Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net terug van vakantie, lees ik dat de div-rit 22 aug. niet door is gegaan. Al een alternatieve datum? Of gaan alle Div-rijders naar de MFMM II op 12 september?

Ik kan komende tijd geen Meeting organiseren, druk met van alles en nogwat en de agenda zit ook zo goed als vol. Dus als iemand anders het wil regelen graag :Y
 
HOWTO
Kleppen stellen Yamaha Diversion XJ600S

Mijn ervaringen​


Ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van het Haynes werkplaatshandboek, en raad aan om het WPHB goed door te lezen. Ik geef hier geen complete handleiding waar alles in staat, wel een idee wat je te wachten staat als je er aan begint, en wat foto's.



Benodigd gereedschap:
-kleine momentsleutel (met bereik rond de 10 Nm), met name voor het terugplaatsen van het kleppendeksel.
-imbusdop maat 5, en ik zeg "dop" zodat-ie op de momentsleutel past.
-6-kant-doppenset en/of ringsleutels, er zijn geen bijzondere grote maten nodig
-schone (maar oude) doeken.
-voelermaat. Ik heb een voelermaat gebruikt met stappen van 0.05 mm (0.05, 0.10, 0.15, 0.20, 0.25, ..., 1.00). Voor nacontrole zou een voelermaat met stappen van 0.01 mm tussen 0.11-0.15 en tussen 0.21-0.25 ideaal zijn. Louis.de verkoopt deze, ik heb hem zelf niet gebruikt.
-Yamaha tool (YM-04125) voor het verwijderen van de klepstelplaatjes. Op eBay zo'n 25 euro uit de VS; ik heb het zonder dit tooltje gedaan.

Naamgeving:
-De cilindernummering loopt bij deze Div van links (1) naar rechts (4) (doorlopende nummering: 1, 2, 3, 4), de uitlaat (EX: exhaust) zit vooraan en de inlaat (IN) zit achteraan (hoger dan EX).
-Het stellen van de kleppen gaat op volgorde: 1, 2, 4, 3)
-Het WPHB spreekt over "shims", in het Nederlands zijn dit klepstelplaatjes.

Werkzaamheden:
Verwijder topkuip, tank en luchtfilterhuis.
Topkuip verwijderen: 6 plastic schroeven in het ruitje, 2 schroeven onder het ruitje, 4 schroeven aan de buitenkant van de kuip, en afhankelijk van het model 0 tot 6 schroeven/bouten vanaf de binnenkant van de topkuip. Voor het verwijderen van de kuip moeten de voorste richtingaanwijzers los, hang ze daarna op met een tie-rip.
Tank verwijderen: 1 bout voor de tank, 1 bout achter de tank (onder het zadel), 1 schroef in het benzinekraantje (verwijder het plastic kraantje tegen afbreken), en 2 slangen vanaf het kraantje.
Luchtfilterhuis verwijderen: 1 schroef, 4 slangklemmen, en 3 slangen aan de onderkant. Prop hierna 4 schone poetsdoeken in de gaten van de carburateurs, en verwijder het beschermende rubber.
IMG_1523.JPG

IMG_1527.JPG


Nu de tank toch van de motor af is, is het aan te raden om het luchtfilter te controleren, schoon te blazen, en zo nodig te vervangen.

Haal nu de carburateur los. Begin met 8 slangklemmen aan de onderkant, en haal daarna de rubber slangen aan de achterkant los. Maak evt. wat foto's om terug te zien welke slang waarvandaan kwam. Bij mijn (zwarte) vinger zit een filtertje in de benzine-aansluiting.
IMG_1532.JPG


Om de carburateur volledig te verwijderen moet de gaskabel los. Het instellen van de speling daarvan was ooit vrij lastig werk, dus ik heb deze kabel laten zitten. Hiermee kan ik de carburateur wel opzij draaien, en op een doek op het frame laten liggen. Let op dat er olie uit lekt! Vul de 4 nieuwe gaten weer met schone doeken ter bescherming.
IMG_1534.JPG


Controleer de slangen op verdroging/veroudering. Mijn ervaring is dat sommige slangen door ouderdom zeer stug zijn geworden op het bevestigingspunt, en bij de slangen die je losmaakt kan je aan het uiteinde verdrogingsscheurtjes zien. Zo heb ik er 3 vervangen.
Het kleppendeksel zit met 8 imbusschroeven vast. 1 daarvan heeft een nippel waar een slang op zit, verwijder deze slang, dan past de imbussleutel (mijn doppenset was bij het losdraaien nog niet binnen) er in.
IMG_1533.JPG


Verwijder de imbusschroeven van het kleppendeksel kruislings, waarbij je elke schroef telkens een kwartslag losdraait (om verbuigen te voorkomen). Hierna zat het kleppendeksel nog vast. Sla rondom (met een stuk hout er tussen) met een hamer, totdat het deksel loskomt. Zorg dat de rubber pakking heel blijft, en verwijder het deksel.

Voor het meten van de klepspeling moet de zuiger op "Top Dead Center" staan, hiervoor kan je de krukas draaien (linksom), door er een ringsleutel (14) op te zetten.
Verwijder hiervoor deze deksel:
IMG_1567.JPG


Begin met cilinder 1 op TDC. Zet hiervoor de krukas op deze stand:
IMG_1569.JPG


Als je iets te ver draait, draai dan niet terug, maar draai nog 2 rondjes. Terugdraaien zorgt ervoor dat de nokkenas niet meer precies in de juiste stand staat.

Hieronder het resultaat, met IN 1 en EX 1 in positie om te meten (te herkennen aan de lobben die van elkaar af wijzen). Als de lobben naar elkaar toe wijzen, moet de krukas nog 1 hele slag worden gedraaid.
IMG_1535.JPG


De inlaatkleppen moeten (bij mijn model Diversion, de XJ600S 4BR uit 1994) 0.11-0.15 mm speling hebben. De uitlaatkleppen 0.21-0.25 mm. Zorg dat je de juiste afstanden gebruikt, zoek de speling voor jouw type motor (en de juiste jaargang) op. Het meten van de klepspeling (zie het WPHB!) gaat met een voelermaat:
IMG_1548.JPG


Maak een lijstje van de gemeten afstanden.
Na IN 1 en EX 1, draai je de krukas een halve slag (linksom):
IMG_1568.JPG


Vervolgens meet je de speling van IN 2 en EX 2 (voor de zekerheid: zorg dat de lobben weer van elkaar af wijzen).
Hierna draai je de krukas weer een halve slag, waarna je IN 4 en EX 4 kan meten.
Na nog een halve slag zijn IN 3 en EX 3 aan de beurt.

Meet voor de zekerheid alles nog een keer (dus het motorblok opnieuw ronddraaien).

Als je de motor open laat staan zonder er aan te werken, dek het open kleppendeel dan af met een doek, als bescherming tegen vuil/insecten.

Als de speling buiten de specificaties valt, moet je de klepstelplaatjes vervangen. Met de Yamaha tool ongetwijfeld heel makkelijk, zonder iets lastiger: met een schroevendraaier duw je het busje waar het klepstelplaatje in ligt naar beneden, vervolgens haal je het klepstelplaatje er met een tangetje/magneetje/schroevendraaier uit. Aan de onderkant staat de dikte (270 = 2.70 mm). Houd bij welk plaatje waar zat! Hiermee (zie WPHB!) bereken je de benodigde dikte van het nieuwe plaatje. Als het meezit kan je sommige plaatjes onderling wisselen, anders langs de motorzaak. Plaatjes zijn in ieder geval beschikbaar in diktes ..0, ..2, ..5 en ..8. Ik betaalde met inruil van de oude plaatjes 2,50 per stuk ("zet dat maar niet op MF want dan sta ik de hele dag klepstelplaatjes te ruilen", dus ik zeg niet waar :+).

Plaats de nieuwe (tweedehands; ze worden gewoon gerecycled) plaatjes terug (met de maatopdruk aan de onderkant), en meet de speling nogmaals. Bij mij bleek het alsnog niet helemaal te kloppen (ik weet niet waarom), zie Kleppen stellen - wat doe ik fout?!. Uiteindelijk is dit wel gelukt na nog een ritje motorzaak.

Maak de pakking schoon, en sluit het deksel. Ik heb volgens WPHB en op advies van een oom geen vloeibare pakking gebruikt (omdat dat de volgende keer zo'n troep geeft), dus hoop dat-ie niet lekt :) De imbusschroeven weer kruislings aandraaien, allemaal telkens iets strakker, om vervorming te voorkomen. Uiteindelijk 10 Nm aanhaalmoment gebruiken.

Doeken verwijderen, carburateur terugplaatsen, zo nodig wat slangen vervangen en weer aansluiten, en het ergste is achter de rug :)


Carburateurs synchroniseren

Na het kleppenstellen is het noodzakelijk om de carburateurs opnieuw te synchroniseren. Hiervoor laat ik de tank e.d. er nog even naast liggen (het wachten was op de synchronizer die uit Engeland moest komen).
Vervolg: Carburateurs synchroniseren Yamaha Diversion XJ600S.
 
Laatst bewerkt:
Mooie Howto! Grote klasse. Misschien dat ik dat de volgende keer zelf ook ga doen. Maar voorlopig moet ik 'em eerst weer rijdende zien te krijgen.
 
Hoi, weet iemand of er een ander model koplamp bestaat voor de 900. De licht opbrengst is belabberd. (dat lost een xenos setje wel op) Maar ik dacht als ik er dan toch wat ga veranderen vind ik een andere look misschien ook wel wat.

Groet Jos

p.s. mooie how to van die kleppen stellen
 
Denk je heel wat te zijn op je Diversion.. Parkeer je op het werk naast je baas.
Heb ik net een minibike -O-

minibike.jpg


Maar goed, op zo'n GS pas ik natuurlijk nooit. En ik was vandaag heel blij met mijn rank divje, want op sommige plekken was het krap aan door de file. Hoewel ik de GS die achter mij reed (niet deze :P) niet kwijt gereden kreeg. Die ging door dezelfde gaten... We zullen het maar op ervaring houden, ik kom nog maar net kijken. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi, weet iemand of er een ander model koplamp bestaat voor de 900. De licht opbrengst is belabberd. (dat lost een xenos setje wel op) Maar ik dacht als ik er dan toch wat ga veranderen vind ik een andere look misschien ook wel wat.

Groet Jos

p.s. mooie how to van die kleppen stellen

Xenon is inderdaad de oplossing, ik had het voor vijf tientjes plus een reserve lamp :Y
 
Denk je heel wat te zijn op je Diversion.. Parkeer je op het werk naast je baas.
Heb ik net een minibike -O-

[afbeelding]

Maar goed, op zo'n GS pas ik natuurlijk nooit. En ik was vandaag heel blij met mijn rank divje, want op sommige plekken was het krap aan door de file. Hoewel ik de GS die achter mij reed (niet deze :P) niet kwijt gereden kreeg. Die ging door dezelfde gaten... We zullen het maar op ervaring houden, ik kom nog maar net kijken. :)

_O-

Leuke foto :}

[me="Nick Name"]gaat in het voorjaar over op een BMW R*RT (* staat voor CC, maar ben er nog niet uit welke het gaat worden :P )[/me]

Dan zal ik ook wel zo'n foto maken :+
 
Laatst bewerkt:
HOWTO
Kleppen stellen Yamaha Diversion XJ600S

Mijn ervaringen​


Ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van het Haynes werkplaatshandboek, en raad aan om het WPHB goed door te lezen. Ik geef hier geen complete handleiding waar alles in staat, wel een idee wat je te wachten staat als je er aan begint, en wat foto's.



Benodigd gereedschap:
-kleine momentsleutel (met bereik rond de 10 Nm), met name voor het terugplaatsen van het kleppendeksel.
-imbusdop maat 5, en ik zeg "dop" zodat-ie op de momentsleutel past.
-6-kant-doppenset en/of ringsleutels, er zijn geen bijzondere grote maten nodig
-schone (maar oude) doeken.
-voelermaat. Ik heb een voelermaat gebruikt met stappen van 0.05 mm (0.05, 0.10, 0.15, 0.20, 0.25, ..., 1.00). Voor nacontrole zou een voelermaat met stappen van 0.01 mm tussen 0.11-0.15 en tussen 0.21-0.25 ideaal zijn. Louis.de verkoopt deze, ik heb hem zelf niet gebruikt.
-Yamaha tool (YM-04125) voor het verwijderen van de klepstelplaatjes. Op eBay zo'n 25 euro uit de VS; ik heb het zonder dit tooltje gedaan.

Naamgeving:
-De cilindernummering loopt bij deze Div van links (1) naar rechts (4) (doorlopende nummering: 1, 2, 3, 4), de uitlaat (EX: exhaust) zit vooraan en de inlaat (IN) zit achteraan (hoger dan EX).
-Het stellen van de kleppen gaat op volgorde: 1, 2, 4, 3)
-Het WPHB spreekt over "shims", in het Nederlands zijn dit klepstelplaatjes.

Werkzaamheden:
Verwijder topkuip, tank en luchtfilterhuis.
Topkuip verwijderen: 6 plastic schroeven in het ruitje, 2 schroeven onder het ruitje, 4 schroeven aan de buitenkant van de kuip, en afhankelijk van het model 0 tot 6 schroeven/bouten vanaf de binnenkant van de topkuip. Voor het verwijderen van de kuip moeten de voorste richtingaanwijzers los, hang ze daarna op met een tie-rip.
Tank verwijderen: 1 bout voor de tank, 1 bout achter de tank (onder het zadel), 1 schroef in het benzinekraantje (verwijder het plastic kraantje tegen afbreken), en 2 slangen vanaf het kraantje.
Luchtfilterhuis verwijderen: 1 schroef, 4 slangklemmen, en 3 slangen aan de onderkant. Prop hierna 4 schone poetsdoeken in de gaten van de carburateurs, en verwijder het beschermende rubber.
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu de tank toch van de motor af is, is het aan te raden om het luchtfilter te controleren, schoon te blazen, en zo nodig te vervangen.

Haal nu de carburateur los. Begin met 8 slangklemmen aan de onderkant, en haal daarna de rubber slangen aan de achterkant los. Maak evt. wat foto's om terug te zien welke slang waarvandaan kwam. Bij mijn (zwarte) vinger zit een filtertje in de benzine-aansluiting.
[afbeelding]

Om de carburateur volledig te verwijderen moet de gaskabel los. Het instellen van de speling daarvan was ooit vrij lastig werk, dus ik heb deze kabel laten zitten. Hiermee kan ik de carburateur wel opzij draaien, en op een doek op het frame laten liggen. Let op dat er olie uit lekt! Vul de 4 nieuwe gaten weer met schone doeken ter bescherming.
[afbeelding]

Controleer de slangen op verdroging/veroudering. Mijn ervaring is dat sommige slangen door ouderdom zeer stug zijn geworden op het bevestigingspunt, en bij de slangen die je losmaakt kan je aan het uiteinde verdrogingsscheurtjes zien. Zo heb ik er 3 vervangen.
Het kleppendeksel zit met 8 imbusschroeven vast. 1 daarvan heeft een nippel waar een slang op zit, verwijder deze slang, dan past de imbussleutel (mijn doppenset was bij het losdraaien nog niet binnen) er in.
[afbeelding]

Verwijder de imbusschroeven van het kleppendeksel kruislings, waarbij je elke schroef telkens een kwartslag losdraait (om verbuigen te voorkomen). Hierna zat het kleppendeksel nog vast. Sla rondom (met een stuk hout er tussen) met een hamer, totdat het deksel loskomt. Zorg dat de rubber pakking heel blijft, en verwijder het deksel.

Voor het meten van de klepspeling moet de zuiger op "Top Dead Center" staan, hiervoor kan je de krukas draaien (linksom), door er een ringsleutel (14) op te zetten.
Verwijder hiervoor deze deksel:
[afbeelding]

Begin met cilinder 1 op TDC. Zet hiervoor de krukas op deze stand:
[afbeelding]

Hieronder het resultaat, met IN 1 en EX 1 in positie om te meten (te herkennen aan de lobben die van elkaar af wijzen). Als de lobben naar elkaar toe wijzen, moet de krukas nog 1 hele slag worden gedraaid.
[afbeelding]

De inlaatkleppen moeten (bij MIJN model Div, de '94 4BR) 0.11-0.15 mm speling hebben. De uitlaatkleppen 0.21-0.25 mm. Het meten van de klepspeling (zie het WPHB!) gaat met een voelermaat:
[afbeelding]

Maak een lijstje van de gemeten afstanden.
Na IN 1 en EX 1, draai je de krukas een halve slag (linksom):
[afbeelding]

Vervolgens meet je de speling van IN 2 en EX 2 (voor de zekerheid: zorg dat de lobben weer van elkaar af wijzen).
Hierna draai je de krukas weer een halve slag, waarna je IN 4 en EX 4 kan meten.
Na nog een halve slag zijn IN 3 en EX 3 aan de beurt.

Meet voor de zekerheid alles nog een keer (dus het motorblok opnieuw ronddraaien).

Als je de motor open laat staan zonder er aan te werken, dek het open kleppendeel dan af met een doek, als bescherming tegen vuil/insecten.

Als de speling buiten de specificaties valt, moet je de klepstelplaatjes vervangen. Met de Yamaha tool ongetwijfeld heel makkelijk, zonder iets lastiger: met een schroevendraaier duw je het busje waar het klepstelplaatje in ligt naar beneden, vervolgens haal je het klepstelplaatje er met een tangetje/magneetje/schroevendraaier uit. Aan de onderkant staat de dikte (270 = 2.70 mm). Houd bij welk plaatje waar zat! Hiermee (zie WPHB!) bereken je de benodigde dikte van het nieuwe plaatje. Als het meezit kan je sommige plaatjes onderling wisselen, anders langs de motorzaak. Plaatjes zijn in ieder geval beschikbaar in diktes ..0, ..2, ..5 en ..8. Ik betaalde met inruil van de oude plaatjes 2,50 per stuk ("zet dat maar niet op MF want dan sta ik de hele dag klepstelplaatjes te ruilen", dus ik zeg niet waar :+).

Plaats de nieuwe (tweedehands; ze worden gewoon gerecycled) plaatjes terug (met de maatopdruk aan de onderkant), en meet de speling nogmaals. Bij mij bleek het alsnog niet helemaal te kloppen (ik weet niet waarom), zie Kleppen stellen - wat doe ik fout?!. Uiteindelijk is dit wel gelukt na nog een ritje motorzaak.

Maak de pakking schoon, en sluit het deksel. Ik heb volgens WPHB en op advies van een oom geen vloeibare pakking gebruikt (omdat dat de volgende keer zo'n troep geeft), dus hoop dat-ie niet lekt :) De imbusschroeven weer kruislings aandraaien, allemaal telkens iets strakker, om vervorming te voorkomen. Uiteindelijk 10 Nm aanhaalmoment gebruiken.

Doeken verwijderen, carburateur terugplaatsen, zo nodig wat slangen vervangen en weer aansluiten, en het ergste is achter de rug :)


Carburateurs synchroniseren

Na het kleppenstellen is het noodzakelijk om de carburateurs opnieuw te synchroniseren. Hiervoor laat ik de tank e.d. er nog even naast liggen, het wachten is op de synchronizer die uit Engeland moet komen. Wordt vervolgd :)







Mooie how to :W

Ik weet een goede deal stel je bij mij de kleppen kom ik langs met de carb-tune hoef je niet meer te wachten:P

Maak je ook zon mooie how to voor het synchroon stellen?!
 
Ik weet een goede deal stel je bij mij de kleppen kom ik langs met de carb-tune hoef je niet meer te wachten:P
Grapjas :+
Ik wacht inderdaad nog steeds -O-
Verzenden binnen 3 werkdagen, ze mailen niet als-ie op de post is, en bezorging "binnen 10 werkdagen"... Ik ben aanzienlijk sneller gewend vanuit Engeland!

Maak je ook zon mooie how to voor het synchroon stellen?!
Was wel de bedoeling :)
Maar als jij een CarbTune hebt liggen, heb je hem dan nog nooit gebruikt o.i.d.?

Haynes geeft kleppen stellen trouwens een lagere moeilijkheidsgraad dan bijvoorbeeld het reviseren van een remklauw. Terwijl hier volgens mij veel meer mensen wel zelf remklauwen doen, maar niet de kleppen.

Voor de liefhebbers: Louis.de geeft alleen aanstaand weekend 15% korting (code 136) op een niet-afgeprijsd artikel ("mijn" doppenset bijvoorbeeld heb je dan voor 93 euro incl. verzenden in huis - minder dan ik er voor betaalde).
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand me vertellen waar de carburateur-synchronisatieschroefjes zitten? Ik kom er niet uit...
Ik denk dat de synchronisatie-schroef voor 2-3 in het rode vierkantje zit, en de stationair-stel-schroef in de rode cirkel.
Ik zoek de synchronisatie-schroeven voor 1-2 en 3-4, maar zie niks wat het zou kunnen zijn.

rkd4rr.jpg

k21oyh.jpg
 
@MODERATOR of ADMIN:

Veilig surfen
Diagnostische pagina voor motor-forum.nl

Wat is de huidige status van motor-forum.nl?

Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 348 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 57 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-08-31. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-08-31.

Schadelijke software wordt op 1 domein(en) gehost, waaronder poiiu.com/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS15703 (TrueServer).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat motor-forum.nl in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?

In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.
 
Ik kon via mijn werk ook ineens niet meer MF'en. Op twitter had ik gevonden dat de banners van MF vanochtend besmet zijn geraakt, maar google heeft nog niet in de gaten dat het gefixt is. Thuis heb ik de beveiliging maar tijdelijk uitgezet. :)

Ik ben net bij motorport geweest om mijn ketting te laten spannen. Gelijk heeft hij voor mij de achtervering 2 standen harder gezet, want het leek wel een rubberboot. Dat voelt al gelijk een stuk beter aan, maar het bootje zit nog wel in de voorvork. En ik heb gelijk maar naar wat prijzen geïnformeerd voor zaken die ik 'binnenkort' wil laten doen.
- Progressieve voorvorkvering ±€140 (incl montage <€200)
- Kleppen stellen + carburateurs synchroniseren €300

De verhalen hierboven over het kleppenstellen was heel informatief, maar ik denk niet dat het verstandig is als ik daarmee ga zitten prutsen. :P En mijn bestelde topkoffer zou morgen of overmorgen binnen moeten komen. Dat zal ook al veel schelen in comfort zodat ik eindelijk van die rottanktas af ben. :P
 
Ik kon via mijn werk ook ineens niet meer MF'en. Op twitter had ik gevonden dat de banners van MF vanochtend besmet zijn geraakt, maar google heeft nog niet in de gaten dat het gefixt is. Thuis heb ik de beveiliging maar tijdelijk uitgezet. :)
Mijn AVG stond nog geen dag geleden ook op zijn achterste poten met de kont tegen de krib en weigerde de rotzooi te downloaden. *O*
Ik ben net bij motorport geweest om mijn ketting te laten spannen. Gelijk heeft hij voor mij de achtervering 2 standen harder gezet, want het leek wel een rubberboot. Dat voelt al gelijk een stuk beter aan, maar het bootje zit nog wel in de voorvork. En ik heb gelijk maar naar wat prijzen geïnformeerd voor zaken die ik 'binnenkort' wil laten doen.
- Progressieve voorvorkvering ±€140 (incl montage <€200)
- Kleppen stellen + carburateurs synchroniseren €300
Deze € 300,- zal wel een totaalprijs zijn, want kleppen stellen + carburateurs synchroniseren is geeen uren werk :?
De verhalen hierboven over het kleppenstellen was heel informatief, maar ik denk niet dat het verstandig is als ik daarmee ga zitten prutsen. :P En mijn bestelde topkoffer zou morgen of overmorgen binnen moeten komen. Dat zal ook al veel schelen in comfort zodat ik eindelijk van die rottanktas af ben. :P
Succes. ;) 8-) :]
 
Ja een totaalprijs. Hij zei overigens dat kleppen stellen wel bijna een halve dag duurde, maar carbs zijn natuurlijk zo gedaan. En ik weet gewoon dat als ik het goed gedaan wil hebben dat ik het moet laten doen. Zelfkennis heet dat. :P
 
Kleppen stellen is voornamelijk veel sleutelwerk, waarbij mijn kuip (met 6 onbereikbare schroeven aan de binnenkant) nog het naarste ding is. Carburateurs gaat dan in 1 moeite door (maar waar zitten toch die stelschroefjes?!)...
300 euro valt me mee, ik kwam ook wel bedragen tot 400 euro tegen. En dat heb ik nu (bijna) uitgegeven aan gereedschap :)

@Speedy: wil jij m'n kleppen-stel-howto aan de OP toevoegen?
 
Laatst bewerkt:
Kleppen stellen is voornamelijk veel sleutelwerk, waarbij mijn kuip (met 6 onbereikbare schroeven aan de binnenkant) nog het naarste ding is. Carburateurs gaat dan in 1 moeite door (maar waar zitten toch die stelschroefjes?!)...
300 euro valt me mee, ik kwam ook wel bedragen tot 400 euro tegen. En dat heb ik nu (bijna) uitgegeven aan gereedschap :)

@Speedy: wil jij m'n kleppen-stel-howto aan de OP toevoegen?
Is binnen enkele minuten toegevoegd, maar ik wachtte nog op de andere helft van het verhaal. ;) 8-) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan