rijstijl 1000cc: hoog in toeren houden of koppel gebruiken

Thanks voor de tips Ferry ! :)

ik hou altijd wat ruimte tot de curbs om zo min mogelijk meters op het circuit te maken. scheelt tot weer in de bandjes :+

goede tip van die oude band trouwens. heb vorig jaar een sessie met een ram versleten SC op Assen gedaan. was erg leerzaam om m zo te voelen glijden en spinnen. sessie daarna nog mn beste tijd tot nu toe gereden (1:53) :)

Verder rem je als een oud wijf :X ;)

:o haha
in my defense .. had erg veel last van fading en op de busstop aan begon ie zelfs te rammelen aan de voorkant. ben wat eerder en langzamer gaan remmen om eea te compenseren... had de helel zwik ontlucht etc voor dag2 maar toen regen :(

welke tandwielverhouding reed je trouwens met de K5 op Assen ?
ik heb nu 16/45 en zit te denken aan 15/45
 
ik met 15-45

heb ook met 46 gereden maar dan is ie vrij kort, kan wel, maar 15-45 rijdt iets rustiger ;)


OK. Dat zal ik dan morgen dan ook wel ervaren. Ben wel benieuwd. In ieder geval maar wel op de weg houden dan. Want ik hou wel van rustig rijden, grinnik..
 
Laatst bewerkt:
SUBR1, hoe snel ga jij rond op Assen met 15-46?

Ik zit momenteel op 1:56 en ik zit net als Ferry ook tegen 6 aan te hikken voor de Ramshoek dus daar kun je misschien beter 15/45 hebben. Voor de Bult kom ik ook niet lekker uit en schakel ik net ff door naar 4 om dan gelijk weer terug te schakelen.
Het grootste voordeel vind ik dat je Strubben in 2 kan nemen want in in ze 1 is niet echt fijn en vanaf de Haarbocht tot Strubben kan heel mooi in 3.
 
ik met 15-45

heb ook met 46 gereden maar dan is ie vrij kort, kan wel, maar 15-45 rijdt iets rustiger ;)


Hoi Buuk,
Kun je mij vertellen in welke versnelling jij waar op Assen rijd?
Ik heb dezelfde fiets met 15-46.
Ik rijd graag hoog in de versnelling, maar ben nog steeds aan het zoeken.
Alvast bedankt.
 
Thanks voor de tips Ferry ! :)

ik hou altijd wat ruimte tot de curbs om zo min mogelijk meters op het circuit te maken. scheelt tot weer in de bandjes :+

goede tip van die oude band trouwens. heb vorig jaar een sessie met een ram versleten SC op Assen gedaan. was erg leerzaam om m zo te voelen glijden en spinnen. sessie daarna nog mn beste tijd tot nu toe gereden (1:53) :):o haha
in my defense .. had erg veel last van fading en op de busstop aan begon ie zelfs te rammelen aan de voorkant. ben wat eerder en langzamer gaan remmen om eea te compenseren... had de helel zwik ontlucht etc voor dag2 maar toen regen :(

welke tandwielverhouding reed je trouwens met de K5 op Assen ?
ik heb nu 16/45 en zit te denken aan 15/45
Aha okay. Maar je gaat lekker. Gewoon doorgaan zo.
Last van de rem, zou ik ook zeggen :P

Met de K5 16/45 of 16/46.
15/45 is denk te kort dan kom je in de toerenbegensor voor de ramshoek.
 
Hoi Buuk,
Kun je mij vertellen in welke versnelling jij waar op Assen rijd?
Ik heb dezelfde fiets met 15-46.
Ik rijd graag hoog in de versnelling, maar ben nog steeds aan het zoeken.
Alvast bedankt.

15-45 =

Haarbocht 3
Madijk 4
Ossebroeken 3
Strubben 2
Ruskenhoek 3
Stekkenwal 3
Bult 3
Duikersloot 3
Mandeveen 4
Meeuwenmeer 5
Hogerheide 6
Ramshoek 5
GT soms 3 soms 2

15-46 =

Haarbocht 4
Madijk 4
Ossebroeken 3
Strubben 2
Ruskenhoek 4
Stekkenwal 4
Bult 4
Duikersloot 4
Mandeveen 4
Meeuwenmeer 5
Hogerheide 6
Ramshoek 5
GT 3
 
Laatst bewerkt:
15-45 =

Haarbocht 3
Madijk 4
Ossebroeken 3
Strubben 2
Ruskenhoek 3
Stekkenwal 3
Bult 3
Duikersloot 3
Mandeveen 4
Meeuwenmeer 5
Hogerheide 6
Ramshoek 5
GT soms 3 soms 2

15-46 =

Haarbocht 4
Madijk 4
Ossebroeken 3
Strubben 2
Ruskenhoek 4
Stekkenwal 4
Bult 4
Duikersloot 4
Mandeveen 4
Meeuwenmeer 5
Hogerheide 6
Ramshoek 5
GT 3
Zo te zien dus echt wel verschil in 45 of 46. Heb gisteren even met 46 gedraaid, dat beviel op zich goed. Alleen na paar ronden fors er af in de Ramshoek, bleef tussen 4 en 5 hangen en ging de grindbak in en om. Mijn ribbetjes hebben weer deuk gehad. Maar ga zeker verder uitproberen, die 46.
 
15-45 =

Haarbocht 3
Madijk 4
Ossebroeken 3
Strubben 2
Ruskenhoek 3
Stekkenwal 3
Bult 3
Duikersloot 3
Mandeveen 4

Meeuwenmeer 5
Hogerheide 6
Ramshoek 5
GT soms 3 soms 2

15-46 =

Haarbocht 4
Madijk 4
Ossebroeken 3
Strubben 2
Ruskenhoek 4
Stekkenwal 4
Bult 4
Duikersloot 4
Mandeveen 4

Meeuwenmeer 5
Hogerheide 6
Ramshoek 5
GT 3

Als je de volgende keer eerst door Mandeveen gaat en daarna pas Duikersloot ben je zomaar weer een paar seconden sneller :P
 
Thanks voor de tips Ferry ! :)

ik hou altijd wat ruimte tot de curbs om zo min mogelijk meters op het circuit te maken. scheelt tot weer in de bandjes :+

goede tip van die oude band trouwens. heb vorig jaar een sessie met een ram versleten SC op Assen gedaan. was erg leerzaam om m zo te voelen glijden en spinnen. sessie daarna nog mn beste tijd tot nu toe gereden (1:53) :):o haha
in my defense .. had erg veel last van fading en op de busstop aan begon ie zelfs te rammelen aan de voorkant. ben wat eerder en langzamer gaan remmen om eea te compenseren... had de helel zwik ontlucht etc voor dag2 maar toen regen :(

welke tandwielverhouding reed je trouwens met de K5 op Assen ?
ik heb nu 16/45 en zit te denken aan 15/45
In 2007/2008 reed ik met 15-43, was wel erg wennen zo vanaf een straatbike!
In 2009 reed met 16-44 op assen (Heb me laten wijs maken dat mooijman daar ook mee reed in 2006) iets minder fel maar leek niet onder te doen qua vermogen met anderen in de supercup. De gedachte was dat je wat vloeiender kon rijd en minder hoefde te schakelen. Deed de gt soms in zn 3 lekker vloeiend en plenty power onderin hoor:P

Tis soms ook baan afhankelijk wat je rijdt, op zolder was 15-43 echt niet kort genoeg.
Ligt er ook aan waar je mee kan omgaan of wat je fijner vindt rijden.

Waarom wil je korter gaan rijden, meer trekkracht?

Btw wanneer gaat Jeroen zaccen? :P
 
Laatst bewerkt:
heb Zandvoort gereden met 15-45 maar vod het erg veel schakelen. heb mn tijd ook niet kunnen verbeteren (gezet met 16-45), dus zal niet optimaal geweest zijn.
de afgelopen race op Assen met 15-44 gereden en dat was eigenlijk wel goed.

ben trouwens ook achter mn remprobleem gekomen... ik rij al het hele jaar met een gescheurde remleiding :o zag met het opladen dat er vloeistof uit de leiding kwam, net onder de pomp....
had gelukkig nog de originele leiding liggen dus kon ik nog wel rijden. heerlijk om een hele race een constante remdruk te hebben :)

krijg Jeroen niet zo ver :(
eigenlijk maar goed ook, zo maak ik nog wat kans :]
 
Laatst bewerkt:
Lol

Als je nog die restrictor eruit vogelt (kost weinig) heb je nog klein beetje vermogen/snelheid winst in de laatste versnellingen. Die tip kreeg ik van Fer vorig jaar :P
 
Laatst bewerkt:
In 2007/2008 reed ik met 15-43, was wel erg wennen zo vanaf een straatbike!
In 2009 reed met 16-44 op assen (Heb me laten wijs maken dat mooijman daar ook mee reed in 2006) iets minder fel maar leek niet onder te doen qua vermogen met anderen in de supercup. De gedachte was dat je wat vloeiender kon rijd en minder hoefde te schakelen. Deed de gt soms in zn 3 lekker vloeiend en plenty power onderin hoor:P

Tis soms ook baan afhankelijk wat je rijdt, op zolder was 15-43 echt niet kort genoeg.
Ligt er ook aan waar je mee kan omgaan of wat je fijner vindt rijden.

Waarom wil je korter gaan rijden, meer trekkracht?

Btw wanneer gaat Jeroen zaccen? :P
Mooiman reed in 2006 op Yamaha en die heeft een andere bak dan een Soes.

16/44 reed ik dit jaar ook mee.
Vorig jaar 15/52 of 15/43. En in 2008 16/45 of 16/46 Kortom maakt geen zac uit ;)

Maar is ten 1e natuurlijk afhankelijk van je motor, rijstijl en rondetijd.
 
Mooiman reed in 2006 op Yamaha en die heeft een andere bak dan een Soes.

16/44 reed ik dit jaar ook mee.
Vorig jaar 15/52 of 15/43. En in 2008 16/45 of 16/46 Kortom maakt geen zac uit ;)

Maar is ten 1e natuurlijk afhankelijk van je motor, rijstijl en rondetijd.
Kut 2005 dan :P of het was iemand anders :+
 
Laatst bewerkt:
haha we noemen hem "who's afraid of wide lines" :-)

heb nog wat studiemateriaal gevonden
de gast is niet bang om toch nog een versnellingje lager te gaan.
staat zowiezo al wat kort gegeard lijkt het

Mooi filmpje zeg, zo goed kom je ze niet vaak tegen :)

Even een vraag gelijk aan de pro's.... Bij precies 2.00 min in dit filmpje zie je hoe snel hij al op het gas durft te gaan onder nog steeds een flinke hellingshoek.
Op 1 of andere manier durf ik dit gewoon simpelweg niet. Te bang voor een highsider gewoon denk ik. (ik ben maar gewoon eerlijk...)

Voor mijn gevoel kan die band dat helemaal niet aan om onder zo'n hoek al zoveel gas te geven of nog hard te remmen.
Wat zijn jullie ervaringen daarin? Hoe heb je jezelf dat aangeleerd? Gewoon steeds wat eerder op het gas gaan en kijken waar het mis gaat?
Zit je op zo'n moment ook trouwens zo ver mogelijk naar achter om zo veel mogelijk druk op je achterband te houden?

Leer het me svp :) hier laat ik nog teveel tijd liggen, ik wil m'n rondetijden wat omlaag schroeven in 2011.
 
Mooi filmpje zeg, zo goed kom je ze niet vaak tegen :)

Even een vraag gelijk aan de pro's.... Bij precies 2.00 min in dit filmpje zie je hoe snel hij al op het gas durft te gaan onder nog steeds een flinke hellingshoek.
Op 1 of andere manier durf ik dit gewoon simpelweg niet. Te bang voor een highsider gewoon denk ik. (ik ben maar gewoon eerlijk...)

Voor mijn gevoel kan die band dat helemaal niet aan om onder zo'n hoek al zoveel gas te geven of nog hard te remmen.
Wat zijn jullie ervaringen daarin? Hoe heb je jezelf dat aangeleerd? Gewoon steeds wat eerder op het gas gaan en kijken waar het mis gaat?
Zit je op zo'n moment ook trouwens zo ver mogelijk naar achter om zo veel mogelijk druk op je achterband te houden?

Leer het me svp :) hier laat ik nog teveel tijd liggen, ik wil m'n rondetijden wat omlaag schroeven in 2011.
Wat voor rondetijden rij je dan?

In 1 bocht voor dat moment van 2:00 daar heb ik vorig seizoen door gekregen dat je heel veel grip hebt... per ongeluk draaide ik het gas open door een hobbeltje oid |( heel stom!
Maar de motor vloog er vandoor zonder 1 kick te geven, waardoor ik dus begreep dat er nog veel meer grip was.

Als je vloeiend je gas opbouwt en daar vroeg mee begint kan je uitproberen hoeveel grip je hebt, de "racebanden" geven erg goed aan wanneer de grip op begint te raken, voel je het glijden gas constant houden en wat meer rechtop zetten.
Ik ben er ook geen held in en moet ook vroeger beginnen met gas geven...

Bij dat moment van 2 minuten zie je wel dat de motor iets meer rechtop wordt gezet voor die echt aan het gas draait
 
Laatst bewerkt:
Ja ik rijd op zandvoort nou rond de 2.06, maar het lastige van mijn motor (een 929 circuitbike) is dat ie nogal aan/uit reageert op het gas.
Het was de eerste blade met injectie, en van gas dicht weer opbouwen de bocht uit is lastig als je ineens een trap krijgt.
M'n band wordt ook aardig opgevreten .

Ik rijd wel op goede banden, ik heb ze nog niet voelen glijden... dus het kan gekker. Ooit wil ik wel een soepeler lopende circuitbike, dat lijkt me wat makkelijker oefenen ook :)
 
heb je niet teveel speling op je gaskabels, of een te losse ketting ?
vroeg op t gas is toch een kwestie van de juiste lijnen rijden, goede balans in de motor, er lekker op zitten, relaxt rijden, etc... veel meters maken en dat komt vanzelf.
en als het niet komt moet je eens een andere motor proberen. een honbah voelt anders als een yammer of een soepsoeki
 
Nee gas en ketting zijn goed :) het is echt het motor karakter, alleen wat overdreven uitgelegd.
Overdrijven maakt de zaak duidelijk he ;)
 
Ja ik rijd op zandvoort nou rond de 2.06, maar het lastige van mijn motor (een 929 circuitbike) is dat ie nogal aan/uit reageert op het gas.
Het was de eerste blade met injectie, en van gas dicht weer opbouwen de bocht uit is lastig als je ineens een trap krijgt.
M'n band wordt ook aardig opgevreten .

Ik rijd wel op goede banden, ik heb ze nog niet voelen glijden... dus het kan gekker. Ooit wil ik wel een soepeler lopende circuitbike, dat lijkt me wat makkelijker oefenen ook :)
wat je kan proberen, is er voor zorgen dat je voor de bocht klaar ben met remmen en dan je gas alweer oppakken. Dan heb je iig geen last van aan/uit effect. Zo reed ik vorig jaar 1:54.2 op assen en 2:02.3 op CPZ. Geeft je misschien ook meer vertrouwen om sneller en vloeiend op het gas te gaan. :)
 
Nee gas en ketting zijn goed :) het is echt het motor karakter, alleen wat overdreven uitgelegd.
Overdrijven maakt de zaak duidelijk he ;)
Hoe denk je dat een 175pk aan het achterwiel reageert met -2 +1 (of nog gekker) vertanding erop. Dat is ook aan/uit hoor :P Maar ik herken het wel, men zegt met pcIII dat het minder zou moeten worden bij de sc44? IK was er eigenlijk zelf ook wel benieuwd naar voor mn straatblade..



wat je kan proberen, is er voor zorgen dat je voor de bocht klaar ben met remmen en dan je gas alweer oppakken. Dan heb je iig geen last van aan/uit effect. Zo reed ik vorig jaar 1:54.2 op assen en 2:02.3 op CPZ. Geeft je misschien ook meer vertrouwen om sneller en vloeiend op het gas te gaan. :)
De echte snelle jelle remt de bocht in ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoe denk je dat een 175pk aan het achterwiel reageert met -2 +1 (of nog gekker) vertanding erop. Dat is ook aan/uit hoor :P Maar ik herken het wel, men zegt met pcIII dat het minder zou moeten worden bij de sc44? IK was er eigenlijk zelf ook wel benieuwd naar voor mn straatblade..De echte snelle jelle remt de bocht in ;)
ik zei ook niet dat die er sneller van werd ;)
 
wat je kan proberen, is er voor zorgen dat je voor de bocht klaar ben met remmen en dan je gas alweer oppakken. Dan heb je iig geen last van aan/uit effect. Zo reed ik vorig jaar 1:54.2 op assen en 2:02.3 op CPZ. Geeft je misschien ook meer vertrouwen om sneller en vloeiend op het gas te gaan. :)

Hm ok :) kan het proberen idd. Misschien krijg ik zo dat vertrouwen. Wie weet.

Thnx!
 
ff een leuk stukje over hoog toeren gesproken.
Jongen kan echt goed rijden gezien zijn prestaties in onk idm en stock 1000

reed de struben in zijn 1 met de race of the champions.
veel kijk plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan