Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu ik wat meer kilometers op de motor zet merk ik toch dat mijn rechterhand erg lam wordt na een uur rijden. Heb er sinds de aanschaf zaterdag al 780km op gereden. :P Still going strong. :Y

Zijn er makkelijke/simpele/goedkope oplossingen voor die gashendel? Cruisecontrol heb ik natuurlijk niet, maar gewoon iets dat het draaglijker door niet 1,5u in het handvat te moeten knijpen. Links heb ik nergens last van, zelfs al haal ik 'm totaal niet van het stuur.
 
Nu ik wat meer kilometers op de motor zet merk ik toch dat mijn rechterhand erg lam wordt na een uur rijden. Heb er sinds de aanschaf zaterdag al 780km op gereden. :P Still going strong. :Y
Op de eerste plaats een kwestie van training en je hoeft niet in gashandvat te knijpen, daarnaast heb ik tijdens het toeren vaak de hand op het gashandvat liggen, of tussen duim en wijsvinger.
Zijn er makkelijke/simpele/goedkope oplossingen voor die gashendel? Cruisecontrol heb ik natuurlijk niet, maar gewoon iets dat het draaglijker door niet 1,5u in het handvat te moeten knijpen. Links heb ik nergens last van, zelfs al haal ik 'm totaal niet van het stuur.
Er zijn wel oplossingen en er was een topic aan besteed, maar even geduld, moet zoeken. ;)


Edit: Dit topic bedoelde ik: Cruise Control op de motor
 
Laatst bewerkt:
de op lossing zou kunnen zijn
cramp buster
te koop bij motozoom voor 13.95 geloof ik
ik heb hem nu 3 maanden en ik zou hem niet meer willen missen
 
hmja, na zoveel km's zou ik gewoon meer rust nemen.
( En ik ben echt niet zo'n ikmoetplassen, ikwildrinken, toerder) :+

Ander ga je straks met cramp buster en al de sloot in.

maar gewoon iets dat het draaglijker door niet 1,5u in het handvat te moeten knijpen.


Ik knijp niet eens tijden die lange stukken, maar duw precies hard genoeg met het midden van m'n handpalm, wellicht zit daar het probleem?
 
Laatst bewerkt:
hmja, na zoveel km's zou ik gewoon meer rust nemen.
( En ik ben echt niet zo'n ikmoetplassen, ikwildrinken, toerder) :+

Ander ga je straks met cramp buster en al de sloot in.
Dat is inderdaad iets om over na te denken, maar in mijn link zitten meerdere mogelijkheden:
Speedy76 in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
Ik knijp niet eens tijden die lange stukken, maar duw precies hard genoeg met het midden van m'n handpalm, wellicht zit daar het probleem?
Dat is al 34 jaar mijn werkwijze en heb de vingers vrij voor eventuele oefeningen (indien nodig). ;) 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
hmja, na zoveel km's zou ik gewoon meer rust nemen.
( En ik ben echt niet zo'n ikmoetplassen, ikwildrinken, toerder) :+

Ander ga je straks met cramp buster en al de sloot in.Ik knijp niet eens tijden die lange stukken, maar duw precies hard genoeg met het midden van m'n handpalm, wellicht zit daar het probleem?
Op een woonwerkrun van 115km ga je niet ff een pauze nemen, dat houd ik prima vol. ;) Overigens heb ik net zo'n crampbuster-unit (ander merk iig) gehaald bij motoport. Ben benieuwd!
 
Oxi
de mijne is van scotoiler
ik ben ook benieuwd welke jij hebt gekocht gaarne foto tje en link
ik heb een vorm van artrose in mijn hand vandaar dat ik ook op zoek was naar een vorm van cruise control
Alle systemen die ik tegen kwam moesten worden vast gezet met hendel of knop
dit leek me niet veilig
vandaar mijn keus voor de crampbuster als je er geen druk op zet geef je ook geen gas
op lange ritten rij ik zeer constant en ook zuinig er mee
wat ook weleens wil helpen met je probleem is
wat dikkere handvatten er op zetten dit heb ik bij mijn andere motor ( VT500 ) ook gedaan en dat scheelt ook heel veel
ben benieuwd naar jou op lossing
 
Nu ik wat meer kilometers op de motor zet merk ik toch dat mijn rechterhand erg lam wordt na een uur rijden. Heb er sinds de aanschaf zaterdag al 780km op gereden. :P Still going strong. :Y
Zijn er makkelijke/simpele/goedkope oplossingen voor die gashendel? Cruisecontrol heb ik natuurlijk niet, maar gewoon iets dat het draaglijker door niet 1,5u in het handvat te moeten knijpen. Links heb ik nergens last van, zelfs al haal ik 'm totaal niet van het stuur.
Het lijkt mij dat je gewoon iets meer ontspannen op je motor moet zitten en als je dat doet, hoef je dus niet te knijpen in je handvat. Gewoon lekker relaxed vasthouden dan gaat dat best goed. Een crampBuster zou natuurlijk best lekker kunnen zijn op lange ritten, maar jij hebt het over een rit van één uur, dan zou je er nog geen last van moeten hebben. Ik kreeg wel, bij lange ritten wat last van dode vingers, dat komt volgens mij meer door de trillingen. Daar heb ik Foam handvatten voor gekocht en die ipv de rubber handvatten gemonteerd, dat is al veel beter.
 
Is dat forte moto power I of II?
Voor het reinigen van je brandstof systeem gebruik je Moto Power I

Forté Moto Power I de volgende voordelen:

  • Verzorgt de reiniging van de tank, brandstofkraan, carburateurs en het hele injectiesysteem.
  • Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.
  • Lost teer, vernis en hars op in het gehele brandstofsysteem.
  • Stabiliseert de met alcohol vermengde brandstoffen.
  • Neutraliseert zuren die gevormd worden door veroudering en oxidatie van de brandstof.
  • Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.

Forté Moto Power II de volgende voordelen:

  • Gaat veroudering van benzine tegen en neutraliseert schadelijke zuren die ontstaan door chemische reacties.
  • Beschermt tegen corrosie en gaat de vorming van hars en vernis in het brandstofsysteem tegen.
  • Vermindert afzettingen op in- en uitlaatkleppen, in verbrandingsruimten en in de bovenste zuigerveergroeven.
  • Voorkomt bevriezen van carburateurs.
  • Verzorgt bovensmering en smeert de injectoren en de brandstofpomp.
  • Verbetert de verbranding en reduceert de schadelijke uitlaatgasemissies.
  • Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.
 
Oxi
de mijne is van scotoiler
ik ben ook benieuwd welke jij hebt gekocht gaarne foto tje en link
ik heb een vorm van artrose in mijn hand vandaar dat ik ook op zoek was naar een vorm van cruise control
Alle systemen die ik tegen kwam moesten worden vast gezet met hendel of knop
dit leek me niet veilig
vandaar mijn keus voor de crampbuster als je er geen druk op zet geef je ook geen gas
op lange ritten rij ik zeer constant en ook zuinig er mee
wat ook weleens wil helpen met je probleem is
wat dikkere handvatten er op zetten dit heb ik bij mijn andere motor ( VT500 ) ook gedaan en dat scheelt ook heel veel
ben benieuwd naar jou op lossing
crampbuster1.jpg


crampbuster2.jpg


Nou, het is vooral die trillingen. En je kunt prima je linkerhand even loshalen en uitschudden, maar met rechts werkt dat niet echt. Qua kramp heb ik daar overigens nog niet echt last van. Morgen weet ik of ie bevalt. Sowieso was hij maar €6,95 bij motoport dus niet echt boeiend als het niet werkt. :P

BTW, ik heb ter zijner tijd nog een topkoffer nodig. Een nieuwe is redelijk prijzig en volgens mij zelfs vaak zonder frame. Ook denk ik dat handkappen wel fijn zijn als het wat kouder wordt. Ik heb voor beide al wat rondgezocht op internet, maar als iemand merk en/of type-nummers heeft waar ik gericht naar kan zoeken dan is het wel fijn. :)

@Bensi: Ik voel me relaxt op de motor, en heb na 1,5u rijden nergens last van behalve mijn rechterhand. Ik had eigenlijk aangenomen dat ik er veel meer moe van zou worden dan mijn auto, wat gelukkig erg meevalt. :) Maar misschien knijp ik nog onbewust dat kan ook, ik doe het in ieder geval zeker bij langzaam rijden. Dat heb ik sowieso nog niet helemaal onder de knie. Vandaag in krappe bocht van een stoep af moeten rijden, gelijk 90º naar rechts en daarna in een smalle straat een halve draai om weer in een wachtrij bij een verkeerslicht aan te sluiten. Nou het lukte... maar heb paar keer voetje aan de grond gehad. :P
 
@Bensi: Ik voel me relaxt op de motor, en heb na 1,5u rijden nergens last van behalve mijn rechterhand. Ik had eigenlijk aangenomen dat ik er veel meer moe van zou worden dan mijn auto, wat gelukkig erg meevalt. :) Maar misschien knijp ik nog onbewust dat kan ook, ik doe het in ieder geval zeker bij langzaam rijden. Dat heb ik sowieso nog niet helemaal onder de knie. Vandaag in krappe bocht van een stoep af moeten rijden, gelijk 90º naar rechts en daarna in een smalle straat een halve draai om weer in een wachtrij bij een verkeerslicht aan te sluiten. Nou het lukte... maar heb paar keer voetje aan de grond gehad. :P
Het zal ook inderdaad onbewust gaan. Je zegt al dat je bij langzaam rijden zeker knijpt omdat je dat .............
Meestal gaat het in het begin onbewust nog niet helemaal relaxed maar dat komt vanzelf goed. Zodra je echt lekker gewend bent aan je motor ga je steeds meer ontspannen en dan is het pas echt genieten :)

full
full
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe remschijf en nieuwe remblokjes. Met hulp van de mensen in de garage in Tromso de remschijf er op gezet. Er moet iets tussen de schijf en de remblokjes zijn gekomen. Alles was voor de rest nog prima. We kunnen weer verder!
 
Ik heb een nieuwe remschijf en nieuwe remblokjes. Met hulp van de mensen in de garage in Tromso de remschijf er op gezet. Er moet iets tussen de schijf en de remblokjes zijn gekomen. Alles was voor de rest nog prima. We kunnen weer verder!


In Noorwegen en Zweden zijn sommige wegen van grind.
Mogelijk is er een steentje tussen de schijf en remblok gekomen.

Maar goed jij kan weer verder genieten van de vakantie.
Ik vertrek morgenochtend (met koekblik) richting Italie.(2 weken geleden ook al )
maar nu blijf ik wel 3 weken.
Na de vakantie ga ik weer vaker op de motor weg heb ik me voor genomen.
Dit jaar is er door allerlei omstandigheden weinig gereden.
(verplaatste Div rit, verplaatste MMFM ,werk enz enz)

Groeten Ron
 
Ik vertrek morgenochtend (met koekblik) richting Italie.(2 weken geleden ook al )maar nu blijf ik wel 3 weken.
Na de vakantie ga ik weer vaker op de motor weg heb ik me voor genomen.Groeten Ron
Fijne vakantie Ron :)
 
Bedankt
Jij ook als je nog gaat.
En we moeten die Div tour toch maar herhalen in september.
Rij ik tenminste ook nog eens dit jaar.
Ron baalt dat hij nog niet zoveel gereden heeft dit jaar
Prima, een 2e Div toer ..... organiseer het maar, ik ga wel mee. Ik heb geen goeie navigatie op de motor dus kan het niet regelen en voorrijden '( anders had ik het wel willen doen.
 
Hoy nichtje van me heeft een Diversion 600 van 1993 gekocht met 66800Km.
De motor loopt verder nog netjes.

Maar er is een probleempje ,waar hier vast wel eens meer iemand mee te maken heeft gehad.

De motor start slecht als hij een week stilstaat.
Het duurt dan te lang voordat de benzine bij de carburator is.
Volgens mij werkt de benzinepomp ook op vacuum.
Met dit warme weer verdampt de benzine die nog in de vlotterkamers zit binnen een paar dagen.
Als hij elke dag wordt gestart is er geen probleem, maar als hij een week stilstaat moet je een paar minuten starten.
soms is de accu dan net leeg.

Komt dit meer voor , en heeft iemand een simpele oplossing?
 
Hoy nichtje van me heeft een Diversion 600 van 1993 gekocht met 66800Km.
De motor loopt verder nog netjes.
Maar er is een probleempje ,waar hier vast wel eens meer iemand mee te maken heeft gehad.
De motor start slecht als hij een week stilstaat.
Het duurt dan te lang voordat de benzine bij de carburator is.
Volgens mij werkt de benzinepomp ook op vacuum.
Met dit warme weer verdampt de benzine die nog in de vlotterkamers zit binnen een paar dagen.
Als hij elke dag wordt gestart is er geen probleem, maar als hij een week stilstaat moet je een paar minuten starten.
soms is de accu dan net leeg.
Komt dit meer voor , en heeft iemand een simpele oplossing?
Ik heb een Div 600 met elektrische pomp, maar volgens mij is het ook met een vacuumpomp zo dat je na langere tijd de kraan even op PRI moet zetten en gelijk na het starten weer op ON.

full
 
Bovenstaande helpt alleen als de tank vol zit.
Anders heb je te weinig druk om door de terugslagkleppen van de pomp te komen.
En het laag nivo van de tank zit onder de vlotterkamers.
Maar ook ik heb daar helaas last van.
Dus zorgen dat de tank niet te leeg raakt dan kun je na een aantal dagen stilstand de prime stand wel gebruiken ? Zie ik dat goed Ron ?
 
Als hij elke dag wordt gestart is er geen probleem, maar als hij een week stilstaat moet je een paar minuten starten.
soms is de accu dan net leeg.
Ik kwam na 3 weken stilstaan in de winter tot max. 4 keer 10 seconden starten. Start nooit langer dan 10 seconden achter elkaar, daarna altijd even pauze (voor de accu).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan