MG Griso rijders

Ja, dat is op jouw bike beter opgelost moet ik zeggen. Dat is nog wat meer een motor met een zijspan, in plaats van een motor met geintegreerde zijspan. (of zoiets..)
 
Dat is ook wat ik wilde bereiken. Voor het bevestigen van het span was een uitgebreid hulpframe nodig. Deze hebben we aan de zichtkant van de motor helemaal weg kunnen werken. De achterband is een autoband op origeel wiel en het voorwiel moest iets vooruit om lichter te sturen.

Maakt ook niet uit, ik ben er blij mee. Tnx for compliment!
 
Haha, ik had een bericht in verkeerde topic geplaatst... :+ En natuurlijk geen deleteknop te vinden om het bericht hier te verwijderen. Dus daarom er maar een punt achter gezet 8-)
 
En stil blijft het.. Ik heb wel weer een dikke twin gekocht, maar gekozen voor een Voxan Cafe Racer. Monsterlijk ding.. Er zit nog wel een keer een Griso aan te komen, maar dan moeten ze eerst wat goedkoper worden.

Weet iemand trouwens waarom tweedehands griso's worden aangeboden met belachelijk lage kilomterstanden? Meestal tussen de 6 en 15k al. Bevalt het in die gevallen gewoon niet? Anders doe je zo'n ding toch niet zo snel weg? Vaak zijn ze nog maar twee jaar oud en gaat er dik 5000 van de nieuwprijs af. Of het zijn doktoren enz...
 
Er zijn natuurlijk niet zoveel Griso rijders. Zie de verkoop statistieken elders op het forum.

Volledig ten onrechte, prachtige motor en rijdt enorm fijn.
 
Tja, zoals al een paar keer in dit forum geschreven, ik heb de mijne nu reeds een jaar of 4, en as we speak (of eigenlijk write) meer als 50.000 km erop staan, zonder problemen. De reden dat Griso's zo goedkoop aangeboden worden is dat het vaak ook duitse import betreft. En de vraag naar (gebruikte) Griso's is nou eenmaal niet zo groot.
Ik schat dat er op dit forum misschien twee of drie Griso rijders zijn.

De 850 heb ik eigenlijk nooit begrepen. Dit is gewoon een fiets waar een dik blok in moet, met een berg koppel. De 66Nm van de 850 is nou niet bepaald een topwaarde.

Ik heb de mijne uitgerust met een ander luchtfilter, andere uitlaat, en een rapidbike unit, en heb nu 104 Nm bij 3800 toeren. Dat is gewoonweg geniaal om te rijden, als je van dikke tweecylinders houdt.

Wel leuke anecdote: Ik heb de fiets in 2006 nieuw gekocht, en toen waren er misschien 10 Griso's in Nederland. Na twintig minuten stond ik echter al naast een andere bij het stoplicht... Je kunt je de blik in zijn en mijn ogen wel voorstellen, haha.
 
Leuk dat jullie er weer zijn. Ik vind het een fantastische machine.
De 850 vind ik qua kleurstelling mooier. Zwart frame en lichte cardan. Ook de grijze wielen smoelen naar mijn mening beter. Verder vind ik 250cc minder nog steeds een dik blok.

Hij zal ook wel zuiniger zijn verwacht ik.
 
Tja, wat jij vind, vind ik niet. De kleurstelling is smaak, ik vind het zwarte blok met de oliekoeler aan de zijkant juist mooier als het grijze, het maakt de fiets nog dikker vind ik.

De 250cc minder vertaalt zich vooral in een veel lager koppel, m.i. juist een belangrijk aspect bij een tweecylinder. Het prijsverschil was destijds volgens mij een 2.000 Euro. Volgens mij zijn er van de 850 maar echt een paar verkocht in NL, in die zin wel een bijzondere fiets natuurlijk. Volgens mij staat er bij Motorservice Twente in Rijssen nog eentje te koop.
 
full


zo dus.
 
vandaag ff bij een griso SE staan kwijlen bij TLM in nijmegen, wat een gave fiets zeg :9~~
full


ik had hem zien rijden in Lugano (CH) en had meteen zoiets van wastatanvoorfiets, maar door de snelheid kon ik geen merk laat staan model lezen, maar de vormen waren op mijn netvlies gebrand. Uit pure verveling op marktplaats aan het rondneuzen en daar kwam ik hem tegen. En ik moet zeggen hij is in het echt nog mooier als op het plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Ook nog maar wat foto's posten :Y


Toertocht vanuit Villa Loewenherz in Duitsland

IMG_5154.JPG



Bepakt voor vakantie 2009

IMG_5633.JPG


Dolomieten 2009, ff cappucinostop voor de Sellaronde. MS4 is van mijn vriendin

IMG_5397.JPG


Krijg weer erg de reiskriebels als ik de foto's weer terug zie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan