Le Side-car Voxan!

On topic!!!

Blok gaat zaterdag al naar Mad Racing. Wij gaan dinsdag beginnen met het aanpassen van de voorvork.
 
Laatst bewerkt:
On topic!!!

Blok gaat zaterdag al naar Mad Racing. Wij gaan dinsdag beginnen met het aanpassen van de voorvork.

Over een weekje klaar dus 8-).

Blijven toch aparte dingen he, die Voxans. Daar zullen er ook niet al teveel van rondrijden met span:?
 
Een aantal met naafbesturing. Zo worden al dat soort motoren voorzien van span.

Hier trouwens een foto zonder naafbesturing.. Mooi al zeg ik het zelf.

full
 
en als je erop zit dan zie je het toch niet, dus het "probleem" lost zichzelf vrij makkelijk op. :P
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan bezig op basis van originele voorwiel en vork. Zon dikke USD moet sterk genoeg zijn.
Bij de VFR gaat het ook perfect. Dinsdag gaan we het eens een beetje bekijken.

We willen het niet te zwaar maken om niet te veel on afgeveerd gewicht te krijgen.
 
Ja mooi, alleen de bak wat minder, maar die heeft een race functie.

We hebben de schetsplaten uitgetekend voor voorvork aanpassing.
Ook moet er een framebuis uit die gelast moet worden.
Daarvoor moet zo'n beetje de hele Vox uit elkaar....

Wat er nu over is, is een hoopje ellende..

Wordt vervolgd....
 
Dus dit vinden jullie niet mooi?

[afbeelding]

Zeker wel, alleen die CV- installatie aan het voorwiel wat minder :+


De Vox ligt nu echt maximaal uit elkaar. De twee framebuizen die de acherkant met de voorkant verbind had een (fabrieksfout) lek exemplaar. Lek, omdat deze onderdeel zijn van de olie opslag. Deze heeft Lasmoat netjes getigd (nieuw werkwoord) en kan naar de poedercoater.

Dan moet eerst het blok er weer in om verder te kunnen.
Helaas hebben we nog geen zicht op hoe lang dat gaat duren.

De voorvork is al redelijk in ontwikkeling en zal eerst worden afgewerkt.
 
Zeker wel, alleen die CV- installatie aan het voorwiel wat minder :+


De Vox ligt nu echt maximaal uit elkaar. De twee framebuizen die de acherkant met de voorkant verbind had een (fabrieksfout) lek exemplaar. Lek, omdat deze onderdeel zijn van de olie opslag. Deze heeft Lasmoat netjes getigd (nieuw werkwoord) en kan naar de poedercoater.

Dan moet eerst het blok er weer in om verder te kunnen.
Helaas hebben we nog geen zicht op hoe lang dat gaat duren.

De voorvork is al redelijk in ontwikkeling en zal eerst worden afgewerkt.

Ik vind het wel wat, die CV-leidingen. *D
 
moi allemaal.

die framebuis zwete aleen wat onder hooge belasting [hoge snelheden en bij flink hoog in toeren ] blok liep nog goed maar grote kopeling lager is stuk .
lagerkorf [ wat de kogels op zijn plaats moet houden is waarschijnlijk stuk ]
die deeltjes vond ik aan het magneetje aan de olie aftapplug.
 
Je ziet ze in Frankrijk best veel, die Voxan's. En Fransen kunnen als geen ander snelle spannen bouwen. Maar om deze twee te combineren zou mijn keuze niet zijn.
Uiterlijk zal het best goed komen, maar over de handelbaarheid en betrouwbaarheid heb ik mijn twijfels.
Voor een zijspan zoek je toch een motor met bottom power, geen sportfiets.
 
Een 1000cc twin met 100 pk bij 9000rpm en 95 Nm bij 6500 rpm is toch mooi voor een sportief span?

Ik vind die hierboven toch ook weer "kwijl" (zedoenutweernie...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan