Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Rookvrij hotel gezocht in/of rond de Eifel

Pagina's:
  1. 1

Tot in de kwikmijnen!!!!!

Reg. datum:
01 nov. 2008
Bikers,

Ik ben voor volgend jaar mei / juni 2011 op zoek een rookvrij hotel. Of beter gezegt de kroeg in het hotel dient rookvrij te zijn.

Niet omdat ik de roker geen pleziertje gun, maar omdat ik met mijn zware astma een groot probleem krijg als ik letterlijk in de rook zit/sta.
En ja binnen de groep zitten er verschillende die wel roken, maar willen mij wel terwille zijn en dan buiten paffen.

Dus mocht iemand ideen hebben dan hoor ik het graag.
===============================================================
Op verzoek plaats ik hier jullie aangereikte hotels.

www.gasthofdiemeltal.de

http://www.gasthaus-pinocchio.de/

www.hotelhuellen.de

http://www.onroad-cafe.de/nl/indexnl.htm

http://www.lachaussee.nl/...ssee-motorrijders-limburg
Vulcanrider wijzigde dit bericht op woensdag 11 augustus 2010 20:24 (26%)

MotorMuziek

Reg. datum:
28 mrt. 2006
Ik sta vrij sceptisch ervoor. Afgelopen jaren vond ik opvallend zware rokers in de pub van het hotel in Duitsland en Dolomieten. Je was genoodzaakt om buiten te zitten ipv dat de rokers dat deden.

Just one of those days

Reg. datum:
12 aug. 2008
Ik wens je veel succes met vinden... in Duitsland zijn ze bijna in elke kroeg nog gewoon aan het roken.
Ook in hotels.
Bordjes op de buitenkant met verboden te roken maar .... :N
Goed vaderschap behoeft kinderlijke fantasie en grootvaderlijke wijsheid

Reg. datum:
01 nov. 2008
Ja, het klopt wat je zegt, de kroegen zijn "rookvrij" maar niet echt. Per deelstaat kunnen ze het regelen en daarna zijn de lagere overheden aan zet. Aangezien het brood op de plank brengt in het dorp dan wel stad laten ze het roken toe.

Maar niet geschoten is altijd mis, vandaar mijn oproep.

Ik zie er wel van komen dat ik e.e.a. ga organiseren vanuit bijvoorbeeld Valkenburg en dan vandaar uit routes ga uitzetten naar de Ardennen/Eifel. Het nadeel is dat de prijzen van de consumpties hier hoger liggen dan in dat deel van Duitsland. Voordeel is dat je lever het langer uithoudt.

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
Ik zou er geen issue van maken en lekker met de rokers buiten gaan staan (even letten op de windrichting :P) . Iedereen blij, probleem opgelost.
405 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3225 recensies... Hier!

Struisvogelen!

Reg. datum:
17 aug. 2001
quote:
RideRick schreef op 05 augustus 2010 @ 13:19:
Ik wens je veel succes met vinden... in Duitsland zijn ze bijna in elke kroeg nog gewoon aan het roken.
Ook in hotels.
Bordjes op de buitenkant met verboden te roken maar .... :N

We zijn dit jaar 4 dagen in Berlijn geweest en alles waar we geweest zijn was rookvrij *O*

A dirty mind is a joy forever!

Just one of those days

Reg. datum:
12 aug. 2008
quote:
Spider schreef op 05 augustus 2010 @ 16:05:

[...]

We zijn dit jaar 4 dagen in Berlijn geweest en alles waar we geweest zijn was rookvrij *O*

Duitsland is groot O-)

Beieren zijn ze ook streng maar verder in de Eiffel, Sauerland, Harz :N

Althans... ik rook dus helemaal eerlijk is het niet :P
Goed vaderschap behoeft kinderlijke fantasie en grootvaderlijke wijsheid

Struisvogelen!

Reg. datum:
17 aug. 2001
quote:

Echt waar :? :+

quote:
RideRick schreef op 05 augustus 2010 @ 16:16:

Althans... ik rook dus helemaal eerlijk is het niet :P

:P

A dirty mind is a joy forever!

Honda Shadow 750 C9

Reg. datum:
12 jan. 2010
weet alleen een hotel in Sauerland wat rookvrij is, om gezondheidsredenen kan ik ook niet in een rokersgedeelte vertoeven, en bij kou en slecht weer zit je niet met zn allen buiten, helaas.

www.gasthofdiemeltal.de

groetjes
Doe maar gewoon doe je gek genoeg

Reg. datum:
01 nov. 2008
quote:
ientjetoe schreef op 05 augustus 2010 @ 17:11:
weet alleen een hotel in Sauerland wat rookvrij is, om gezondheidsredenen kan ik ook niet in een rokersgedeelte vertoeven, en bij kou en slecht weer zit je niet met zn allen buiten, helaas.

www.gasthofdiemeltal.de

groetjes

Het hotel ziet er goed uit. Is het van een ollander? en hoe staat men tegen over motorrijders?

@ Gilles, Als het knap weer is dan zit ik samen met mijn maatjes buiten en doet een ieder zijn ding. Het zal mij in principe een zorg zijn of er iemand rookt, maar ik als ik sigarettenrook in adem dan ben ik 2 tot 3 weken bezig met antibiotica en prednison. Probleem is dat het in mei of juni best wel fris in de bergen kan zijn en om dan ook nog een pleuris op te lopen is ook niet alles.
Vulcanrider wijzigde dit bericht op vrijdag 06 augustus 2010 21:00 (30%)

Honda Shadow 750 C9

Reg. datum:
12 jan. 2010
hebben geen problemen met motorrijders...........hebben garages om de motoren binnen te zetten zonder kosten..........het zijn erg vriendelijk Friezen, die al jaren dit hotel runnen.

Het is eenvoudig , maar prima

Wij als motorrijders gaan er graag heen.

groetjes
Doe maar gewoon doe je gek genoeg

Reg. datum:
02 okt. 2005
motorhotel pinnochio in Zell Am Mösel is ook een een rookvrij hotel en kroeg, er kan gerookt worden maar dan buiten. Ook geldt in de kamers een rookverbod.

Meer informatie op hun site http://www.mobikehotel.co...p;hotelID=149&lang=nl of op www.mobikehotel.com

Ben er zelf geweest van 21 tot 26 juli, service is top, eten is goed, meerdere overdekte stallingen die op slot kunnen om veilig je motor te zetten
ze hebben ook gps routes beschikbaar

greetz
Daxje wijzigde dit bericht op zaterdag 07 augustus 2010 01:05 (14%)

CBR 600f2

Reg. datum:
02 apr. 2007
http://www.hotelhuellen.de/

zeer geschikt hotel in Barweiler vlak naast de nurburgring.

groet jelmer

Reg. datum:
01 nov. 2008
Bikers,

Er komen meer reacties dan ik zelf had gedacht. In iedergeval bedankt.
Gr.

Reg. datum:
11 mei. 2007
Ik kom toevallig net vandaag terug uit de Eiffel, wij zaten in het onroad Hotel ( http://www.onroad-cafe.de/nl/indexnl.htm ) waar binnen roken niet is toegestaan :)
Je zou het nog even ter controle kunnen vragen aan hun, het zijn Nederlanders trouwens :)

BMW R850R

Reg. datum:
27 sep. 2002
quote:
thunderwout schreef op 08 augustus 2010 @ 21:37:
Ik kom toevallig net vandaag terug uit de Eiffel, wij zaten in het onroad Hotel ( http://www.onroad-cafe.de/nl/indexnl.htm ) waar binnen roken niet is toegestaan :)
Je zou het nog even ter controle kunnen vragen aan hun, het zijn Nederlanders trouwens :)

Precies, ff mailtje sturen, dan weet je het zeker, zijn aardige mensen van onroad-cafe
Op zoek naar MotorCampings/Hotels/Pensions in Europa? --> http://www.motorcamping.eu Laat je review achter en deel je ervaring met anderen

Reg. datum:
01 nov. 2008
Ik ga de sites bekijken en daarnaast mijn mede rijders ook een oordeel laten vellen, ben niet de enige die daar moeten slapen, eten, en drinken.

Ik heb iedergeval een beeld van de hotels en het verbaast mij nog hoeveel er rookloos zijn.
Vulcanrider wijzigde dit bericht op dinsdag 10 augustus 2010 21:13 (12%)

MotorMuziek

Reg. datum:
28 mrt. 2006
Kan je de site's bij de OP(OpeningsPost) plaatsen.
Het valt dus mee, er zijn nog hotels te vinden.
Ik heb niet direkt gezondheids problemen met de rokers, maar vind toch een stuk frisser.

Reg. datum:
01 nov. 2008
quote:
BlueFazerin schreef op 11 augustus 2010 @ 00:50:
Kan je de site's bij de OP(OpeningsPost) plaatsen.
Het valt dus mee, er zijn nog hotels te vinden.
Ik heb niet direkt gezondheids problemen met de rokers, maar vind toch een stuk frisser.

Ik heb je verzoek gehonoreerd, de sites staan in mijn openingspost.

MotorMuziek

Reg. datum:
28 mrt. 2006
Dank je wel voor de moeite, hopelijk dat wij en andere MFers profijt van hebben.

Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True