Kawasaki Z1000 Z750(s) Plaza 58

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is maar erg rustiger hier de laatste tijd :(

Morgen ga ik lekker een dagje de eifel in.
Mijn ketting is ook op het einde van zijn leven.
Mijn voorste tandwiel tanden zijn krom aan het trekken.

Volgens de garage kan ik nog wel een 5000km ermee door.
dus moet mij een beetje gaan orienteren wat ik wil.
Bartz1000 had volgens mij 3 tanden meer erop.
Ik wil ook wat meer trekkracht, is dit ook toepasbaar op een Z750 2005?
En welke ketting raden jullie mij aan?
Ik wil geen poespas, gewoon een zwarte ketting

Ja ik heb een groter achter tantwiel +3... en dit bevalt Zuper. zeker bij uitkomen haarspeldbochten.
Zwizz heeft dit ook op zijn Z750 en is er ook erg tevreden over... dus doen!
 
Kevlar broeken voldoen prima bij schuivers (als hij niet omhoog schuift). Dit is uitvoerig getest!! Ik heb zelf ook zo'n broek van Icon en het is gewoon wat lekkerder met mooi weer. Toch bouw ik veel meer reserve in met rijden dan dat ik m'n leer aan heb, dat voelt en is toch veiliger met al die protectiespullen erin vind ik....


Reed voor mijn ongeval alleen maar met Kevlarbroeken, maar heb deze sindsdien niet meer aangehad. Over de stevigheid niet meer dan lof, maar protectie is in 1 woord RUK.

Geen protectie bij heup, knie of scheenbeen, en ja, deze bescherming heb je helaas ook nodig bij ongevallen bij lage snelheid. Reserve inbouwen kan je van hier tot Tokio, maar 1 ondoordachte actie van een medeweggebruiker en je het ingebouwde reserve is als ijs voor de zon.
 
Reed voor mijn ongeval alleen maar met Kevlarbroeken, maar heb deze sindsdien niet meer aangehad. Over de stevigheid niet meer dan lof, maar protectie is in 1 woord RUK.

Geen protectie bij heup, knie of scheenbeen, en ja, deze bescherming heb je helaas ook nodig bij ongevallen bij lage snelheid. Reserve inbouwen kan je van hier tot Tokio, maar 1 ondoordachte actie van een medeweggebruiker en je het ingebouwde reserve is als ijs voor de zon.

Kijk praktijkverhalen zijn uiteraard ook welkom :) ! Heb het blad gekocht zal het eens gaan doorlezen en gaan nadenken :) !
 
we zijn wel weer vriendelijk voor elkaar _O- })
maar sommige verbanden gaan nooit stuk...

full
 
Reed voor mijn ongeval alleen maar met Kevlarbroeken, maar heb deze sindsdien niet meer aangehad. Over de stevigheid niet meer dan lof, maar protectie is in 1 woord RUK.

Geen protectie bij heup, knie of scheenbeen, en ja, deze bescherming heb je helaas ook nodig bij ongevallen bij lage snelheid. Reserve inbouwen kan je van hier tot Tokio, maar 1 ondoordachte actie van een medeweggebruiker en je het ingebouwde reserve is als ijs voor de zon.

Maar welk merk gebruikte je dan? Ik draag ook alleen maar Kevlar broeken en die van mij zijn kompleet beschermd met kevlar (behalve kruis en kuiten). Bij de kuiten zitten toch goede laarzen. En bij het kruis...... ik hoop dat iemand over mij waakt als het zover is. Bij de knieschijven kan ik gewoon protectie bij zetten.
 
Maar welk merk gebruikte je dan? Ik draag ook alleen maar Kevlar broeken en die van mij zijn kompleet beschermd met kevlar (behalve kruis en kuiten). Bij de kuiten zitten toch goede laarzen. En bij het kruis...... ik hoop dat iemand over mij waakt als het zover is. Bij de knieschijven kan ik gewoon protectie bij zetten.


Draggin jeans, volledige kevlar broek, maar ik heb zo het vermoeden dat jij iets anders verstaat onder protectie dan ik. Bij de Draggin jeans zitten zowel bij knieen en heup dikkere kevlarpadding, maar dit helpt geen ene ruk. Kevlar broeken zijn goed in glij partijen, bieden 0,0 bescherming bij impact.
 
Draggin jeans, volledige kevlar broek, maar ik heb zo het vermoeden dat jij iets anders verstaat onder protectie dan ik. Bij de Draggin jeans zitten zowel bij knieen en heup dikkere kevlarpadding, maar dit helpt geen ene ruk. Kevlar broeken zijn goed in glij partijen, bieden 0,0 bescherming bij impact.


Ik versta idd iets anders onder protectie, ik geloof namelijk niet zo erg in protectie voor impacten (althans niet voor de grotere valpartijen). Voor de kleine valpartijen neem ik dat risico wel. Overigens kan je bij de Sartso broeken gewoon kniebeschermers kwijt, moet er wel bij vertellen dat die broeken maar verkrijgbaar zijn onder 1 lengtemaat en dus niet voor iedereen die plaatsing ideaal is bij de knieen.
 
Ik versta idd iets anders onder protectie, ik geloof namelijk niet zo erg in protectie voor impacten (althans niet voor de grotere valpartijen). Voor de kleine valpartijen neem ik dat risico wel. Overigens kan je bij de Sartso broeken gewoon kniebeschermers kwijt, moet er wel bij vertellen dat die broeken maar verkrijgbaar zijn onder 1 lengtemaat en dus niet voor iedereen die plaatsing ideaal is bij de knieen.

Ieder zn ding, hoop alleen dat je niet te hard van je geloof afvalt......zou zonde zijn als je met een zeer klein valpartijtje 8 weken uit de running bent.....
 
weet iemand nog een GOEDE spuiter in de omgeving Nijmegen die WEL instaat is een motortank te spuiten?
 
Heu? :? .....dacht dat je de Tiger voor woon/werkverkeer zou gebruiken, en het Zetje voor de weekends!? :? .....toch weer wat gemist zeker? ;)
tja als je een Triumph heb staan kruip je natuurlijk nooit meer op een Z hè O-) O-)

maar de Z gaat eruit,dat stond al langer vast voor mij,anders kan ik kwa €€ de Tiger niet meer rijden.
 
mooie kleur!

heb je de module al overgezet? staat erg mooi hoor...

[afbeelding]


anders krijg je korting van me als je een nieuwe besteld...
maar ik heb de module niet overgezet,Mauz heeft m destijds overgenomen.

Heb er nu xenon in zitten,en dat gaat niet met het dubbellicht.
 
Ieder zn ding, hoop alleen dat je niet te hard van je geloof afvalt......zou zonde zijn als je met een zeer klein valpartijtje 8 weken uit de running bent.....


:^

Ik was heel blij dat ik bij m'n crash van vorig jaar m'n leer aanhad! Alles gebruikt!! Knieprotectie, elleboogprotectie, schouderprotectie. Het heeft de klap allemaal aardig opgevangen.... en toch draag ik af en toe m'n kevlarbroek. Je moet ook geluk hebben af en toe. :o
 
Dat is tenminste weer een megaquote, he's back!


Nog vooruitgang in/met je schouder en ander (oud '58 O-) :X :$ )zeer??
Ik leer het wel......ooit.. O-)
Schouder gaat wonderwel goed. Ik kan al oefeningen doen met een hele halve kilo! *O*



Koekenbakker en Zuper Bazz, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag.

*O* *O* *O* *O* *O* :)
*O* Plus....??? *O*


Morgen ga ik lekker een dagje de eifel in.
Mijn ketting is ook op het einde van zijn leven.
Mijn voorste tandwiel tanden zijn krom aan het trekken.

Volgens de garage kan ik nog wel een 5000km ermee door.
dus moet mij een beetje gaan orienteren wat ik wil.
Bartz1000 had volgens mij 3 tanden meer erop.
Ik wil ook wat meer trekkracht, is dit ook toepasbaar op een Z750 2005?
En welke ketting raden jullie mij aan?
Ik wil geen poespas, gewoon een zwarte ketting
Eén tandje kleiner voor is ongeveer gelijk aan 3 tandjes groter achter. I.v.m. de krachten (omwentelingssnelheid) die op de ketting komen te staan en de "krappe" bocht die de ketting aan de voorkant moet maken is het voor het vermogen beter om achter groter te gaan. Het scheelt geen bakken met pk's maar alle beetjes helpen en het spul zal een fractie minder slijten.



Reed voor mijn ongeval alleen maar met Kevlarbroeken, maar heb deze sindsdien niet meer aangehad. Over de stevigheid niet meer dan lof, maar protectie is in 1 woord RUK.

Geen protectie bij heup, knie of scheenbeen, en ja, deze bescherming heb je helaas ook nodig bij ongevallen bij lage snelheid. Reserve inbouwen kan je van hier tot Tokio, maar 1 ondoordachte actie van een medeweggebruiker en je het ingebouwde reserve is als ijs voor de zon.
Yep. In een spijkerbroek (kevlar of niet) blijft de straat of die stoeprand echt keihard aankomen. Alleen als je glijd beschermt het. (tot op zekere hoogte..)
Maar er zijn ook van die broeken waar je protectie in kwijt kunt.



Ik versta idd iets anders onder protectie, ik geloof namelijk niet zo erg in protectie voor impacten (althans niet voor de grotere valpartijen). Voor de kleine valpartijen neem ik dat risico wel. Overigens kan je bij de Sartso broeken gewoon kniebeschermers kwijt, moet er wel bij vertellen dat die broeken maar verkrijgbaar zijn onder 1 lengtemaat en dus niet voor iedereen die plaatsing ideaal is bij de knieen.

Ik kan je uit ervaring (meerdere keren) meedelen dat een goede protectie weldegelijk heel veel bescherming biedt ook en misschien wel juist bij impact.. En dan heb ik het over protectie bij valpartijen bij snelheden van ca. 25 km tot ca. 180 km. Ik heb zowel de glijpartij mee mogen maken als de val waarbij je rolt, en rolt en stuitert, en rolt.....
Ondertussen ben ik nog wel zo'n eikel dat ik ook nog regelmatig woon- werkverkeer rij in een simpele spijkerbroek. Maar ik weet weldegelijk de gevolgen. :Y



tja als je een Triumph heb staan kruip je natuurlijk nooit meer op een Z hè O-) O-)

maar de Z gaat eruit,dat stond al langer vast voor mij,anders kan ik kwa €€ de Tiger niet meer rijden.
Bej je op de Triumph lichamelijk zo erg achteruit gegaan dat je niet eens meer kruipend op de Z kunt komen? :? Nou, dan mot ik zo'n ding niet hoor! :N



mooie kleur!

heb je de module al overgezet? staat erg mooi hoor...

[afbeelding]


anders krijg je korting van me als je een nieuwe besteld...
Stray vertrouwd de electronica van die engelsen niet zo erg..... O-) })



O, je kan geen zaken doen en dan ben je gelijk weer weg? Lekker hoor! :+ })



En dat was tie weer,

Mazzel,

:W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan