Bandit topic deel 22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zitten wel wat van die trucjes in ja. Daar is de lambdasonde oa. voor. Op het Duitse Banditforum staan allerlei trucjes om de Ecu te foppen en zo (lambdasonde omzeilen).

Maar 1 sept. ga ik naar Paul Ritzen (www.ritzenmotors.nl) om hem af te laten stellen. Hij ging zich inlezen en verdiepen in de B1250, dus waarschijnlijk hoor ik van hem meer!
Aah kijk aan! klinkt goed! ben benieuwd hoeveel je kunt winnen door alleen softwarematig als het ware zaken aan te passen en te omzeilen. :Y
En als het voor je uitgezocht wordt is het helemaal goed natuurlijk ;)
 
Oh, de injectie-Bandits hebben geen reserve knop meer hoor. Alleen de indicatie aan het stuur!
Mijn B600 had ik overigens ook altijd op reserve staan zodat ik die knop nooit om hoefde te draaien, ik zag vanzelf op het dashboard als ie op reserve ging...

Als ik normaal rij loopt de B1250 1:17, maar voor 1:15 hoef je niet gek te doen.

Overigens; hij loopt al een stuk beter (krachtiger!) met de Akra!
Nu doet ie zelfs al Powerwheelies in 1! Alleen op het gas... geen koppeling erbij of zo.
Dat deed ie voorheen nog niet.
Ben benieuwd wat het scheelt als ook de airbox nog open wordt..
Is een standaard 1250 zo slap dan? Powerwheelies deed/doet de mijne vanaf 3.000 toeren in de 1 :+
 
Is een standaard 1250 zo slap dan? Powerwheelies deed/doet de mijne vanaf 3.000 toeren in de 1 :+
dat heeft niet alles met slap te maken, maar met de hele motorconstructie.. zwaartepunt, gearing, lengte achterbrug, enz, dat de jouwe wheelies deed wil niet zeggen dat ie ook sneller (sterker) zou zijn.
Ik wil overigens ook niet zeggen dat de 1250 wél sneller is.. want dat weet ik echt niet!
ik weet alleen dat ie geen powerwheelies deed en nu wel, daar ging het mij om ;).

Overigens: een motor met een dipje in het vermogen wheeliet vaak ook goed :+ na de dip komt het vermogen er ineens in, en dan gaat het voorwiel omhoog :+
dat is ook weer niet wat je wil!

Je kan zelf zien hoeveel vermogen/koppel een 1250 standaard heeft, ik heb nooit een vergelijking in een dynochart gezien met een 1200.. (heeft iemand een dyno van een std. 1200???)
Volgens mij is de 1250 niet echt sterker/sneller, maar hij loopt wel heel mooi, de carburatie van de oude vond ik niet echt geweldig.. zeker niet in de kou.
 
Laatst bewerkt:
Aah kijk aan! klinkt goed! ben benieuwd hoeveel je kunt winnen door alleen softwarematig als het ware zaken aan te passen en te omzeilen. :Y
En als het voor je uitgezocht wordt is het helemaal goed natuurlijk ;)
Yep, Ritzen is wel een echte tuner en hoewel ik niet zoveel gekke dingen ga doen, wil hij er zelf ook wat van weten dus dat zoekt hij uit.
Hopelijk zit er nog wat bij waar we wat aan hebben..!

Gewoon een motor op een bank zetten en air/fuel ratio afstellen kan bij wijze van spreke elke gek, met een computer/Yoshi tool.
 
Laatst bewerkt:
dat heeft niet alles met slap te maken, maar met de hele motorconstructie.. zwaartepunt, gearing, lengte achterbrug, enz, dat de jouwe wheelies deed wil niet zeggen dat ie ook sneller (sterker) zou zijn.
Hij loopt 110 op de GPS in de 1, dus kort gegeared is ie ook weer niet :P
Ik wil overigens ook niet zeggen dat de 1250 wél sneller is.. want dat weet ik echt niet!
ik weet alleen dat ie geen powerwheelies deed en nu wel, daar ging het mij om ;).

Overigens: een motor met een dipje in het vermogen wheeliet vaak ook goed :+ na de dip komt het vermogen er ineens in, en dan gaat het voorwiel omhoog :+
dat is ook weer niet wat je wil!

Je kan zelf zien hoeveel vermogen/koppel een 1250 standaard heeft, ik heb nooit een vergelijking in een dynochart gezien met een 1200.. (heeft iemand een dyno van een std. 1200???)
Volgens mij is de 1250 niet echt sterker/sneller, maar hij loopt wel heel mooi, de carburatie van de oude vond ik niet echt geweldig.. zeker niet in de kou.
Geen merkbare dipjes, bij de 3.000 toeren komt het koppel er grondig in en hij blijft gewoon gaan :P Ik zal nu ergens tussen de 130-140pk hebben, geen idee welke maar 't zal minder zijn dan de GSX-R had vanwege de kleinere carbs, maar de standaard 1200 kan volgens mij ook powerwheelies in de 1...

In de kou is gewoon armoe zo dramatisch :+
 
Oh, de injectie-Bandits hebben geen reserve knop meer hoor. Alleen de indicatie aan het stuur!
Mijn B600 had ik overigens ook altijd op reserve staan zodat ik die knop nooit om hoefde te draaien, ik zag vanzelf op het dashboard als ie op reserve ging...

Als ik normaal rij loopt de B1250 1:17, maar voor 1:15 hoef je niet gek te doen.
Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik mijn B600 K4 ooit handmatig op reserve heb hoeven zetten. Nee, dat hoefde ik nooit. Is ook nog nooit gaan haperen of wat dan ook, wat bij de B12 indicatie is dat je hem over moet gaan zetten.

Hoe kan dat dan?
 
Hij loopt 110 op de GPS in de 1, dus kort gegeared is ie ook weer niet :PGeen merkbare dipjes, bij de 3.000 toeren komt het koppel er grondig in en hij blijft gewoon gaan :P Ik zal nu ergens tussen de 130-140pk hebben, geen idee welke maar 't zal minder zijn dan de GSX-R had vanwege de kleinere carbs, maar de standaard 1200 kan volgens mij ook powerwheelies in de 1...

In de kou is gewoon armoe zo dramatisch :+
110 in 1 met Bandit blok??
Met GSXR blok wil ik wel geloven..
GSXR blok is zowieso een ander verhaal; je hebt nu een soort GSR 1200 (1100) Bandit :+
 
@ Joris: Even in het WPH gekeken, de 600 heeft standaard 32mm carbs... Ben heel benieuwd hoe zoiets reageert op 36mm's :P
 
Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik mijn B600 K4 ooit handmatig op reserve heb hoeven zetten. Nee, dat hoefde ik nooit. Is ook nog nooit gaan haperen of wat dan ook, wat bij de B12 indicatie is dat je hem over moet gaan zetten.

Hoe kan dat dan?
ik nie snap nie..?
ik had een B600S van 2002, die had nog een benzinekraan + indicatie op dashboard.
Mijn 1250S heeft geen benzinekraantje meer.. alleen dashboard.
Een B12K6 is geen injectie denk ik? Dan zal die wel een kraantje hebben...
Maar een 600k4 die geen kraan heeft???
 
110 in 1 met Bandit blok??
Met GSXR blok wil ik wel geloven..
GSXR blok is zowieso een ander verhaal; je hebt nu een soort GSR 1200 (1100) Bandit :+
Nee met GSX-R blok... De gearing is precies hetzelfde, maar hij draait wat meer toeren :P Met het 1200 blok was 100 in de 1 :)
 
@ Joris: Even in het WPH gekeken, de 600 heeft standaard 32mm carbs... Ben heel benieuwd hoe zoiets reageert op 36mm's :P
Ik verwacht niet dat hij er veel sterker op zal worden..
Wellicht als de cilindervulling niet best is dat het er wat beter op wordt, maar dan moet je iig ook de luchtinlaat "vrij" maken dus losse filters of een airbox die goed open is...

De doorstroomsnelheid in die carbs zal lager liggen als op een 1200 wat weer gevolgen heeft voor je brandstofmengsel, dus ik ben benieuwd of er dan nog wat van klopt..
In grote lijnen zal hij er wel op lopen..

Je kan ongeveer berekenen voor watvoor luchtflow de carbs gedimensioneerd zijn.
cilinderinhoud x het aantal vullingen per minuut, dus grofweg gewoon inhoud x toerental.
die kan je vergelijken..
B600: 600x12,000 = 7,2 miljoen
B1200: 1200 x 9500(?)=11,4 miljoen

Als je de verhouding van die 2 pakt zie je dat de carbs van een 1200 (op een 1200!) ca 40% meer lucht verplaatsen...

Aangezien het constant vacuum carbs zijn heb je wel kans dat ze gewoon niet helemaal open gaan en je er niks van merkt :+
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht niet dat hij er veel sterker op zal worden..
Wellicht als de cilindervulling niet best is dat het er wat beter op wordt, maar dan moet je iig ook de luchtinlaat "vrij" maken dus losse filters of een airbox die goed open is...

De doorstroomsnelheid in die carbs zal lager liggen als op een 1200 wat weer gevolgen heeft voor je brandstofmengsel, dus ik ben benieuwd of er dan nog wat van klopt..
In grote lijnen zal hij er wel op lopen..

Je kan ongeveer berekenen voor watvoor luchtflow de carbs gedimensioneerd zijn.
cilinderinhoud x het aantal vullingen per minuut, dus grofweg gewoon inhoud x toerental.
die kan je vergelijken..
B600: 600x12,000 = 7,2 miljoen
B1200: 1200 x 9500(?)=11,4 miljoen

Als je de verhouding van die 2 pakt zie je dat de carbs van een 1200 (op een 1200!) ca 40% meer lucht verplaatsen...


Aangezien het constant vacuum carbs zijn heb je wel kans dat ze gewoon niet helemaal open gaan en je er niks van merkt :+
9500? De mijne draait 2.000 meer hoor :+


Ik denk idd ook niet dat het veel zal helpen... Bovenin misschien wel, maar in het midden is de doorstroomsnelheid waarschijnlijk veel te laag. Naja, Daar kom je maar op 1 manier achter :+
 
9500? De mijne draait 2.000 meer hoor :+


Ik denk idd ook niet dat het veel zal helpen... Bovenin misschien wel, maar in het midden is de doorstroomsnelheid waarschijnlijk veel te laag. Naja, Daar kom je maar op 1 manier achter :+
ik zei B12 geen GSXR1100 :+

of hoeveel toeren maakt een standaard B12 eigenlijk??

Bij een CV carburateur kan de doorstroom eigenlijk niet te laag worden volgens mij; dan blijft de schuif gewoon dicht.
Kan wel zijn dat de schuif bij redelijke belasting nog altijd ver dicht staat en het geheel niet echt optimaal werkt...
 
Laatst bewerkt:
4??
hoeveel toeren kan die maken?
14.500...
9500? De mijne draait 2.000 meer hoor :+


Ik denk idd ook niet dat het veel zal helpen... Bovenin misschien wel, maar in het midden is de doorstroomsnelheid waarschijnlijk veel te laag. Naja, Daar kom je maar op 1 manier achter :+
ik zei B12 geen GSXR1100 :+

of hoeveel toeren maakt een standaard B12 eigenlijk??
En 10.000 :P
Bij een CV carburateur kan de doorstroom eigenlijk niet te laag worden volgens mij; dan blijft de schuif gewoon dicht.
Kan wel zijn dat de schuif bij redelijke belasting nog altijd ver dicht staat en het geheel niet echt optimaal werkt...
Hm, zit wat in. Dan kan het sowieso geen kwaad te proberen :P
 
Maar dat krijg je toch nooit goed in precies dezelfde kleur? :o
Heb je lakstiften voor, en nu ik er toch aan denk, die moet ik zelf ook nog hebben. www.japarts.nl, nu nog ff zoeken wat m'n kleurcode is :P

Misschien ook wel handig om dat er in de OP bij te zetten voor de meest voorkomende kleuren :)
 
Laatst bewerkt:
Alle kleuren van de Bandits... De meest voorkomende zijn dikgedrukt, allen met een toelichting. Voor niet metallic rood geldt eigenlijk altijd dat het erg verkleuringsgevoelig is, dus het is mogelijk dat je bestelde verf niet overeenkomt... Van de xx50 modellen weet ik de voorkomendheid niet, dus die zijn open gelaten...

GSF400
- BLACK (Code 019) (zwart)
- PRUSSIAN BLUE METALLIC (Code 24V) (blauw)
- MARBLE PURE RED (Code 07P) (gewoon rood)
- DEEP PURPLE (Code 1HU) (paars)
_______________________________________

GSF600 (1995)
- TRIAL GREEN METALLIC (Code 0WP) (felgroen, niet in NL geleverd)
- MARBLE ITALIAN RED (Code 28V) (gewoon rood)

GSF600 (1996)
- TRIAL GREEN METALLIC (Code 0WP) (felgroen, niet in NL geleverd)
- MARBLE ITALIAN RED (Code 28V) (gewoon rood)
- CANDY TEAL BLUEISH GREEN (Code 1ZV) (blauwig groen of groenig blauw, zijn de geleerden het niet over eens.

GSF600 (1997)
- CANDY MARINE BLUEISH GREEN (Code Y0V) (blauw/groen, LET OP! Anders dan 1ZV!)
- MARBLE ITALIAN RED (Code 28V) (gewoon rood)
- PEARL NOVELTY BLACK (Code 33J) (zwart)

GSF600 (1998)
- CANDY MARINE BLUEISH GREEN (Code Y0V) (blauw/groen)
- CANDY FAIRY ORANGE (Code Y3H) (oranje, niet in NL geleverd)
- PEARL NOVELTY BLACK (Code 33J) (zwart)

GSF600 (1999)
- CANDY KORAN ORANGE (Code Y0W) (oranje, niet in NL geleverd)
- DARK SPACE BLUE (Code Y7H) (donker blauw)
- PEARL NOVELTY BLACK (Code 33J) (zwart)

GSF600 (2000)
- PEARL DEEP BLUE (Code 1LF) (donkerblauw)
- PEARL HELIOS RED (Code Y7M) (weer een nieuwe normale rood)
- PEARL NOVELTY BLACK (Code 33J) (zwart)

GSF600 K1 (2001)
- CANDY GRAND BLUE (Code YC2) (blauw)
- CANDY ANTARES RED (Code 19A) (nog een rood)
- PEARL NOVELTY BLACK (Code 33J) (zwart)

GSF600 K2 (2002)
- CANDY GRAND BLUE (Code YC2) (blauw)
- SONIC SILVER METALLIC (Code YD8) (zilvergrijs)
- CANDY ANTARES RED (Code 19A) (rood)
- PEARL NOVELTY BLACK (Code 33J) (zwart)

GSF600 K3 (2003)
- SUZUKI DEEP BLUE NO.2 (YBA) (blauw)
- PEARL ORPIMENT YELLOW (Code YU9) (geel)
- PEARL NOVELTY BLACK (Code 33J) (zwart)
- SONIC SILVER METALLIC (Code YD8) (zilvergrijs)

GSF600 K4 (2004)
- PEARL NEBULAR BLACK (Code YAY) (zwart)
- MEDIUM BLUE NO.2 (PEARL) (Code YBB) (lichter blauw)
- SONIC SILVER METALLIC (Code YD8) (zilvergrijs)

GSF600Z K4 (2004)
- MEDIUM BLUE NO.2 (PEARL)(Code YBB) (blauw)
- SPLASH WHITE (Code LS3) (wit)

_______________________________________
GSF650 K5 (2005)
- SONIC SILVER METALLIC (Code YD8) (zilvergrijs)
- CANDY NAPOLEON BLUE (Code YHJ) (blauw)
- MARBLE ERAKIS RED (Code YHH) (rood)
- PEARL NEBULAR BLACK (Code YAY) (zwart)

GSF650 K6 (2006)
- Bleu (Code YHJ) (blauw)
- Noir (Code YAY) (zwart)
- Rouge (Code YU7) (rood)
- Gris (Code YHG) (zilvergrijs)

GSF650 K7 (2007)
- Bleu Clair (Code YKY) (blauw)
- Bleu Foncé (Code YLE) (donkerder blauw)
- Bordeaux (Code YHL) (bordeauxrood)
- Noir (Code YAY) (zwart)

GSF650 K8 (2008)
- Bleu Clair (Code YKY) (lichter blauw)
- Bleu (Code YBA) (blauw)
- Bleu Foncé (Code YLE) (donkerder blauw)
- Bordeaux (Code YHL) (bordeauxrood)
- Noir (Code YAY) (zwart)
- Gris (Code YHG) (zilvergrijs)
_______________________________________

GSF1200 T (1996)
- Candy Academy Maroon (Code 22U) (bordeauxrood)
- Pearl Novelty Black (Code 33J) (zwart)
- Candy Forest Green (Code Y98] (groen)

GSF1200 V (1997)
- Candy Academy Maroon (Code 22U) (bordeauxrood)
- Pearl Novelty Black (Code 33J) (zwart)
- Metallic Candy Dusk Blue (Code YON) (blauw)

GSF1200 W (1998)
- Candy Academy Maroon (Code 22U) (bordeauxrood)
- Pearl Novelty Black (Code 33J) (zwart)
- Prime Green (Code 1UH) (groen)
- Ecru Silber Metallic (Code Y4H) (zilvergrijs)

GSF1200 X (1999)
- Candy Academy Maroon (Code 22U) (bordeauxrood)
- Pearl Novelty Black (Code 33J) (zwart)
- Candy Dark Umber Brown (Code Y7F) (brons)
- Dark British Green Metallic (Code Y7G) (groen)

GSF1200 Y (2000)
- Pearl Novelty Black (Code 33J) (zwart)
- Pearl Steel Blue Grey (Code Y9E) (blauw-grijs)

GSF1200 K1 (2001)
- Pearl Novelty Black (Code 33J) (zwart)
- Candy Velvety Red (Code YC6) (rood)
- Dark Space Blue Metallic (Code Y7H) (donkerblauw)

GSF1200 K2 (2002)
- Pearl Novelty Black (Code 33J) (zwart)
- Dark Space Blue Metallic (Code Y7H) (donkerblauw)
- Sonic Silver Metallic (Code YD8) (zilvergrijs)

GSF1200 K3 (2003)
- Pearl Deep Sea Blue (Code YAR) (donkerblauw)
- Sonic Silver Metallic (Code YD8) (zilvergrijs)
- Sufo Green Metallic (Code YV4) (groen)

GSF1200 K4 (2004)
- Pearl Deep Sea Blue (Code YAR) (donkerblauw)
- Sonic Silver Metallic (Code YD8) (zilvergrijs)
- Barell Grey Metallic (Code YAU) (donkergrijs)
- 2-farbiges Sondermodell (Code LR5) (two-tone, grijs/rood)

GSF1200 K5 (2005)
- 2-farbiges Sondermodell (Code LR5) (two-tone, grijs/rood)
- Pearl Novelty Black (Code 33J) (zwart)
- Sonic Silver Metallic (Code YD8) (zilvergrijs)

GSF1200 K6 (2006)
- Bleu (Code YKZ) (blauw)
- Noir (Code YAY) (zwart)
- Anthracite/Rouge (Code YHF) (two-tone, grijs/rood)
- Bordeaux (Code YHL) (bordeauxrood)

GSF1250 K7 (2007)
- Bleu Foncé (Code YLE) (donkerblauw)
- Bordeaux (Code YHL) (bordeauxrood)
- Noir (Code YAY) (zwart)

GSF1250 K8 (2008)
- Bleu (Code YBA) (blauw)
- Bleu Foncé (Code YLE) (donkerblauw)
- Bordeaux (Code YHL) (bordeauxrood)
- Noir (Code YAY) (zwart)
- Gris (Code YHG) (zilvergrijs)
 
Laatst bewerkt:
Maar dat krijg je toch nooit goed in precies dezelfde kleur? :oJa
14000 dacht ik, maar kom eigenlijk nooit boven de ~12500
14,500x400 = 5,8 miljoen, dus de doorstroom bij volgas is maar iets minder als bij een B600..
Geen idee waarom ze dan voor een 33mm zijn gegaan; kan vanalles zijn, zoals, die hadden we nog liggen :+
 
Laatst bewerkt:
Heb je lakstiften voor, en nu ik er toch aan denk, die moet ik zelf ook nog hebben. www.japarts.nl, nu nog ff zoeken wat m'n kleurcode is :P

Misschien ook wel handig om dat er in de OP bij te zetten voor de meest voorkomende kleuren :)
Ja oke, maar naar 20 jaar zou die kleur toch wel iets veranderd zijn? Al moet ik zeggen dat hij nog mooi rood is
 
ik nie snap nie..?
ik had een B600S van 2002, die had nog een benzinekraan + indicatie op dashboard.
Mijn 1250S heeft geen benzinekraantje meer.. alleen dashboard.
Een B12K6 is geen injectie denk ik? Dan zal die wel een kraantje hebben...
Maar een 600k4 die geen kraan heeft???
Idd, mijn B12 heeft nog gewoon carbs. Maar mijn vorige B600 S uit 2004, had dus ook carbs + indicatie in de cockpit. Maar heb hem nooit op reserve hoeven zetten. Dan kon ik waarschijnlijk dus langer doorrijden dan ik dacht...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan