honda vfr vtec 2002 geklepper!!

bram_timmer

MF'er
9 mrt 2009
109
0
Hallo,

Mijn naam is bram timmer en sinds 2 maanden vfr rijder. Sinds een aantal weken hoor ik geklepper, volgens mij aan de voorkant van de motor. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En wat kan ik er aan doen?
Ik heb een vtec uit 2002 met amper 40000 km op de teller waar rustig mee is gereden lijkt me niet dat dit iets motorisch kan zijn met deze km stand.

Alvast bedankt.

Bram
 
Hallo,

Mijn naam is bram timmer en sinds 2 maanden vfr rijder. Sinds een aantal weken hoor ik geklepper, volgens mij aan de voorkant van de motor. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En wat kan ik er aan doen?
Ik heb een vtec uit 2002 met amper 40000 km op de teller waar rustig mee is gereden lijkt me niet dat dit iets motorisch kan zijn met deze km stand.

Alvast bedankt.

Bram

Ik had bij ongeveer 50.000 een naks die vervangen moest worden. Maar geklepper het klonk bij mij meer als geratel. Als of je ketting te slap hangt.

Veranderd het als de motor sneller draait?
Ook in zijn vrij?
Loop het op met het toerental of met de snelheid?
Je moet om de 25.000 je kleppen controleren maar tot nu toe hoefde ik zeniet te stellen. (ik heb er nu 65000 op staan.)
 
nee, het is geen geratel. duidelijk geklepper. ik hoor het ook alleen stationair( vrij of gekoppeld heeft geen invloed). het is niet constant aanwezig en verdwijnt dan ook vaak weer nadat ik gas heb gegeven. Bij koude motor heb ik het nog niet geconstateerd.

kleppen zijn 8000 km geleden gesteld.
 
nee, het is geen geratel. duidelijk geklepper. ik hoor het ook alleen stationair( vrij of gekoppeld heeft geen invloed). het is niet constant aanwezig en verdwijnt dan ook vaak weer nadat ik gas heb gegeven. Bij koude motor heb ik het nog niet geconstateerd.

kleppen zijn 8000 km geleden gesteld.

Alleen bij stationair... mijn eerste gedachte is dan rammelt er niet gewoon wat mee. Iets wat los zit maar vast hoord te zitten.

Maar bij koud doet ie het niet?
 
Bij de Vtec zit in het luchtfilterhuis een klep die wordt aangeduid met de mooie naam fappervalve. Deze klep kan je bij stationair toerental horen klapperen. OP het forum van de vfroc is er genoeg over geschreven. schijnt zo'n 60% van de 800´s en vtecs last van te hebben. kan op zich geen kwaad.
 
dat klopt! ik heb bij motorcentrum eibergen geinformeerd. Deze gaan de klep voor mij afsluiten na het synchroniseren tijdens de kleine beurt. allen bedankt voor de informatie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan