suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Ach; het voordeel is dat je dan weer blij bent met een nieuwe band ;)

Ik ga vandaag mijn nieuwe Bandit 1250 SA ophalen. Deze wordt op mijn verzoek afgeleverd op Pirelli Diablo's. Daar heb ik hele goede ervaringen mee van mijn Bandit 600S..
I keep you posted 8-)
 
Haha, nee toen nog niet, nu wel, maar nog geen foto..
is ook nog weinig aan te zien als een std Bandit 1250... ;)
 
Nou, nog geen foto's deze keer, komen binnenkort.

Wel de eerste 300km gereden! Woon werk, grotendeels binnendoor en wat snelweg (spits).

Ervaringen:
- Versnellingen zijn langgggg!!! Ga denk ik het voortandwiel (18T) vervangen door 17T. in 6 rijden is pas bij 110 te doen, en wegrijden/stapvoets een tikje onhandig vind ik.

- Stuurt prima! (mede dankzij de Pirelli Diablo banden..)
- Achterveer is stug maar dempt te weinig.. (net als op de oude Bandit dus..)
- 1250 is sterk!

Over een paar dagen tanken, eerste keer was de tank niet helemaal vol dus weet het verbruik nog niet echt.

Verder heb ik er Xenon in zitten, een tankpad geplakt en SBK stuur gemonteerd..
Vooral het stuur is een enorme verbetering wat mij betreft..
 
Hallo mede Bandit rijders,

Vanaf 2008 rij ik op een blauwe 1250. Ik vertel jullie niets nieuws als ik zeg dat het een geweldige fiets is. ;)
 
Bij deze een foto van mijn fiets. Inmiddels zijn er wel enkele veranderingen aangebracht.
Zal daar foto's van nemen en ze dan hier plaatsen.
full
 
hé super mooie fiets toch ik heb de zelfde met volle kuip.

Persoonlijk vind ik het mooi om het motorblok te zien en toen was er geen Bandit 1250 met volle kuip. ;)

Naderhand heb ik een bijpassende topkoffer met rugsteun gekocht. Zoals hiervoor al vermeld vind ik ook dat de topkoffer teveel over de buddyseat staat.
Wanneer mijn vrouwtje achterop zat, :) zat ik zowat op de tank. Dit euvel ;) is opgelost doordat zij nu zelf een motorscooter bezit.

De veranderingen die doorgevoerd zijn:

pro-oiler kettingsmeersysteem (geen vieze handen meer) :}
TFI Tuning Box stage 1
Speedohealer
Gipro A-TRE versnellingsindicator
Beowulf einddemper
Zero Graffity toerruitje is onderweg.

Nog te wensen zijn Hypro vering.

Gr. Arno.
 
pro-oiler kettingsmeersysteem (geen vieze handen meer) :}
TFI Tuning Box stage 1
Speedohealer
Gipro A-TRE versnellingsindicator
Beowulf einddemper
Zero Graffity toerruitje is onderweg.

Nog te wensen zijn Hypro vering.

Gr. Arno.

Arno, waarom wil je er eigenlijk Hy(per)pro vering op? Persoonlijk vindt ik de Bandit voldoende strak geveerd. Bij een test die ik eens heb gelezen maakte verandering van veren (voor) en de complete schokbreker (achter) nauwelijks verschil, behalve als het een öhlins schokbreker was.

Theun
 
Arno, waarom wil je er eigenlijk Hy(per)pro vering op? Persoonlijk vindt ik de Bandit voldoende strak geveerd. Bij een test die ik eens heb gelezen maakte verandering van veren (voor) en de complete schokbreker (achter) nauwelijks verschil, behalve als het een öhlins schokbreker was.

Theun

Theun,

Deze motor bevalt me dusdanig goed dat er een aantal zaken verandert gaan worden. De bedoeling is dan ook om er vele jaren plezier mee te beleven.

Over Hyperpro lees ik alleen maar hele goede bevindingen als je gaat Googlen. Zelfs een test gelezen over een nieuwe Bandit 650 waarvan de vering ook niet optimaal is.
De test welke jij gelezen hebt zou ik dan ook graag zelf willen lezen, weet niet of jij nog weet waar en/of wie die test heeft gedaan.

Hyperpro heeft op dit moment speciaal voor de Bandit 1250 een pakket samengesteld. Lijkt mij dat ze dit niet voor niets doen.

Ter aanvulling van mijn eerdere posting: bij Top Sellerie een andere buddyseat besteld. Na een half uur rijden had ik al pijn in mijn .......

Gr. Arno.
 
Theun,

Deze motor bevalt me dusdanig goed dat er een aantal zaken verandert gaan worden. De bedoeling is dan ook om er vele jaren plezier mee te beleven.

Over Hyperpro lees ik alleen maar hele goede bevindingen als je gaat Googlen. Zelfs een test gelezen over een nieuwe Bandit 650 waarvan de vering ook niet optimaal is.
De test welke jij gelezen hebt zou ik dan ook graag zelf willen lezen, weet niet of jij nog weet waar en/of wie die test heeft gedaan.

Hyperpro heeft op dit moment speciaal voor de Bandit 1250 een pakket samengesteld. Lijkt mij dat ze dit niet voor niets doen.

Ter aanvulling van mijn eerdere posting: bij Top Sellerie een andere buddyseat besteld. Na een half uur rijden had ik al pijn in mijn .......

Gr. Arno.


Welke test was dat van de Bandit 650, heb al veelvuldig op Hyperpro+Bandit 650 gezocht zonder veel resultaat. Aangezien mijn GSX650F een veredelde Bandit 650 met kuip is.
 
Theun,

Deze motor bevalt me dusdanig goed dat er een aantal zaken verandert gaan worden. De bedoeling is dan ook om er vele jaren plezier mee te beleven.

Over Hyperpro lees ik alleen maar hele goede bevindingen als je gaat Googlen. Zelfs een test gelezen over een nieuwe Bandit 650 waarvan de vering ook niet optimaal is.
De test welke jij gelezen hebt zou ik dan ook graag zelf willen lezen, weet niet of jij nog weet waar en/of wie die test heeft gedaan.

Hyperpro heeft op dit moment speciaal voor de Bandit 1250 een pakket samengesteld. Lijkt mij dat ze dit niet voor niets doen.

Ter aanvulling van mijn eerdere posting: bij Top Sellerie een andere buddyseat besteld. Na een half uur rijden had ik al pijn in mijn .......

Gr. Arno.

Arno,
Ik kan die test helaas niet meer vinden. Het was een onderdeel van een duurtest. Waarschijnlijk gelezen in "Motorrad"; het blad en niet op de website. Ik kan me ook niet meer met zekerheid herinneren of Hyperpro getest werd (ik dacht het wel, want ik kan me een plaatje meer een paarse achterschokbreker herinneren).
Mocht je die Hyperpro set kopen, ben ik wel benieuwd naar het resultaat.

Theun
 
@ Kadett_GSX

Via Google zoeken met 'test hyperpro bandit 1250'. Test van Motormaniacs. Suzuki GSX650F + veringsrapport.

@ Theun

Wanneer het zover is zal ik zeker mijn bevindingen hier plaatsen. Eerst even sparen. ;)
 
Nog bedankt voor de 'link' leuk stukje leesvoer!

Bekend gezicht onder het zadel trouwens, heb zelf ook een Pro Oiler met electro kastje op dezelfde plek :) Alleen wou ik de ruimte voor gereedschapset niet op offeren. GSX650F zadel is uit 1 geheel met een holle ruimte boven de ECU. Daar de containter opgeplakt met de 3M klitteband.

Kan je eventueel van de zijkant een plaatje schieten van jouw Nuvi en de montage aan het stuur. Ben zelf ook aan het kijken en ben benieuwd hoeveel ruimte er precies nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Kan je eventueel van de zijkant een plaatje schieten van jouw Nuvi en de montage aan het stuur. Ben zelf ook aan het kijken en ben benieuwd hoeveel ruimte er precies nodig is.

Aangezien ik de Nuvi voor mijn werk gebruik heb ik alleen een Ram-mount met kogel gekocht.
full
 
Aangezien ik de Nuvi voor mijn werk gebruik heb ik alleen een Ram-mount met kogel gekocht.
[afbeelding]

Die zou bij mij wellicht ook passen (mijn schermpje zit met stangetjes aan het stuur, dus het is een volle boel op dat stuur.

Arno, ik kan het natuurlijk opzoeken, maar zo'n Nuvi kun je daar ook "zelfgemaakte (met bv "Tyre")" routes of bv. routes van "gpstracks.nl" inladen?
Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Theun
 
Laatst bewerkt:
Zo, mijn nieuwste aanwinst zit er op. *D Met mijn lengte van 191 cm en de buddyseat in de hoge stand, wilde ik graag een hoger scherm.
Het is de Zero Gravity geworden.


full
 
Ik kom op internet bij zero gravity bij een amerikaans bedrijf uit. Kun je me aangeven waar je dit scherm kunt kopen. Tevens zie ik dat er drie types zijn. Welk type is dit?? Zelf heb ik inmiddels twee andere schermpjes gehad. Eén met zo'n extra ruitje er bovenop en nu een van Givi. Ik moet zeggen deze bevalt redelijk maar ik zou liever nog meer uit de wind zitten. Ik krijg het idee dat het type sport touring 23-172 een groter ruit is dan de Givi ruit. Kun je je bevindingen doorgeven of mail even naar lubbersen.ja@hetnet.nl
 
Het is inderdaad het type sport touring. Op de site van www.holeshot.com ( Dale Walker) staat veel informatie over allerhande spullen.

Zelf wil ik nog de spiegelverbreders kopen. Mo-tech heeft ze ook, maar die vind ik niet mooi. Misschien zijn er hier op het forum meerdere bandit rijders die graag meer willen zien wat er achter je gebeurt.
Om nu 1 setje te bestellen vanuit Amerika, 49,95 Dollar, en dan verzend-, inklaringskosten en btw is een dure grap.
Dus als er interesse is, laat het weten.

Vandaag ga ik toeren en zal mijn bevindingen hier laten weten.

Gr. Arno.
 
Arno,

Ik zie dat je een "Beowulf" demper hebt gemoteerd. Zelf heb ik de orginele melkbus vervangen door een Laser Duo-tech. Hoe bevalt die Beowulf? De Laser sloeg wel een gat in de begroting met €330. Bovendien was enig praten nodig om de Directrice ervan te overtuigen dat ik echt een andere demper nodig had.
Het positieve van de Laser is dat het "natte dweil" geluid vervangen wordt door een big bike waardige sound. Het ziet er (in mijn ogen) aanzienlijk beter uit omdat het de lijn van de motor volgt. Daarbij krijg je ook nog eens zo'n 6Pk en 6Nm extra. Het enige nadeel is dat de zijkoffers niet meer passen. Voor mij geen probleem, want die heb ik toch niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan