"Studenten in het Zuiden" deel 9: WK2010, Vakantie en BBQ's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een warm onthaal en wat een gespam :+

Hoi :W

Gaat het hier vaker over het importeren van Spaansen? :')

Niet héél erg overigens O-)

spanish-girl.jpg
 
Dat heeft me altijd al leuk geleken. Gewoon zo'n pocket-spanjaard om overal mee naartoe te nemen!

@Steff: nog over motorfietsen kunnen nadenken? Wordt het een SM? Dorsoduro ftw!

Ja, ik heb hier zo vaak m'n nek verdraait, omdat ik weer is een motor aan hoorde komen. En ik ben hier in Barcelona naar een Aprilia dealer geweest om een beetje rond te koekeloeren. Ik zou graag een SS hebben, maar na het laatste "gesprek" met mijn ouders, is het voor mij veel voordeliger om voor iets anders te kijken. Ik denk nog steeds aan een Street Triple.
Morgen komt er, als het goed is, iemand kijken voor mijn SV. En dan heb ik nog 5 weken dat ik 25kw moet. Ik ken mezelf; als ik een mooi aanbod tegenkom ga ik niet wachten ;)
 
Waarom geen Monster 796 trouwens? (Wij van WC-eend adviseren WC-eend ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik zag een gecrashte duc staan met Heilige Antonius als munt erin geplakt.... Wat nou beschermheilige!

Doe mij maar zo'n fotolijstje op mijn dashboardkastje / kroonplaat :+
 
Laatst bewerkt:
Jij neemt met je RS wel een extreem risico trouwens. Of is sleutelen je hobby?

Italiaans + 2-takt.......
 
Sleutelen is mijn hobby :+

Verder vind ik nog steeds dat tweetakt de ultieme raceformule is :Y

Topracerij... waarom dan snijden om 'milieu onvriendelijkheid' :/

Denk eerder dat je het moet zoeken in verantwoorden van het racebudget. De 2-takt is, logisch natuurlijk gezien de massa-milieu-hysterie, uitgestorven op straat. Een fabrikant wil iets terug zien van de miljoenen die omgaan in de racerij en wil dus graag ontwikkelingen uit diezelfde racerij verkopen. Daarom 4t en geen 2t meer.
 
Denk eerder dat je het moet zoeken in verantwoorden van het racebudget. De 2-takt is, logisch natuurlijk gezien de massa-milieu-hysterie, uitgestorven op straat. Een fabrikant wil iets terug zien van de miljoenen die omgaan in de racerij en wil dus graag ontwikkelingen uit diezelfde racerij verkopen. Daarom 4t en geen 2t meer.
Ja, zeker ook inderdaad :Y

Maar dat zou geen reden moeten zijn ermee te stoppen, crisistijd of nie :/

Sowieso vind ik het doodzonde hoe de top van de motorsport kapotgemaakt wordt door regels en beperkingen... :X

Formule 1 in 20 jaar tijd van dikke turbo-motoren, V12s en V10s naar V8jes... MotoGP en de Moto2/3 van jankende tweetakten naar opgevoerde crossmotorblokkies in raceframes, een veld CBR600RRs en net aan 17 'top'-klassefietsen... -O-

Gaat van kwaad tot erger, eigenlijk is alleen de Superbikes nog gaaf... waarom? Zoveel minder regels :X
 
Ja, zeker ook inderdaad :Y

Maar dat zou geen reden moeten zijn ermee te stoppen, crisistijd of nie :/

Sowieso vind ik het doodzonde hoe de top van de motorsport kapotgemaakt wordt door regels en beperkingen... :X

Formule 1 in 20 jaar tijd van dikke turbo-motoren, V12s en V10s naar V8jes... MotoGP en de Moto2/3 van jankende tweetakten naar opgevoerde crossmotorblokkies in raceframes, een veld CBR600RRs en net aan 17 'top'-klassefietsen... -O-

Gaat van kwaad tot erger, eigenlijk is alleen de Superbikes nog gaaf... waarom? Zoveel minder regels :X

WSBK is ook een wassen neus....

Ducati wint niet meer, dreigt er mee te stoppen en mogen prompt weer een grotere cilinderinhoud waardoor ze weer competitief zijn. Alle beslissingen en de daaruit volgende regelgeving zijn genomen met marketing in het achterhoofd.

Waarom een budgetplafond in de F1? Omdat er anders geen teams meer overbleven, saaie races, geen bezoekers, geen TV-rechten die verkocht werden, kortom; geen inkomsten meer voor de FIA.

Ik heb laatst een documentaire gezien over Ayrton Senna en de toenmalige F1-auto's. 1500 PK uit een viercilinder. Daar viel gewoon niet mee te rijden als je het vergelijkt met de auto's van nu. Enkele dodelijke ongevallen (Senna, Ratzenberger) en de regels worden aangescherpt. Volkomen te begrijpen natuurlijk, maar doordat de snelheden omlaag moesten werden de races tot wat ze een jaar of wat geleden waren, een saaie optocht!

De FIA heeft geprobeerd om de spanning weer terug te brengen omdat ze inzagen dat de inkomsten echt drastisch terug zouden gaan lopen als het zo door zou gaan. En dat is ze redelijk goed gelukt denk ik, afgelopen seizoen was weer leuk om te zien. Dit seizoen zo mogelijk nog beter!

Ik vind dat het niet uitmaakt waar je mee racet, 2t, 4t, formule auto, tourwagen, MotoGP, WSBK. De rijders moeten het spannend maken! Daar heeft een motorrace trouwens wel een groot voordeel tov een autorace. Je hebt een veel kleiner gat nodig om in te halen en dat zie je dus ook een stuk meer tijdens een motorrace.
 
Overigens vind ik een merkencup ook niet zo leuk. Voordeel is dat de coureur dan het verschil moet maken maar liever een wat mindere coureur op een snellere fiets en een betere coureur op een wat langzamere fiets --> meer spanning, twee evensnelle coureurs!
 
Whoei :P

Je haalt wat goede punten aan :+

Merkencups zijn leuk voor jonkies die net beginnen; zoals de NSF100 cup en de Junior 125 klasse. Dan kun je leren racen met een relatief gelijk niveau en met een lage drempel; leuk om te zien *O*

Eenmaal op niveau moet je de verder concurrentie gewoon z'n beloop laten... verschillende merken, verschillende motortypen (hoe gaaf was Honda's actie in de vroege 2000s met de NSR500 V2; minder vermogen dan de V4s, maar ook minder gewicht! Ideaal voor de privéteams :} ) dan krijg je echt concurrentie en echte races *O*

Maar de MotoGP is nu voor 2/3 Ducati aan het worden :/ Al komen er maar een paar goed rond met die fiets B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan