Met de trike naar Noorwegen

gls450

MF veteraan
29 feb 2008
2.511
1
lint bij antwerpen
Het is me waarschijnlijk gelukt; Ik ga naar Noorwegen want ik ga niet alleen!!! *O* *O*
Men plan gaat door in juni 2010 samen met men schoonbroer
Nu is het wel zo dat men reispartner met een gehuurde trike gaat meegaan( ik met motor)
Ik heb al een paar organisaties aangeschreven omtrent de regelgeving over trikes, maar moet nog hun antwoord afwachten.
Heeft er hier iemand ervaring mee of wat intresting spul dat ze me kunnen vertellen?
zoals bv; Mag je wel met een trike in Noorwegen?
In Belgie is rijbewijs b voldoende, is dit voor Noorwegen, Denemarken, Duitsland en Nederland ook zo?
Als je relevantie links hebt, ben ik ook geinteresseerd
grtz
tom
 
Het is me waarschijnlijk gelukt; Ik ga naar Noorwegen want ik ga niet alleen!!! *O* *O*
Men plan gaat door in juni 2010 samen met men schoonbroer
Nu is het wel zo dat men reispartner met een gehuurde trike gaat meegaan( ik met motor)
Ik heb al een paar organisaties aangeschreven omtrent de regelgeving over trikes, maar moet nog hun antwoord afwachten.
Heeft er hier iemand ervaring mee of wat intresting spul dat ze me kunnen vertellen?
zoals bv; Mag je wel met een trike in Noorwegen?
In Belgie is rijbewijs b voldoende, is dit voor Noorwegen, Denemarken, Duitsland en Nederland ook zo?
Als je relevantie links hebt, ben ik ook geinteresseerd
grtz
tom

oke, vooruit dan maar, nu verder zelf gaan zoeken hoor :P Trike. Geen Motor, geen bike. Een verkorting van tricycle.
 
*O* en inderdaad de reis gaat door.... *O*

heb afgelopen week met verschillende veerdiensten aan het mailen geweest en uiteindelijk is het de ferry tss kopenhagen en oslo geworden.
de bedoeling is dat we de 1000km tss mijn thuis en kopenhagen op een rustige 2 dagen gaan doen? waarvan de eerste toch wel het meeste in kilometers zodat we de 2de dag nog een stukje van denemarken kunnen zien. als er iemand hierover nog tips heeft, mag je me dit gerust laten weten (denemarken)
daar nemen we de nachtboot (6juni,vertrek 17u) en komen we uitgerust met een volle maag van het ontbijtbuffet s'ochtends (9.30u) aan in oslo.
het trajekt dat we daar gaan doen ben ik nog aant uitwerken. we kunnen daar een zes dagen rondtoeren dus ik bereken maar iets in grote lijnen. iets wat je makkelijk kan inkorten of verlengen. wat ik zeker ga doen is de rondrit van het jostedalbreen (grootste ijsplateau van europa op het vasteland). ik heb daar al briksdalbreen en nigardsbreen gezien, dus wil daar nu wel graag een andere gletjertong gaan bezichtigen(als er iemand hierover tips heeft)
een groot stuk hardangervidda ga ik ook opnemen id tour
de terugreis is dan op 12juni vanuit oslo waar we dan hetzelfde gaan doen als de heenreis. relaxed dus zoals de rest van de reis

het enige speciale ivm de trike is (dat ik tot hiertoe heb ondervonden) dat de meeste veerdiensten deze aanrekenen als auto. behalve degene die we nu gaan nemen, namelijk dfds-seaways. die rekenen hem als motor met zijspan. wat nog goed is aan deze maatschappij is dat je makkelijk een tweede voertuig kan boeken aan je reis, terwijl anderen bijna altijd per persoon en voertuig rekenen (wat toch al vlug 100-150euro scheelt)


zo, dit is het voorlopig. als er nog iets te melden valt, zal ik dit zeker doen
ik ga eerst kijken hoe de tourplanning verloopt en zien wat ik eigenlijk allemaal moet meesleuren. ik kan natuurlijk wel een groot deel van men bagage bij op de trike dumpen, dus echt spaarzaam met plaats ga ik zeker niet zijn

grtz
tom *O*
 
Laatst bewerkt:
thanks, plezier zal zowat van het weer afhangen....
en noorwegen gaat mij voor de 3de keer zien, dus ik ken het al wel een beetje. alleen is het nu voor de eerste keer met de motor. de vorige keren had ik mobilhome en auto. en niet te vergeten dat ik al 2x enorm veel geluk heb gehad met het weer (geen druppel regen)
we zien wel, ik ga altijd uit van 'worst case scenario' zodat het alleen maar kan meevallen
grtz
tom
 
Wow reis fotos zijn hier gewenst op het forrum iedereen geniet er van
 
ha!
eindelijk was het dan 5juni...
na een lange week de late te hebben gedaan en stress voor de reis, was het dan zover
afgesproken met men schoonbroer rond de negenen, zodat we tegen half 10 konden vertrekken voor de eerste lange etappe van een 750km.
vol goede moed vertrokken, want het weer zat aan onze zijde en als er iets was dat we vergeten waren; 'pech dan'
elk uurtje een kwartiertje rust langs oftewel een gewone rustplaats of tankstation langs de autostrade. tijdens die eerste dag had ik al het lot getard met een tankstation voorbij te rijden wanneer een halve minuut later men reservelicht aansprong. resultaat; eerstvolgende tankbeurt ging er 19.2liter in men bak terwijl er max 19.5liter in kan. dat was al een lesje voor de volgende honderden km-s die nog komen moesten. het was die dag vrij warm, dus gebruikte we regelmatig de rust die we hadden in de shaduw. 's avonds na een goede 750km een leuke kamping gevonden in denemarken, juist over de grens met duitsland. tentje klaarzetten, eten maken, nog een beetje narusten (vooral het achterwerk) en dan de nacht in.
nu heb ik altijd problemen met slapen dat ik niet in men eigen bed lig, maar rond de vijven was ik reeds klaarwakker (en dit probleem is op de hele reis zo goed als niet gebeterd)
rond de negenen waren we vertrekkensklaar om de rest van denemarken langs gewone banen richting kopenhagen af te leggen. was leuk, maar bv de ardennen zijn leuker. wat er wel al zeer leuk was, was het gebrek aan verkeer.
na het middag eten (wat we altijd deden tss 13-14u) stonden we nog op een dikke 150km van kopenhagen, dus hebben we het laatste deel dan toch maar voor de zekerheid via de snelweg afgelegd. inclusief de tolbrug tss de 2deense eilanden die toch wel indrukwekkend was. op tijd aangekomen ad boot en deze viel reuze goed mee.

's ochtends wakker geworden en juist voor het ontbijt even buiten gestapt om te kijken waar we reeds zaten en het weer aan te voelen. daar zagen we een reddingshelikopter boven het schip hangen die een vrouw kwam halen. bleek wel serieus te zijn dat ze zoiets sturen op 2u varen van oslo.
ook nu zat het weer aan ons zijde. half bewolkt en een aangename temperatuur.
oslo buiten gereden via de e6 en er ook redelijk weer snel afgegaan om binnendoor naar gjovik te rijden. het plan was om 's avonds ergens id buurt van andalsnes aan te komen, maar wegens vermoeidheid van men collega rijder (trike) zijn we er op een 60-70tal km's van gestrand. wel al mooie dingen gezien. trekkershutje opgezocht en weer de het in en uitpakken van ons gerief, eten, een lokaal meertje gevonden, narusten en slapen.
volgende dag; shit!!! regen!!! na het inpakken van ons spul nog de regenkledij bovengehaald. vandaag richting andalsnes en back down to de trollstigen-pas en verder down naar stryn. na een uurtje waren we al verlost van de regen en kon de kledij weer weggestopt worden. aangekomen bij de trollstigen; prachtige weg, maar wat een aantal toeristen (vooral dan bussen vol met japanners) eenmaal erop, moesten onze motoren werken om altijd traag te rijden achter 1 of andere bus of caravan (ja, genoeg nederlanders tegengekomen) . boven aangekomen was het al heel wat frisser en rustiger verkeer en konden we onze weg voortzetten naar stryn. deze weg was heel wat leuker te berijden. effe voorbij stryn zijn we even aan het rusten waar een voorbijganger in het engels vraagt of we een hut nodig hebben. waarop ik zei dat we verderop een camping gingen zoeken. ik vraag voor de zekerheid wat hij vraagt voor zen hut (je kan altijd een goedkope overnachting gebruiken) . hij wil er 500nok voor, terwijl ik hem duidelijk maak dat ons budged niet meer is dan 400nok per nacht. hij akkoord, dus we volgen hem. waw, gewoonweg een heel vakantie huis voor ons alleen. 3slaapkamers,houtvuur en comfort inbegrepen. dan nog durven terug te denken dat ik over de prijs heb onderhandeld. het was gewoon prachtig...
vanavond probeer ik de rest te schrijven....
 
na een zeer comfortabele nachtrust (ik moest eens 1keer geen oordoppen gebruiken om men collega zen gesnurk te trotseren) wederom alles ingepakt en toch maar wat extra geld achtergelaten, omdat we het toch zeer apprecieerden in zo een huis te kunnen overnachten.
vandaag verder down richting en langs skei, sogndal om dan naar luster toe te rijden. daar omtrent is er een weg naar de nigardsbreen. deze weg is 36km lang en daar heeft men collega eens deftig gebruik gemaakt van zen rechterpols. je kan zeggen; het is maar een trike, maar ik kan u zeggen; dat ding gaat... het is een ford 1600-zetec motor die er inzit met 100pk en dit in combinatie met 3wielen (ik noem ze oefenwieltjes) weet hij wel het tempo er serieus in te houden.
enfin; aangekomen aan nigardsbreen wisten we van het begin al dat deze echt machtig was. je kon hem vanaf 6-7km ervandaan echt al in volle glorie zien. een kleine tol betaald en verder gereden tot op de parking dichtbij. ons gerief achtergelaten bij de motoren en te voet verder. vanaf het moment dat we daar aan die parking stonden kon je denken dat de gletjer nog maar een goede 500m verder gelegen is... niets is minder waar; met een redelijk stevig tempo stappen was het bijna 3 kwartier. gaande van 20graden in het zonnetje tot pokke koud en veel wind aan de gletjer. in de verte was er ook een begeleide wandeling bezig op de gletjer en dan krijg je pas echt een goed beeld van hoe gigantisch deze wel is. na de obligatorische foto's terug naar de motoren waarbij ik onderweg geregeld hab gedronken van het heerlijke gletjerwater (beter dan wat je ook kan kopen). aan de motoren nog even gerust en terug verder waar we een trekkershut gevonden hadden id buurt van skjolden. terug heel de routine van uitpakken ,eten en nog wat rusten. die avond heb ik dan ook een keertje meegereden met de trike achterop.. wel, mijn ervaring hierover is; comfortabel, krachtig, maar net zoals een goldwingbijrijder wordt je na een tijdje moe en kan je werkelijk in slaap vallen. dit heb ik dan maar wijselijk gelaten voor id trekkershut. en ik kon de slaap gebruiken daar ik de wandeling naar nigardsbreen nog uit men systeem moest krijgen.
de rest volgt later op de avond...
 
Laatst bewerkt:
na weer eens veel te kort te hebben geslapen lag er vandaag de tindevegen en de aurland mountain road in het verschiet. onderweg naar de tindevegen die toch al op een respektabele hoogte ligt, komen we een fins langlaufteam tegen die in snel tempo de berg op rolden... waw, wat een kracht en souplesse wat die mannen en vrouwen uitstraalden. thumbs up!!
aan de tindevegen stond er een bord waar dat op staat dat je enkel met bankkaart kon betalen. men collega had enkel cash bij en ik cash en bankkaart, dus zou ik het dan wel voor hem regelen.
je bent nog maar een kilometer de tindevegen op en je waant je al alleen op de wereld. dit is echt een prachtige weg met serieus wat bochten, uitzichten en klimmetjes. halverwege staat er de tolpost die normaal gezien onbemand is wegens het bankkaart gedoe. komt er toch iemand naar buiten gestrompeld wegens het zien van de trike (trouwens, niemand in noorwegen heeft dit blijkbaar al ooit gezien want allemaal vragen ze of het eigenbouw is, en worden er foto's a volente genomen)
ik vraag deze man hoe het in werking gaat om de tol te betalen en hij beeldt in gebarentaal de handeling uit. ik doe deze dan na aan het masschien, maar deze weigert mijn kaart te lezen. ik doe dit een keer of 5, want terug rijden had geen zin en was ook totaal niet in het schema berekend. geirriteerd als ik was vraag ik de man om me te helpen en deze probeerde ook eens... maar helaas. ik dring aan om cash te betalen en aarzelend gaf hij dan toch toe (hij zal wss enkel de toelating hebben dit voor toeristen te doen). wij verder op deze mooie weg... hoogtes ,laagtes
alles wat ik ervan verwacht had. dan aangekomen in ovre ardal (andere kant van de tindevegen) beseften we dat we in de 32 of 36km durende weg eigenlijk niemand hadden gezien. dus toch alleen op de wereld..
van daaruit de weg naar aurland met zen vele tunnels, waar ik toch blij was met men aankoop van integraalhelm met gemakkelijk verstelbaar zonnevizier (ik heb in 2005 in deze tunnels sneeuwblindheid ervaren en bijna de gehuurde mobilhome tegen de zijkant in gort gereden)
deze tunnels zijn barslecht verlicht en maken dat je de eerste 10meters echt niks ziet. bij aurland aangekomen heb je de keuze tss de lange tunnel (23km) die de moeite waard is, maar deze had ik al gedaan of de oude bergweg die gebruikt werd voor dat de tunnel er was.
weer een prachtig weg die je helemaal tot op de hoogvlaktes brengt met hairpins, watervallen en uiteraard zeer weinig verkeer. de afdaling hiervan was ook zeer leuk, maar toch wel wat zwaar (serieuze hellingsgraad)
daarna in een snel tempo (lees max 85 wegens torenhoge boetes) door gereden voorbij voss, waar we nog een oversteek wilden maken voor we een camping gingen opzoeken. deze genomen en trekkershut gevonden aan de flanken van de sorfjorden. deze was een drukke camping met veel volk, maar daar hebben we wel de eerste belgen tegengekomen. deze waren er nog maar even, en uiteraard heb ik al het voorgaande uit de doeken gedaan om hun tips te geven voor het verdere verloop van hun reis. deze was dan ook in dank afgenomen door me een verse pint aan te bieden. nog ff een uurtje kletsen en terug bedje in.
opgestaan, het was een beetje bewolkt. maar omdat sorfjorden lang en recht zijn, kon je op een 20tal km-zien dat het verderop al aan het regenen was. tja, wat doe je dan? zien dat je klaar bent met inpakken voordat de regen er is en hopen op het beste, natuurlijk.
uiteindelijk is het pas op de middag echt beginnen regenen, daarvoor werden de banen zelfs niet nat
 
toen begon het dus echt te regenen...
tja, omdat ik echt geen regenrijder ben en de banen niet ken is voor mij de pret er dan ook snel af. veel meer aandacht voor de weg dan voor het landschap is het logische en veilige gevolg. de motor gaf nergens geen krimp, maar ik zat er veel te krampachtig op. niet leuk...
gaandeweg (enkele uren verder) was ik het al wat beter gewoon en kon het tempo terug wat naar boven, maar toch. verder afgezakt naar roldal en haukeligrend. nu had ik voorzien in men tourplanning dat ik gaandeweg iets voor zou hebben, dat ik in de laatste dagen mijn tour gemakkelijk kon inkorten. het oorspronkelijke plan was om helemaal verder af te zakken tot evje, maar met dit weer in het vooruitzicht (volgens de lokalen) zag ik het niet meer zitten om dan nog op tijd de dag erna in oslo te geraken. we zijn wat verder afgezakt, maar net voorbij bykle de afslag oostwaarts genomen richting eidsborg en wat verder vradal. deze 2 wegen waren hels voor mij; de regen viel nu in volle kracht, op de wegen stroomde het water vanuit alle richtingen en juist op deze momenten hadden de noren het nagelaten hun bochten de juiste kurven te geven. normaal heb je in de meest bochten een positieve hellingsgraad zodat je een beetje meer grip hebt, maar enkele van deze bochten hadden een negatieve.... maw heb ik daar een paar keer een serieuze waarschuwing gehad om men bochten voorzichtiger te nemen. deze wegen (moet ik toegeven) zouden wel leuk en aangenaam zijn geweest in droge omstandigheden.
op een gegeven moment hadden ze de banen zo aangelegd (moelijk uit te leggen) dat al het water tesamen met ons de berg afgleed. om het nog eens allemaal wat leuker te maken, had ik tijdens een rustpauze mijn helm met handschoenen erin op men spiegel gehangen. toen ik rustig mijn cigaretje aan het rollen was, viel men helm en ik zag hem mooi in de rivier rollen... shit,shit,shit... alles zeiknat. tja, handdoek erin en wat langer pauzeren dan maar,hé.
ik had ook nog men zomerhandschoenen bij, dus ben ik daarna maar met men (absoluut) niet waterdicht handschoenen en half natte helm verder gereden. tegen deze regen was dus blijkbaar niet veel bestand; langs kleine opening ad zijkant van men regenbroek (kleine zijzak) was men linkerbeen nat geworden/ ik had waterdichte schoen met gaiters erover die blijkbaar toch ook langs de bovenkant water in men schoenen lieten lopen. men torso heeft het zonder extra regenvest wel droog gehouden (scherm zal er wel voor iets tss zitten) enfin, tijd dus om een trekkershut op te zoeken die groot genoeg was om al ons gerief te doen drogen. de eerste camping die we vonden was nog niet open (er zijn vele campings pas open vanaf 15juni) maar de volgende was wel open (deze was eigenlijk alleen maar een stuk of 3-4 trekkershutten bijeen)
deze was groot, goedkoop (350nok) en had zowel electrisch als houtvuur. ideaal dus voor wat wij nodig hadden op die moment. enige nadeel; geen warm water er een aftands wc. maar met wat gebabbel met de eigenaar (die dan ook weer zwaar geinteresseerd was in de trike) konden we toch bij hen thuis terecht voor een warme douche en toiletgebruik, waar we dankbaar gebruik van maakten (god ,wat is het toch gezellig in die noorse huizen)
een beetje overdreven in het stoken van hout en de termometer gaf 26graden aan en dan krijg je kloppen natuurlijk. het dus uiteraard niet laat gemaakt na de zware dag en dan de warmte en tegen half 11 lagen we al te knorren.
's ochtends zag het weer er al even leuk uit als de dag ervoor, maar angezien we nog maar een 200tal km's moeten maken tot in oslo, doen we het rustig aan. het was ook trouwens de eerste nacht dat ik goed geslapen had en pas wakker werd wanneer de wekker het vroeg. ja, die laatste dag ter plaatse was eigenlijk gewoon een verbindingsrit tss wat we hadden gehad en oslo. daar legden we ons ook bij neer; we hadden geweldig weer gehad op de moeilijkste en mooiste banen en nu is het gewoon richting oslo met 150km die dat we niet hebben kunnen doen van men geplande tour.
oslo aangekomen (wat ik als niet meer dan een gigantische bouwwerf beschrijf) en de regen was overgegaan en wat smos. de boot op, een beetje eten, koffietje drinken (toen de boot vertrok vrij zware zee) en wederom vrij vroeg bedje in
 
Laatst bewerkt:
en weer had ik een stevige nachtrust opgedaan (dewelke ik voelde dat men lichaam echt nodig had)
ff terug het dek op, waar ik merkte dat de zee nog niet rustig was. toen ik de dag ervoor het schip heen en weer voelde gaan, had ik men twijfels of ik de nacht tot een goed einde zou brengen, maar dit was dan toch goed gelukt. het weer was terug in ons voordeel; droog, maar wel met een stevige wind waarvan ik wist dat eenmaal we aan land zouden gaan, voor ons een stevige tegenwind ging zijn
en ja, kopenhagen uitgereden, autostrade op en de wind van voor. beuken, beuken, beuken.
deze rit door denemarken van oos naar west heb ik mijn hoogste verbruik ooit gehaald namelijk 6.3liter/100km terwijl ik normaal rond de 4.5 zit en zelfs in noorwegen men minste ooit een 3.8was. beuken,dus...
dan ff 1 van de akeligste minuten van men leven beleefd door de tolbrug te moeten oversteken. hoe indrukwekkend dat ze was in het begin van men trip, hoe angstaanjagend ze nu was...
hoge golven sloegen te pletter tegen de rotsen, ik had bijna 2 rijstroken nodig. ervaring leerde me dat wanneer je verkrampt op de motor zit, je jezelf in nog benardere situaties kan brengen, maar nu moest ik het stuur echt wel hard vasthouden of ik werd van de motor geblazen. nee, op deze manier rij ik nooit meer over deze brug. dan wacht ik wel
eenmaal kolding voorbij richting flensburg hadden we de wind in ons zij, en dit viel al een pak beter mee, tenzij je iets groots passeerde natuurlijk (dan valt de wind weg).
na een goed 5-600km bedachten we dat we mss wel thuis konden geraken op dezelfde dag. we hadden wel de afspraak gemaakt dat als 1 van ons 2 onnozel reed of rare bewegingen maakte of gewoon zei dat hij niet meer wou, we er ook een eind aan zou maken en ergens een overnachtingsplaats zouden nemen. dit was dus niet gebeurd en iets na 12u. 's nachts zijn we dan ook goed en wel aangekomen na een rit van 1050km.
nu heb ik verschillende conclusies;
1. met de trike naar noorwegen is perfekt te doen, daar er toch geen verkeer is
2. de noren kunnen geen rechte lijnen trekken en daar ben ik ze dankbaar voor
3. ik het op deze manier nooit meer zou doen (hoe geweldig dat het ook was), maar meer zou kiezen voor een rustdag of 2 in te lassen/ per 10 dagen ofzo
4. tolwegen en lokale ferry's bezien de trike als motor voor hun tarieven
5. ik een niet al te beste schrijver ben, maar ik denk jullie toch een indruk te hebben gegeven van mijn reis

uiteindelijk zijn hier mijn foto's die perfekt te volgen zijn met de tekst en uitleg. er zitten er misschien bij die niet echt van belang zijn, maar je zult er wel een beeld mee kunnen vormen

http://picasaweb.google.be/11144014...orwegenJuni2010?authkey=Gv1sRgCOe0grSFt7jrQw#

ik hoop ooit van mijn leven nog eens de kans te krijgen zo een uitzonderlijke trip te kunnen maken, maar wss zal het toch niet voor de eerste jaren zijn.
ik weet dat ze dit ook gaat lezen, maar ik ben mijn vrouw zo dankbaar dat ze me deze kans heeft gegeven en dat zij al het werk voor zich heeft genomen, samen met men 3 kinderen.

grtz
tom
 
Nou, nou Tom dat ziet er serieus goed uit zeg!

Een prachtige belevenis, wat behoorlijk vermoeiend moet zijn geweest met momenten. Die trike is idd wel een ding zeg, tjonge dan lijkt jou toch al behoorlijk grote Honda maar een brommer naast, ha,ha. Je hebt een behoorlijke batterij aan koffers eraan gemonteerd, inmiddels. Daar kun je zeker net zoveel in kwijt als de Majesty, schat ik zo in.

Mooie natuur(maar dat was te verwachten) en zeer gezellige huisjes daar. Dit is natuurlijk een geweldig avontuur om de rest van je leven mee te dragen. Jammer is altijd dat men op foto's nooit de dieptewerking van iets kan zien, want hier en daar zijn toch behoorlijke hoogteverschillen. Heb je overigens ook nog politieagenten gezien daar? Ze zijn daar natuurlijk superstreng met snelheidsovertredingen(alhoewel bij jullie in Belgie ook...), vroeg me alleen af of je daadwerkelijk ook iets van controlle hebt gezien.

Je hebt er een behoorlijk uitgebreid reisverslag van gemaakt en heb hierdoor wel een hele goede indruk van het geheel. Hier ga je nog lang plezier van hebben.

Groeten, VoX
 
Nou, nou Tom dat ziet er serieus goed uit zeg!

Een prachtige belevenis, wat behoorlijk vermoeiend moet zijn geweest met momenten. Die trike is idd wel een ding zeg, tjonge dan lijkt jou toch al behoorlijk grote Honda maar een brommer naast, ha,ha. Je hebt een behoorlijke batterij aan koffers eraan gemonteerd, inmiddels. Daar kun je zeker net zoveel in kwijt als de Majesty, schat ik zo in.

Mooie natuur(maar dat was te verwachten) en zeer gezellige huisjes daar. Dit is natuurlijk een geweldig avontuur om de rest van je leven mee te dragen. Jammer is altijd dat men op foto's nooit de dieptewerking van iets kan zien, want hier en daar zijn toch behoorlijke hoogteverschillen. Heb je overigens ook nog politieagenten gezien daar? Ze zijn daar natuurlijk superstreng met snelheidsovertredingen(alhoewel bij jullie in Belgie ook...), vroeg me alleen af of je daadwerkelijk ook iets van controlle hebt gezien.

Je hebt er een behoorlijk uitgebreid reisverslag van gemaakt en heb hierdoor wel een hele goede indruk van het geheel. Hier ga je nog lang plezier van hebben.

Groeten, VoX

haha, je zegt daar wat over de koffers...
topkoffer 46liter
zijkoffers 42liter x 2= 84 liter
roltas 100liter
totaal = 230liter!!!! sommige kleine auto hebben dit nog niet...
en dan nog het gevoel hebben dat het allemaal nogal beperkt was. nee, serieus nu, ik wou plaats overhebben om mijn helm, jas , en broek weg te kunnen stoppen.

controles ben ik niet tegengekomen (dat ik weet) en de flitspalen staan aangekondigd met een groot bord waar je niet naast kan kijken.

ik moet zeggen dat op bepaalde stukken van de trip de majesty wel kon gebruiken, maar over het algemeen was de honda ook goed (en heeft geen krimp gelaten)
grtz
tom
 
Hoi Tom,

ik ga met mijn gezin en auto op 8 juli naar Noorwegen, wat een mooi voorproefje! Leuk om te lezen!

De foto's en filmpjes geven een prima impressie van wat we nog gaan zien. Geweldig gedaan, jammer van de regen.
 
Hoi Tom,

ik ga met mijn gezin en auto op 8 juli naar Noorwegen, wat een mooi voorproefje! Leuk om te lezen!

De foto's en filmpjes geven een prima impressie van wat we nog gaan zien. Geweldig gedaan, jammer van de regen.

thanks voor de positieve kritiek allemaal

ik heb het in 2005 met een gehuurde mobilhome gedaan en in 2007 met men eigen auto.
ik kan ondertss zeggen dat ik een beetje verslaafd ben aan het land, want het zal wss niet de laatste keer zijn. alleen de volgende keer zal het met het gezin zijn op een andere manier; bv. vakantiehuis ofzo

grtz
tom
 
Hallo tom,

Sinds je hier weg bent met je middenbok :-)
heb ik hier tot nu je foto's en tekst gelezen van je trip naar Noorwegen.
Amai ferm gedaan man!Prachtige natuur daar,en perfect om te bollen daar!
Hoedje af! :}

Greets :W
 
Hallo tom,

Sinds je hier weg bent met je middenbok :-)
heb ik hier tot nu je foto's en tekst gelezen van je trip naar Noorwegen.
Amai ferm gedaan man!Prachtige natuur daar,en perfect om te bollen daar!
Hoedje af! :}

Greets :W

thanks...
op naar hopelijk het volgende tripje. dit zal dan wel pas volgend jaar zijn... maar naar waar?? we zien wel.
grtz
tom
 
we kijken er al naar uit om je verslag en prachtige foto's te zien :]
take care!

Groetjes

Philippe "303"
 
Terug
Bovenaan Onderaan