Wel eens in Madeira geweest?

LoSBoL

MF veteraan
22 okt 2004
23.355
19
Waterland
We hebben plannen voor een lekkere zon en zee vakantie op Madeira.

Mede naar aanleiding van dit bericht wil ik daar toch graag voor een paar dagen een motor huren. :]

Heeft iemand ervaring daarmee op Madeira? Ik kan er nml. op internet niks over terug vinden, op 1 verhuurbedrijf na welke al niet meer bestaat...
Het schijnt dat je er al geen scooters kan huren vanwege het wat heuvelige terein, maar hoe zit het met motoren?
Zijn er misschien mensen geweest die motorverhuurbedrijfen hebben gevonden/gezien op Madeira?

Omdat het een zon/zee vakantie betreft, en geen motorvakantie, hoop ik dat de moderators het niet verplaatsen naar Reizen en Toeren, want ik hoop in Algemeen wat meer reacties te krijgen van mede zonaanbidders. O-)
 
Dat is grappig, ik ben er net twee weken van terug. In de hoofdstad funchal heb ik een bedrijf gezien wat motoren verhuurt dus het bestat zeker wel!
Voor een zon/zee vakantie zou ik Madeira overigens niet aanraden. Het is vooral een eiland voor wandelaars en dagtochtjes, aangezien Madeira zelf geen natuurlijke stranden kent.
Ikzelf vond er in ieder geval weinig aan, voor zon/zee kan je net zo goed naar Spanje gaan !
 
We hebben plannen voor een lekkere zon en zee vakantie op Madeira.

Mede naar aanleiding van dit bericht wil ik daar toch graag voor een paar dagen een motor huren. :]

Heeft iemand ervaring daarmee op Madeira? Ik kan er nml. op internet niks over terug vinden, op 1 verhuurbedrijf na welke al niet meer bestaat...
Het schijnt dat je er al geen scooters kan huren vanwege het wat heuvelige terein, maar hoe zit het met motoren?
Zijn er misschien mensen geweest die motorverhuurbedrijfen hebben gevonden/gezien op Madeira?

Omdat het een zon/zee vakantie betreft, en geen motorvakantie, hoop ik dat de moderators het niet verplaatsen naar Reizen en Toeren, want ik hoop in Algemeen wat meer reacties te krijgen van mede zonaanbidders. O-)

Ik ben er deze zomer geweest, echt een prachtig eiland! bloempjes,beestjes en veel boompjes :) Je kan er leuk motorrijden apart dat je daar weinig racers ziet in een leren pak want de "snelweg" is net een circuit als je die bochten ziet :)
En zeker die bergwegen daar ook allemaal erg mooi.

Bij elk hotel zijn daar wel een lading folders te vinden over motoren etc dus daar zou ik me niet druk over maken.

EDIT: Als je ook nachtleven wil zit je daar dus wel verkeerd B|
 
Laatst bewerkt:
Mocht je gaan, zou ik zeker aan de zuidkant van het eiland verblijven.
Wij zaten in het noorden, en hebben van de 7 dagen die we daar verbleven 5 dagen wolken en regen gehad, terwijl in funchal het zonnetje scheen :)
 
Mocht je gaan, zou ik zeker aan de zuidkant van het eiland verblijven.
Wij zaten in het noorden, en hebben van de 7 dagen die we daar verbleven 5 dagen wolken en regen gehad, terwijl in funchal het zonnetje scheen :)

Wij zaten idd ook aan het zuiden.

http://www.elizawashere.nl/portugal/madeira/arco_da_calheta/engenho_velho.htm

Beetje afgelegen maar met een huur auto(die in de prijs zit) ben je toch bijna overal binnen 30 min...

Verder het hotel, super!! Zelden zo goed gegeten als daar.
Ik vlucht normaal direct van m'n hotel als ik iets wil gaan eten maar dat is hier dus niet nodig. Bijna alles komt hier uit eigentuin :9~
 
ja, wij haden ook Eliza was here :)

Madeira, vakantie Portugal boeken | Eliza was here

alleen de laatste drie dagen hebben we onze biezen gepakt en een hotel in funchal genomen. (http://www.hotelgorgulho.com/) Dit hotel ziet er aan de buitenkant niet uit, maar het was schoon en de kamer had zeezicht, dit voor maar 60 euro per nacht incl. een uitgebreid ontbijt buffet. Vanuit funchal de gebruikelijke dingen gedaan, dolfijntjes gekeken enzo en een dagje porto santo :)
Als je dus strand en uitgaan etc zoekt kan je beter Madeira vermijden, maar het is zeker een heel mooi eiland!
 
Ja kan er zeker wel motoren huren, heb wel wat bedrijfjes gezien. Of er ook echt wat tussen zit weet ik niet.

Overigens zitten er leuke weggetjes tussen daar maar kijk uit, als je uit de bocht vliegt lig je zo in het ravijn. Ook knallen de mensen (daar waar het wel druk is) flink door. Wegen die hier 60km/h zijn zijn daar 100 en ze rijden er 120
 
Laatst bewerkt:
Dat is grappig, ik ben er net twee weken van terug. In de hoofdstad funchal heb ik een bedrijf gezien wat motoren verhuurt dus het bestat zeker wel!
Voor een zon/zee vakantie zou ik Madeira overigens niet aanraden. Het is vooral een eiland voor wandelaars en dagtochtjes, aangezien Madeira zelf geen natuurlijke stranden kent.
Ikzelf vond er in ieder geval weinig aan, voor zon/zee kan je net zo goed naar Spanje gaan !
Klinkt goed, weinig van die roodverbrande proleten. :+


Dit lijkt me niet verkeerd:
http://www.endurotouren-madeira.com/englisch/

p002_1_01.png

p002_1_00.png

images
 
Top voor de vele tips :}

Maak me geen zorgen voor motorhuur meer, dat moet goed komen! :)

Strandliggers waren wij sowieso al niet, dus dat komt mooi uit, eigenlijk walg ik nml. al van het idee van badplaatsen als de Costa del Sol of Rimini. :+

Moeten wel wat te doen hebben na een paar uurtjes liggen, wat dat betreft denk ik dat Madeira wel geschikt is om een beetje op ontdekkingsreis te gaan. *D

Eens uitzoeken of ze dat Enduro rijden ook voor een dagje aanbieden, want dat lijkt me ook gaaf om eens te doen! :}
 
:P Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar een zon/zee vakantie op Madeira?

Je hebt daar 1 strand. *D Ergens in het NoordOosten. Dat zwarte lava-zand wil ik niet op liggen.

Wat je daar wel kan doen is bij een soort groot zwembad liggen, dat heet een Lido, geloof ik. Is best apart, het zeewater komt in het zwembad.

Verder een prachtig eiland om rond te rijden (wij deden dat dan wel in een koekblik), de omgeving deed mij (gek genoeg) aan Frankrijk denken met kloven, groene natuur. Ik vond de mensen er ook erg aardig. Stappen... hmmm... beetje beperkt, wat dat betreft is (of was?) het net Engeland, rond 10.00 's-avonds moet je goed zoeken naar tentjes, en als je wat vind is het stampvol. :')

Maar, ondanks mijn bedenkingen, geniet ervan! Het is echt een mooi, relaxed eiland. Met maar 1 snelweg en dat is een ander soort snelweg dan hier in Holland. ;)

(oh ja, die foto van dat andere topic is waarschijnlijk Paul Da Serra of zoiets, dat is een hoogvlakte, erg apart om te zien op zo'n eiland)
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt Porto Moniz, was erg leuk ja :)
Wel aan de Noordkant, dus je moet wat geluk met de zon hebben
 
Je bedoelt Porto Moniz, was erg leuk ja :)
Wel aan de Noordkant, dus je moet wat geluk met de zon hebben

Nope, ik bedoelde dit "strand":
Google Maps

Even goed inzoomen en dan het strandje rechtsonder... :-)

Oh, kwartje viel nu |( , je bedoelde de Lido bij Porto Moniz. Daar ben ik niet geweest, het was daar elke keer slecht weer... :( )

Ik heb in Funchal bij dit Lido gelegen....
Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Krijg er steeds meer zin in door de foto's :}

en wat betreft zon/zee vakantie, als ik de zee kan zien is het voor mij al een zon/zee vakantie. :P

als ik er over nadenk, alle vakanties die ik niet met de motor doe beschouw ik al als zon/zeevakantie. ;)
 
Wij zijn er ook geweest en het was een heerlijke vakantie. Geen massa toerisme en dus geen mega hotels. Heerlijke constante temperatuur, tis wel erg stijl dus je moet wel valide/mobiel zijn.
Mooie natuur en er valt genoeg te zien. Voor een dagje strand kun je naar Porto. Botanische tuin was echt schitterend met gaaf uitzicht op de haven van Funchal. We hebben ons twee maal laten rondrijden met een taxi, was goed te doen. Bevolking is vriendelijk en behulpzaam.
Op mn ouwe dag zou ik er best willen wonen...
Heb geen ervaring met motorfietsen daar.
 
Doei Oma! waarom een nieuw topic aanmaken als er al een bestaat!

Wij gaan met ons bedrijf voor het 30 jarig bestaan dit jaar een Cruise maken rondom de kanarische eilanden en Madeira. Nu zijn we een hele dag op Madeira en laten we eerlijk zijn, hoe vaak heb je de kans om daar motor te rijden. Zijn er nog mensen die recentelijk hier geweest zijn? En iets gehuurd hebben? Aanlegplaats is Funchal en van daar wil ik het eiland rond. Ik denk wel dat ik mijn eigen handschoenen en motorjeans meeneem, jas en helm komt daar wel. ook mijn Tomtom neem ik mee, moet alleen nog een rammount klem met bol fiksen ergens.

Mijn oog was op dit verhuur bedrijf gevallen: Madeira Motorcycle Rentals & Island Tours en dan met name de F900XR, deze past qua rijstijl (MV agusta Turismo Veloce) het beste denk ik.

dus iemand nog tips? ook kwa wat te rijden?
 
Even dit topic omhoog gooien. Ik ga binnenkort naar Madeira en twijfel tussen een auto of motor. Motor is natuurlijk veel vetter, maar ik wil ook wat hikes maken. Mensen die dit gedaan hebben? Wat heb je toen met je motorkleding gedaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan