cb450s topic

Met het vervangen/verwijderen heb ik nog geen ervaring. Ik heb die van mij gekocht van een goede vriend, binnenkort wil ik hem onderhanden gaan nemen.
Dat is ook de reden dat ik op zoek ben naar een werkplaatshandboek. Wellicht staat iets in het examplaar eerder in deze topic vermeld.

Vaak kan je bij de sloop een gereviseerde krijgen. Er zijn een paar grote motorsloperijen, ik weet alleen niet waar precies. Even zoeken zou ik zeggen, wellicht heeft roukama wat liggen.
Waar ik ook vaak spullen haal, ook gebruikt, is bij bor motoren www.bormotoren.nl

Nou succes.
 
Met het vervangen/verwijderen heb ik nog geen ervaring. Ik heb die van mij gekocht van een goede vriend, binnenkort wil ik hem onderhanden gaan nemen.
Dat is ook de reden dat ik op zoek ben naar een werkplaatshandboek. Wellicht staat iets in het examplaar eerder in deze topic vermeld.

Vaak kan je bij de sloop een gereviseerde krijgen. Er zijn een paar grote motorsloperijen, ik weet alleen niet waar precies. Even zoeken zou ik zeggen, wellicht heeft roukama wat liggen.
Waar ik ook vaak spullen haal, ook gebruikt, is bij bor motoren www.bormotoren.nl

Nou succes.

Bedankt, ik ga er eens mee aan de slag. Ik heb helaas ook alleen een digitale versie van het werkplaatshandboek voor je. Ik vind het trouwens nogal beknopt en redelijk onduidelijk allemaal, het Haynes boek van mijn YZF 750 is meer geschikt voor dummies :P
 
je mag me die digitale wel toe mailen, als je wilt, kan nooit kwaad. er is inderdaad een groot verschil tussen de verschillende handboeken. Maar alle beetjes helpen en vooral de ervaring en tips van anderen zijn de echte waardevolle toevoegingen.

Succes.

Jeroen.
 
Hallo,

miss wel heel lang geleden dat hier een reactie is geweest
maar weet iemand die een CB 450s heeft net als ik
of had, waar ik eventueel aan een andere uitlaat of dempers kan
komen. vind het geluid nu echt niks en miss dat het beter wordt
als er andere dempers op komen.
Mocht je iet hebben of weten
kun je me altijd mailen.
zie mijn profiel

Edje :)
 
Hey allemaal,

Kan iemand van jullie mij misschien helpen aan een uitlaat voor mijn cb450s? verbindingstuk onder het blok is lek en dusdanig veroest dat lassen eigenlijk geen optie is..
Alvast bedankt voor de moeite!
 
Hey allemaal,

Kan iemand van jullie mij misschien helpen aan een uitlaat voor mijn cb450s? verbindingstuk onder het blok is lek en dusdanig veroest dat lassen eigenlijk geen optie is..
Alvast bedankt voor de moeite!

das is bijna altijd zo.

je kan er ook een rechte pijp tussen zetten. dan heeft ieder cilinder een eigen demper en zijn ze niet verbonden met elkaar
 
Je kan ook het rotte gedeelte ertussen uit slijpen en er een nieuw stuk pijp tussen lassen, dat is waarschijnlijk het minste werk.

Maar wie rijdt er nog meer rond op een Cb 450s of is er nog druk aan het sleutelen? ;)

Met mijn 450sje ben ik best tevreden, zit een leuke kuip op en heeft de typische 80's look. wel verbruikt het blok nogal wat olie, maar loopt gewoon goed. Nog weinig problemen mee gehad ondanks dat ik het asfalt 2x heb mogen kussen. In een goeie bui gaat ie op de teller 180 waarschijnlijk mede door de kuip
full
 
Maar wie rijdt er nog meer rond op een Cb 450s of is er nog druk aan het sleutelen? ;)
[afbeelding]

Ja, ikke en nog redelijk bij jou in de buurt ook.
cb.JPG


Ik heb hem vlak voor het halen van mijn rijbewijs gekocht in oktober voor 80 euro, technisch was hij in orde, maar heeft wel wat aandacht nodig. Ik heb nu grote beurt gegeven en wat onderdelen zoals voorvork gespoten enzo. Ook de voorband had wat scheurtjes in het rubber, dus die is nu vervangen.Iemand buigt nu een superbike stuurtje voor me. Na de zomer gaat hij denk ik helemaal uit elkaar, maar ik ga eerst nog ff genieten van de lente en zomer op mij cbtje. Hij rijdt helemaal super, heerlijk door de bochten te smijten, maar 180 haalt de mijne echt niet, 165 max op de teller, maar dan liegt hij ruim 10 kilometer.
Ik zoek nog een leuk uitlaatje en een kuipje of andere koplampen oid.
 
Ja, ikke en nog redelijk bij jou in de buurt ook.
[afbeelding]

Ik heb hem vlak voor het halen van mijn rijbewijs gekocht in oktober voor 80 euro, technisch was hij in orde, maar heeft wel wat aandacht nodig. Ik heb nu grote beurt gegeven en wat onderdelen zoals voorvork gespoten enzo. Ook de voorband had wat scheurtjes in het rubber, dus die is nu vervangen.Iemand buigt nu een superbike stuurtje voor me. Na de zomer gaat hij denk ik helemaal uit elkaar, maar ik ga eerst nog ff genieten van de lente en zomer op mij cbtje. Hij rijdt helemaal super, heerlijk door de bochten te smijten, maar 180 haalt de mijne echt niet, 165 max op de teller, maar dan liegt hij ruim 10 kilometer.
Ik zoek nog een leuk uitlaatje en een kuipje of andere koplampen oid.

mijne reed net 160, tot ik de plaatjes tussen de carb en cilinderkop vond.
dat waren een soort zelfbouw 25kw plaatjes,zonder de plaatjes reed ie iets boven de 180kmpu.
 
ik ben ook nog bezig met een cb 450 s er zit net nieuwe band en accu op moet alleen de tank nog bijwerken en opnieuw opspuiten

weet iemand van jullie mischien waar ik dempers kan kopen die op deze motor passen?
 
nou, marktplaats lijkt me nog de enige plek waar je ze kan vinden, of misschien een motorsloop.
 
Dag oma :W

Ik ben sinds kort ook de trotse (ahum) eigenaar van een CB 450 S. Vele malen leuker om mee te rijden dan de Bandit 600 die ik als vervanging van m'n Speed Triple van de verzekering heb.

Hij is niet origineel meer. Zit een enkele chromen demper op en chromen spiegeltjes die redelijk zicht geven bij stationair... Verder verbruikt ie wat olie met een koude start en lekt ie olie bij het linkerzijdeksel.

Omdat het al zo'n oud beesie is ('88) wil ik zelf het onderhoud doen, maar ik kan nergens een geschikt WPHB vinden. Is er hier iemand die er eentje (digitaal) heeft?
 
oprotten ouwe' taart!!!

ik hoor er ook bij. heb een honda cb450s voor erbij gekocht :). een rooie :+

bouwjaar 1988, 25000km, super goede staat! alles voor 450 euro ;)!

heb nou weinig tijd en interesse, maar ooit ga ik dat ding een beetje opknappen ;)!
 
ik begin interesse te krijgen in dit ding... wat zijn de min en de plus punten? welk onderdeel vraagt meer aandacht? wat voor onderhoud voer je regelmatig uit?
 
Dag oma :W

Ik ben sinds kort ook de trotse (ahum) eigenaar van een CB 450 S. Vele malen leuker om mee te rijden dan de Bandit 600 die ik als vervanging van m'n Speed Triple van de verzekering heb.

Hij is niet origineel meer. Zit een enkele chromen demper op en chromen spiegeltjes die redelijk zicht geven bij stationair... Verder verbruikt ie wat olie met een koude start en lekt ie olie bij het linkerzijdeksel.

Omdat het al zo'n oud beesie is ('88) wil ik zelf het onderhoud doen, maar ik kan nergens een geschikt WPHB vinden. Is er hier iemand die er eentje (digitaal) heeft?

Gefeli *O*
WPHB kan je daar vinden -> http://rijsdam.nl/wphb-cb450s.zip
 
ik begin interesse te krijgen in dit ding... wat zijn de min en de plus punten? welk onderdeel vraagt meer aandacht? wat voor onderhoud voer je regelmatig uit?

Uitlaten zijn inderdaad van pisbakkenstaal dus die rotten letterlijk weg waar je bij staat. Het enige echt reguliere onderhoud wat ik deed was ketting spannen en vetten. Verder ging er eens in het jaar nieuwe olie in + een oliefiltertje en heb ik een paar kettingsetjes (elke 12.000 km) weggevroten in de tijd dat ik hem had.
Kleppen heb ik nooit gehoord dus die heb ik lekker met rust gelaten.
 
zijn er aftermarket uitlaten verkrijgbaar voor deze motor of moet ik de originele (inmiddels geroeste) uitlaten laten stralen en coaten? verder zijn de remschijven in prima staat bij mij, zowel de trommelrem!

ik heb ook een nieuwe voorband besteld, een nieuwe luchtfilter, bougies, remblokken en stalen remleidingen!

wie weet, ga ik binnenkort de klepdeksel open maken, kijken of de kleppen wat aandacht nodig hebben. ik had begrepen dat het een ander systeem is, wat veel makkeijker te stellen is! ook denk ik dat nieuwe koppelingsplaten nodig zijn!

anyway, ik hou jullie op de hoogte! heb vandaag wat kleine onderhoud gedaan, zoals ketting smeren...
 
Ik ben vandaag wezen kijken naar een CB. De remmen waren niet goed. Ik kon de hendel tot het handvat inknijpen. De slijtage op de remschijven was duidelijk te zien. Veel strepen strepen erin en de remblokken waren er flink ingesleten. Maar het zou zomaar kunnen dat het nog binnen de marges valt. Hoeveel geld zou het gaan kosten om dit in orde te maken?

Wat me ook op viel is het volgende. Als ik zonder handen reed dan trok de motor iets naar links toe. Ik moest dan echt naar rechts leunen om de motor rechtdoor te laten gaan. Is dat sowieso een slecht teken? Of kan het ook gewoon zijn dat er een wiel scheef is staat ofzo?

Nu twijfel ik dus of ik hem moet kopen of niet. Hij zag er wel redelijk netjes uit en reed verder op zich prima. De motor moet 550,- kosten.
 
Ik ben vandaag wezen kijken naar een CB. De remmen waren niet goed. Ik kon de hendel tot het handvat inknijpen. De slijtage op de remschijven was duidelijk te zien. Veel strepen strepen erin en de remblokken waren er flink ingesleten. Maar het zou zomaar kunnen dat het nog binnen de marges valt. Hoeveel geld zou het gaan kosten om dit in orde te maken?

Wat me ook op viel is het volgende. Als ik zonder handen reed dan trok de motor iets naar links toe. Ik moest dan echt naar rechts leunen om de motor rechtdoor te laten gaan. Is dat sowieso een slecht teken? Of kan het ook gewoon zijn dat er een wiel scheef is staat ofzo?

Nu twijfel ik dus of ik hem moet kopen of niet. Hij zag er wel redelijk netjes uit en reed verder op zich prima. De motor moet 550,- kosten.

een scheef wiel is makkelijk tecontroleren, er staan streepjes op de achterbrug.

strepen op de schijf is niet raar, dat gebeurt.

de remhendel tegen het handvat aantrekken is normaal bij oudere motoren met rubberenremleidingen, hij remt directer met nieuwe staalomvlochten leidingen.
 
Volgens mij is dat niet normaal hoor. Als je de hendel tot het handvat in kan knijpen is het gewoon versleten en moet je gewoon dingen gaan vervangen. Stalen leidingen zal idd al een heel stuk schelen. Maar ik vraag me af of de schijven niet gewoon heel erg versleten waren. Het stuk dat contact maakt met de remblokken was echt een stuk dunner dan de rest van schijf.

Ik heb zitten rond kijken voor andere schijven. Ik heb er gevonden voor 125,- de stuk. Is dat een beetje een normale prijs of moet dat goedkoper kunnen?
 
Volgens mij is dat niet normaal hoor. Als je de hendel tot het handvat in kan knijpen is het gewoon versleten en moet je gewoon dingen gaan vervangen. Stalen leidingen zal idd al een heel stuk schelen. Maar ik vraag me af of de schijven niet gewoon heel erg versleten waren. Het stuk dat contact maakt met de remblokken was echt een stuk dunner dan de rest van schijf.

Ik heb zitten rond kijken voor andere schijven. Ik heb er gevonden voor 125,- de stuk. Is dat een beetje een normale prijs of moet dat goedkoper kunnen?
als je de schijven, blokken en remleidingen gaat vervangen word het een dure grap
 
Zo, dit topic eens even omhoog schoppen en die OMA weg sturen :P .
Mijn vader heeft vandaag zijn eerste motor aangeschaft, een Honda CB450S uit 1987 met 38000 km op de teller. Vandaag op gereden en ik moet eerlijk toegeven dat het een ontzettend leuk fietsje is waar je veel plezier aan kan beleven.

De motor is technisch en optisch prima alleen heeft hij de afgelopen 2 jaar weinig kilometers gemaakt en ook weinig onderhoud gehad, zodoende moet hij voor een beurt naar de dealer om alles na te laten kijken. Nu is de vraag of onderhoud als bijv. olie verversen of carbs. schoonmaken moeilijk is om zelf te doen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan