Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Suzuki GSX400F rijders

Pagina's:
«
»

Buell xb12s Lightning

Reg. datum:
31 aug. 2009
Tis inderdaad een oud topic oma, maar toch plaats ik bij deze mijn net aangeschafte gsx
:P

Het is echt een leuke motor voor erbij, wendbaar en toch best rap.

gsx1.jpg

Mijn main bike is een Suzuki intruder vs1400 welke lekker is gecustomized, maar voor het rappe stuurwerk is dit toch wel erg leuk om er naast te hebben :]
mmarkie wijzigde dit bericht op maandag 07 september 2009 17:44 (26%)
Semper Vivus

Reg. datum:
31 mrt. 2006
Ziet er mooi uit mmarkie.
Stuur is nieuw (ben je je spiegels kwijt?) en uitlaten zo te zien.
Vervang op tijd je achterophanging. Die ziet er nog origineel uit en brak bij mij af :-)
Waar heb je de valbeugels vandaan?
Op een oude fiets moet je het leren

Buell xb12s Lightning

Reg. datum:
31 aug. 2009
Dank je.

Zoals je hem op de foto's ziet, heb ik hem gekocht. Inmiddels zitten er spiegels op. Uitlaat is niet nieuw want moest gelast worden bij aankoop ;) En is dit geen origineel stuur?
De valbeugels zaten er ook al op dus geen idee waar die vandaan komen.

Hoe en waar kan ik zien dat de ophanging slecht is?
Semper Vivus

GSX400f uit '82 -> caf

Reg. datum:
19 okt. 2009
Nee dit stuur is niet orgineel! Normaal zit er een nog wat ouderwetser stuur op! Ik heb zo'n stuur binnekort over, want ik ga voor clip-ons!

@GSZ440F ik zal binnekort even voor je kijken, volgens mij heb ik die beugels nog ergens liggen, ik heb ze bij ontvangst van mijn motor gelijk verwijderd.

Weet iemand toevallig een paar leuke adresjes waar ik spulletjes kan kopen, zoals uitlaat, remleidingen, handles, zitje etc?

XENON? -> 123MOTOR.NL !!

Reg. datum:
04 okt. 2006
Hallo allemaal,

sind kort ben ik ook voorzien van een gsx400f *O* ik heb hem echter in een belabberde toestand gekocht, na de cerburateurs gereinigd te hebben, loopt de motor weer. nu heb ik het volgende probleem vestgesteld, de laadspanning van 14 volt wordt niet bereikt bij 5000 rpm. op de aders van de dynamo heb ik echter wel gewoon 80 volt wisselspanning bij 5000 rpm. ik denk dat de spanningsregelaar dus om zeep is. |(
heeft iemand van jullie er misschien nog een over, of kan er ook een spanningsregelaar van een ander type motorfiets gemonteerd worden?

is het misschien verstandig om de nieuwe spanningsregelaar in de rijwind te plaaten voor de nodige koeling?

mvg

Kroezanne
XENON nodig?.. -> http://www.123motor.nl

Reg. datum:
14 mei. 2005
Het kan zijn dat de spanningsregelaar van een GS550 hetzelfde is, zou je even moeten checken door de schema's van beide fietsen te vergelijken.
Spanningsregelaars voor 550's staan wel op marktplaats voor weinig.
XJ900F(4BB), XJ900F(58L 2x), XJ900(31E), XJ750 (41Y), Cb250

XENON? -> 123MOTOR.NL !!

Reg. datum:
04 okt. 2006
okee ik zal even kijken ofdat dit uitwisselbaar is met een gsx550.

Reg. datum:
14 mei. 2005
quote:
kroezanne schreef op 27 oktober 2009 @ 12:31:
okee ik zal even kijken ofdat dit uitwisselbaar is met een gsx550.

Met de gsx 550 kun je het ook proberen, maar ik bedoelde de GS 550. Dus zonder X.
Staat er 1 op marktplaats voor 25 euro.

GSX400f uit '82 -> caf

Reg. datum:
19 okt. 2009
Hallo allemaal,

Eerst een kickje voor het topic van deze mooie fiets. (GSX 400f)

Ik heb mijn koppelingsplaten en veren vervangen en nu gaat mijn koppeling echt loodzwaar. Ik krijg mijn hendel bijna niet ingeknepen. Ik snap er helemaal niets van.

Wie o wie kan mij verder helpen!!

Reg. datum:
24 okt. 2002
Ahh...ooit ook mijn eerste motor... had een zwarte uit 82.

Heb overigens de zijpaneeltjes nog. 1 is gescheurd, de andere is heel. Mocht iemand er ooit nog interesse in hebben ....
Bandit 1100 R & FJR1300a & GS 550 E & GSXR1100 strfghter

XENON? -> 123MOTOR.NL !!

Reg. datum:
04 okt. 2006
quote:
Snorro schreef op 25 juni 2010 @ 11:04:
Ahh...ooit ook mijn eerste motor... had een zwarte uit 82.

Heb overigens de zijpaneeltjes nog. 1 is gescheurd, de andere is heel. Mocht iemand er ooit nog interesse in hebben ....

welke kleur?

XENON? -> 123MOTOR.NL !!

Reg. datum:
04 okt. 2006
quote:
martijn081008 schreef op 24 juni 2010 @ 21:02:
Hallo allemaal,

Eerst een kickje voor het topic van deze mooie fiets. (GSX 400f)

Ik heb mijn koppelingsplaten en veren vervangen en nu gaat mijn koppeling echt loodzwaar. Ik krijg mijn hendel bijna niet ingeknepen. Ik snap er helemaal niets van.

Wie o wie kan mij verder helpen!!

"
heb je wel voldoende speling op de kabel, kun je de hendel wel helemaal inknijpen? ontkoppelt de koppelling helemaal?

de mijne staat ook nog te wachten op de winter, er wordt waarscheinlijk voor deze winter een extra zijwieltje aan gemonteerd (afgelopen 2 winters ben ik namelijk nog elke winter 1 keer gevallen, sneeuw is niet hard, maar ik val gewoon liever niet. :+

Reg. datum:
24 okt. 2002
quote:

Aangezien ik een regel ervoor zei dat ik een zwarte uit 82 had......doe een gok zou ik zeggen ?

:P

Een zwarte dus....uit mijn hoofd met een kleine rode stripping......standaard in ieder geval.
Bandit 1100 R & FJR1300a & GS 550 E & GSXR1100 strfghter

GSX400f uit '82 -> caf

Reg. datum:
19 okt. 2009
[...]

"
heb je wel voldoende speling op de kabel, kun je de hendel wel helemaal inknijpen? ontkoppelt de koppelling helemaal?

de mijne staat ook nog te wachten op de winter, er wordt waarscheinlijk voor deze winter een extra zijwieltje aan gemonteerd (afgelopen 2 winters ben ik namelijk nog elke winter 1 keer gevallen, sneeuw is niet hard, maar ik val gewoon liever niet. :+[/quote]

De hendel kan ik helemaal inknijpen en als ik alles goed afstel dan ontkoppeld hij ook helemaal. Ik heb wat uren zitten speuren op het M-F en ik heb vanmiddag het wph kunnen downloaden. 292 pagina's ...... Dus daar ga ik dalijk lekker doorheen lezen, motorretje op z'n kantje boeltje open, biertje erbij en even zien of ik alles echt goed gemonteerd heb. Zal gelijk eens kijken of ik nog een paar foto's kan uploaden enzo

XENON? -> 123MOTOR.NL !!

Reg. datum:
04 okt. 2006
quote:
martijn081008 schreef op 25 juni 2010 @ 15:48:
[...]

"

de mijne staat ook nog te wachten op de winter, er wordt waarscheinlijk voor deze winter een extra zijwieltje aan gemonteerd (afgelopen 2 winters ben ik namelijk nog elke winter 1 keer gevallen, sneeuw is niet hard, maar ik val gewoon liever niet. :+[/quote]

De hendel kan ik helemaal inknijpen en als ik alles goed afstel dan ontkoppeld hij ook helemaal. Ik heb wat uren zitten speuren op het M-F en ik heb vanmiddag het wph kunnen downloaden. 292 pagina's ...... Dus daar ga ik dalijk lekker doorheen lezen, motorretje op z'n kantje boeltje open, biertje erbij en even zien of ik alles echt goed gemonteerd heb. Zal gelijk eens kijken of ik nog een paar foto's kan uploaden enzo

en? is het probleem verholpen?

XENON? -> 123MOTOR.NL !!

Reg. datum:
04 okt. 2006
Ik heb het volgende probleem: de gsx400f (1982, 50.000km) wil stationair nog niet zo goed lopen. als ik de stationairschoef indraai en het toerental boven de 2000 toeren komt wil hij het wel blijven lopen stationair. hij doet het al een hele tijd. ondertussen zijn de voldende werkzaamheden verricht: carbs gereinigd, andere bobine's en kabels, bougie's vervangen, carbs gesynchroniseerd, en nog steeds is het probleem er. Herkennen jullie het probleem? wat zou de oorzaak kunnen zijn? -O-

Reg. datum:
14 mei. 2005
quote:
kroezanne schreef op 29 juni 2010 @ 07:46:
Ik heb het volgende probleem: de gsx400f (1982, 50.000km) wil stationair nog niet zo goed lopen. als ik de stationairschoef indraai en het toerental boven de 2000 toeren komt wil hij het wel blijven lopen stationair. hij doet het al een hele tijd. ondertussen zijn de voldende werkzaamheden verricht: carbs gereinigd, andere bobine's en kabels, bougie's vervangen, carbs gesynchroniseerd, en nog steeds is het probleem er. Herkennen jullie het probleem? wat zou de oorzaak kunnen zijn? -O-

Ik denk dat je van vooraf kunt beginnen:
Accuspanning in orde? Vonk dus wel sterk genoeg?
Ontsteking op tijd?
Zuigt ie geen valse lucht?
Luchtfilter wel schoon?
En anders toch je carburateurs. Zeker weten dat ie schoon zijn? Hoe heb je ze schoongemaakt?
Vlotterniveau wel in orde?

Meest voor de handliggend zijn toch je sproeiers. Haal die er maar eens uit en laat ze een week in de dasty weken...

Reg. datum:
09 jul. 2010
hey,

heb net gsx 400 F gekocht uit '83
baterij laat niet meer dus moet geloof ik dynamo en spanningsregelaar vervangen? kan iemand dit bevestigen ?

verder lekt hij vooraan aan het blok wat olie ( de verkoper zij dat hij wss lekte bij de aansluiting van 1 van de 4 aansluitingen van de uitlaat vermits daar 1 van de 2 bouten is afgebroken en langs daar zou lekken) maar een vriend van mij dacht dat dat niet kan omdat langs de uitlaat geen olie komt :s

ken er zelf niets van
kan iemand mij hierbij helpen

mvg

Sil

Reg. datum:
14 mei. 2005
quote:
crazykurdt schreef op 09 juli 2010 @ 12:48:
hey,

heb net gsx 400 F gekocht uit '83
baterij laat niet meer dus moet geloof ik dynamo en spanningsregelaar vervangen? kan iemand dit bevestigen ?

verder lekt hij vooraan aan het blok wat olie ( de verkoper zij dat hij wss lekte bij de aansluiting van 1 van de 4 aansluitingen van de uitlaat vermits daar 1 van de 2 bouten is afgebroken en langs daar zou lekken) maar een vriend van mij dacht dat dat niet kan omdat langs de uitlaat geen olie komt :s

ken er zelf niets van
kan iemand mij hierbij helpen

mvg

Sil

Jij durft, een motor met gebreken kopen terwijl je er zelf geen (of niet al teveel) verstand van hebt...

Maar met bovenstaande opmerking ben je niet geholpen, maar met onderstaand hopelijk wel:
Dynamo en spanningsregelaar beide vervangen is wat voorbarig, waarschijnlijk kom je met 1 van de 2 een heel eind. Ik ga er van uit dat de motor wel loopt, dus laat hem maar eens stationaier draaien en meet met een voltmeter de accuspanning eens. Die moet rond de 12 volt zijn, en als je gas geeft tot 4000 toeren moet die spanning oplopen naar 14,5 volt. Als die spanning hoger is is je dynamo waarschijnlijk nog goed maar je spanningsregelaar niet. Meet je eigenlijk geen verschil tussen stationaier en 4000 toeren dan is je dynamo waarschijnlijk de oorzaak.
Meet je wel mooi 14,5 volt bij 4000 toeren is je accu zelf waarschijnlijk de oorzaak.

Reg. datum:
14 mei. 2005
Nog beter, kijk hier effe :
how to - accu en laadsysteem controleren.

GSX400f uit '82 -> caf

Reg. datum:
19 okt. 2009
@ kroezane.

Sorry voor de late reactie. Het probleem met mijn koppeling is verholpen. Heb een personal trainer ingehuurd en heb nu een hele dikke linker arm

GSX400f uit '82 -> caf

Reg. datum:
19 okt. 2009
Vervolg laatste bericht, ging iets niet goed.

Zonder gein, ik heb de koppeling weer uit elkaar gehaald. Het leek of de tussenplaten er op een bepaalde manier in moesten, aan de ene kant is de rand afgerond en aan de andere kant is de rand recht en een beetje scherp. Ik heb alle platen op de zelfde manier als de base plaat gemonteerd en nu gaat alles goed. Het is nog wel zwaar, maar hoe langer ik rij, hoe makkelijker het lijkt te gaan.

Ik heb ook nieuwe kelkjes gekocht :
kelkjes.jpg

GSX400f uit '82 -> caf

Reg. datum:
19 okt. 2009
En een foto van mijn fietsie (nog zonder de kelkjes)
Geinig toch? Heb de remmerij voor vervangen, hart van de schijven goud geverfd. kroonplaat kaal gemaakt en clip-ons gemonteerd, frame kaal gemaakt en opnieuwe afgelakt, rand voorwiel gepolijst, uitlaattape aangebracht, demper matzwart gespoten, inlaat kelken gemonteerd (nadat de carbs schoongemaakt zijn en nog veel meer kleine klusjes. Hij loopt nog niet helemaal lekker, moet nog een beetje met de gasnaald spelen en waarschijnlijk een grotere sproeier monteren. Het houd me van de straat fiets zonder kelkjes.jpg

Reg. datum:
09 jul. 2010
hey

mijn problemen met de spanningsregelaar zijn ondertussen opgelost :)

maar nu dat ik wat langere tochtjes kan maken heb ik gemerkt dat er na verloop van tijd olie lekt uit het buisje van de luchtafvoer van de motor ( denk ik toch )
en vermits er best wel wat verlies is en die buisjes in de buurt van de achterband zitten :s zou ik dit willen verhelpen !

tips of oplossingen ?

Reg. datum:
24 jan. 2011
Beste GSX liefhebbers,

ik heb al een aantal jaren een erfstuk in mijn schuur staan, doo ruimte gebrek, zou ik graag zien dat deze bij een leifhebber terecht komt.
als jullie iemand weten of zelf interesse hebt, laat maar even iets weten.
er zijn meer foto´s beschikbaar.

regio Breda
0638225893

Robin23012011016.jpg

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True