open uitlaat Intruder

TopCat

Rookie
13 jun 2004
1
0
Eindhoven
Er is waarschijnlijk al veel over geschreven, maar misschien is er toch iets nieuws over te melden. Ik rijd een Intruder 800 met de orginele uitlaten erop. Klinkt niet echt goed vind ik. Open of half open uitlaten hebben geloof ik de slechte eigenschap om blauw te worden of zijn er toch goede merken uitlaten met bijvoorbeeld dubbele wanden en die toch open of half open zijn.

TopCat
 
popnagels eruit en je kunt zo je dempers eruit trekken en eventueel een ander plaatje op de achterkant poppen, scheelt veel in je portomanaie
 
Ik geloof dat er weinig aan dat blueing te doen is. Wat ik begrepen heb is dat er vroeger een andere manier van verchromen werd gebruikt waardoor ze niet blauw werden. Maar huidige milieu eisen verbieden dat.

Maar opnieuw laten afstellen schijnt het voor een groot gedeelte tegen te houden, of iig het proces te remmen.

Heb ook geen idee hoe snel dat moet gaan, maar ik rij nu een paar weken met open pijpen, en ze worden nog helemaal niet blauw. Maar ik heb ook nog niet echt veel km's gemaakt, althans niet op 1 dag.
 
Waar is dat intapen voor dan? ik persoonlijk vind het niet echt mooi, maar als het een duidelijke functie heeft (geluid donkerder ofzo) dan wil ik het wel wagen.
 
Door je bochten in te tapen verandert er niets aan je geluid. Het gaat de blueing ook niet tegen. Je ziet het alleen niet meer. Maar onder het tape zijn je bochten hemelsblauw met witte wolken. Geloof ook niet dat het echt een trend is dan moet ik toch wel meer dan twee fietsen er mee zien.

De enige remedie is na elk ritje poetsen met blue job, of als je niet wil poetsen rond blijven rijden met het geluid van een opgevoerde brommer :)

FredB
Bodegraven
 
Terug
Bovenaan Onderaan