Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Zo..mijn paypal account is geregeld en meteen een bestelling geplaatst

Een nieuwe op maat gemaakte hoes voor het ZR-7 zadel. Geen uniform ding dus.
Waterdicht, anti-slip, imitatieleer in zwart-antraciet (lichtere kleur dan normaal, zoals vele nieuwe motoren hebben)

Als hij binnen is is het dus wel even puzzelen hoe ik hem netjes op ga nieten (pneumatisch) en fohnen.
full


~[edit]

Natuurlijk nog verdere vooruitgang:
*duo steunen zwart gespoten (erg mooi geworden)
*windschermpje 10cm ingekort met een zaag, afgewerkt met een smoke sierlijstje.
*1e (van de 4) beugeltje voor de bugspoiler gemaakt uit aluminium en gemonteerd met rvs imbus boutje

En er wordt ook nog gereden hoor, vandaag zeeland door gereden met een mede MF-ster...van 12:00 tot 19:00. :]
 
Laatst bewerkt:
Hij is binnen *O*

p8170626medium.jpg

Het zadeldek is hier net 2minuten uit de doos, dus wat kreukelig. Aangeraden wordt om hem minimaal 2 dagen in huis te laten liggen om de juiste vorm te krijgen.

p8170628medium.jpg

Detailshot van het materiaal..voelt wel lekker aan.

p8170630medium.jpg

Ik hoop dat de pasvorm beter is dan zijn spelling... :+
 
Gisteren even een mede-mf'er gestrikt voor een photoshoot! *O*

015.jpg


009.jpg


019.jpg


012.jpg


(gekopieerd van mijn post op een internationaal ZR-7 forum)

Done:
*Replace original exhaust by a brand new Bos sport exhaust (€220.-)
*Replace original handlebars by a Lucas black streetbar (€45.-)
*Replace original indicators by small carbon ones (€30.-)
*Replace dirty old Harriet grips by new originals (€10.-)
*Replace bar end weights by chrome&carbon ones (€20.-)
*Replace original mirrors by Shin-Yo superbike mirrors (€60.-)\
*Replace the ripped seat by a new seatcover (€35.-) - not on picture yet
*Replace the sun-burned tankpad by a new carbon one (€15.-)
*Place a Puig smoke screen (€25.-)
*Place dark red rimstriping (€5.-)
*Polish exhaust headers&manifold
*Polish heelplates
*Polish handlebar-clamps
*Polish sides of oil-cooler
*Polish brake and cluth lever
*Re-paint the engine black
*Re-paint the pilion footstep-frames black

To do:
*Paint & place bugspoiler - allready bought it
*Replace the Italian flags by checkered flags of same size - allready ordered
*Buy carbon yoke cover
*Buy new dark red tank decals
 
Laatst bewerkt:
he Kiwi, nieuw schermpje van je ziet er goed uit!

het wordt bij mij ook echt weer eens tijd voor een schoonmaak beurt.

owja nog een foto van mijn kawa zr7s:
[~[url="http://a.imageshack.us/img15/4774/dscf3148b.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

klik op de foto voor groter formaat
Ik poets gewoon graag (alleen mijn eigen motor ;) )

Het schermpje ben ik nog niet helemaal happy mee, wil nog weer iets anders. Dit is een Puig scherm, maar dan ingekort door mij met de zaag...sierstripje er omheen.
Ik heb al mailcontact gehad met iemand die een Duc M1000 S2R flyscreen verkoopt. Helaas..19,5cm diameter voor bevestiging..terwijl mijn huidige ruitje 22cm heeft. Misschien zou 20-21 cm nog passen, maar helaas..geen Duc scherm.
 
Potverdikkie, wat heb jij er een mooie machine van gemaakt kiwi. Je zou er bijna niet op durven rijden. Ik ben niet zo´n poetser, maar als ik dit zie...
 
Potverdikkie, wat heb jij er een mooie machine van gemaakt kiwi. Je zou er bijna niet op durven rijden. Ik ben niet zo´n poetser, maar als ik dit zie...
Danku :)

Maar ik ben nog lang niet klaar! Er komt een echt carbon schild op de tank, stukje groter dan huidige plastic tankpad:
tank2.jpg


Daarnaast moet het zadel nog overgetrokken worden, de bugspoiler gespoten en gemonteerd worden...én heb ik mijn zinnen gezet op een alu kettingschild..iets als dit:
7017-425x350.jpg


Ook gaan de originele zwarte tankstickers vervangen worden door donkerrode (zelfde als rimstripe) custom made versies.

Ook al afgesproken dat hij in de winter verder uit elkaar gaat: subframe+bagagehaken gaan zwart worden...en misschien ook de achterbrug. De voorvork gaat dan ook los voor betere olie en veren.
 
Gisteren even een mede-mf'er gestrikt voor een photoshoot! *O*

Wow Kiwi, dat zijn mooie foto's geworden van een steeds mooiere motor. Ik ga me bijna schuldig voelen naar mijn ZR7 dat ik m niet zo in de watten leg als jij.... ;)

In ieder geval bedankt dat je jouw vooruitgang met ons deelt en zo in ieder geval bij mij de inspiratie weer op gang brengt! :Y

PS: En dat schermpje is ook erg mooi geworden zeg!
 
Gisteren even een mede-mf'er gestrikt voor een photoshoot! *O*
<<KNIP>>
To do:
*Paint & place bugspoiler - allready bought it
*Replace the Italian flags by checkered flags of same size - allready ordered
*Buy carbon yoke cover
*Buy new dark red tank decals

Wow! Wat een mooie fiets wordt/IS dit! :9~
 
@ Jappio & mheuvel: Bedankt :} Ik vind het zelf erg leuk om een motor helemaal naar mijn wensen aan te passen met wat subtiele details. Mijn vorige motor (een rode Bandit 600) had als thema chrome-classic, de motor daarvoor (witte gs450e) had als thema wit/blauw-superbike. Ik denk dat ik met deze ZR-7 meer de nostalgische kant op ga, met donkerrood en zwarte details. Dat carbon past er dan niet helemaal bij, maar sommige delen zijn nou eenmaal niet in ieder materiaal te vinden.

In ieder geval leuk om te lezen dat hij in smaak valt - ik zal weer een update geven als er weer genoeg dingen zijn veranderd.
 
Weer een kleine update:

Voor de 3e keer dit seizoen komt er een nieuw windscherm :+
Via MF een scherm van een Yamaha Bulldog gekocht. Gezien de maten gaat deze heel wat strakker aansluiten op mijn koplamp. Ook is hij qua vorm en kleur veel mooier.
capture2ip.jpg


Daarnaast komt maandag waarschijnlijk mijn nieuwe stickerset binnen. Hij is zoals jullie kunnen zien niet 100% origineel, maar de tankstickers wel - en daar gaat mij het om. Ze zijn niet zwart..maar donkerrood -> matchend bij mijn rimstriping.
capture4bu.jpg


Tenslotte is er een tankshield besteld. Net zoiets als een tankpad, maar veel groter en in een vaste vorm gegoten. Normaal zijn deze 22 pond (carbon look) of 26 pond (echt carbon)..maar kon alleen via de NL leverancier bestellen..en die rekent natuurlijk veel 'betere' prijzen, bijv. 45 euro incl verzending. Zit zoveel verschil in, dat ik hem maar via ebay uit het buitenland laat komen.
captureyq.jpg


Zodra er iets binnen is - komen er foto's :Y
Het zadel bekleden & bugspoiler project lopen nog steeds ..pff ik ben meer aan het rijden, gisteren 300km aan dijkjes.
 
Stickers zijn binnen..nu eerst de originelen van de tank verwijderen.
Is erg tijdrovend omdat ik de tank ook niet wil beschadigen. Normaal zou dit helemaal niet mogelijk zijn, maar doordat deze motor (te)veel zon heeft gezien, is de blanke lak laag opgehouden bij de stickers. De stickers zijn dan ook lelijk geel verkleurd. Ik gebruik een Ikea member card (ieder anders pasje wil ook :+ ) om heel voorzichtig er stukjes oude sticker af te krijgen. Tot nu toe gaat dat traag maar goed: de lak er onder is nog perfect.

De stand na 2uur bezig:
47285356.jpg


ps: de tape er omheen zit er met een reden: die geeft de vorm en de letterafstand (door de markeringen) weer waar straks de nieuwe stickers moeten komen.
 
Wat een hobby :+

Ik ga de ZR-7S van mij verkopen, omdat ik een leasemotor kan krijgen. Hoef de teller niet terug te draaien, want nog een paar 1000km en hij staat weer op 0 8-)
 
Ik ga de ZR-7S van mij verkopen, omdat ik een leasemotor kan krijgen. Hoef de teller niet terug te draaien, want nog een paar 1000km en hij staat weer op 0

haha geniaal! ik moet nog aardig wat km maken wil ik ook van deze optie gebruik kunnen maken :)
 
Nog even een update:

Stickers verwijderd..erg veel tijd gekost maar ging iets sneller met een fohn:
tankcleancustom.jpg


De nieuwe stickers (ga alleen de tankstickers gebruiken):
p9090060custom.jpg


Tankshield gemonteerd. Dekt wel alle krasjes en is erg netjes afgewerkt..maar ben er niet weg van :N
p9100057custom.jpg


Het donkerrood van de letters past erg goed bij de rimstriping. Ook is hier het Yamaha Bulldog 1100 ruitje te zien (die zit op zich erg netjes, maar ik wil hem nog iets verder kantelen..hij staat nu te verticaal):
p91000602custom.jpg


p9100064custom.jpg
 
Toen was het ook zal zulk slecht weer. Heb ook behoorlijk zitten te twijfelen, maarja..na zoveel werk wilde ik toch even posen :+

Heb nog wel gezocht naar andere kawa's ZR's, maar meer dan een enkele zephyr kwam ik niet.

~[edit] als ik naar boven scroll lijkt het wel een complete foto-spam van mij :$

[edit2] naar beneden scrollend ook al :X
 
Laatst bewerkt:
Helaas ik kon niet , ik ben wel bij de afgelaste MM geweest twee weken geleden maar daar heb jij niks aan. Je ruitje ziet er netjes uit trouwens :)
Zie trouwens in je Motorstek dat we ook een gezamenlijke pekelfiets hebben gehad.
Nadeel is dat ik zo graag poets & polijst, dat mijn pekelfiets te mooi was voor pekel _O-
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan