperkte mate is het mogelijk dat een instructeur inhoudelijke aanwijzingen geeft op de baan (lagere snelheidsklassen).

Er kan uitsluitend met standaard uitlaten worden gereden! (max. 88db)

De prijs voor deze trainingsdag met 5 sessies is 159 euro.

Meld je aan via het inschrijfformulier op www.race-academy.nl en geef exact aan wat uw circuitervaring is inclusief rondetijden, zodat we een goede indeling in snelheidsgroepen kunnen maken.

Inschrijving gebeurt in volgorde van ontvangst van aanmelding.

Met vriendelijke groet,

Namens het Team van The Race Academy,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan