Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Ik zal het eens navragen bij de dealer. Wat ik zo op het net kon vinden wees er op dat de kabelboom zonder voorbereiding niet geschikt is.

Het kabeltje heb ik wel, origineel BMW, probleem is alleen dat het nergens op aan te sluiten is.

Onderhoud doe ik liever zelf. Dan weet je ook een beetje waar alles aan toe is en het scheelt je een paar centjes. Heb de repair manual van BMW en die is erg duidelijk. Slijtage onderdelen kun je allemaal bestellen bij louis.

Ben.

Zelf heb ik de remschijven (behalve achter) en blokken vervangen. Wellicht van de winter eens mijn voorvork aanpakken ,nieuwe keerringen/stofringen, olie en stevigere veren, verder staat een andere (niet lekkende) schokdemper achter nog op het to-do-lijstje. Probleem is dat ik weinig tijd heb, en met dit weer van de laatste tijd vooral wil rijden.
 
Waar koop je dan de onderdelen, als je bijvoorbeeld nieuwe keerringen nogig hebt? Ga je dan naar de BMW dealer?

Remblokjes heb ik ook vervangen, 3 tientjes bij louis :)

Ben.
 
Waar koop je dan de onderdelen, als je bijvoorbeeld nieuwe keerringen nogig hebt? Ga je dan naar de BMW dealer?

Remblokjes heb ik ook vervangen, 3 tientjes bij louis :)

Ben.

Die setjes haal ik inderdaad bij de dealer.
De schijfremmen en blokken heb ik online besteld bij http://www.ebcdirect.nl/home.php (EBC Direct). De rest van de onderdelen haal ik wel vaak bij de lokale Dealer of louis.de.
Ik heb mijn remschijven vervangen omdat de voorkant zo krom als een hoepel was, en daarom vooral met de achterrem remde, waardoor die dus versleten was. En de blokken waren ook er hard nodig. (kijk maar in de FAQ/wiki zoals genoemd onderaan de berichten, daar staat zeer veel nuttige informatie.)
 
Die setjes haal ik inderdaad bij de dealer.
De schijfremmen en blokken heb ik online besteld bij http://www.ebcdirect.nl/home.php (EBC Direct). De rest van de onderdelen haal ik wel vaak bij de lokale Dealer of louis.de.
Ik heb mijn remschijven vervangen omdat de voorkant zo krom als een hoepel was, en daarom vooral met de achterrem remde, waardoor die dus versleten was. En de blokken waren ook er hard nodig. (kijk maar in de FAQ/wiki zoals genoemd onderaan de berichten, daar staat zeer veel nuttige informatie.)


Was al bekend met de Wikidot, inderdaad zeer nuttig. Daarnaast heb ik het "reparatur anleitung" en het werkplaatshandboek van BMW zelf. Beiden zeer nuttig.

Ik dacht dat ik goedkope remblokken gevonden had, EBC is gewoon nog goedkoper!

Remschijven kunnen kromtrekken als je met warme remmen de rem vast blijft houden, bijvoorbeeld bij een stoplicht. De schijf koelt dan niet gelijkmatig af waardoor hij krom kan trekken. Bij regen is effect nog erger omdat de schijf dan erg snel koelt.


Ben.
 
Dag allemaal,

Mijn scarver staat ondertussen op 49500 km, hij rijd verrassend goed na een jaartje niet gebruikt te zijn geweest wegens verhuis naar het buitenland. Een nieuwe batterij was wel nodig. Mijn stuur is nog een beetje krom na een accidentje, maar daar ben ik al weer aan gewoon.

Volgende week installeer ik een dubbele xenon (twee dimlichten met grootlicht stand, dus aan iedere kant van de unit eentje, hoop dat de boel niet wegsmelt). De Scarver is tweedehands bijna waardeloos geworden, zeker omdat mijne veel meer km's en krassen heeft dan de meeste andere die met bijna geen km's worden aangeboden voor prijzen hier in Belgie onder de 3000 euro.

Ik ben ook vruchteloos op zoek naar een hardcase voor in de tank te zetten, maar wil hier geen hoge prijs voor betalen (nieuw 300$+). Weet iemand er eentje zijn of doet iemand er eentje weg?

Ik rijd ook al lang met een monolock rond, met een givi koffer van 30 liter, en denk er nu aan om die te ververvangen voor een grote, E470, met 49 liter inhoud. Het staat niet zo mooi op een scarver, maar het is o zo praktisch! Iemand er ervaring mee? Wel kostelijk, tussen 150 en 200 euro voor de koffer alleen.

Los daarvan denk ik nog aan de aanschaf van een tweede moto, een MT-01 met OS kit. Als je op 2dehands.net staat zie je er eentje te koop voor 6000 euro, aan de belgische kust. Het trekt me wel aan en kan hem krijgen voor minder dan 5000 euro. Veel kan hij dan toch niet meer zakken in waarde.

Ward.
 
Dag allemaal,

Mijn scarver staat ondertussen op 49500 km, hij rijd verrassend goed na een jaartje niet gebruikt te zijn geweest wegens verhuis naar het buitenland. Een nieuwe batterij was wel nodig. Mijn stuur is nog een beetje krom na een accidentje, maar daar ben ik al weer aan gewoon.

Volgende week installeer ik een dubbele xenon (twee dimlichten met grootlicht stand, dus aan iedere kant van de unit eentje, hoop dat de boel niet wegsmelt). De Scarver is tweedehands bijna waardeloos geworden, zeker omdat mijne veel meer km's en krassen heeft dan de meeste andere die met bijna geen km's worden aangeboden voor prijzen hier in Belgie onder de 3000 euro.

Ik ben ook vruchteloos op zoek naar een hardcase voor in de tank te zetten, maar wil hier geen hoge prijs voor betalen (nieuw 300$+). Weet iemand er eentje zijn of doet iemand er eentje weg?

Ik rijd ook al lang met een monolock rond, met een givi koffer van 30 liter, en denk er nu aan om die te ververvangen voor een grote, E470, met 49 liter inhoud. Het staat niet zo mooi op een scarver, maar het is o zo praktisch! Iemand er ervaring mee? Wel kostelijk, tussen 150 en 200 euro voor de koffer alleen.

Los daarvan denk ik nog aan de aanschaf van een tweede moto, een MT-01 met OS kit. Als je op 2dehands.net staat zie je er eentje te koop voor 6000 euro, aan de belgische kust. Het trekt me wel aan en kan hem krijgen voor minder dan 5000 euro. Veel kan hij dan toch niet meer zakken in waarde.

Ward.

Hay Ward,

pas op met een ontzette voorvork. Wanneer je hard remt vangt dit onderdeel grote krachten op. Door de ontzetting kunnen bepaalde punten verzwakt zijn. Dit kan gevaarlijk zijn. Daarnaast kan het invloed hebben op de stuureigenschappen.

Over koffertjes, zelf heb ik een E370. Voor mij een ideaal formaatje. Helm en kleding past er precies in. Ik heb er een remlicht in gezet ver Givi zelf, een echte aanrader omdat je eigen remlicht ver onder de koffer komt te zitten en dus iets minder goed te zien is. Het inbouwen van dit setje is zeer eenvoudig en ook goed te betalen (32,-)

De originele hardcases zijn inderdaad moeilijk te vinden. Soms komen ze op ebay voorbij voor zo`n E200,- incl.

De scarvers zijn inderdaad niet zo duur meer, dat is alleen maar goed nieuws als je er eentje wil gaan kopen... Of er net eentje gekocht hebt, zoals ik.

Succes in ieder geval !

Ben.
 
een E370 is amper groter dan mijne, dus daar ga ik niet voor gaan, ik heb het kleinste model, die van 27 of 29 liter, net goed voor je helm, slot en handschoenen. Nu wil ik dus wel iets groter.

200 euro is echt veel te veel voor zo een kleine koffer, dat is 10% van een tweedehands scarver soms!

Een ontzette vork? Ben na het accidentje naar een dealer geweest, die hebben de vork laten ontspannen.. dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden. Hoop dat dat voldoende was. Een nieuw stuur zou wel goed zijn, maar nu de scarver zo goedkoop is geworden vind ik de nieuwprijs van een stuur te veel. Ik geloof dat het ook een 300 tal euros was. Tweedehands vind je dat moeillijk natuurlijk. Dacht al aan zo een tuning achtig stuurtje, maar vraag het af als dat nog werkt met het schermpje.
 
een E370 is amper groter dan mijne, dus daar ga ik niet voor gaan, ik heb het kleinste model, die van 27 of 29 liter, net goed voor je helm, slot en handschoenen. Nu wil ik dus wel iets groter.

200 euro is echt veel te veel voor zo een kleine koffer, dat is 10% van een tweedehands scarver soms!

Een ontzette vork? Ben na het accidentje naar een dealer geweest, die hebben de vork laten ontspannen.. dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden. Hoop dat dat voldoende was. Een nieuw stuur zou wel goed zijn, maar nu de scarver zo goedkoop is geworden vind ik de nieuwprijs van een stuur te veel. Ik geloof dat het ook een 300 tal euros was. Tweedehands vind je dat moeillijk natuurlijk. Dacht al aan zo een tuning achtig stuurtje, maar vraag het af als dat nog werkt met het schermpje.

Als je bij de dealer bent geweest met de vork dan zal het wel in orde zijn.

Een stuur kun je wel 2dehands vinden bij: motorparts-online.com

Als je de waarde van de motor belangrijk vind, zou ik het toch bij originele onderdelen houden.

Ben.
 
een E370 is amper groter dan mijne, dus daar ga ik niet voor gaan, ik heb het kleinste model, die van 27 of 29 liter, net goed voor je helm, slot en handschoenen. Nu wil ik dus wel iets groter.

200 euro is echt veel te veel voor zo een kleine koffer, dat is 10% van een tweedehands scarver soms!

Een ontzette vork? Ben na het accidentje naar een dealer geweest, die hebben de vork laten ontspannen.. dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden. Hoop dat dat voldoende was. Een nieuw stuur zou wel goed zijn, maar nu de scarver zo goedkoop is geworden vind ik de nieuwprijs van een stuur te veel. Ik geloof dat het ook een 300 tal euros was. Tweedehands vind je dat moeillijk natuurlijk. Dacht al aan zo een tuning achtig stuurtje, maar vraag het af als dat nog werkt met het schermpje.

een nieuwe stuurbuis is geen 300 euro (en ik kan het weten B| , kostte mij vorig jaar iets van maximaal 150 of 160 euro...nieuw bij de dealer, zal even de rekening opzoeken zodat ik het echte bedrag goed kan noemen.)
 
De vakantie naar Tsjechie zit er inmiddels op. En wat was het GAAF! Ik heb heerlijk gereden, mooie omgeving in het zuiden van Tsjechie en natuurlijk eventjes naar de heimat van mijn muisje geweest! In Beieren kun je erg mooi rijden.

Totaal geen problemen met de motor gehad, mijn ventje ook niet met de zijne. De scarver is zeer geschikt voor bergen en korte bochtjes, maar dat wisten we natuurlijk allemaal wel.

Ik vond het zo leuk dat we voor augustus meteen weer een motorvakantie hebben geboekt. Ditmaal in Duitsland, Frankische Schweiz. Ik heb er nu al zin in!

Op de snelweg vind ik wel dat de motor ietwat tekort komt. Maar ik wil de goede rij-eigenschappen van de Scarver ook niet echt missen. Gelukkig mag ik zo nu en dan op de motor van mijn vent, kan ik ook even harder dan 180 km!

Ps: wij doen ook zelf het onderhoud van de motoren, dat wil zeggen mijn man. Dat gaat prima ook voor de Scarver
 
Alarmlicht zit er op, het volgende heb ik hiervoor nodig gehad:

- relais
- 3 diodes van 4Amp
- blinkgeber, 10-200W
- wat kabeltjes en aansluitmateriaal

Het was even puzzelen maar het is gelukt. Indien iemand interesse heeft kan ik ook wel een aansluitschematje posten.

Ben.
 
Hallo allen,

Heb hier in België een 2 Scarvers zien staan. Eentje van 2004 met 17000km en eentje van 2002 met 4000km. Allebei met ABS en handvatverwarming, allebei aan 3990 euro. Is dat een goede prijs of kan er nog iets af ?

Verder vroeg ik me af of de Scarver geschikt is als je zoals ik 185cm bent. Zal ik niet te laag zitten ? Gisteren nog even met een Honda CB600F Hornet gereden en zat er wat geplooid op, wat uiteraard niet ideaal is.
 
Hallo allen,

Heb hier in België een 2 Scarvers zien staan. Eentje van 2004 met 17000km en eentje van 2002 met 4000km. Allebei met ABS en handvatverwarming, allebei aan 3990 euro. Is dat een goede prijs of kan er nog iets af ?

Verder vroeg ik me af of de Scarver geschikt is als je zoals ik 185cm bent. Zal ik niet te laag zitten ? Gisteren nog even met een Honda CB600F Hornet gereden en zat er wat geplooid op, wat uiteraard niet ideaal is.

Ik had met mijn 1.85 niet echt problemen met de ruimte op de Scarver.
Maar uiteindelijk heb ik wel de steps verlaagd en het zadel verhoogd.
Dat laatste heeft wel als nadeel dat je waarschijnlijk ook je stuur en ruit gaat verhogen.

Voor wat de prijzen betreft; ik ben niet bekend in Belgie.
Maar het doet mij (in NL) niet verkeerd aan.
Hou wel in de gaten of er schade is, of er een beurtje/onderhoud aan zit te komen, en de conditie van oa banden en riem.

Laatste tip: maak altijd een proefrit, liefst zo lang mogelijk.
Al vind je EEN motor uiteindelijk toch niets, ben je mooi wel een ervaring rijker.
Veel plezier, en succes!
 
Laatst bewerkt:
Maakt het modeljaar trouwens veel uit ? Ik dacht dat er in eerdere modeljaren wat probleempjes waren ?
 
Maakt het modeljaar trouwens veel uit ? Ik dacht dat er in eerdere modeljaren wat probleempjes waren ?

Die van mij was uit 2002, niets mis mee.
Maar daarna kwamen ze met Dual Spark, wat prettiger reed oid.
Het jaar weet ik zo 1 2 3 niet ... sorry.

Postman!
Jij misschien?
 
denk dat ik wat problemen heb gekregen met mijn koppeling.
na te hebben geprobeerd xenon te installeren en remolie bij te vullen (nog niet gelukt) gisteren, merkte ik bij het vertrekken in tweede (gas vol open) dat de motor een halve second niets deed, en dat twee keer zo hard doortrok met een grote schok. echt geen lachertje toen dat later in een bocht gebeurde.

denken jullie dat de koppeling versleten is? of de riem die overschiet (enkel bij volle gas). erg problematisch in ieder geval. klinkt niet als een kleinigheidje en het is erg gevaarlijk om te rijden.
 
Die van mij was uit 2002, niets mis mee.
Maar daarna kwamen ze met Dual Spark, wat prettiger reed oid.
Het jaar weet ik zo 1 2 3 niet ... sorry.

Postman!
Jij misschien?

HOi Oma,

Nee ik weet verder ook niet wat er mis mee kon zijn. Ze rijden prima, en zuinig. Er zijn overigens wel terugroep acties geweest in 2002, maar die problemen zouden dus allemaal verholpen moeten zijn (indien het onderhoud bij de dealer is gebeurd in die tijd), maar welke dit zijn geweest weet ik niet. (had o.a. geloof ik met een mogelijk los te laten bout te maken.)
 
denk dat ik wat problemen heb gekregen met mijn koppeling.
na te hebben geprobeerd xenon te installeren en remolie bij te vullen (nog niet gelukt) gisteren, merkte ik bij het vertrekken in tweede (gas vol open) dat de motor een halve second niets deed, en dat twee keer zo hard doortrok met een grote schok. echt geen lachertje toen dat later in een bocht gebeurde.

denken jullie dat de koppeling versleten is? of de riem die overschiet (enkel bij volle gas). erg problematisch in ieder geval. klinkt niet als een kleinigheidje en het is erg gevaarlijk om te rijden.

De koppeling is makkelijk te checken, zo langzaam mogelijk gaan rijden in de hoogste versnelling, dan je gas open trekken en kijken naar je toerenteller en snelheidsmeter. De toerenteller mag niet veel sneller oplopen dan de snelheidsmeter. Wanneer je toerenteller dit wel doet (dus eigenlijk van 1500 tpm naar 5000 tpm in 1 hele snelle beweging) is je koppeling versleten.

Gas probleem kan misschien ook de injectie zijn die nog wakker moet worden.
 
Alarmlicht zit er op, het volgende heb ik hiervoor nodig gehad:

- relais
- 3 diodes van 4Amp
- blinkgeber, 10-200W
- wat kabeltjes en aansluitmateriaal

Het was even puzzelen maar het is gelukt. Indien iemand interesse heeft kan ik ook wel een aansluitschematje posten.

Ben.

als je zou willen, hier heb ik ook wel interesse in....
 
De vakantie naar Tsjechie zit er inmiddels op. En wat was het GAAF! Ik heb heerlijk gereden, mooie omgeving in het zuiden van Tsjechie en natuurlijk eventjes naar de heimat van mijn muisje geweest! In Beieren kun je erg mooi rijden.

<knip>

Ps: wij doen ook zelf het onderhoud van de motoren, dat wil zeggen mijn man. Dat gaat prima ook voor de Scarver

Is volgens mij ook prima te doen, zeker met de handleiding erbij. (en handige faq's op i-net.)
Probleem bij mij is de tijd en ruimte om dit te doen.
Het enige dat mij een beetje problematisch lijkt (vroeger met de gpz wel zelf gedaan overigens) is de olie vervangen.
Hoe lost je man het mogelijke lekken van de olie, bij het vervangen van het oliefilter, op?
 
Als jij leven in dit draadje blaast, dan doe je dat ook meteen wel goed zeg he :o !
Meteen VIER postings ... goed bezig
 
beste mensen,
heb in februari 2007 mijn scarvertje gekocht omdat ik er verliefd op werd op de motorbeurs in zwolle. Heb hem indertijd opgehaald, 50 km verderop met -6 graden. Mooi tochtje naar huis.
nooit geweten van dit forum. Ga het snel eens helemaal doorlezen.
overigens noem ik 'haar'mijn huppelk....tje.
heerlijk beestje.
groetjes, Thees.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan