XS 750

Blok is verkocht :) . Wordt vrijdag opgehaald.

Zelf lekker bezig geweest. Alle drie de remklauwen opgeknapt. Al zeg ik het zelf ziet er niet slecht uit :Y .

Voorvork zit weer op zijn plaats. Spatbord zit in de afbijt. Was zwart maar moet een andere kleur krijgen, maar wat :?



full
 
En als slot de remklauwen, waren zwart en zijn zwart gebleven.
En als ik plotseling rijk ben _O- , dan laat ik ze van een vuurwapencoating voorzien.
Maar eerst dit geval rijdend krijgen :Y
full
 
Blok is verkocht :) . Wordt vrijdag opgehaald.

Zelf lekker bezig geweest. Alle drie de remklauwen opgeknapt. Al zeg ik het zelf ziet er niet slecht uit :Y .

Voorvork zit weer op zijn plaats. Spatbord zit in de afbijt. Was zwart maar moet een andere kleur krijgen, maar wat :?



[afbeelding]
Ik zie dat het gelukt is met de vorkpootjes. Mooi man! :Y
 
Niet alle onderdelen van de voorvork gebruikt, maar toch wel wat stukjes van de voorvork gebruikt.

De verchroomde delen hadden toch wat last van "acne" (als waren het in het geval eerder ouderdomsputjes _O- _O- ).

Maar uiteindelijk is van totaal drie voorvorken (met 5 voorvorkpoten) toch één mooi exemplaar samengesteld.
Het enige wat deze zuinige Hollander er nieuw ingestoken heeft zijn de keerringen en de imbusbouten aan de onderzijde *D .
Zie het als een sport om zoveel mogelijk te hergebruiken.
Blijft er weer wat over om nieuwe remleidingen aan te schaffen :Y .
Staalommantelde zijn besteld *O* , want ik durf niet met remleidingen uit 1977 te gaan rijden :N :N .

En natuurlijk is er verse olie ingegaan.
 
Ik ben begonnen met voor mij de grootste puzzel van het opknappen. Namelijk elektra.

Er is geen zekeringenkastje :( . En veiligheidstechnisch wel noodzakelijk :Y .
Is dit zelf te maken (lees samen te stellen uit losse onderdelen) en waar zijn dan de materialen vandaan te toveren......

Ben ook op zoek naar de pluskabel tussen accu en startrelias. Ik heb wel een kabel maar die is wit uitgeslagen en de aansluiting bij de accu is geschuurd.

Hoe meet je overigens een spanningsregelaar door ? Dus controleren of die nog werkt ?
Ben namelijk niet diepgaande thuis in elektra (helaas).

BVD
bijvoorbaatdank
 
Ik heb die kabel nog wel liggen Wim, en een spanningsregelaar (REG) meet je het makkelijkst door hem gewoon te monteren op een draaiende motor en te meten:
alles tussen 13,8 en 14,4V @2500tpm is prima.
Je kunt bij automateriaalzaken een universeel zekeringhuisje kopen met 10 of meer aansluitingen...zat.
Ik persoonlijk sluit het systeem op bi-metaal zekeringen aan, die weer werken zodra ze zijn afgekoeld nadat ze 'doorbranden'.
Volgens mij heb ik ook nog wel zo'n zekeringskastje voor je, moe'k effe zoeken.
Doe me maar een PB/PM
 
Oma je hebt misschien alle tijd, maar hier in huis moet er ook wel eens iets anders gebeuren dan klussen aan het brik. Dus ophoepelen...........

De elektrapuzzel is nog niet af. In de koplamp lijkt het of ik draden overhoud en dat is onlogisch. De draadboom is origineel (of ik moet twee op dezelfde wijze verkl...te draadverzamelingen hebben). En dat geloof ik niet. :N

Dus als nog iemand een goed schema heeft en dan liefst digitaal kan die dat zenden aan wimvlis at hotmail punt com. En kan ik nu al zeggen BEDANKT :} :} :} .

Overigens geef ik de strijd niet op, ga gewoon proberen om met een oude accu (met enige spannig erin) om uit te zoeken of ik het nodige werkend kan krijgen :Y , het wordt dus echt puzzelen :+ :+ .
Alleen is de briktijd wat beperkt. Momenteel veel scoutingwerk. We zijn namelijk bezig met het voorbereiden van een verbouwing van een gebouw tot nieuw scoutingclubhuis. En als alles lukt is dat voor ons clubje zeer goed *O* *O* . En als je dan in de bouwcommissie zit blijft er niet zoveel tijd over voor het brik.


Maar gelukkig is het XS750E brik nog regelmatig op de weg te vinden :+ :+ . Morgen weer gewoon mee naar mijn werk.

Ik zal deze week ff een ploatje schieten en plaatsen.

Zekeringenkastje is aangesloten, ook de kabel tussen accu en startrelais is aangebracht. Nu nog kijken of alles goed werkt.

Ook ff bij mijn collega vragen hoe het zit met mijn remleidingen want hij zou via een kameraad mijn remleidingen "regelen". Tot zover de stand van zaken.
 
Je zegt wat toe dan moet het ook doen ook dus hierbij fotos van het elektriek.

Vanavond nog wat puzzelen met een opgeladen accu en kijken wat werkt (en hopelijk is dat veel _O- ). Want anders ik niet blij :N .
full
 
En als laatste ook nog een plaatje met het nieuwe zekerhuis(je). Nu nog kijken of alles ook gaat zoals ik zou willen (dus werkend remlicht, knipperende knipperlichten, neutraal lampje, oliedruk, voorlicht, achterlicht en achtergrondlicht in de tellers). Maar dat is een utopie ;( ;( helaas.
full
 
Elektra werkt redelijk.
Oliedruklampje, neutraal, remlichten, startmotor draait, claxon, achterlicht, voorlicht (dimlicht en grootlicht). Dus dat gaat goed

Maar het volgende gaat nog niet knipperlichten nog geen enkele reactie
grootlichtindicator werkt nu net andersom.

Hoe dan ook na een eerste avond stoeien met de elektra geen slechte score.

Ook nog uitlaat aangebracht, carbs en luchtfilters. Dus nu nog een tank monteren en proberen of hij wil lopen.

En dat zou een mijlpaal zijn want ik heb deze nog nooit horen lopen.

Wim
 
Dat zijn de mooiste momenten van de hobby: als ie voor het eerst wil lopen na gedane moeite!
 
Yeah *O* *O* *O* *O*
Bij de eerste druk op de knop was er leven en hij bleef lopen.

Wel niet mooi maar toch hij liep (of is het een zij :? ).

Carberateurs lekten een beetje ;( . Maar dat is te verhelpen. De motor plofte een beetje, maar de carberateurs waren uit elkaar toen ik dit brik kocht, heb ze in elkaar gezet en er is niet afgesteld. Dus dat hij niet vreemd dat hij niet fantastisch liep.

Nu ik weet dat hij/zij loopt geeft dat weer moed voor de rest van de klus.

Ga nu een feestneut nemen _O-

Ik heb een videoclipje gemaakt maar weet nog niet hoe ik dit moet plaatsen, danwel hoe een link te plaatsen. Moet nog ff zoeken in de rest van het forum. Ook moet het clipje nog op Youtube geplaatst worden.
 
Heel goed: filmpje op joetjoep plaatsen en een link geven naar dit topic.
Is niet zo heel moeilijk.

Mooi man! Helemaal te gek, nu rustig verder en fine-tunen.
Succes!
 
Er komt weer wat tijd om te besteden aan het brik. Eerst belangrijke dingen gedaan, zoals op vakantie geweest met het gezin. :Y

Een probleem waar ik niet direct een oplossing voor heb is de lekkende carbs. Wat is de beste actie om ze lekdicht te krijgen :?
Revisiesetjes ? Of zijn er nog andere oplossingen ?

En waar zijn deze setjes te koop ? Bij Roukama wel wat gezien, maar hoe weet ik of deze voor de carbs ? Want heen en weer blijven sturen zie ik niet zitten.

Wat betreft elektra ga ik gewoon nog een avondje puzzelen. Dimlicht en grootlicht zijn vermoedelijk omgewisseld, dus dat is wel goed te krijgen (verwacht ik).

Knipperlichten lijken op het moment een groter probleem, aangezien ik geheel geen reactie krijg (lees een brandende lampje).

Dus als het meezit heb bij de volgend post geen last van oma :+
 
Kijk eerst even waar precies het lekken vandaan komt.
Een berucht punt zijn de T-stukjes tussen de carbs.
Die kun je het best even laten weken voordat je ze monteert, zodat de o-ringetjes wat uitzetten en lekvrij worden.
Als ze over de vlotternaald lekken moet je die vernieuwen, bijvoorbeeld via Ebay of de dealert.


Ander treurig bericht:

na een tweede dubbelle hernia is het tijd om keuzes te maken, en dat betekent afscheid nemen van één of meer motorfietsen.
De eerste die gaat is de Japchop, eventueel gevolgd door één van de Caféracers.
Door mijn rugproblemen kan ik deze "ontspannen" hanghouding op de fiets niet meer trekken, ik moet uitkijken naar een toerfiets waarop ik rechter op zal zitten.
Omdat mijn rechterpols ná het ongeval van vorig jaar niet 100% hersteld is, weet ik niet in hoeverre deze zal gaan protesteren in de "caferacer-houding".
Het kan dus zijn dat ik van alledrie mijn triples afscheid zal moeten nemen...
Je snapt: da's knap balen, maar ik blijf uiteraard motorrijden!
Hier is een fotootje van de Japchop, belangstellenden kunnen mij een PM/ PB doen.
We worden het vast eens over een prijsstelling.

klik , klik en klik
 
Laatst bewerkt:
Er komt weer wat tijd om te besteden aan het brik. Eerst belangrijke dingen gedaan, zoals op vakantie geweest met het gezin. :Y

Een probleem waar ik niet direct een oplossing voor heb is de lekkende carbs. Wat is de beste actie om ze lekdicht te krijgen :?
Revisiesetjes ? Of zijn er nog andere oplossingen ?

En waar zijn deze setjes te koop ? Bij Roukama wel wat gezien, maar hoe weet ik of deze voor de carbs ? Want heen en weer blijven sturen zie ik niet zitten.

Wat betreft elektra ga ik gewoon nog een avondje puzzelen. Dimlicht en grootlicht zijn vermoedelijk omgewisseld, dus dat is wel goed te krijgen (verwacht ik).

Knipperlichten lijken op het moment een groter probleem, aangezien ik geheel geen reactie krijg (lees een brandende lampje).

Dus als het meezit heb bij de volgend post geen last van oma :+


Voor onderdelen kun je ook terecht bij Uwe Friedrich, die bereik je via de Duitse triples site. (triples.de). Die kan een heleboel leveren en er staat ook duidelijk omschreven voor welke type's de onderdelen zijn. Je stuurt hem een mailtje met wat je nodig hebt, hij stuurt een prijsopgave en het komt in de bus. Ik heb er goede ervaringen mee. Mocht je niet weten of je nu b.v Mikuni type 1 of 2 carburateurs hebt dan plaats je er een foto van en dan is er vast wel iemand op dit forum die dat wel weet.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst even waar precies het lekken vandaan komt.
Een berucht punt zijn de T-stukjes tussen de carbs.
Die kun je het best even laten weken voordat je ze monteert, zodat de o-ringetjes wat uitzetten en lekvrij worden.
Als ze over de vlotternaald lekken moet je die vernieuwen, bijvoorbeeld via Ebay of de dealert.


Ander treurig bericht:

na een tweede dubbelle hernia is het tijd om keuzes te maken, en dat betekent afscheid nemen van één of meer motorfietsen.
De eerste die gaat is de Japchop, eventueel gevolgd door één van de Caféracers.
Door mijn rugproblemen kan ik deze "ontspannen" hanghouding op de fiets niet meer trekken, ik moet uitkijken naar een toerfiets waarop ik rechter op zal zitten.
Omdat mijn rechterpols ná het ongeval van vorig jaar niet 100% hersteld is, weet ik niet in hoeverre deze zal gaan protesteren in de "caferacer-houding".
Het kan dus zijn dat ik van alledrie mijn triples afscheid zal moeten nemen...
Je snapt: da's knap balen, maar ik blijf uiteraard motorrijden!
Hier is een fotootje van de Japchop, belangstellenden kunnen mij een PM/ PB doen.
We worden het vast eens over een prijsstelling.

klik , klik en klik


Da's wel een heel triest bericht. Maar je kunt natuurlijk ook een XS "her-verbouwen" naar min of meer originele toestand met misschien een iets ander stuur, dan zit je lekker rechtop.
 
Pascal,

Dat is zwaar kl.... :( :(

Maar ik hoop voor je dat de switch die je gaat maken goed uitpakt en dat je daardoor nog vele motorkm's onder je door kan laten lopen.
Overigens succes met je puzzel die je moet gaan oplossen over de keuze van een andere brommert.

Momenteel geen vorderingen te melden, want het is druk met andere dingen. En budgettechnisch komt dit ook niet geheel slecht uit (vakantie vieren met 4 personen in Frankrijk loopt aardig in de papieren) *D
 
Kijk eerst even waar precies het lekken vandaan komt.
Een berucht punt zijn de T-stukjes tussen de carbs.
Die kun je het best even laten weken voordat je ze monteert, zodat de o-ringetjes wat uitzetten en lekvrij worden.
Als ze over de vlotternaald lekken moet je die vernieuwen, bijvoorbeeld via Ebay of de dealert.


Ander treurig bericht:

na een tweede dubbelle hernia is het tijd om keuzes te maken, en dat betekent afscheid nemen van één of meer motorfietsen.
De eerste die gaat is de Japchop, eventueel gevolgd door één van de Caféracers.
Door mijn rugproblemen kan ik deze "ontspannen" hanghouding op de fiets niet meer trekken, ik moet uitkijken naar een toerfiets waarop ik rechter op zal zitten.
Omdat mijn rechterpols ná het ongeval van vorig jaar niet 100% hersteld is, weet ik niet in hoeverre deze zal gaan protesteren in de "caferacer-houding".
Het kan dus zijn dat ik van alledrie mijn triples afscheid zal moeten nemen...
Je snapt: da's knap balen, maar ik blijf uiteraard motorrijden!
Hier is een fotootje van de Japchop, belangstellenden kunnen mij een PM/ PB doen.
We worden het vast eens over een prijsstelling.

klik , klik en klik

ai das idd zwaar K@#*$ ........... misschien wat comfortabeler zadel en de flatbars Pascal
heb er tegenwoordig een FZ1 Fazer bij maar de triple blijft het uniek in geluid en gedrag.... dat wil je niet missen egg nie...met de triumph flat bars en de special seat is mijn Gretl comfortabel en rechtop genoeg zonder oenig origineel te zijn........

sorry Willem wil je topic niet kapen maar het is in het belang van het voortbestaan van de xs750 in nederland..... (its life Jim but not as we know it.........)
 
Terug
Bovenaan Onderaan